Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:05

Amandavd schreef:
Zo Joman, dat zijn nogal akelige opmerlingen die je daar maakt. Dat de reacties van Dimple iets gepikeerd zijn allicht. Maar je moet niet denken omdat jij na een procedure (wil je daar een medaille voor ofzo dat je het zo nadrukkelijk zegt?) Al aangenoment bent dat je zo op de man mag spelen.

Ik ga met bovenstaande mee. Lekker kinderachtige reactie Joman.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 21:52

Joman, lik vind het fantastisch voor je dat je bij de eerste rond bent aangenomen. Dat zou ik iedereen gunnen, echt! Maar misschien kan jij je ook voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt. Anders zouden er nl niet zoveel mensen (lang) werkeloos thuis zitten.
Kijk eens naar net afgestudeerden en 50+ waarvoor nu subsidies voor worden vrij gemaakt. Doen ze dat zonder reden? Nee uiteraard niet.

Het is nu eenmaal zo dat de ene sector zwaarder te lijden heeft dan de ander. Kijk alleen al naar jouw leeftijd (31 jaar als je profiel klopt) en mijn leeftijd.......... Vraag jij jezelf eens af waar bedrijven eerder voor kiezen? Juist!

En nu stop ik hier mee. Mocht je een bijdrage willen doen waar ik wat aan heb wees dan concreet, maar komt het op mij over dat je alleen maar wilt 'beter weten'.

Morgen weer een nieuwe dag! Truste allemaal :z

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:55

:x

Dus ik moet mij ook aangesproken voelen met inmiddels al ruim 70 sollicitaties in 5 weken :?

Kom op zeg. Laat ieder in zijn waarde. Is het nou zo moeilijk om positief te blijven?
Als iemand wat anders denkt, denk dat dan en schrijf het niet op. Je hebt geen idee hoe je (misschien onbewust) iemand heel erg kan kwetsen.

Zo. Net lekker mijn frustraties er uit met lesgeven :Y) nieuwe klant, altijd leuk. Morgen weer een dagje en dan lang weekend :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:58

Dimple schreef:
Joman, lik vind het fantastisch voor je dat je bij de eerste rond bent aangenomen. Dat zou ik iedereen gunnen, echt! Maar misschien kan jij je ook voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt. Anders zouden er nl niet zoveel mensen (lang) werkeloos thuis zitten.
Kijk eens naar net afgestudeerden en 50+ waarvoor nu subsidies voor worden vrij gemaakt. Doen ze dat zonder reden? Nee uiteraard niet.

Het is nu eenmaal zo dat de ene sector zwaarder te lijden heeft dan de ander. Kijk alleen al naar jouw leeftijd (31 jaar als je profiel klopt) en mijn leeftijd.......... Vraag jij jezelf eens af waar bedrijven eerder voor kiezen? Juist!

En nu stop ik hier mee. Mocht je een bijdrage willen doen waar ik wat aan heb wees dan concreet, maar komt het op mij over dat je alleen maar wilt 'beter weten'.

Morgen weer een nieuwe dag! Truste allemaal :z

Dat kan ik me juist heel erg goed voorstellen. Dat zette ik dus ook in mijn post, dat ik het me voor kan stellen (en dat is geen aanname) dat je na zoveel keer inlezen en voorbereiden gewoon geen zin meer hebt. Als je dat wel hebt, chapeau, ik geloof niet dat ik het op zou kunnen brengen.
Vandaar mijn wellicht te? kritische vraag of je nog wel echt kritisch bent op je eigen brieven na er in 4 maanden al 80 te hebben verstuurd. Dat lijkt me concreet genoeg?

Ik kan best mijn sollicitatievoorbereiding eens met jullie delen als daar behoefte aan is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:59

kaatje77 schreef:
:x

Dus ik moet mij ook aangesproken voelen met inmiddels al ruim 70 sollicitaties in 5 weken :?

Kom op zeg. Laat ieder in zijn waarde. Is het nou zo moeilijk om positief te blijven?
Als iemand wat anders denkt, denk dat dan en schrijf het niet op. Je hebt geen idee hoe je (misschien onbewust) iemand heel erg kan kwetsen.

Zo. Net lekker mijn frustraties er uit met lesgeven :Y) nieuwe klant, altijd leuk. Morgen weer een dagje en dan lang weekend :):)

Nee, maar naar jou toe zou ik diezelfde kritische vraag stellen. Hoe kan je in hemelsnaam in 5 weken 70 sollicitaties versturen? En waarom lukt het niet? Zijn je brieven dan wel genoeg toegespitst op het bedrijf?

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:09

Lees je überhaupt dit topic wel? Lees je alsjeblieft in voordat je zulke reacties geeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:11

kaatje77 schreef:
Lees je überhaupt dit topic wel? Lees je alsjeblieft in voordat je zulke reacties geeft....

