Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:35

Morguh dames!
Hier om 8.30 uur te paard, heerlijk.

Kreeg net een afwijzing van op zich wel een leuke functie. Daarin vermeld dat ik met name leidinggevende ervaring heb en dit een operationele functie is.

Geeft ook weer duidelijkheid waarom ik op soortgelijke functies wordt afgewezen. We komen telkens een stapje verder.

Nu aan de bak met voorbereiden op dinsdag. Moet knallen!

Dimple

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:36

Jullie gaan te snel, ik zit op mobiel z
....hahaha

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:37

Ik heb dingen als "ervaren gemotiveerde aanpakker zoekt" ... en echt als titel van cv personal assistant / officemanager/secretaresse dacht ik

Wel een beetje bijhouden he Dimple ;-) hahaha

@dimple Ik heb ook leidinggevende ervaring maar geef wel aan dat ik niet persé leidinggevend zoek.. dat geeft vaak ook lucht. Maar dat je de opgedane kennis wel graag inzet uiteraard en hands-on aan het werk wil etc etc ??

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:42

Vandaag ook alweer een sollicitatie verstuurd, afgelopen zaterdag ook al één. Hopelijk krijg ik er binnenkort antwoord op. Verder geen vacatures in mijn vakgebied (dierenverzorging).

Balen van de zoveelste afwijzing Dimple, maar veel succes met die van dinsdag ! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:51

Dat is wel een slim idee Fargo. Ik heb dat voorheen wel gedaan, maar dat maakte geen verschil, maar in leuke niet -leidinggevende functies is dat wel slim omdat toch aan te geven.
Goede tip!

Het punt is ook dat ik op dit moment gewoon wel alles aanpak omdat ik gewoon écht heel graag aan de bak wil en dus ook op lager niveau solliciteer, dat maakt mij niks uit maar met selecteren door recruiters lig ik er toch snel uit blijkbaar.

Nog tips om me voor te bereiden op dinsdag? Bij een supermarktketen met name in Noord Holland, 5000 man personeel. Ze hebben 1 man voor de salarisverwerking (lekker tricky) die ik ook moet gaan ondersteunen. Tevens leiding geven aan 3/4 man (ideaal! Niet teveel, echt fijn) Het is een praktische functie als soort van meewerkend voorvrouw maar wel met een duidelijk focus op verbetering/automatisering/digitalisering.

Alles is welkom!

Blue, ook lekker bezig!

Wie gaan er vandaag ook alweer een contract binnen halen in NH-N in de kinderopvang? Kellieieieie?? Gelukt??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:57

Bij al onze goede interimmers is het heeeeel vaak het geval dat dit managers e.d. zijn geweest indertijd, maar ze worden nu als senior communicatieadviseurs ingezet en kunnen dus processen goed aansturen maar geven niet persé leiding meer. En daarbij is het dus helemaaaaaal geen probleem.

Tips voor dinsdag, je houdt van kwaliteit leveren, van het beste in mensen naar boven halen, van processen optimaliseren, je bent een mensen mens dus je doet het SAMEN!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:03

Kijk daar heb ik wat aan! Ik ga alles snel in mijn boekje opschrijven, thx! *\o/*

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:05

Hoi, ik kom hier ook even binnen vallen als dat mag ;)
Lees al een tijdje mee en moet eerlijk zeggen, jullie zijn behoorlijk motiverend! :D

Mag niet klagen, want ik heb nog 2 banen momenteel (uit de hand gelopen bijbaantje en gestart als zzp-er). Wel wil ik heel graag m'n fulltime bijbaan inwisselen voor een baan die aansluit op m'n studie, dus ben nog vrij kritisch.
Wel al een aantal afwijzingen binnen en vorige week echt een fantastisch leuke vacature gevonden, dus al dagen aan m'n brief bezig, haha.
Wat ik me afvroeg, als jullie een mail met je motivatiebrief en cv sturen, wat zet je dan in de begeleidende e-mail? Zou het uitmaken wat je daar neerzet, of lezen ze je cv/brief toch wel?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:11

Wat ik meestal doe is het volgende:

In de bijlage treft u mijn CV en motivatie aan voor bovengenoemde functie/functie van xxx

of

graag verwijs ik u naar de bijlagen in deze mail waarin u mijn cv en motivatie aantreft voor de functie van.....

