Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 06:50

*breekt even in*
Voor de mensen in de omgeving Doorn (Utrecht)
De Lehman (petit restaurant) is op zoek naar een vaste fulltime werknemer. www.lehman.nl

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:06

Ik ben gisteren langs het UWV (Werkbedrijf) geweest. Ging prima hoor. Maandag had ik me online ingeschreven en gebeld en ik kon donderdag al op intakegesprek. Er was ook echt iemand op dat tijdstip en we hebben driekwartier zitten praten. Komt misschien ook omdat ik tegelijkertijd een uitkering heb aangevraagd, dus ik heb nu ook doelen van de werkcoach (minstens 2x per week solliciteren). Alleen is het nog even afwachten of ik een uitkering krijg, maar dat gaat via een andere afdeling :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:52

Even een update!
Ik ben langs vele uitzendbureaus geweest. Helaas wil niemand je inschrijven tenzij je op een van hun vacatures reageert, ofwel echt past bij een van hun vacatures. Op die manier sta ik gelukkig wel bij twee uitzendbureaus ingeschreven.
Op dit moment heb ik vele sollicitaties lopen, ook een aantal in mijn vakgebied (wonderbaarlijk!). Ik ben heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen, maar gelukkig ben ik nog optimistisch ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:30

Gisteren gebeld over een vacature bij een uzb.... Heel onbeschoft behandeld... Ik voldeed aan alle eisen behalve één - Maar ik was wel bereid om daar een cursus voor te volgen, dus ik zei dat gelijk. Zegt dat grietje van het uzb gelijk: "Oh nee hoor, als je niet aan alle eisen voldoet, dan heeft het geen zin om te reageren... er zijn MASSA'S mensen die wel voldoen aan alle eisen!" Waarop ik reageerde met "Waarom staat de vacature dan al drie weken open?" ( :P ) Even was het stil, en toen zei ze heel snibbig: "Verder kan ik niks voor je doen, prettige dag nog!" En ze gooide ZO de hoorn op de haak!!!! :( :( :(

Ik heb gelijk teruggebeld en haar op niet misverstane wijze duidelijk gemaakt dat haar onbeschofte gedrag ver beneden peil was, en dat ze haar baan PLUS de "massa's" mensen die wél aan de eisen voldeden in een plek kon steken waar de zon niet schijnt! :(

Arrogante trien :( Zó word je tegenwoordig dus behandeld bij een uzb.....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:02

Klachtje bij het uzb neerleggen? misschien kan jij haar functie overnemen :+ Niet normaal meer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:19

:oo Barmat wat een **** (niet boktwaardig om te typen )

Heb vrijdag gesprek en net nog een mail beantwoord. :D

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:09

Jeetje, echt belachelijk... Mensen worden gewoon steeds onbeschofter... Ik zou inderdaad ook een klacht indienen, maar goed dat moet je alleen doen als je het waard vind, want of ze er dan werkelijk wat aan gaan doen... dat weet je nooit..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:16

Ik heb mezelf vandaag online ingeschreven bij UWV. Wat een hel zeg! De mensen van UWV die bij ons op het bedrijf informatie kwamen verstrekken waren hardstikke behulpzaam en aardig. Maar dat systeem van online inschrijven is alles behalve behulpzaam en aardig! Het komt erop neer dat ik bijna 2 uur lang heb zitten zoeken en priegelen om bij elke opleiding en baan die ik gehad heb iets te vinden wat erop lijkt. Dan kun je nog niet eens invullen dat je van bijv. februari 1996 tot november 1997 iets bepaalds gedaan hebt, maar moet je een DAG erbij zetten. Nou, dat weet ik dus echt niet meer. Ik kon de goede functies ook niet vinden. Hopelijk wordt het iets handiger om e.e.a. toe te lichten als ik daar straks ter plaatse een afspraak heb. Ik heb wel alvast medelijden met mijn collega's die nog maar zelden een pc van dichtbij gezien hebben en ook min of meer verplicht worden het op deze manier in te vullen. Ben bang dat dat bij een aantal van hun nauwelijks gaat lukken. Hopelijk heb ik straks meer succes met het vinden van een nieuwe baan!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:28

Oh god, dat systeem, vreselijk ja! En ik kon dus geen passende functietitel vinden voor een aantal van mijn banen... Voor het UWV zelf was dat geen probleem, werd mij verteld bij de intake, als de data maar kloppen (voor hun systeem). Maar om actief je CV op werk.nl te zetten... dat werkt dus niet ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:32

Ik werk momenteel bij een schoonmaakbedrijf, en bij de thuiszorg als A-hulp.. :\ 't is wel leuk (het laatste) maar ik wil écht doen waar ik voor geleerd heb..

