Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:40

Ik stap weer actief in meiden!

Al langere tijd thuis maar moet vanaf maandag verplicht solliciteren ivm WW.
De sollicitaties die ik tot nu toe heb gedaan zijn allemaal uitgelopen op niks.

Mijn achtergrond is P&O en afgelopen 2 jaar als locatiemanager KDV gewerkt. Lastig om dus een passende baan te vinden.

Zit al te denken aan studie volgen oid.

Ik ga even bijlezen!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:01

Cayenne schreef:
1477 euro is het minimumloon. Daar zul je dus om en nabij zitten. Ik zou het in eerste instantie gewoon aanpakken. Het is in deze tijd sowieso moeilijk om een baan te vinden, dus van daaruit weer verder zoeken. Misschien zit er ook groei in het salaris naar mate je meer ervaring krijgt?

't was 1800 bruto, 1400nogwat netto.

yrsa_karlijn

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:37

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... mloon.html

Dit zijn de brutobedragen volgens de overheid. En ik denk inderdaad, dat als je 1800 bruto krijgt je ongeveer 1400 netto overhoud. Maar ligt ook aan de uren. Is het fulltime of parttime, bij het laatste hoef je minder belasting af te dragen. In dit geval ging het om een fulltime baan en draag je meer belasting af.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:42

Succes dinsdag Diesel! Komt vast goed!! :D

Jackyy; ook niet aardig van ze om de dag voor je proeftijd afloopt te zeggen dat je je proeftijd niet door komt.. :=

Ik had gister gesprek en ging super goed! Ik had om half 5 pas gesprek en er zouden er nog een paar komen en ze zou het vandaag laten weten. Nu belde ze gister om 7 uur al op om te vragen of ik zaterdag een dag mee wil lopen/helpen! :D Maar wel spannend. *\o/*

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:04

Meliaforever: haha nee, zag t ook niet aankomen want werk deed ik geeoon heel goed mja werkgevers kunnen je dat nou eenmaal maken.
Wat leuk dat je zaterdag een dag mee kan lopen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:45

Winged schreef:
Cayenne schreef:
1477 euro is het minimumloon. Daar zul je dus om en nabij zitten. Ik zou het in eerste instantie gewoon aanpakken. Het is in deze tijd sowieso moeilijk om een baan te vinden, dus van daaruit weer verder zoeken. Misschien zit er ook groei in het salaris naar mate je meer ervaring krijgt?

't was 1800 bruto, 1400nogwat netto.

Vind ik voor een starter in een bedrijf nog niet zo heel verkeerd.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:38

Ik moet nog even bijlezen..... ik zit in het administratieve werk en op het moment zijn er voor mij gewoon geen vacatures. Moet ik ook nog wat verzinnen om door te geven aan sollicitatie activiteiten.....
Heb altijd wel iets van een netwerkgesprek, dus dat is geen probleem, maar dan blijven er nog 3 over.
Uzb's houdt ook een keer op.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:50

Helaas heb ik vanmiddag de mededeling gekregen dat ze niet verder met mij gaan, maar met een echtpaar. Was een nieuw te starten bedrijf en ze hadden liever een echtpaar. Snap echt niet dat ze dat dan niet gewoon in de vacature zetten, ipv mensen laten zenuwen en dan op zoek zijn naar iets anders....

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:06

pff hier ook teleurstelling: heb vanmorgen nog achter de vacature aangebeld om te vragen hoe het er mee stond, ze zouden het vandaag laten weten.. je raad het al niks meer gehoord. Ben een beetje klaar met uitzendbureaus maar er zit weinig anders op. Of ze laten me komen (en nog een eind rijden ook) om vervolgens te concluderen dat mijn CV toch niet aansluit, of ze laten niets horen en zijn pissig als je achter ze aan belt. Pfff zo mijn frustratie even kwijt hahaha

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:16

Ik ga me toch ook melden ( heb niet alles gelezen ) :)
Ik heb voor kort besloten om toch een jaar ( of meerdere ) te gaan werken.
Na een in het hnderd gelopen hogeschool jaar en het niet weten wat te studeren is dit de beste oplossing.
Heb me woensdag inschreven en een paar cv's gestuurd dus dat wordt afwachten. Moet ook normaal nog in september als Student gaan werken, maar ben niet te spreken over de communicatie! :n Dit wordt gedaan via een bureau en heb al 2keer gebeld op 3weken tijd ( om toch niet te opdringerig te zijn ) en het antwoord was altijd dat het NORMAAL in orde is maar dat ze me gingen terug bellen, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan...
Vandaag heb ik al 3 telefoontjes gekregen van 3 verschillende bureau's voor werk met de vraag of ik in september kon beginnen werken, maar door deze ***** communicatie heb ik het bij wijze moete afwijze -:(-

