Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:23

Ik heb inderdaad precies zo'n mail teruggestuurd Joyce, maar ik weet zo al dat de leverancier niet zal tussenkomen voor een artikel dat 6 maand geleden werd gekocht en 'maar' zo'n waarde heeft.

Femke: het was een verkoop in de winkel, daar heb ik geen lijstje met algemene voorwaarden ophangen ;-)

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:24

Maar goed joyce, als een klant bij mij na vijf weken terug komt met de melding: na een paar dagen had ik al lucht....
Ja sorry, kom dan gelijk, dan kan ik er wat aan doen.

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:33

De meeste winkels hebben ook gewoon algemene verkoopvoorwaarden.
Als je aan de deur een bordje hangt met een verwijzing daar naar, zijn die ook gewoon geldig (zo lang ze niet in strijd zijn met de wet uiteraard).

Kijk maar 'ns als je bijv. Media Markt binnenloopt. Die hebben dat ook zo geregeld.

Hoe dan ook; een vervelende situatie voor je inderdaad :(

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:45

stef schreef:
Maar goed joyce, als een klant bij mij na vijf weken terug komt met de melding: na een paar dagen had ik al lucht....
Ja sorry, kom dan gelijk, dan kan ik er wat aan doen.


Volgens mij heb ik wat gemist?

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:47

Jij niet, ik wel ;)
Was naar malootje bedoelt ;)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:49

Oh haha ik snapte het al niet! :D

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:11

Mallootje de garantie is voorbij (zowel die van de fabriek als die van jou?)
Plaksteentjes vallen er nu eenmaal af, maar geklemde steentjes zouden toch iets langer mogen blijven zitten. Het was een goedkopere, dus dan zou je mogen zeggen, sorry kan je niet helpen, koop maar een nieuwe. Of je kies er voor om ze toch een nieuwe mee te geven, gratis of met korting.
Het is maar net waar jij je fijn bij voelt.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:37

Ik zou hem zelf willen zien om te kunnen oordelen.

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:06

Als klant zou ik met een frontriem van 20 euro ook niet veel service verwachten eigenlijk. Dan denk ik persoonlijk 'jammer dan het was leuk zolang dat ie mooi was'.

Mews

Berichten: 5520
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:57

Sowieso zou ik als er iets kapot aan gaat gelijk terug gaan, niet na een half jaar pas... Ik vind het onredelijk om 5 maanden nadat het probleem ontstaat pas terug te gaan en geld terug or reparatie te verwachten. Dat lost jouw probleem natuurlijk niet op... Het is maar net waar jij je prettig bij voelt. Je zou kunnen vragen of je het product mag zien als ze het in de winkel hebben gekocht en dat gemakkelijk lukt? Anders, als de garantietermijn verlopen is en de fabrikant er ook niks meer mee kan, zou ik proberen de klant tegemoet te komen door bijvoorbeeld met korting een nieuwe frontriem aan te bieden. (maar dat is heel persoonlijk wat je er dan mee wil, tegemoet komen of niet) En natuurlijk melden dat ze een volgende keer zo gauw mogelijk terug moet komen als er iets kapot is. :) Succes ermee, hopelijk vind je een goede oplossing voor jullie beiden.

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:08

Beste ondernemers, als ik iets van jullie wil of hulp nodig heb, roep ik wel :j
Je hoeft me niet zonder dat ik daarom vraag te benaderen voor whatever. Valt bij mij onder spam.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:01

Hoe bedoel je?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:22

Ik veronderstel dat iemand een 'dienst' heeft aangeboden aan Stef. Zal vast goed bedoeld geweest zijn!

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:34

stef schreef:
Beste ondernemers, als ik iets van jullie wil of hulp nodig heb, roep ik wel :j
Je hoeft me niet zonder dat ik daarom vraag te benaderen voor whatever. Valt bij mij onder spam.

Ik had net je website bekeken en wilde daar een berichtje over sturen, maar die moeite neem ik maar niet als ik dit lees.