Heb afgelopen week gesolliciteerd bij een bedrijf hier in de buurt, ze zochten nog iemand.. Maar jah, wéér afgewezen.. :\

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:35

NonaWen schreef:
Ik werk momenteel bij een schoonmaakbedrijf, en bij de thuiszorg als A-hulp.. :\ 't is wel leuk (het laatste) maar ik wil écht doen waar ik voor geleerd heb..

Heb afgelopen week gesolliciteerd bij een bedrijf hier in de buurt, ze zochten nog iemand.. Maar jah, wéér afgewezen.. :\

Gewoon doogaan met solliciteren. Koppie omhoog houden (ook al is het moeilijk als je vaak wordt afgewezen), er zit vanzelf iets leuks voor je tussen..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:37

x_spekkie_x schreef:
Oh god, dat systeem, vreselijk ja! En ik kon dus geen passende functietitel vinden voor een aantal van mijn banen... Voor het UWV zelf was dat geen probleem, werd mij verteld bij de intake, als de data maar kloppen (voor hun systeem). Maar om actief je CV op werk.nl te zetten... dat werkt dus niet ;)

Met het invoeren van mijn CV wacht ik dus gewoon nog eventjes totdat ik afgekoeld ben. Ik kon dus ook geen passende functietitels vinden voor een aantal van mijn banen. Laat staan dat ik de werkomschrijving passend vond bij de aangegeven banen. Dingen online doen is best handig en leuk, maar ik geloof dat het voor dit soort dingen toch nog niet goed werkt!

NonaWen, waar heb je voor geleerd? Jaar of 6 geleden heb ik ook eens bij de thuiszorg gekeken of er iets voor mij te doen was. Net toen ik aan het kijken was kon ik bij mijn huidige werkgever aan de slag. Thuiszorg leek me wel heel leuk, maar als je niet gediplomeerd bent betaalt het geloof ik niet zo goed? Of zit ik nu verkeerd?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:01

ik ken het.. ben sinds een maand werkeloos en baal nog steeds dat ik weg moest.. had het voor het eerst echt naar mijn zin bij een baan ;(
ben nu ook rond aan het kijken.. heb al ongeveer 14 sollicitaties gedaan.. allemaal afgewezen!
of ik ben te oud (ben 25 :') ) of ze hebben geen mensen nodig of ze moeten er zelf mensen uit gooien..

en mijn vriend is ook zijn werk 'kwijt'
hij belde net, hij moest op gesprek komen, dat hij er 3 maand uit moet.. en na 3 maand weer terug kan komen..
in die 3 maand moet hij cursussen doen..
en dit allemaal omdat ze hem anders een vast contract aan moeten bieden :(

poedersuiker crisis! :(

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:03

O, als jij al te oud bent, dan ben ik bejaard met m'n 34...... :+ Ik ga er maar vanuit dat het straks gewoon goed komt als ik eenmaal aan het solliciteren kan. Positief denken.... Al denk ik dat ik er qua salaris wel aardig op achteruit zal gaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:04

Bergje schreef:
O, als jij al te oud bent, dan ben ik bejaard met m'n 34...... :+ Ik ga er maar vanuit dat het straks gewoon goed komt als ik eenmaal aan het solliciteren kan. Positief denken.... Al denk ik dat ik er qua salaris wel aardig op achteruit zal gaan.

dat is mijn nadeel ook.. de baantjes die ik nu WEL kan krijgen, verdienen allemaal minder dan mijn WW nu is.. en sorry, dat neem ik nieet aan, want ik wil er niet op achteruit gaan.. niet nu mijn WW nog een maandje of 7 loopt

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:26

LimaMambo schreef:
dat is mijn nadeel ook.. de baantjes die ik nu WEL kan krijgen, verdienen allemaal minder dan mijn WW nu is.. en sorry, dat neem ik nieet aan, want ik wil er niet op achteruit gaan.. niet nu mijn WW nog een maandje of 7 loopt

Het schijnt dat je er niet op achteruit gaat, aangezien de WW hoort aan te vullen wat je anders te weinig verdient. Maar dan nog. Op je luie gat zitten voor een x bedrag of een prut baantje voor hetzelfde bedrag. Dan weet ik het ook wel ;)
Dan doe ik nog liever vrijwilligerswerk wat ik wél leuk vind, plus een uitkering.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:46

Ik ben nu al een jaar actief aan het solliciteren. Maar 0 reactie. Echt irritant. Ben al ongeveer 100 brieven verder maar het helpt allemaal niks |( .

