Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:11

Meer het idee dat bokt iets tegen Femke heeft. Ze heeft zelfs haar username aan moeten passen destijds

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:25

stef schreef:
Meer het idee dat bokt iets tegen Femke heeft. Ze heeft zelfs haar username aan moeten passen destijds

WTF!

Dat je jezelf niet een racistische nick mag geven die voor controverse zorgt, ok, maar het is toch helemaal niks mis met de naam van haar zaak? -O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:28

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:30

Ik ken wel meer zaken die als nickname gewoon hun handelsnaam hebben.. Tsss!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:35

Niet doen Annash, ik krijg honger!

Heb 2 maanden terug gezonder beginnen eten en vooral veel groenten. Gevolg: ik lust geen eten meer zonder groenten en mijn darmen vinden het dan ook niet meer fijn. Gisteren spaghetti bolognese gemaakt en JEURG!!!! De chemische smaak van de saus uit een pot in combi van het vet van het gehakt deden mijn smaakpapillen geen deugd.... Mijn vriend had nergens last van en ik snapte echt niet dat ik dit ooit als voedsel had bezien. Vanavond dus maar weer gewoon mager vlees in wat olijfolie, pure groenten en aardappel in de schil...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:39

Sorry Foxy... :D :+ Goed bezig ben je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:51

stef schreef:

Dat weet je je nog goed te herinneren inderdaad :j

Er zijn destijds voor BB-ITP ook speciale boktregels-voor-femke ontworpen.
Die er alleen voor mij waren.

Maanden later zijn een aantal van die regels ook echt in de boktregels gezet en in de voorwaarden van BB-ITP.
Maar maandenlang is er streng op mij en m'n posts gemodereerd volgens regels die niet eens bestonden, of terplekke werden verzonnen.

Naar de bezwarencommissie geweest daarmee, maar dat heeft geen enkel nut gehad.
Ben uiteindelijk zelfs een half jaar helemaal niet meer op bokt geweest in die periode.
Had er geen zin meer in. Het leek of álles wat ik postte gelijk door het modteam gelezen werd om te kijken of ze er iets tegen konden doen.

Maar goed...
Ben uiteindelijk weer teruggekomen, omdat een aantal van m'n maatjes op bokt daar op bleven aandringen. :)

Maar het gevoel dat er vaak met 2 maten gemeten wordt op bokt, is wel altijd blijven hangen.
Ik snap dat het modteam heel groot is en dat bokt eigenlijk zó groot is dat 't bijna onmogelijk op een eerlijke manier voor iedereen hetzelfde gemodereerd kan worden. Een béétje verschil tussen mods zal er natuurlijk altijd blijven. Al ben ik blij dat het (voor mijn gevoel) de laatste maanden wel iets beter gaat met 't moderaten. Tenminste, als ik voor mezelf spreek. 'k Heb nu minder het gevoel dat íeder bericht wordt gestalked door mods, dan destijds _O-

@Foxy: Wow, goed bezig zeg :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:56

Goed bezig foxy! Hier vanavond griekse salade, aardappelblokjes en een spekje. Vooral de griekse salade vind ik jummie en snel klaar.

Pff markt gebruik ik niet meer om te verkopen, enkel om even met een url te strooien.

Ik had een spoedje, ofwel wayyyy binnen de normale levertijd. Op mijn melding dat het onderweg is kreeg ik een heel lief bedankje terug. Nu maar hopen dat de postbode het niet skwoest net als vorige week.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:05

Qua kg' s alvast niet, er is 2 kg af en that' it. Heb wel niet gesport, dus ja...

Maar ik zit nu dus met een lijf dat geen troep meer moet, maar hersens die daar wel aan denken. Niet handig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:17

Webshop erbij.... Wel of niet of wel of niet.....

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:20

Voor je eigen zaak bedoel je, Stef?

Ik ben heel blij dat ik mijn webshop erbij heb. Zorgt toch wekelijks voor een leuke omzet .. Akkoord, er kruipt werk in om alles bij te houden, maar voor mij is hij het dubbel en dik waard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:30

Ja. Ik ben fan van een bepaald merk, die hele leuke, betaalbare nagelprodukten heeft. Niet in winkels verkrijgbaar.
Maar een berichtje naar de importeur gestuurd ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:20

Voor dat de Bokt Markt er was verkocht ik al niks via Bokt (of niet benoemswaardig). De laatste 2 jaar ben ik zelfs minder reclame gaan maken in mijn doelgroep en alleen maar meer werk gehad. :+

