VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:17

heb jij morgen al toetsen!..pff ik heb gelukkig 'vakantie' maar ben al wel weer druk geweest met bio..kan geen bio meer zien. Ben zo slecht in dat genetica..blegh

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:39

:j , ik heb volgende week pas vakantie! Ik doe VAVO , dus iedere 6 weken toetsen... en helaas zit ik morgen alweer 6 weken op school :+

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:52

Phylos schreef:
heb jij morgen al toetsen!..pff ik heb gelukkig 'vakantie' maar ben al wel weer druk geweest met bio..kan geen bio meer zien. Ben zo slecht in dat genetica..blegh

Oh, daar ben ik juist wel goed in. Mijn probleem ligt meer bij energie (met de citroenzuurcyclus en de oxidatieve bla bla en weet ik veel wat allemaal).
Daar snap ik echt geen bal van.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:16

E_dicky schreef:
Phylos schreef:

Oh, daar ben ik juist wel goed in. Mijn probleem ligt meer bij energie (met de citroenzuurcyclus en de oxidatieve bla bla en weet ik veel wat allemaal).

ja maar je moet altijd van die vreemde tabelletjes maken..en als je dan weer crossing over enzo hebt dan is het weer anders, of x chromosomaal, letale factor en al die pruttel...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:19

E_dicky schreef:
Phylos schreef:

Dat vond ik ook het moeilijkst. Krijg al koppijn om het enkel te lezen, haha! Docente zegt dat ook dat de mensen zonder scheikunde het hier moeilijke mee gaan krijgen, joepie.. :=

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:20

Flowerpull schreef:
Ik heb nog geen idee wat ik wil doen. Mijn gemiddelde is veel te slecht om uberhaupt een kans te maken bij diergeneeskunde, maar ik wil het wel heel graag proberen. En als het niet lukt zijn er nog verschilende niet-lotings studies die ik allemaal ook heel leuk vind. Of ik ga een halfjaar of een jaar naar het buitenland. Vanalles kan nog bij mij O:)

Haha ga je met mij naar het buiteland? ben nog op zoek naar een mede-reiziger mocht ik mijn examen halen.. Zie volgend jaar direct studeren eigenlijk nog niet zo zitten :Y)
Eerst maar eens mijn examens halen :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:20

die citroenzuurcyclus zegt me niks :P

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:22

De citroenzuurcyclus is zo'n rot hoofdstuk! Ik had vorig jaar een 4,7 voor die SE... :+ Ik zie er al tegen op om het opnieuw te moeten leren %)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:23

Isjtar schreef:
Oh, bij ons kan je alleen IB doen als je tvwo doet (tweetalig atheneum ja ;)), maar dan is ook echt verplicht om het te doen...

Hier eigenlijk ook, 3 non-tto'ers mochten echter ook ineens IB doen omdat hun Engels wel goed genoeg was. :? En het was overigens niet verplicht, ik had in eerste instantie na mijn TTO ook geen IB gekozen. :P

Flowerpull schreef:
@Andante: Ik was inderdaad ook gruwelijk blij dat ik Brave new world uithad vorige week, maar nou moet ik me dus nog door 1984 heenlezen |(

1984 vond ik nog wel te doen! BNW moet ik eigenlijk al uitgelezen hebben, maar viel ook nog wel mee. McBeth of Dubliners vind ik erger :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:24

die citroenzuur cyclus enzo ken ik ook niet :n

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:46

Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven voor m&o ( inbalans) op welke manier Humanresourcesmanagement (HMR) in zijn werk gaat? Vind het in het boek erg slap uitgelegd staan en op internet wordt ik ook niet echt wijzer mbt tot deze vraag..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:58

oh volgens mij doet een vriendin van mij sinds dit jaar ook zoiets als IB of missschien is het wel hetzelfde...
Bij bio is me nou nog steeds niet duidelijk wat precies die resusfactor is..vind het maar vaag

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:05

Phylos schreef:
Um ik ben vast heel dom maar wat is IB?

Ik wil ook diergeneeskunde gaan doen Andante!

Hopen dat we ingeloot worden (of ga je een 8 gemiddeld halen? Dan zit je er sowieso al in :P ), komen we elkaar wel tegen *\o/*!

Bij ons zat het overigens ook zo, na vier jaar TTO (tvwo) kon je twee jaar IB doen. Gruwelijk duur, 15.000,-. Dat werd niet vergoed door de overheid, kwam allemaal op je eigen bordje := . Wel mochten er bij ons ook 'ineens' non-tto'ers IB doen... Niet dat iemand dat gedaan heeft, maargoed :+ .