Ik zoek een baan bij personeelszaken, maar reageer op al het administratieve. Daarnaast ook andere dingen die ik leuk vindt. Nu een sollicitatie lopen bij een ruitersportzaak

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:34

pluisje88 schreef:
Ik ben nu al een jaar actief aan het solliciteren. Maar 0 reactie. Echt irritant. Ben al ongeveer 100 brieven verder maar het helpt allemaal niks |( .

Ik zoek een baan bij personeelszaken, maar reageer op al het administratieve. Daarnaast ook andere dingen die ik leuk vindt. Nu een sollicitatie lopen bij een ruitersportzaak

Actief aan het solliciteren voor een full-time baan? :oo Laten we hopen dat ik eerder aan het werk kom!

Ik zou voorgesteld worden bij een bedrijf, waar ik ooit al op gesprek ben geweest voor een andere functie, maar helaas was die functie al vergeven. Nu is het wachten op twee anderen bedrijven waar ik voorgesteld ga worden (allebei via het uitzendbureau). En dan heb ik nog wat brieven de deur uit gedaan waar ik nog op een gesprek hoop :)

Wat me wel opvalt: ik krijg van alle sollitaties netjes een mailtje dat mijn sollicitatie is ontvangen. Bovendien heb ik tot nu toe van al mijn sollicitaties een afwijzing per mail of per brief gehad. Dat gaat toch netter dan ik dacht :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:27

Nee parttime, moet omdat ik ook nog een deeltijd HBO opleiding volg.

Dat van die nette berichtjes is hier niet aan de orde, van de helft hoor je nooit van je leven meer wat terug. Stomme zooi!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:23

Ja, dat is heel vervelend Pluisje, dan doe je je best om een goede brief te schrijven en hoor je vervolgens niets :?

Nou, ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde! Wel erg leuk want het is een hele dag in Utrecht, van 8.30 tot 15.00, je krijgt een personal coach voor de dag en we moeten denk ik gesprekken voeren en oefeningen doen. Aan het eind van die dag krijg je te horen of je het geworden bent. Er worden 100 uitgekozen voor het hele land, dus ben erg benieuwd :)
Nog meer mensen die hier aan mee doen? Is voor een traineeship werkcoach jongeren bij het uwv.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:32

Interessant topic dit; ik heb besloten dat ik per 1-1-10 graag een nieuwe baan wil hebben.
Mijn huidige werkgever biedt te weinig uitdaging en doorgroeimogenlijkheden, zodoende.
Ik heb volgende week een oriënterend gesprek bij een bedrijf en ben momenteel in onderhandeling met een headhunters bureau over een (voor mij) echt perfecte baan....
Hoop dat dat iets wordt.
Qua salaris ga ik niet accoord met minder dan ik nu verdien; het moet wel leuk blijven.
Ik ben heel benieuwd of dit allemaal een beetje wil lopen al heb ik er eigenlijk best vertrouwen in omdat ik zelf zodaning assertief ben dat ik me overal naarbinnen weet te l*llen :D

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:02

pluisje88 schreef:
Nee parttime, moet omdat ik ook nog een deeltijd HBO opleiding volg.

Dat van die nette berichtjes is hier niet aan de orde, van de helft hoor je nooit van je leven meer wat terug. Stomme zooi!

Hier inderdaad hetzelfde, enkel een paar die netjes iets terug zenden.. Terwijl ik op fulltime en parttime solliciteer. Ik krijg meestal wel van bedankt voor het inzenden van je sollicitatie, maar daarna hoor je niks meer terug helaas...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:55

Zo gaat het mij inderdaad ook. Of je krijgt een afwijzingsbrief en daar staat dan in

"de vacature is inmiddels vervuld"(staat nog net niet achter "maar niet door u anders had u het wel geweten") :+ Sukkels. Waarom laten ze je dan eerst zo lang wachten?

Of ze mailen terug; "bedankt voor uw reactie u krijgt nader bericht na de sluitingsdatum en brievenselectie" En wanneer is dat dan %)
Vervolgens hoor je er nooit meer wat van.

Wat een gedoe he. En dan denk je nog wel dat je een redelijke opleiding hebt gevolgd. ;(

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:12

vandaag weer 4 gedaan.. niemand heeft mensen nodig of moeten ze zelf mensen kwijt :(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:46

Net rondleiding gehad bij het UWV. Zit wel een beetje te twijfelen of ik het wil nu..