Hee, weet je wat? Succes met jullie sollicitaties. Jullie worden niet echt toegankelijker van al dat solliciteren blijkbaar. Ik voorzie niemand van tips want blijkbaar kunnen jullie het zelf allemaal prima redden.
Ik ontstip het topic :)

(en FYI, ja ik heb het topic gelezen :) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:15

:evaw:

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:15

Dames, laten we Joman maar lekker negeren, die is deze avond al in meerdere topics gal aan 't spugen :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:16

Tytonidae schreef:
Dames, laten we Joman maar lekker negeren, die is deze avond al in meerdere topics gal aan 't spugen :#

:+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:18

Jij had dit topic toch ontstipt? ~~}>

Edit: Ben niet echt onder de indruk van je PBtje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:21

Tytonidae schreef:
Jij had dit topic toch ontstipt? ~~}>

Edit: Ben niet echt onder de indruk van je PBtje :')

Hahah dat hoop ik niet nee, staat ook weinig in :)

En nu ben ik echt pleiten :) Veel plezier hoor dames.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:23

Toch bijzonder hoe ook mijn brieven en cv door zoveel mensen met expertise gecontroleerd zijn en allen zeggen; daar ligt het niet aan, het is goed. Maar gut, domme ik :D Ligt daar gewoon aan, helemaal niet dat ik starter ben en concurrentie heb van honderden tegelijkertijd waarvan er veel wel ervaring hebben :D

Ik heb goede netwerken, maar ook zij kunnen niet iets creëren wat er niet is. Op een gegeven moment heb je alles wel afgevraagd waar het aan kan liggen, maar t is een werkgeversmarkt en helaas heb ik ook geen opleiding gedaan waar nu werk in is. Toen ik eraan begon was het allemaal top nog, economie ging goed en de afgestudeerden vonden zo een baan. Maar ja, andere tijden nu.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-05-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:26

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:28

Ik denk dat we ons beter kunnen richten op positieve dingen, van gekibbel wordt niemand vrolijk.
Je kunt het niet voor iedereen goed doen. Iedereen heeft een andere kijk op solliciteren. Dat merk ik ook in mijn omgeving. Leven en laten leven en je eigen weg hierin volgen. Raad en tips oppakken waar je wat mee kunt en de rest naast je neerleggen :)

Eloya, ik zag hem langs komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:35

*komt aanlopen met popcorn* .... oh ik ben te laat zie ik :+

Ik ga morgen nog eens een brief versturen. Doe eens gek :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:37

Nou, ruig hoor idinn :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:49

Oh popcorn........even checken of ik dat mag hebben.........

Geen idee. Maar ik schuif wel aan met een zak mama mia's :9

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:49

Iemand glaasje cooooolaaaaa? Heb nog een laagje on de fles zitten :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:59

Joman schreef:
Amandavd schreef:
Zo Joman, dat zijn nogal akelige opmerlingen die je daar maakt. Dat de reacties van Dimple iets gepikeerd zijn allicht. Maar je moet niet denken omdat jij na een procedure (wil je daar een medaille voor ofzo dat je het zo nadrukkelijk zegt?) Al aangenoment bent dat je zo op de man mag spelen.

Eens hoor. Dimple hoeft daarentegen ook niet te denken dat zij hier alles weet, kritiek of tips mag uitdelen maar de heleboel niet kan incasseren zonder een kattig antwoord te geven. Dus tja, wie de bal kaatst....
(en ja, graag een medaille :+ )

Je weet helemaal niets over de brieven die Dimple schrijft en aangezien ik er wel een aantal gezien heb, kan ik je vertellen dat zij juist met haar achtergrond weet wat er zoal in moet staan. Aannames dat ze dus min of meer een standaard hanteert, terwijl elke brief juist verre van is, is dus aanmatigend en ligt zowiezo gevoelig als je al zolang je best doet. Dit topic is bovendien om elkaar te ondersteunen en niet om elkaar de loef af te steken. En joh in het verleden ben ik zelfs meerdere keren in eerste procedure aangenomen, sterker nog ik werd benaderd, maar is dat nu van belang?? Nee want we zijn nu met zijn allen op zoek in een behoorlijk lastige tijd. En we willen de moed er een beetje inhouden!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:32

Goooood morning everyone. Het zonnetje is hier aan het doorkomen. Gisteren werd ik door een bureau gebeld voor een tijdelijke functie, naar aanleiding van mijn CV op Mb (dat ik nu wekelijks wissel tussen korte en lange versie)
Ik gaf aan dat ik nu nog wel vaste baan had, toch nog even verder gesproken omdat ze dan ook nog eventueel wel mogelijkheden zag. Ze zou ermee aan de slag gaan.. Krijg toch wel steeds hoopvollere gevoelens dat ik nu toch (bijna) wekelijks gebeld wordt. Lijkt er toch op dat er meer in omloop komt zeg maar.
Hoe is het bij de rest? Zo nog eens even de vacatures doorlopen..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:55

Wat goed fargo!

Hier alweer een paar open solli's verstuurd :Y)
Heb nog steeds werk, maar vul op werk.nl al mijn sollicitatieactiviteiten in, dat waren er 53 voor april en mei komt ook al in de buurt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:59

Hier weinig vacatures helaas. Wat voor titels gebruiken jullie voor je cv op sites zoals werk.nl en bijvoorbeeld de nationalevacature bank?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:31

Klinkt positief fargo! :)

Kaatje, 53 joh...! := Ik vul in de werkmap gewoon de 4 verplichte in.... solliciteer wel veel meer dan dat maar UVW doet geen moeite voor mij, dus ik zie de meerwaarde ook niet om alles in die werkmap te gooien (bewaar wel alles in mijn eigen administratie!)

Hier ook weinig vacatures, het staat weer een beetje stil voor mijn gevoel :(

Titels zijn lastig om echt mee op te vallen, heb zelf ''veelzijdig administratief medewerkster'' maar daarmee ben ik 1 van de 1000 vrees ik....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:35

Ik gebruik parttime, telefonist, receptie, administratief, assistent, chauffeur, koerier en namen die erop lijken....
Maar ook alleen op plaats of provincie en dan straal 25km