Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:13

Ik ga zo gewoon naar mijn werk. Auto van vriendlief mee met winterbanden en ABS, just in case. Ze voorspellen voor vanavond weer sneeuw, daar moet ik 45 km doorheen. Ik zie wel hoe het gaat. Dan maar een beetje later thuis, maar ik kan niet verwachten dat mijn collega´s overal voor op draaien omdat ik niet door de sneeuw durf te rijden.
Daarbij doe je natuurlijk pas ervaring op als je het ook gewoon probeert!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:20

Ik heb vanochtend gewoon heerlijk kranten gelopen met terwijl het behoorlijk glad was.
Niet eens uitgegleden, als je gewoon goed kijkt waar je fietst, hoe hard je waar kan en niet hysterisch je stuur omgooit als je gaat glibberen kom je een heel end :j.

Maar ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen altijd zo hysterisch moeten worden van wat sneeuw/ijzel :=

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:24

Ik strooi zout dus het zou een beetje raar zijn als ik als het glad is niet op mn werk hoef te komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:27

Ik denk niet dat mensen hysterisch zijn maar je komt bij mij gewoon weg de straat niet uit! Mijn broer ging het gister proberen maar hij heeft er een half uur over gedaan om uit het parkeervak te komen daarna een kwartier om recht op de weg te komen en toen ging hij echt rijden tot......De verkeersdrempel waar hij niet overheen kwam, met winterbanden!

En er wordt bij mij in de straat niet gestrooit, elke straat in Vlaardingen wordt gestrooit behalve de mijne. We hebben de gemeente al gebeld en die zeiden dat onze straat niet echt een doorgaande weg is dus dat het niet nodig is...En we mogen ook geen pekel ophalen bij de gemeente wat in de voorgaande jaren wel zo was

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:47

Hier worden alleen de hoofdstraten gedaan, das ook bijna niks.
Je mag zelf wel strooien maar dan moet je het zout zelf kopen :+.

Daarbij moet ik zeggen dat ik het fijner vind als er niet gestrooit is dan wel op rustige straten, als er gestrooit wordt is het vaak nog gladder op het begin, zeker als er dus al niet veel overheen gereden wordt. :=

Ach, iedereen roept altijd dat ze een witte kerst willen, valt er sneeuw is het nog niet goed :').

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:53

breezy302 schreef:
Ik denk niet dat mensen hysterisch zijn maar je komt bij mij gewoon weg de straat niet uit! Mijn broer ging het gister proberen maar hij heeft er een half uur over gedaan om uit het parkeervak te komen daarna een kwartier om recht op de weg te komen en toen ging hij echt rijden tot......De verkeersdrempel waar hij niet overheen kwam, met winterbanden!

En er wordt bij mij in de straat niet gestrooit, elke straat in Vlaardingen wordt gestrooit behalve de mijne. We hebben de gemeente al gebeld en die zeiden dat onze straat niet echt een doorgaande weg is dus dat het niet nodig is...En we mogen ook geen pekel ophalen bij de gemeente wat in de voorgaande jaren wel zo was

Misschien met de buurtbewoners wat regelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:55

We regelen al van alles met de buurtbewoners. Nu is het ook zo dat het allemaal bejaarden zijn die slecht ter been zijn. We hebben weer de gemeente gebeld en we krijgen geen pekel meer en we kunnen het daar ook niet kopen. Wie weet waar je dat kan halen anders gaat mijn pot keukenzout maar de straat op haha

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:06

Bij de C1000 lagen de 25 kg zakken strooizout opgestapeld dit weekend, misschien dat je daar contact mee kunt opnemen?

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:08

@breezy bij veel bouwmarkten ed ook, heb je geen fixet in de buurt? Die hebben ook pallets vol strooizout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:09

De C1000 hier heeft het niet, geen enkele supermarkt trouwens en er zit hier geen fixet ofzo. vriendlief gaat zo even bij de Gamma kijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:33

Ik kom ook niet met mijn auto de straat uit nou. Heb al meerdere auto's niet van hun parkeerplaats af zien komen, er ligt een ijs/sneeuwlaag van 5-10 cm en aan de randen ligt het nog eens drie keer zo hoog.
Overdrijf ik?
Afbeelding
Nee :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:18

Zout kun je ook bij de welkoop kopen. Keukenzout is anders van samenstelling en helpt dus amper

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:18

De rijlessen zijn hier in het dorp gewoon doorgegaan meteen wat uitleg over slippen en gaan.
Liever dat ze het nu leren met een instructeur naast zich dan straks zelf zonder een idee wat te doen.

