Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:58

Dank voor jullie behulpzame berichtjes. Het heeft geholpen! Vanmorgen gestart met de lastige klas, goed gesprek gevoerd met inbreng van beide kanten en vervolgens een fijne les gehad! Omdat ik toch daar mee bezig was heb ik de andere twee klassen hetzelfde voorgelegd: wat willen jullie anders, wat heb je nodig? Allemaal grote ogen: 'niks mevrouw, lekker zo doorgaan'. :D
Ik ben (figuurlijk dan hoor...!) een kilo lichter nu die les geweest is. *\o/*

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:58

Ah wat goed om te horen!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:48

Wat goed Ineke! Hopelijk blijven de hartkloppingen nu ook weg en was dat puur spanning voor vandaag :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:34

Ineke, hoe ging het afgelopen dagen?

Doen jullie nog aan Sinterklaas? Ik ga met mijn klas kado'tjes en gedichten doen. Altijd leuk.
Ik had een mail gestuurd om ouders te informeren dat we dit gaan doen en dat ze dan later thuiskomen die dag en dat had ik helemaal in rijm gedaan, krijg ik gewoon een mail in rijm terug van een van de ouders haha. Supergrappig.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:42

Goof schreef:
Ineke, hoe ging het afgelopen dagen?

Doen jullie nog aan Sinterklaas? Ik ga met mijn klas kado'tjes en gedichten doen. Altijd leuk.
Ik had een mail gestuurd om ouders te informeren dat we dit gaan doen en dat ze dan later thuiskomen die dag en dat had ik helemaal in rijm gedaan, krijg ik gewoon een mail in rijm terug van een van de ouders haha. Supergrappig.

Haha super reactie van die ouder!
Wij doen ook aan sinterklaas. Mentoren zitten bij de klassen en de rest van de docenten is onder verdeeld bij de klassen. Ik doe gezellig mee met de 1e klas! Ik heb nog niet ontdekt wie mij heeft getrokken, de leerlingen houden zich goed stil!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:55

Oh wat leuk, Sinterklaas, heerlijk! Helaas bij ons op school niet. Supergrappig een ouder die in rijm antwoord. :D

Dank je Goof, het ging best wel goed. Vandaag beoordelingsgesprek gehad (ik ben invaller tot Kerst), of ik daarna elders in de school wilde blijven werken met leuke complimentjes. Nou... eh..... heb vriendelijk bedankt voor de eer :+
Heb gezegd wel niveau 4 te willen doen. Om in Sint stijl te blijven:
Niveau 2, no way :o

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:20

Stil hier.... heb dit jaar enorm veel zin in de Kerstvakantie... Nog drie weekjes te gaan! *\o/*
Jullie willen zeker nog wat langer doorwerken? ;)
Na de vakantie nieuwe baan op een gymnasium onderbouw... zin in! Nog ff doorbijten met m'n MBO tweetjes, hoewel het afgelopen week best wel lekker ging :o Mede dankzij jullie tips, dank!

Heb wel 1 meisje echt de toegang tot mijn les geweigerd na 1x uitsturen vorige week, (ettelijke keren gewaarschuwd) en verdikkie les erop was ze echt ongelooflijk brutaal en nergens op aanspreekbaar. Er zijn zelfs ll'n zich over haar bij mij komen beklagen. Dus mailtje naar haar mentor met het dringende verzoek er iets aan te doen. Tot die tijd wil ik haar er echt niet meer bij hebben. Als ze zich zo op een Duitse school zou gedragen was het per direct exit van school... de docent zou flauw vallen van schrik, haha!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:41

Goh, ja op Duitse scholen gaat het wel heel anders ja. Ik heb er vorig jaar 1 bezocht tijdens een uitwisseling, man, mijn verbazing was groot zeg maar haha.

Wat gaaf trouwens dat je complimenten kreeg en mag blijven werken, goed gedaan dus!
En gymnasium onderbouw, gaaf, dat is heel wat anders dan je nu doet!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:44

Ja, wat een verschil he Goof, tussen de Duitse en NL scholen. Toch geloof ik dat de 'Duitse aanpak' best in het voordeel van leerlingen kan werken. Ik denk toch dat ze op het MBO waar ik werk te soft met de ll'n omgaan. Zo worden ze ook niet goed op de echte maatschappij voorbereid waar je je eigen boontjes moet leren doppen. Maar goed, ik ga lekker naar het gym, zin in!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:48

Ik ben benieuwd wat je van het gym vindt! Wat de verschillen zijn tussen de leerlingen :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:25

Goed om te lezen dat het beter gaat nu Ineke! En ook erg fijn voor je dat je na de kerstvakantie bij een gym les kunt gaan geven. :)

Ik ga vandaag niet naar stage...ik zat al even tegen 'ziek zijn' aan te hikken en dat lijkt nu over de streep te zijn getrokken...:(

Volgende week hoop ik dat ik een inhaaldag kan plannen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:36

Vervelend, beterschap!

Ik heb mentorgesprekken vandaag, dus ik mag doorwerken tot half tien vanavond ;(

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:14

Fijn dat je alweer een nieuwe baan hebt Ineke! Hier is de ervaring met Duitse scholen juist heel anders. De school hier net over de grens is juist veel vrijer en losser dan onze school, als ik hier leerlingen krijg voor de uitwisseling ben ik er juist heel druk mee dat ze hier op hun stoel moeten blijven zitten en niet mogen eten/drinken onder de les. Grappig dat daar toch zo'n verschil tussen kan zitten.

