Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:15

soloro schreef:
Wauw kom er net achter dat ik verplicht een tablet moet aanschaffen van school... eerst al een laptop, nu een tablet. Ze gaan vanaf het 2e jaar de labjournaals digitaal maken (schriften zijn 8 euro per 3 stuks.. nu moet ik dus een tablet aanschaffen). Doe het liever met de hand, ben je goedkoper uit dan een tablet aanschaffen. Maar helaas vanaf periode 2 kijken ze alleen de digitale labjournaals nog na en geen handgeschreven meer..

Waar slaat dat nou weer op? :o Ik kan enigszins nog begrijpen dat het digitaal moet, maar waarom dan niet gewoon op de laptop? Is toch ook niks mis met een papieren labjournaal?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:25

Tillie20 schreef:
soloro schreef:
Wauw kom er net achter dat ik verplicht een tablet moet aanschaffen van school... eerst al een laptop, nu een tablet. Ze gaan vanaf het 2e jaar de labjournaals digitaal maken (schriften zijn 8 euro per 3 stuks.. nu moet ik dus een tablet aanschaffen). Doe het liever met de hand, ben je goedkoper uit dan een tablet aanschaffen. Maar helaas vanaf periode 2 kijken ze alleen de digitale labjournaals nog na en geen handgeschreven meer..

Waar slaat dat nou weer op? :o Ik kan enigszins nog begrijpen dat het digitaal moet, maar waarom dan niet gewoon op de laptop? Is toch ook niks mis met een papieren labjournaal?

Ik heb ook geen idee lees alleen net dat een tablet verplicht is vanaf periode 2 aankomend schooljaar.. Ja ik snap dat het voor de docenten fijner nakijken is (sommige handschriften :') ). Maar ik vind het veel geld (ook al betaal mijn moeder het, maar als nog). Laptops mogen het lab niet in, tablets wel. Waarschijnlijk is dat het verschil. Ik doe het veel liever met de hand, ook al kost dat meer tijd.

miss_lizje

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:33

Labjournaal mag niet eens digitaal... Want dan kan je resultaten weglaten. In een labjournaal mag namelijk ook niet met tipex gewerkt worden maar wel dingen worden doorgestreept. Hoe valt fraude nou te controleren als je alles digitaal moet doen?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:37

miss_lizje schreef:
Labjournaal mag niet eens digitaal... Want dan kan je resultaten weglaten. In een labjournaal mag namelijk ook niet met tipex gewerkt worden maar wel dingen worden doorgestreept. Hoe valt fraude nou te controleren als je alles digitaal moet doen?

Ik heb geen flauw idee. Ik weet wel dat op bepaalde laboratoria gewoon met digitaal labjournaal gewerkt wordt.
Ik sta ook niet achter de beslissing van school om een tablet aan te schaffen, koop liever die labjournaals van 8 euro per 3 stuks haha. We hebben wel al sowieso in het 1e jaar labjournaal met de hand moeten doen en op school heb je nou niet echt fraude neem ik aan. En hoe het zit op stagebedrijven etc. geen idee. Dat zie ik dan wel weer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:42

Idd, digitale labjournaals komen steeds meer voor. Ik geloof dat daar gewoon programmaatjes voor zijn. Werk je dan op een microbiologisch lab? Lijkt me dat een tablet evenveel vervuild is als een laptop? Of moet je 'm van de voren desinfecteren?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:48

Tillie20 schreef:
Idd, digitale labjournaals komen steeds meer voor. Ik geloof dat daar gewoon programmaatjes voor zijn. Werk je dan op een microbiologisch lab? Lijkt me dat een tablet evenveel vervuild is als een laptop? Of moet je 'm van de voren desinfecteren?

Ik heb geen idee. Heb nog nooit met laptop/tablet gewerkt in het lab. Ik weet wel dat ze in de labs waar met GGO's gewerkt wordt tablets staan, aangezien je daar niet je tablet mee mag nemen (als er met GGO's gewerkt wordt moeten de spullen minimaal 24 uur bewaart worden voordat je ze weer op mag komen halen, met eigen tablet is dit geen doen. Op dit lab staan dus tablets van school zelf).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:32

Mijn laatste zomer herkansing gehaald met een 9. Alsnog mijn P in een soort van 1 keer :D.

Het is wel stil in dit topic nu. Heeft iedereen zijn boeken al en zin in het nieuwe jaar?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:38

Ik heb er zin in ! geen nieuwe boeken voor dit jaar dus dat scheelt iets :)
Ik start volgende week dinsdag, eerste periode is meteen een pittige, van 12:20 tot 21:40...

Moeten we trouwens geen nieuw topic openen?? Tweedejaars studenten HBO of zo??