Ik heb inmiddels alweer 3 uur post bezorgen erop zitten, is best te doen alleen wat rustiger en wat natter.
Mijn broek zit in de droger en ik ga zo eens kijken of ik mijn thermoboots nog kan vinden want mijn schoenen zijn ook zeiknat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:25

Verplicht is een groot woord. Maar ik ben gister en vandaag wel gewoon aan het werk gegaan, ondanks dat ik ergens werk waar geen strooiroute is. Ipv 20 minuten doe ik er nu 45 minuten over om op mijn werk te komen. Het zij zo, die paar dagen in het jaar dat er die 40 cm sneeuw ligt. Er valt eens een keer sneeuw en iedereen is in rep en roer...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:29

@Berdien, de auto achter de jouwe is wel compleet sneeuwvrij kon deze wel weg dan??

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:57

Hier stikt het van de lesauto's. Om gek van te worden.
In onze week is vrijwel niet getrooid. Blijkbaar komen ze hier nu allemaal oefenen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:02

Ik heb in juni mijn rijbewijs gehaald dus nog nooit eerder met sneeuw en gladheid op de weg geweest. Ik moet zeggen dat het me opzich mee valt: lang leve de abs ;) Als je rustig rijd, afstand neemt en gewoon gezond verstand gebruikt kom je er in principe wel. Iedereen moest gewoon op school komen vandaag en waar ik stage loop hoort ook iedereen te komen. Mijn moeder geeft autorijles en die is vanmorgen vroeg ook gewoon richting rijschool vertokken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:04

Charaz schreef:
@Berdien, de auto achter de jouwe is wel compleet sneeuwvrij kon deze wel weg dan??

Dat viel mij ook al op ja :D
Mijn pa heeft trouwens op wintersport zijn auto nog erger in gesneeuwd gehad en die is ook met alleen winterbandjes weggekomen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:07

Charaz schreef:

Natuurlijk wel, de eigenaar wilde toch erg graag wat boodschappen doen of gaan werken. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 15:11

Nou ik ben vandaag met de auto naar mn paard gereden 20km verderop en het ging prima.Heb wel heel veel werk gehad om de auto sneeuwvrij te krijgen en in de wijk moet je nog steeds erg opletten en stapvoets rijden, zie er nog veel auto's glibberen. Maar eenmaal op de grote weg wil het prima vandaag, maar ja ze hebben hier vanacht dan ook sneeuwgeruimd op de wegen :D
Dit is dus ook absoluut niet te vergelijken met gisteren.

Inmiddels sneeuwt het hier wel weer, mag van mn baas in het overdekte deel parkeren vanavond zodat we niet insneeuwen in elk geval dus dat scheelt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:16

Die is er later bij geplaatst, vanochtend ofzo. Die is keurig achter mijn auto gegleden :j Mijn auto staat op deze plek vanaf woensdag. Ik rijd niet zoveel auto ;) Boodschappen doe ik op de fiets, ik ga op de fiets naar mijn werk.. mijn auto staat er alleen voor grotere afstanden zoals naar stal e.d. Dus ik ga ook door de sneeuwsmurrie op de fiets :Y)
Laatst bijgewerkt door Berdien op 18-12-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 15:19

Is ook wel te zien op de foto dat die wss uit een parkeergarage komt anders was ie nooit zo schoon geweest ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:19

Je kan de sneeuw er ook gewoon afvegen hoor met een stoffer :').

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:22

Die schone auto heeft geen sneeuw onder de auto liggen die staat er dus wel langer ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:23

Ik zie onder die auto toch echt ook een kale plek zonder sneeuw dus.

Edit giebels jij was me voor :D