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:09

hallo he dat is toch niet normaal!!! 15000 euro!! aso zeg
En nee een 8 gemiddeld gaat niet lukken :P voor wiskunde misschien maar de rest niet :P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:09

Andante schreef:
Bij ons zat het overigens ook zo, na vier jaar TTO (tvwo) kon je twee jaar IB doen. Gruwelijk duur, 15.000,-. Dat werd niet vergoed door de overheid, kwam allemaal op je eigen bordje := . Wel mochten er bij ons ook 'ineens' non-tto'ers IB doen... Niet dat iemand dat gedaan heeft, maargoed :+ .

Precies, hier ook, 3 gingen het doen! Helaas dus ook nog eens mensen die ik niet uit kan staan, dus ik was er eigenlijk nog best boos over ook. :=

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:33

Pff, tto is dan wel wat duurder, maar niet zó idioot duur! :wow: En ik heb er nu ook al heel wat voor terug gekregen; 1 reisje naar London, 1 naar Eastborne, 1 naar Denemarken, 1 naar Dublin een FCE diploma en straks een IB diploma... :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:46

Isjtar schreef:
Pff, tto is dan wel wat duurder, maar niet zó idioot duur! :wow: En ik heb er nu ook al heel wat voor terug gekregen; 1 reisje naar London, 1 naar Eastborne, 1 naar Denemarken, 1 naar Dublin een FCE diploma en straks een IB diploma... :D

Ik zou even na moeten vragen wat het hier kost (denk ook geen 15.000), maar zoveel reizen hebben wij niet gemaakt! :oo
Een naar Londen in de tweede..

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:48

Stoer zeg, die reisjes :D . Wij hebben alleen een uitwisseling met Roemenië gehad := .

Ik heb wel een MYP certificate, maar na TTO zou dan gewoon twee volle jaren IB volgen. TTO 5 en 6 bestaat niet hier := . Als TTO door zou lopen tot het zesde jaar was ik daar wel mee doorgegaan :+ . Dat was niet zo gruwelijk duur. Ik mocht vorig jaar wel alle Engels lessen missen op het vwo, TTO'ers kregen vrijstelling :') .

Ik weet niet of de acht gemiddeld hier gaat lukken _O- . Ik doe keihard mijn best, maar ik weet het niet. Nouja, meer dan je best doen kan je ook niet doen. Moet er iig nu nog niet aan denken, die examens, tijd gaat veel te snel! :Z

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:50

pff er zitten hier wel vreselijk slimme mensen geloof ik :+
Voel me bijna dom

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:52

Haha phylos ik had dezelfde gedachten. Kom ik aan met mijn nogal standaard profiel zonder de vakken zoals scheikunde, natuurkunde en biologie. De 8 gemiddeld durf ik niet eens over te dromen, dan nog maar niet gesproken over het tweetalig vwo..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:53

In de eerste ging ik een paar dagen naar London. Daar zaten we dan in een klein, vies, veel te goedkoop hotelletje
In de 2de gingen we naar Eastborne en zaten we in gastgezinnen
In de 3de had ik een uitwisseling met Denemarken
In de 4de had ik niks en in de 5de ben ik naar Dublin gegaan
Op zich niet verkeerd nee :D

Haha, ik voel me ook wel vrij vaak dommig hoor als ik in de les zit. Ik snap soms even helemaal niks van wat simpele dingen en dan wordt ik soms aangekeken alsof ik echt dom ben :=

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:57

Bij ons wordt er over het algemeen ook wel het een en ander georganiseerd,
brugklas ga je 1 dag naar brugge ( voor die leeftijd een hele ervaring haha! )
2e klas, 3dagen zeilkamp
3e klas, 1 dag keulen (kerstmarkt)
4e klas, uitwisseling ( Ik ben naar Italie gegaan, 1 klas naar duitsland en 1 klas naar frankrijk. ) Sinds dit jaar hebben ze een selectie van 10 mensen die uitwisseling met Amerika mag doen!
5e klas buitenlandse reis, keuze uit Rome, Barcelona, Parijs, Hongarije of een weekje Nederland:D
En helaas, dit jaar staat er behalve de ontzettend leuke schoolexamens niets op de planning!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:04

Dat is ook allemaal niet verkeerd hoor! :D
Ik ga nu lekker slapen! Gister was een drukke dag en heb vannacht niet lekker geslapen, dus heb nu wel behoefte aan slaap :Z

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:07

Goed plan,wat vroeger naar bed wordt mijn uitgangspunt zodat ik de ochtenden goed kan besteden:D
Slaap lekker!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:17

sHaKiEjLaVeR schreef:
Sinds dit jaar hebben ze een selectie van 10 mensen die uitwisseling met Amerika mag doen!

Leuk! Ga je meedoen?

Ik ben in de 5e op uitwisseling geweest naar Amerika, was supergaaf. In april dit jaar zijn ze 2 weken hier geweest.

Net lekker bij de Chinees gegeten, is hier zo anders dan in Nederland. :D Ook chinese thee bij het eten, dat was niet zo lekker. :')