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:53

Yeeeeeeeyy heb de baan!!! *\%/* bij het juweliertje *\%/* *\%/* *\%/*

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:11

Gefeliciteerd Meliaforever!! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:26

Gefeliciteerd!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:44

gefeliciteerd :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:40

Gefeliciteerd Meliaforever!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:45

Gefeliciteerd Meliaforever!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:24

Super Meliaforever!
Ik ben inmiddels al voorzien van twee banen, maar twee bedrijven willen graag in gesprek om de mogelijkheden te bekijken dus ik ben benieuwd. Ga er over drie weken is heen! Is in de richting die ik op wil, dus hoop dat een van de twee wat wordt op fulltime basis! :D Een mooi detail is hierbij wel dat deze bedrijven mij benaderd hebben dus dat voelt wel gunstig!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:16

Meliaforever; van harte gefeliciteerd!!!! Top!

Ik heb ook een baan. Weet ik sinds vrijdag en moet dinsdag op mn verjaardag al beginnen. 40 uur.
Eindelijk weer uit die uitkering. Sinds april had ik een uitkering. Maar werd echt zwaar nu financieel. Huis, paard, dierenartskosten ivm blessures de laatste 2 jaar.

Maar heb vrijdag ons 1e BB oefenwedstrijdje weer gereden. Heerlijk! En ik parkeerde daar net de trailer en toen hoorde ik dat ik de baan had ;-). Dus dat was dubbel goed nieuws. Dus geen SNS bank voor ons. Wel een heel stuk verder rijden. Anderhalf uur per dag.. en in de winter maar niet aan denken op die slechte wegen. Maar ja. We hebben straks fijn weer meer inkomen dan de uitkering :-):-).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:35

Wat een goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd!

Ben zelf druk bezig met de voorbereidingen voor mijn speeddate dinsdag... zou blij zijn als komende week voorbij is en ik wat meer zekerheid heb!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:16

Gefeliciteerd allemaal! Diesel, succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:27

Sting schreef:
Helaas heb ik vanmiddag de mededeling gekregen dat ze niet verder met mij gaan, maar met een echtpaar. Was een nieuw te starten bedrijf en ze hadden liever een echtpaar. Snap echt niet dat ze dat dan niet gewoon in de vacature zetten, ipv mensen laten zenuwen en dan op zoek zijn naar iets anders....

Dat is zuur! :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:38

Gefeliciteerd allemaal, wat een goed nieuws zeg!

Ik heb tot op heden nog niet eens een passende functie kunnen vinden. Via UZB krijg ik terug dat ze niks hebben. CV wordt bewaard. }:0

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:36

Hoi allemaal! Ik moet mij hier ook maar eens melden. Afgestudeerd hbo-pedagoog. Geen werk. Drama.. Ik werk nu bij een aantal gezinnen wat neer komt op gemiddeld 12 uur per week, soms meer (laatst 15u op 1 dag), soms minder (minimaal 8).

Doordat ik zo weinig uren draai (ook niet meer werk) kom ik nauwelijks uit met mijn kosten en draait mijn vriend op voor eigenlijk alle vaste lasten. Ik ben het SPUUGzat. De motivatie om te solliciteren is helemaal weg, mijn eerste sollicitatie was nog super spannend en leuk en nagelbijten, nu heb ik niet eens meer de 'energie' om een brief te typen. Belachelijk eigenlijk :'). Ik ben: te jong, te weinig ervaring.

Als ik nergens wordt aangenomen is het ook erg moeilijk om ervaring op te doen he. 8)7

Frustratie dus. :D Ik snap er niks van, waar zijn de banen gebleven?! Er zijn werkelijk gewoon NERGENS openstaande vacatures? Veel te eng.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:09

mijn oma :+ zei dat de economie weer gaat aantrekken haha laten we t hopen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:10

Ik blijf ook gewoon hopen en netwerk blijven aanspreken want er hoeft maar 1 werkgever tussen te zitten die mij wil hebben denk ik dan maar :D