NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:04

Nou, dat weet ik niet Chaos, bij veel kunstacademies bijv. is het volgens mij heel gebruikelijk je aan te nemen of af te wijzen aan de hand van je portfolio :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:12

Nee, maar dan zijn de eisen ook anders. Ik weet dat de paardenscholen in Zwolle, Meppel, Velp, Nijmegen etc. allemaal niemand mogen weigeren. Maar dit kan ook alleen zo zijn bij een opleiding op MBO niv. 2, 3 of 4.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:26

Mag je met MBO ook je eigen pard meenemen?? voor de sport??

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:30

Ja dat mag ook op het MBO, in Deurne dan.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:34

OKee dus MBo kan je alles hetzelfde doen als op HBO maar dan lager niveau zeg maar.. En nog 1 vraagje je moet M zijn voor de sportklas om het zo even te noemen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:37

Nee joh! :+

Voor de sportklas hoef je niet zo bar veel te kunnen hoor. In de huidige sportklas van het eerste jaar zitten meiden die jarenlang niet hebben gereden! :P

Ze doen er heel belangrijk over maar puntje bij paaltje stelt het weinig voor.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:53

Huh dat las ik in het andere topic van deurne dat je minimaal M moet zijn :P zit nu in de 3e van het wellantcollege ik wil hierna graag naar deurne met mijn paard in die sportklas dressuur kunnen jullie mij daar meer over vertellen wat je allemaal daar gaat doen enz?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:15

Als ik jou was zou ik geen sportklas doen. Je moet dan 1 dag per week naar school, en je moet dus al fulltime op een stal werken als je je aanmeld bij Deurne. Je moet dus als 15/16/17 jarige al fulltime aan het werk. Je kan veel beter een interne opleiding doen, waarna je daarna 5 maanden stage hebt.

Maar dat is natuurlijk je eigen keus!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:19

paardensport is dat niet intern??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:20

snissje schreef:
Huh dat las ik in het andere topic van deurne dat je minimaal M moet zijn :P zit nu in de 3e van het wellantcollege ik wil hierna graag naar deurne met mijn paard in die sportklas dressuur kunnen jullie mij daar meer over vertellen wat je allemaal daar gaat doen enz?

Ze zeggen ook wel een heleboel.
Maar als je op school gaat kijken lach je je dood hoor.

Ik vindt het merendeel van de sporters op school zwaar beneden niveau rijden nl.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:25

Okee gelukkig maar!! Want binnen een jaartje g aik geen M redden :+

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:30

kom toevallig ook even binnenvallen :)

ik heb mijn diploma van sportklas gehaald en je moet toch wel M geklasseert zijn voor toegelaten te worden, iig toen was dat zo. en over dat werk wat ik hier las, je moet minimaal 20 uur werken op een gedrijf en dan 1 dag in de week naar school dus dat is naar mijn idee niet full time?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:34

Ja, er is nu onderscheidt gemaakt in de sportklassen.
Je hebt er nu heel veel, op allemaal verschillende niveau's, dus hoe dat precies zit weet ik ook niet verder. En je hebt ook weer verschil in sportklas Bol of Bbl geloof ik, maar daar weet ik het fijne niet van, ik doe dan ook geen sport.. :P

Er zijn nu HEEL veel mensen die bij lange na geen M-dressuur zijn in de sportklas. Er zit nu een meisje in het eerste leerjaar die heeft al 3 jaar geen paard meer gereden, maar die wist niet wat ze wilde gaan studeren en toen heeft ze dat weer opgepakt.. :P Zo erg kan het dus al gaan.. Maar hoe ze dat als eis stellen weet ik ook niet.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:35

ik zou mijn paard NOOIT meenemen naar deurne... altijd op stal ( ja je kan hem zelf er uit halen etc. maar he tis veeeel beter dat je paard lekker buiten staat de hele dag met vriendjes... )

maar voor iedereen die het gaat doen succes! het is een onwijs harde wereld,
verlies jezelf niet en blijf goed voor je paardje zorgen ;)
O en als je ergens niet mee eens bent, behoud je eigen mening!
echt anders kom je nergens

succes allemaal!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:54

Chaos schreef:
Ja, er is nu onderscheidt gemaakt in de sportklassen.
Je hebt er nu heel veel, op allemaal verschillende niveau's, dus hoe dat precies zit weet ik ook niet verder. En je hebt ook weer verschil in sportklas Bol of Bbl geloof ik, maar daar weet ik het fijne niet van, ik doe dan ook geen sport.. :P

Er zijn nu HEEL veel mensen die bij lange na geen M-dressuur zijn in de sportklas. Er zit nu een meisje in het eerste leerjaar die heeft al 3 jaar geen paard meer gereden, maar die wist niet wat ze wilde gaan studeren en toen heeft ze dat weer opgepakt.. :P Zo erg kan het dus al gaan.. Maar hoe ze dat als eis stellen weet ik ook niet.. :P

sportklas zo heet de groep waarbij je minimaal M/Z moet rijden en actief moet zijn in de wedstrijdsport ;) en sportklas is ook alleen maar deeltijd :) dus op de woensdag naar school en dan elke week of om de week een paard meenemen. bij ons in de groep waren we begonnen met 23 mensen en zijn geeindigt met 8, vallen er veel af omdat ze het werk niet trekken of helemaal niets uitvoeren op school

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:11

Snap er niks meer van.. Op de site en de filmpjes zeggen ze hele andere dingen .. :S

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:17

Waarom ga je dan niet een keer naar een informatiemiddag/avond?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:18

Ja je hebt dus wel de opleiding paardensport. Misschien haal je dat door mekaar?

Summertjee: Klopt, maar die meneer zei tegen ons dat het dan vaak uitloopt op fulltime, :j. En dat er voorral wat volwassen mensen die opleiding als na opleiding doen :j

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:20

ja ik werk/te ook gewoon full time :) en vaak blijf je daar gewoon werken denk ik zo :P iig zo is het bij mij.

in onze klas zaten gewoon mensen van 16-25 :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:21

Oké, ja die menneer wees die opleiding iniedergeval af voor ons. Hij zei dat intern beter was :j, maar dat is natuurlijk per persoon anders!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:24

Ik ga ook 25 april open dag .. Maa ridd opleiding paardensport dat bedoel ik ja moet je daar M voor zijn?

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:26

opleiding paardensport niet volges mij :)

ik heb een tijdje voltijd gedaan maar wegens knieoperatie gestopt, daarna deeltijd en ik vond dat persoonlijk veel fijner, op het bedrijf heb ik veel meer geleerd dan op school. vond ik hetzelfde een beetje met voltijd en dan de stage periode

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:27

Is hier iemand die die opleiding heeft gedaan en wat het inhoud?? Ik heb het op deze site gezien www.nhbdeurne.nl

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:31

Paardensport niet :) Ik ga opleiding instructeur paardensport doen, daar heb je geen niveau voor nodig. Alleen basis.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:27

Bij de MBO sportopleiding niveau 4 is geen bepaald niveau vereist..destijds niet in ieder geval.