Westernfreak beterschap!

Hier is het rapportvergaderingen vandaag, genoeg tijd over om te bokken dus :o Maar ook hier enorm toe aan kerstvakantie, nog 3 weken (en die gaan waarschijnlijk snel genoeg)!

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:37

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag aan de mensen die op het VO lesgeven. Momenteel doe ik de PABO. Stage vind ik er leuk, weet ook echt dat ik 't onderwijs in wil. Maar ik twijfel of PO echt iets voor mij is. Mijn tweede keus is altijd duits docent geweest. Hier ben ik mij nu verder in aan t verdiepen. De cultuur, geschiedenis, jeugdliteratuur ect. trekt mij heel erg, iets wat ik minder interessant vind (doordat ik t moeilijk vind aangezien ik t altijd op gevoel doe, ben tweetalig opgevoed) is grammatica en dan doel ik op de naamvallen.
Maar wat mij bij het PO totaal niet trekt is de Nederlandse taal, handenarbeid en gym.
Nu is mijn vraag hoe de opleiding er uit ziet (en ik weet dat dat op iedere school anders is, maar de grote lijnen) zodat ik voor beide opleidingen die plus en min punten kan opschrijven dat ik een helder beeld krijg.
Ook beschrijvingen van de doelgroep mag aangezien dat wel totaal iets ander is dan PO. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:05

De opleiding...? Tot docent op het voortgezet onderwijs? Doel je dan op HBO of uni (master)?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:09

De opleiding tot docent voortgezet onderwijs :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:14

Ja dat snap ik, maar die kun je op meerdere manieren doen... vier jaar op het HBO, twee jaar op de uni of één jaar op de uni... daar zit nogal verschil tussen.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:16

Ohh zo! Ik wil het via HBO doen

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:17

Oke :) Dan kan ik je niet helpen :) maar vele anderen denk ik wel.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:44

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:54

Beterschap Westernfreak, veel zieken momenteel helaas.

Wat bijzonder Miekelien, dat bij jullie de Duitse school compleet anders is :wow: De scholen over de grens hier zijn allemaal een stuk strenger.

Nog drie weekjes juffen en meesters... nog nooit zo naar een vakantie toegeleefd. Echt intensief, zo'n baan in het onderwijs. En dan heb ik nog niet eens mentorgesprekjes Goof ;)

Ben ook erg benieuwd Sheran! Heb wel zin in literatuuronderwijs :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:48

Afgelopen week heb ik twee keer een klas overgenomen van een van de docenten op de school waar ik stage loop.

De eerste keer had ik van de week al wat over verteld, dat mijn begeleider van de universiteit kwam kijken en ik daarom de les van een andere docent had overgenomen. Daar waren ze allebei super enthousiast over. Kennelijk zo enthousiast dat die andere docent me vorige week opbelde, omdat ze vrijdag niet op school kon zijn; of ik haar vwo 4 les die dag niet wilde overnemen. Wederom een klas die ik nog niet kende, en dit keer kon ze er zelf ook niet bij zijn, dus echt supertof dat ze me dat zo toevertrouwde :)

Wel heel pittig hoor, ik kende die hele groep niet echt, en het was een flink grote klas (32 lln, meestal heb ik klasjes van 15-20). Ze staan bovendien niet bekend als een hele makkelijke klas, ze zijn nogal kletserig en bij tijd en wijle goed onbeschoft (ik begreep dat een andere docent die recent is vertrokken dat vooral heeft gedaan door die klas). Dus eh, daar sta je dan even. :+

Ik heb wel een beetje politieagentje moeten spelen en ze deden hard hun best om flink te kletsen... maar heb toch voor elkaar gekregen dat ze relatief stil gewerkt hebben en alles gedaan hebben wat ik wilde doen. :) Was helaas wel nodig dat ze even streng toegesproken werden dat het echt onbeschoft was hoeveel ze door me heen kletsten terwijl ik probeerde uit te leggen... maar toch niet ontevreden.

*\o/* Lesgeven is zo leuk.

Hier inderdaad ook erg veel zieken. :oo Ik was zelf ook ziek, maar ik was laaang niet de enige!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:05

Klinkt goed Aleeneh! Ook fijn dat je begeleider dus al zoveel vertrouwen in je heeft, dan doe je het dus goed tot nu toe :)
Verbaast mij ook Ineke, ik had de school hier ook strenger verwacht. Leerlingen van onze school zijn er ook altijd verbaasd over.

Jacqueline: ik weet van de HU dat elk vak heel anders georganiseerd was, dus aan mijn ervaringen (scheikunde) heb je niet zo heel veel ben ik bang.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:22

Zo, dat klinkt goed Aleenah! Goed gedaan :D

Ik ben echt kapot, heb van half 4 tot kwart over 9 gesprekken gevoerd gistermiddag en -avond pfffff

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:00

Geen ervaringen met HBO, HBO-ers, HAVO of iets anders soortgelijks hier :P. Sorry! Zelfs niet van collega's.

Hier niet veel echt 'zieken', maar wel veel mensen die verkouden zijn. Maar geen ziekmeldingen dus ofzo (al zou dat soms wel handig zijn om te voorkomen dat je de hele school aansteekt)