Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:14

Wij hadden het foldertje van de overheid woensdag al.
Gisteren was er ook huis-aan-huis en overheid en particulier mogen niet gecombineerd worden, dus denk dat wij daarom de overheid al op woensdag hadden.
Als het goed is, hebben we vandaag helemaal niets.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:22

Wij hebben de folder van de overheid vandaag. Meestal is dat toch wel landelijk tegelijk allemaal.
Hebben jullie ook weer zo'n last van die grote spinnenwebben. Ik ben er deze week al door 3 heen gelopen met m'n gezicht.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:33

wilde laatst tussen 2 boompjes doorlopen maar zag op het allerlaatste moment dat gigantische spinnenweb :=
had volgens mij echt zo'n limbodansachtige remactie en vervolgens erom heen gelopen :')
op zich zijn die webben niet zo erg, maar ik ben altijd bang dat ik ineens een spin in mn haar heb :')

waar ik nog veel gelukkiger van wordt is als de mensen allemaal zo'n ja/nee of nee/nee-stickertje plakken :=
maar iedereen de brievenbus aan de weg is ook wel praktisch :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:46

Ik ben zelf ook bezorger. 6dagen in de week breng in de NRC Handelsblad, Het Parool op maandag sportweek extra en dinsdag Volkskrant Banen extra.

Ik trotseer ook weer en wind, het hele jaar door. Ik de lente zomer en herfst vind ik het heerlijk om kranten te lopen. Maar in de winter is het zo'n drama.

Overd moeilijk breivenbussen ben ik het helemaal eens. Ik word er altijd gek van als ik de dunne maandag krant er niet ingestoken krijg en de dikke zaterdagkrant niet door de bus krijg omdat die te smal is... Ook bussen die heel moeilijk open gaan of waar ze een plant voor zetten. Ook de 'aanvliegroute' zoals ik die noem :P is ook niet altijd optimaal. Dan heb een een heel klein stukje waar je dan tussen moet. Dan staat aan de ene kant een hek met daar de bus op en aan de andere kant een auto zo dicht op het hek geparkeerd dat waarneer de bewoneers zelf het huis uit willen ze eerst door de auto heem moeten...

Ik vind het vervelend dat de krant eigenlijk in de deurbrievenbus moet. Maar de meeste mensen hier in het gooi hebben dat nieteens vanwegen de lange opritten (gelukkig) en dan stop ik het lekker in de groene bus, ookal weet ik dat het niet mag :+

De spinnen zijn op het moment echt heeel erg :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:46

Gelukkig hebben de wijken waar ik loop geen tuinen, dus het is gewoon van de ene deur rechtstreeks naar de andere. Scheelt mij heel veel loopwerk en ik loop niet continu door spinnenwebben heen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:05

Ik zit midden in het rijke gedeelte van het gooi. Dus al die groote villa's en kinderkopjes als straat... GE-WEL-DIG! Ach, er valt wel altijd wat te beleven in het dorp :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:24

Ik heb op zaterdag gewoonlijk helemaal niets aan reclame :=

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:26

geluksvogel ^)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:46

Ik loop (en woon in) een oud dorp, met veel boerderijen en weinig brievenbussen aan de weg.
Heb ook een huis, waarbij het tuinhek gewoon niet goed open gaat. Gaat alleen als je je kont er tegen aan zet en een flinke beuk geeft ... :+
Ben ook altijd blij als veel mensen een Ja/Nee sticker hebben, scheelt weer :))

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:58

Vraagje: ik heb een wijk waarin een hééééle boel brievenbussen veel te klein zijn, ik ben trouwens folder bezorger, en nu na 3 jaar ben ik die te kleine brieven bussen echt volledig zat. Maar kan ik het dan maken om er gewoon niks te bezorgen, of kan dat écht niet?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:47

Dat kun je niet maken, je wordt ervoor betaald om te bezorgen. Als het niet past dan bel ik of aan of ik neem de post mee terug zodat iemand anders de dag erna kunnen bezorgen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:45

Bij ontbreken van een brievenbus of er niet bijkunnen of er echt niet doorheen kunnen, dan neem ik het mee terug, als het er niet inpast, gaat er een kennisgeving in, kunnen ze het afhalen. Meld het wel aan mijn leidinggevende als het regelmatig voorkomt dat bv brievenbus zo vol zit dat er niets meer inpast. Heb ook wel eens een wijk waar nog wat huizen in aanbouw zijn, met die bouwvakkers aan het werk ga ik niet zoeken of ik in het huis een brievenbus kan vinden, moet er voor aan bij de weg een vinden of een kunnen zien, waar ik bij kan, anders gaat het mee terug.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:05

Ik principe zijn er wel regels over de afmetingen van een brievenbus maar die gelden pas als je sinds de tijd dat het is ingegaan de deur/brievenbus hebt vervangen.
Zo heb ik een paar huizen met een te lage brievenbus maar die deuren zijn al heel oud pas als ze een nieuwe deur laten zetten moet hij hoog en horizontaal.

