Ik heb een ww uitkering aangevraagd en nu op zoek naar werk.
Meliaforever
Geplaatst: 14-08-13 17:13
Zal vanavond even teruglezen. Maar ik heb maandag ook nog een gesprek bij de thuiszorg voor hulp in de huishouding. Niet het leukste werk maar beter dan niks.
Nymeria
Helen Langehanenberg fan
Geplaatst: 14-08-13 17:13
Oef, as dinsdag 2e en 3e (en daarbij ook laatste) selectiegesprekken voor een nieuwe baan. Morgen nog een bijeenkomst met tips voor die gesprekken. Heb er zin in, hopelijk gaat het goed komen!!
Qizz
Geplaatst: 15-08-13 10:53
Help.. ik heb een dilemma. Dinsdag een fijn soll.gesprek gehad in mijn woonplaats voor 36u en gisteren voor 40u met anderhalf uur reistijd per dag bij een ander. Nu schrok ik me rot want ze waren gisteren zo positief dat het uitzendburo een salarisvoorstel kon doen. Leuk zou je denken.. bij deze baan blijf je alleen jaren via een uitzendburo werken. Dus; ze kunnen je dagelijks ontslaan in principe. Daarnaast is 40u alleen met huis en paard erg veel. Je hebt 24 vakantiedagen, maaaaarrrrr er staan er 20 vast. Dus 4 voor een jaar over. Right... anderhalf uur reistijd, dan nog naar je paard en ze willen dat je studies gaat volgen.
Ik denk niet dat ik dat trek... nu wil ik heel graag afwachten hoe het bij het andere bedrijf afloopt. Liefst een weekend erover nadenken. Maar ze willen dat ik dan evt dinsdag begin.
Zit erover te denken even langs bedrijf 1 te gaan en de situatie uit te leggen... zou dat handig zijn? Wil ook niet een baan aan mn neus voorbij laten gaan nu terwijl ik misschien geen kans maak bij de ander (dat weet ik dus niet.. ze was wel heel positief) salaris kl..en maar wel in mn woonplaats.wel heel veel studeren en ook als je je verkooptargets en opleidingen niet haalt dat je eruit vliegt. Wel een jaarcontract..
Wat is wijsheid? Mag ik bedenktijd vragen tot na het weekend of zouden jullie gewoon ja zeggen? Sollic.naast die baan gaat niet lukken dat weet ik zeker...
Poeh Qizz, ik zou niet voor die tweede gaan, maar voor de eerste en kijken wat je daar kunt doen als je er zit.
Gister nog zoiets leuks, werd er in een sollicitatieformulier gevraagd naar denkniveau, dus ik ging eens googlen, en blijkt dus dat je denkniveau niet perse je studieniveau hoeft te zijn. Het heeft meer met bijv zelfstandigheid te maken binnen een functie. Vond ik wel een interessante vondst! http://www.carrieretijger.nl/carriere/s ... hbo-niveau
Dobel
Geplaatst: 15-08-13 11:06
hmm lastig, aan de ene kant zou ik zeggen: Jij werkt ook via uitzendbureau dus jij kunt ook (zeker in de eerste weken) zo opstappen.. verder lees ik mee want weet ok niet wat wijsheid is in jou geval
Stel dat het helemaal niet bevalt en ik zou zelf weggaan... dan heb ik geen recht op een uitkering meer toch? Ook in de proeftijd toch? Pfff.... echt lastig. Uiteraard ben je blij met werk nu... maar ik ben bang dat ik dit niet trek... en verder solliciteren naast die baan waar je nooit vrij kan nemen zal echt heel lastig zijn.
ALs je ergens langer dan een half jaar werkt krijg je je nieuwe uitkering over dat salaris he... en als dat minder is.. ben je ook weer de pineut. En het is sowieso minder bij bedrijf 1... maar als ik zelf weg ga krijg ik volgens mij helemaal geen uitkering...
Klopt Joolien... hoeft niet je studieniveau te zijn.
Jackyy
Geplaatst: 15-08-13 11:40
Hoi, mag ik me ook melden. Helaas half januari te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt kon worden door de financield situatie. Op dat moment liep mijn contract tot 28feb. Helaas sinds 1 maart dus thuis, toen was ik druk aan t zoeken, en had k per 1 mei weer een aan. Ik kreeg een halfjaarcontract aangeboden met 2 maanden proeftijd (helaas mag dit in de cao voor reizen). Toen kreeg ik op de laatste dag van mijn proeftijd te horen, dat ze mijniet konden houden ook door financiele redenen. Dus zit ik weer sinds 1 juli thuis
Helaas schiet t solliciteren ook niet echt op, aan het begin had k recht op 5 maanden ww. Nu loopt deze 28sept af, oftewel tijd begint echt te dringen. Je wordt ook op een gegeven moment chagdrijnig door de vele afwijzingen
@qizz, als je zelf wegggaat heb je inderdaad geen recht op ww
@Qizz als jij zelf besluit te stoppen heb jij geen recht op een uitkering inderdaad,die is alleen van toepassing als je contract niet verlengd is en als je ontslagen ben. Recht op vrij heb jij als jij een sollicitatie gesprek hebt en die op een beetje normale tijd plant (dus niet midden op de dag dat je een hele dag vrij zou moeten hebben). Maar een werkgever behoort hier wel aan mee te werken.
