Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:16

Ik solliciteer gewoon bij accountantskantoren (BDO, deloitte, Alfa en accon ben ik geweest) en iedere afwijzing is wel weer om een andere reden.. Alleen die bij Deloitte snapte ik het wel, die had gewoon door dat ik niet perse bij hun aan het werk hoefde (veelste groot) en dat klopte ook ;) Ik solliciteer trouwens alleen op concrete vacatures, ga niet allemaal open sollicitaties sturen :n Verder kijk ik ook echt of ie passend is qua ervaring, maar bijna overal vragen ze meerdere jaren ervaring.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:18

Ja lastig is dat.. Ik heb geluk gehad dat ik bij mijn stageplek aan het werk kon blijven! Maar een klasgenoot van mij is ook meer dan een jaar aan het zoeken geweest. Echt vervelend is dat. Maar je hebt nu dus wel gewoon een baan begrijp ik?? Hoelang kan je daar nog blijven dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:29

Ja ik heb een baan op een financiele administratie bij een groot bedrijf. Dat is in principe tot half januari, maar het bevalt mij zo goed dat ik wel langer wil blijven. Mijn collega's zijn ook heel tevreden, die willen wel graag dat ik langer blijf omdat ze het druk genoeg hebben. Moet het alleen nog eens met de teamleider gaan bespreken ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 14:38

Er is in een korte tijd wel veel veranderd in de hoeveelheid werk die er te vinden is ja :j.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:30

Hmm..even een studievraag. Klasgenoot van mij komt met de volgende wijsheid:
In het 2de jaar hoef je maar 40 van de 60 punten te halen om door te gaan. De rest komt dan te vervallen. (m.a.w. ik kan de toetsen kiezen die ik wil maken/ makkelijk vind en de rest laat ik voor wat het is).

Dat kan toch niet kloppen? Van de Propedeuse weet ik overigens wel hoe t zit. Het 2de jaar is voor mij een raadsel :o Ik zit btw op de Hanze hogenschool, Grun. Ben er vrijdag weer, dus kan t dan vragen maar ik ben erg benieuwd geworden:D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:30

Anders bel je er even heen. Dan heb je uitsluitsel :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:32

Sisco4life schreef:
Hmm..even een studievraag. Klasgenoot van mij komt met de volgende wijsheid:
In het 2de jaar hoef je maar 40 van de 60 punten te halen om door te gaan. De rest komt dan te vervallen. (m.a.w. ik kan de toetsen kiezen die ik wil maken/ makkelijk vind en de rest laat ik voor wat het is).

Dat kan toch niet kloppen? Van de Propedeuse weet ik overigens wel hoe t zit. Het 2de jaar is voor mij een raadsel :o Ik zit btw op de Hanze hogenschool, Grun. Ben er vrijdag weer, dus kan t dan vragen maar ik ben erg benieuwd geworden:D

Nou ik heb ook Hanze gedaan en die overige 20 punten moet je echt wel halen hoor ;) Die mag je alleen gewoon in het 3e jaar doen. Als je in het 2e jaar minder dan 40 pnt haalt mag je (als ik het me goed herinner) niet op stage of je krijgt een negatief studieadvies, oftewel, je moet van school..

Maar dat is bij de voltijd, weet nietw at jij doet?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:10

Het leek mij idd ook al een raar verhaal. Ik doe een duale studie, denk eigelijk niet dat dat zoveel afwijkt van voltijd :) Vind jouw verhaal logischer. Aan t eind van de rit moet je gewoon alles gehaald hebben :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:12

Was het maar zo makkelijk :D

Zowel vol- als deeltijd moet je op de Hanze al je punten halen ;) Dat zou ook wat zijn, kan je mooi de moeilijkere vakken laten vallen..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:12

Moet volgens mij overal gewoon :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:14

Ja, heel vroegah mocht je nog compenseren. Als je dan op deel 2 een 6 had en deel 1 een 5,3, dan telde het gemiddelde. Dat is tegenwoordig ook niet meer zo. Je moet alles halen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:23

Eigenlijk ook maar goed ook. Wel jammer ;)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:25

Ik vind het wel jammer, je zou ook kunnen instellen minimaal een 5,0. Door op één vak 3 x een 5,3 te halen en dan bijna een heel jaar over moeten doen, terwijl ik op het vervolgvak gewoon een 8 had.

Doen ze nu op de uni ook, als je hoog haalt op je prakticum dan mag je het compenseren vanaf een 5,0.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:34

Maar aan de andere kant lijkt het me ook gewoon de bedoeling dat je alles beheerst. Ik loop er soms ook tegenaan hoor en dan denk ik wel eens van hè.. hadden ze dat maar anders geregeld, maar vind het wel heel begrijpelijk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:57

Ja ik ook wel, maar bij 5,3en blijft het best wel zuur. Uiteindelijk heb ik het vak én op een ander tijdstip én in een andere vorm mogen doen. Gelukkig een 8,7 :D Vreemd dat de uni nog niet zo'n harde lijn inneemt, daar mag je op tentamens wel een 5,0 halen, als je maar kunt compenseren binnen het vak.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:58

Dat heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord hoor, maar als jij dat zegt dan zal dat wel zo zijn.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:27

LuvdaTossa schreef:
Ja ik ook wel, maar bij 5,3en blijft het best wel zuur. Uiteindelijk heb ik het vak én op een ander tijdstip én in een andere vorm mogen doen. Gelukkig een 8,7 :D Vreemd dat de uni nog niet zo'n harde lijn inneemt, daar mag je op tentamens wel een 5,0 halen, als je maar kunt compenseren binnen het vak.

Hmmm, ik denk dat het er dan wel vanaf hangt welke uni want op Nyenrode mag dit helaas absoluut niet.... :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:28

Dat weet ik uit ervaring ook inderdaad :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:31

Op de RuG dus wel :D Gelukkig niet nodig gehad.

Daar mag je met prakticum (position papers) of met tussentijdse toetsen een 5,0 halen op je tentamen. Al weegt het tentamen wel het zwaarst dus moet je wel écht goede cijfers halen op die eerste twee.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:37

Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest meiden maar heb het dan ook zo onwijs druk met mijn scriptie.... Gelukkig nog maar 2 weken en dan zit het erop! Dan moet ik hem inleveren en dan even een paar weken niets tot de verdediging in januari.

Hoe gaat het bij jullie allemaal met de studie? en hoever is iedereen hier eigenlijk met de opleiding?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:48

Mwahh 't gaat. December 3 tentamens dus dat eerst maar eens even afwachten.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:26

hoi!
Even een oproepje van buitenaf. Ik heb dringend hulp nodig. Voor school ben ik een bedrijfsanalyse aan het maken voor een stal en ik moet ook hun financiële situatie beoordelen. Ik moet een balans, winst en verlies rekening en kasstroom overzicht maken maar ik kom er echt niet uit. Toevallig iemand die mij wil/kan helpen tegen een kleine vergoeding op korte termijn? Of andere ideeen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:33

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dat zelf doet? :+

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:37

Kiwipitje schreef:
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dat zelf doet? :+

ja natuurlijk, maar ik vraag om hulp, niet om iemand die het voor mij maakt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:38

Dat zeg ik toch ook niet ;). Nouja dit is eigenlijk een accountancy studenten topic en verder behoorlijk inactief dus de kans dat je hier iemand vind is niet heel erg groot.

Weet trouwens niet hoe het met de rest hier zit, maar ik heb het behoorlijk druk :j.