Er komt binnenkort een nieuwe website aan, ben echt heel benieuwd wat de reacties daar op gaan worden. Zelf vind ik het ontwerp namelijk wel heel tof maar je moet er van houden denk ik haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:22

Klinkt als rivella ;)
Een beetje vreemd, maar wel lekker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:41

Ik ben erg benieuwd maaike!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:58

Femke: ben jij trouwens op animal event?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:43

Ja.
Niet met een stand. Maar ik geef wel alle drie de dagen een workshop hondenfotografie in de workshop ring(en).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:00

Twijfel nog of ik ga. Lijkt me wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:01

Het is voor mij ook de eerste keer Animal Event.
Horse Event heb ik wel al meerdere keren gedaan (zowel als toeschouwer als standhouder).
Lijkt me best leuk. En er zijn ook weer flink wat mensen die ik ken.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:05

Vorig jaar heb ik ook mee geholpen bij een stand met Animal Event. Het was leuk om een keer mee te maken. :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:05

Ik heb weer een 'dilemma'. Een klant mailde me dat ze 6 maand geleden een f rontriem heeft gekocht van 19,95.
Ze schrijft nu dat er na een week al 5 steentjes weg waren, en nu na 6 maand al 20 steentjes, en vraagt of ik de f rontriem wil omruilen.
De leverancier geeft na 6 maand natuurlijk geen garantie meer, dus zou ik dit uit eigen zak moeten vergoeden. Als ze na die ene week was teruggekeerd, had ik dat zonder problemen gedaan. Nu vind ik het echter moeilijk: het was geen dure f rontriem en wie weet wat is er in die 6 maand mee gebeurd, paard kan evengoed de leuke gewoonte hebben om met hoofdstel en al tegen de muur te gaan schuren,..
Oke, zelfs al was het geen duur artikel, het is wel de bedoeling dat de steentjes langer dan een paar maand blijven zitten. Maar anderzijds, ...

Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:10

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/garantie
Citaat:
Wat moet u doen als het product kapot is (B2C)?

Gaat het product kapot binnen de gemiddelde levensduur? Dan heeft de koper recht op reparatie of vervanging. Is dit binnen 6 maanden na aankoop? Dan moet u aantonen dat het de schuld van de koper is. Na 6 maanden moet de koper aantonen dat het defect niet zijn schuld is. Is reparatie onredelijk duur en vervanging niet mogelijk? Dan kunt u de koop ontbinden, en geeft u de klant het aankoopbedrag van het product terug. Dit bedrag kunt u verhalen op uw leverancier. Dit heet regresrecht.

Niet handig van die klant dat ze het inderdaad niet direct gemeld heeft.

De europese wetgeving heeft 't over een minimale garantie termijn van 2 jaar.
In Nederland zegt de wet dat het product "deugdelijk" moet zijn.

Je zou de fabrikant om losse steentjes kunnen vragen, of kunnen vragen of ze de frontriem willen repareren.
Maar naar je klant toe ben jij zelf natuurlijk wel hét aanspreekpunt. Wat jij met je fabrikant hebt afgesproken gaat buiten de klant om. Dat is dus niet het "probleem" van de klant.

Hoe heb je 't geregeld in je algemene voorwaarden?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:13

Ik zou toch even overleggen met de leverancier, zei hebben dit vast al vaker mee gemaakt. misschien kunnen er nog wat steentjes worden terug geplaatst?
Je kan dan ook terug geven aan haar dat je contact heb gehad met de leverancier en dat de garantie termijn is verlopen maar je nog gaat kijken wat je voor haar kan betekenen. Miss korting op een nieuwe?

Maar ik bedrijp dat ze ondanks ze ontevreden is over het product toch het zelfde terug wil? :P

Edit: zie dat het hierboven duidelijker is uitgelegd haha :)
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 09-04-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:13

Ik zou zeggen dat je haar probleem snapt, maar dat de garantietermijn helaas al is verlopen. Je zou nog kunnen aanbieden om contact op te nemen met je leverancier, om te kijken of ze een eenmalige uitzondering voor haar willen maken, maar als die er niets aan doen dat jij dan helaas ook niets voor haar kan betekenen. Je kan dan ook nog aangeven dat als ze in de toekomst een probleem heeft met een product, ze dit beter zo snel mogelijk kan melden en je zou haar eventueel uit coulance nog een kortingsbon kunnen geven oid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:22

Algemene voorwaarden... Moet ik ook nog eens voor gaan zitten. Best lastig. Zijn zoveel factoren die van invloed kunnen zijn op kunstnagels...