Qizz
Geplaatst: 15-08-13 16:36
Nou de ene gaat al niet door, fulltime werken voor 1800 bruto (ben je 37) mennnnn. Ze kon een HBO-er krijgen die dat wel deed. Was alleen een man en ze wilde liever een vrouw. Zul je zien omdat je niet gelijk gillend ja zei bij die ander dat dat ook straks niet(meer) door gaat . Even een dag erover nadenken lijkt me niet meer dan normaal toch? Zeker met zulke nadelen eraan vast klevend,..
Hmmm dan hou je zo'n € 1.400 over als loon... Hoe zijn de voorwaarden?
Qizz
Geplaatst: 15-08-13 16:45
Dit was 36, maar het is een SNS winkel,.. dat is allemaal anders, geen bank CAO, weekenden werken, vrijdags 9-21 en zaterdags 10-17 (paardrijden ook weer minder, want normaal werk je tot 18), beetje andere regels,.. maar hoe dan ook echt stukken minder dan gebruikelijk bij een bank. Was zelfs minder dan bij het autobedrijf waar ik gewerkt heb . En je moet studeren, studeren, studeren, en verkopen, verkopen, verkopen. Haal je je targets niet, vlieg je eruit, haal je je opleidingen niet mag je alleen koffie schenken. Je bent daarnaast dus vele uren kwijt aan studie (eigen tijd). Dus je komt hoe dan ook toch wel ver boven 40 uit wat je bezig bent met werk.
De SNS winkels hebben franchisenemers,.. en die runnen zelf hun gebied, met eigen regels, geen CAO
Verder slecht pensioen en geen extra's.
Winged
Geplaatst: 15-08-13 16:47
Hmm... Dan zou ik ook twijfelen. Zit je nu thuis of niet? Is er kans op loonsverhoging?
Ja zit thuis sinds april. Voorlopig geen kans op verhoging gaf ze aan. Maar ze heeft inmiddels een hbo-er waarmee ze verder wil en die wou wel voor dat geld werken.
Wauw Qizz, dat is inderdaad niet veel. Thuiszitten is niks, maar het werk moet ook wel een beetje te doen zijn natuurlijk. Het klinkt in ieder geval niet heel aantrekkelijk.
Hier gister infobijeenkomst gehad over de speeddate die ik as. dinsdag heb. Ben wel al een klein beetje trots, ze hadden 700! reacties gehad (en allemaal doorgekeken) en ik zit bij de laatste 31. Er moeten er wel nog minstens 6 afvallen helaas, dus het wordt erg spannend allemaal dinsdag. Ga me dit weekend maar goed voorbereiden
hier mogelijk maandag beginnen voor 1 maand tot 6 weken werk, maar ben met nog één meisje beide cv's zijn doorgestuurd dus opdrachtgever heeft de keuze
Dobel spannend . Diesel: dat is knap zeg om uit zoveel mensen gekozen te worden. Succes!! Wat moet je dinsdag precies doen? Een gesprek of iets van een assessment?
Hier maar afwachten vandaag. Opeens hadden ze nog iemand die goedkoper wou werken GRR. In deze geprobeerd om toch een beetje voet bij stuk te houden. Tegenover zoveel nadelen mag best iets tegenover staan. Maar... sta er niet van te kijken dat ze opeens toch nog die ander kiezen. Ook al was je eerst alleen. Omdat ze de rest niet wat vonden. Zal het salaris toch weer de doorslag geven..
Kan helaas niet overal ja op zeggen... ook met het oog op de toekomst. Kom je voor een 4e keer weer in de ww krijg je maar 70% van dat salaris.
Het zijn 2 gesprekken met elk 2 personen. Kan alle kanten op gaan heb ik begrepen, de gesprekken duren beide ook maar een half uurtje dus er is geen tijd om alles te bespreken. Je krijgt van elk gesprek een go of een no go. Mocht je 1 no go krijgen en 1 go, moet je nog een 3e gesprek doen. In de avond wordt je gebeld of je al in een keer bent aangenomen, of je moet wachten tot ze alle gesprekken hebben gehad en daar nog een selectie uit maken. Enkel zeer goede kandidaten worden in 1x aangenomen op de dag van de gesprekken zelf. Ik vind het echt wel heel spannend!!
Ik snap je overweging Qizz. Balen dat werkgevers nu gewoon de 'macht' hebben om op zoveel dingen (en dus salaris) te kunnen selecteren.
1477 euro is het minimumloon. Daar zul je dus om en nabij zitten. Ik zou het in eerste instantie gewoon aanpakken. Het is in deze tijd sowieso moeilijk om een baan te vinden, dus van daaruit weer verder zoeken. Misschien zit er ook groei in het salaris naar mate je meer ervaring krijgt?
Shiloh
Geplaatst: 16-08-13 10:39
Dat is het bruto minimuum loon he! Daar gaat dus nog gewoon belasting vanaf.