LotteEnRypke

Berichten: 172
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:41

Ik heb Stef vorige week een berichtje gestuurd m.b.t. haar website, vrijblijvend natuurlijk en met een scherpe "bokt-aanbieding" erin :)

Het was goed bedoeld, Bokt-ondernemers kunnen elkaar ook ondersteunen (Via PB weliswaar, anders krijg je inderdaad bericht van de modjes...)

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:49

Ik snap dat het goed bedoeld is, en een berichtje vind ik ook niet erg, maar sinds ik in dit topic zit krijg ik de een naar de andere geweldige aanbieding. Ook van mensen die hier helemaal niet actief zijn.
Beetje overkill zeg maar

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:56

Beetje apart met die frontriem, dan ga je toch gelijk terug.

Even een vraagje over de algemene voorwaarden. Ik heb daarin staan dat een afmelding een maand voor datum geen rekening, tussen 30 en 14 dagen dan 50% betalen en tussen 14 en de dag alles betalen.

Nu heb ik dus iemand die binnen de 14 dagen afmeld. Ik heb wel al kosten gemaakt voor de huur van accommodatie en de kostprijs van de trainingsdag is daarop berekend. Zij is akkoord gegaan met de algemene voorwaarden dus ook met deze regel, dat ze nu dus 100% moet betalen.

Dat kan ik dan toch ook gewoon zo stellen?

Ik wil wel aanbieden dat ze zelf zorgt dat er iemand anders komt, dat vind ik dan geen probleem. Het gaat mij erom dat ik kosten gemaakt heb, bepaald op een x aantal deelnemers, dat daar de kostprijs op berekend is en ik mijn rekeningen ook moet betalen.

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:22

Als zij de algemene voorwaarden weet, lijkt me niet dat je daar vanaf moet wijken.
Heel hard gezegd: afspraak = afspraak.

Nog even terug komend op mijn bericht: het is aan niemand persoonlijk gericht, maar ik kan nu al vijf sites laten maken, deze twee x laten controleren, heb al 3 fotografen waar ik mijn producten op de foto kan laten zetten, en ik kan twee advertenties laten maken. En dat in drie dagen tijd....
Misschien is het dan wat duidelijker waar mijn bericht vandaan komt ;)

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:46

Oef, dat is inderdaad nogal overkill aan commerciële pb's Stef :j

@Zooist:
Hoe heb je de algemene voorwaarden aan je klant laten zien?
Dat is ook erg belangrijk namelijk.

Ze zijn alleen geldig als ze vóór 't daadwerkelijk afsluiten van 't contract/afspraak al gelezen zijn door je klant.
Bijv. omdat het op de achterkant van je offerte geprint is. Of (als je geen offerte, etc. hebt) via een directe link naar de voorwaarden in iedere email die je stuurt. Etc.

Alleen via je website naar de voorwaarden verwijzen is niet genoeg om ze geldig te laten zijn.

Als je de voorwaarden wel op tijd aan je klant hebt verstrekt, dan kun je inderdaad gewoon de rekening sturen. :j

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:59

Op het inschrijfformulier staat de verwijzing naar de algemene voorwaarden en ze moeten dan aangeven:

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:03

Is dat een papieren inschrijf formulier, met een verwijzing zoals: "lees onze algemene voorwaarden"
Of een digitaal formulier, waar ook een daadwerkelijke link op staat?

Want 't 1e geval is (meestal) niet voldoende.
Het 2e geval is wel voldoende.

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:00

Hoe ga ik dat eigenlijk doen? Bij de eerste behandeling algemene voorwaarden laten zien en ondertekenen oid?

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:18

Ze hoeven niet perse ondertekend te worden.

Je kunt in ieder geval op de website een aanklikbare link naar de algemene voorwaarden plaatsen.
En als je via email contact hebt; in je handtekening een link naar de AV onder iedere mail.

AV toesturen kan ook altijd.
Of op de achterkant van offertes printen.
Etc.

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:39

Offertes maak ik niet. Klant belt over het algemeen voor een afspraak

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:40

Dan kun je aan de telefoon alvast verwijzen naar je voorwaarden ("Mijn algemene voorwaarden zijn van toepassing, deze kunt u via .... bekijken/lezen).
Als je dat doet, is 't ook prima. Klanten die al bekend met je zijn hoef je niet steeds opnieuw daarover te informeren.