Ik heb ook 1 die wel een nieuwe deur heeft met een verticale sleuf officieel mag het dus niet maar ik denk niet dat er iets aan gedaan kan worden.
Ik ben uit protest dingen maar zo aan het dubbelvouwen bij smalle bussen dat er een dikke vouw in de post zit.
Of elke keer aanbellen als het niet past en hopen dat ze de hint snappen.

Mijn er hier ook medewerkers van Sandd?
Ik kijk alweer helemaal uit naar de lading agenda's van de postcodeloterij die ergens november december zullen komen.
Bijna een halve kilo per stuk en het past niet in de helft van de brievenbussen jippie!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:29

Phoe ik ben ook alweer een tijdje weg bij TNT.
Mis het soms wel het was meestal wel lekker werken.
Maar ik liep echt niet door tuintjes heen hoor..
Ik liep gewoon keurig over het paadje heen van de tuin, ik ging echt niet door bosjes enz. heen..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 05:54

Ja maar vorige week was het voor mij ook feest :\ dat vond ik echt niet geslaagd.

Maar, ik ga ervandoor :j tijd om te post weg te brengen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:14

ik ben weer terug van de krant brengen.

Het geeft altijd zo'n voeldoening als je een complimentje krijgt van een van je abbonees. Hebben jullie dat ook? Dat maakt mijn dag dan helemaal goed :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:08

Tjeempie, wij hadden vandaag weer zo'n ah zak, vet irritant, gelukkig vrij weinig post

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:30

Ik had het idee dat ik vandaag een folder wijk aan het lopen was en dan die ellendige zak van de ah erbij...3 tassen folders en 1 tas post..

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:29

Pff, AH zak, AH folder en DEEN folder..

Heb wel een kadobon gekregen voor het extra folderwerk.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:55

Ik had ook een AH zak, AH folder en een C1000 folder. Pffff. Ik had voor mijn 1e wijk 1,5 tas hah en voor mijn 2e wijk 2 volle tassen hah. Met 2 folders red ik zelfs nog vaak 1 tas. Gelukkig zaten de 2 folders in de AH zak, dus het ging wel lekker snel het lopen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:52

Wat hadden wij een geluk, de wijken op het dorp hadden alleen deen en c1000, zak van AH was gisteren al gedaan :D Nog enkele buitenwijken die wel de zak hadden. En daarnaast niet al te veel post, ik was eindelijk weer eens voor half 5 klaar :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:03

Zo half 5! Ik was al om 13.45 klaar, dat vind ik toch wel een betere tijd.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:11

Ik had vandaag de AH zak en het foldertje :\ maar ik had het slimmer aangepakt dan vorige week. Ik had een schoudertas extra van thuis meegenomen, dus in mijn TNT schoudertas ging alle reclame, en in m'n andere schoudertas alle post; zo kon ik toch in één keer alles lopen in plaats van mijn fiets op strategische plaatsen neer te zetten en telkens 'bij te vullen.' :)

Was ook om één uur klaar, in plaats van half drie zoals vorige week :\

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:56

Ja ik was dus ook lekker optijd klaar, om 3 uur, maar al een aantal weken gehad dat ik op zaterdag pas laat klaar was (denk zeker de vorige 3 weken)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:25

je weet dat je fiets tussen te zwaar beladen en bijvulzakken maken zit als:
-je band al plat is voooordat je erop zit, terwijl je hem net zo hard hebt opgepompt dat je dacht dat hij zou knappen
-de fiets aan de hand manouvreren ernstig bemoeilijkt wordt door een omhoogkomend voorwiel
-fietsen heel vervelend wordt met zo'n wiebelend stuur terwijl je ook nog probeert 2 bundels vast te houden
-je niet meer weet waar je je jas moet laten omdat de pakkendragen en je schoudertas al gevuld zijn met de folders die niet meer in de fietstassen passen

Je bent pas echt nat als:
-je haar geen model meer vertoont
-het papier onder je vingers oplost in witte pulp
-het schuim op je spijkerbroek staat
-mensen achter de ramen je uit staan te lachen...