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:42

Ik start ook volgende week. Heb nog geen boeken, vorig jaar had ik bijvoorbeeld mijn engelse boek a 50€ niet eens nodig. En bij sommige boeken heb je speciale inlog codes nodig waardoor je ze nieuw moet kopen ipv tweedehands. En ik ga liever voor tweedehands als er geen code nodig is.
Ik klad trouwens altijd mijn hele boeken vol met markeerstift en schrijf overal notities bij. Snap echt niet dat mensen hun boeken netjes kunnen houden :p

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:42

Dat of misschien vragen om een aanpassing in de titel? Aangezien het topic nog niet "vol" is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:51

Ik begin ook volgende week, al heb ik mijn rooster nog niet. Zo irritant vind ik dat. Weet ook nog niet in welke klas ik zit. Boeken moet ik nog bestellen :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:54

Titel aanpassen kan ook ja! iets van HBO'ers gestart in 2014/2015?

Lienek: ik ben dus zo iemand die haar boeken netjes houd.. :') ik kan heel slecht tegen "lelijke" boeken (slaat nergens op, ik weet t...) ik schrijf nog liever het halve boek zelf over met aantekeningen / samenvatting enz dan dat ik iets in mijn boeken markeer....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

Ik doe dezelfde opleiding als spottedponie(had mijn gebruikersnaam veranderd) en ik heb ook geen nieuwe boeken nodig. Heb vorig jaar alleen de online versie van een boek gebruikt dus al mijn boeken zijn gloednieuw :j

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:11

Denk inderdaad titel aanpassen.

Ben van plan hier weer wat meer mee te kletsen, moet volgende week ook weer beginnen en mijn rooster is gelukkig al bekend alleen wordt donderdag definitief gemaakt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:12

Ik heb drie nieuwe boeken nodig voor komend semester, de schade was 100 euro, dus dat valt mee.

Ik heb er zeker weer zin in, alleen nog geen rooster of iets, dus ik weet nog niets :') Alleen welke klas ik kom.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:20

Ik heb er ook zin in! :):) Heb nu eindelijk vakantie na paar maanden 40 ruim 40u per week werken. :')
Boeken zijn al 2 weken binnen, heb er ook een paar van vorig jaar kunnen verkopen. Schade voor dit jaar was 700 euro.
Heb nog geen rooster of klasindeling maar morgen hebben we een introductie dus denk dat ik dan mijn klas wel te horen ga krijgen. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:25

Captain schreef:
Ik heb er ook zin in! :):) Heb nu eindelijk vakantie na paar maanden 40 ruim 40u per week werken. :')
Boeken zijn al 2 weken binnen, heb er ook een paar van vorig jaar kunnen verkopen. Schade voor dit jaar was 700 euro.
Heb nog geen rooster of klasindeling maar morgen hebben we een introductie dus denk dat ik dan mijn klas wel te horen ga krijgen. :)

Waatttt... :')
Ik heb vorig jaar 250 euro voor al mijn boeken betaald en dit jaar komt er geen een nieuw boek bij..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:26

De boeken die ik nieuw moest bestellen zijn helaas nog niet binnen. De rest heb ik 2de hands.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:27

Ik heb er opzich wel zin in, maar wordt wel een pittig jaar denk ik!

Als het goed is moet ik 1 september weer naar school. Klas, rooster en boekenlijst zijn nog niet bekend..

kimberly1995Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:28

Rooster en klas is bekend, lesplannen echter nog niet. Kan dus niet alvast kijken hoeveel tijd ik denk nodig te hebben. Wel een beetje balen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:29

Ik heb inderdaad ook nog een weekje vakantie na de hele tijd te hebben gewerkt. Toch wel lekker! Wij hebben geen introductie meer in het tweede jaar..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:29

Ik heb al wel een idee voor komende periode, en ik geloof dat die zwaar gaat worden... :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:37

Oja, boeken!
Ik zal ook eens op zoek gaan naar een boekenlijst.

Ik heb nog een buffelweek voor ik begin met het nieuwe schooljaar, dan heb ik nog een extra kans voor m'n P. Ik moet 2 toetsen doen, haal ik die, dan heb ik m'n P!

M'n "echte" school begint over 2 weken

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:48

_sharonnn schreef:
Oja, boeken!
Ik zal ook eens op zoek gaan naar een boekenlijst.

Ik heb nog een buffelweek voor ik begin met het nieuwe schooljaar, dan heb ik nog een extra kans voor m'n P. Ik moet 2 toetsen doen, haal ik die, dan heb ik m'n P!

M'n "echte" school begint over 2 weken

Ik ben zo jaloers op je, moet ook nog twee toetsen voor mijn P, had een 5.4 en een 5.1.
Maar mag ze pas in de periode dat ze worden gegeven over doen :(

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:54

Ik had gelukkig ook maar 3 nieuwe boeken nodig.
Ik begin de 31ste weer, maar heb nog niks gehoord over een nieuwe klas of over mijn rooster..