Succes!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:13

Bedankt!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:45

Wat Dimple zegt Iepke, zoiets zet ik ook in mijn mails. Meer bijzetten heeft volgens mij geen nut, want dat moet staan in je CV of motivatiebrief :)

Succes dinsdag Dimple!

Ik heb nieuws over het project, althans, ik weet dat het nog staat te wachten om ingevuld te worden, maar nu is nog niet zeker of de samenwerking zal gebeuren met de Caraïben of met Berlijn :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:49

Tip: Bijlages altijd in pdf-bestand meesturen.

Daar elke pc een word bestand apart opent. Op jou pc ziet het er heel strak uit, maar bij een ander als een onduidelijke wirwar overkomen.

In pdf blijft de opmaak hetzelfde ;)

Dus ook je brief converteren naar pdf :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:50

Doe ik ook altijd inderdaad, converteren naar pdf :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:57

Inderdaad altijd een PDF, voorkomt bovendien dat er per ongeluk bij openen en wegschrijven na ontvangst iets aan je Word brief zou worden gewijzigd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:32

Iemand bekend met de site stepstone.nl?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:35

ja vroeger vanuit mijn werk wel meegewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:41

Ik lees op google goede reviews, dus dat stemt wel positief. Ik kan niet zo een twee drie vinden of je moet betalen voor het plaatsen van je cv en een account aanmaken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:49

Trail and error methode dan maar :D

Stepstone krijg ik dagelijks updates van, maar doe er weinig mee. Wel een goede site overigens. Ik grijp toch sneller terug naar Indeed.

En over .pdf.........je foto blijft dan ook gewoon netjes staan waar hij hoort en kunnen ze hem niet per ongeluk wissen :P

Ik ga weer aan de slag met een brief! Tijdelijke functie, niet leidinggevend, dus ik ga de tip van Fargo eens proberen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:51

Dus je hoeft niet voor Stepstone te betalen Dimple?

Die tips die je hebt gekregen zijn echt super! Ik ga voor je duimen dinsdag!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:56

Vlgs mij is stepstone voor opdrachtgevers betaald (net als Monsterboard) maar voor kandidaten gratis. Ik denk dat MB en Nationale Vac Bank groter bereik heeft, maar stepstone bestaat ook al wel eventjes. Misschien niet zo slecht om daar ook even te gaan koekeloeren ;-) ga ik ook maar even doen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:57

Ja nationale vacaturenbank zit ik al op, maar ik denk met mijn vakgebied, hoe meer sites ik op sta hoe beter. Kan nooit kwaad denk ik dan!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:02

Wat een slechte site! Ze willen dat je met je Facebookaccount inlogt, nou echt niet .. dus ik geef mailadres in en wachtwoord bij het deel om je aan te melden en dan gaat hij vanzelf naar inloggen en zegt dat ie je niet kent. Echt slecht geregeld

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:03

Moet je niet eerst een account aanmaken? Ik heb ook dat meld aan met je facebook of email, en daarnaast staat account aanmaken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:32

Ja dat deed ik dus of dat probeerde ik en dan sprong hij automatisch door - zonder melding.. mijn wachtwoord was niet goed genoeg. IPV dat ze dat nu melden ;-) maar goed het is gelukt en idd des te meer sites je op te vinden staat des te meer doelgroepen en opdrachtgevers kun je bereiken

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:35

Ik stond al aangemeld daar en kon zo inloggen (nadat ik mijn ww had opgevraagd :') )

CV was niet geupload dus meteen alles weer spik en span gemaakt.

Goede tip Amanda!