Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__laura

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:16

Cijfers allemaal terug! 4,7 voor bio dat word dus een her... Die heb ik woensdag. Wiskunde een 7,1 en statistiek een 9,5 *\o/* als ik bio haal heb ik mn p ook!

Iedereen die zn p heeft gefeliciteerd!!!
En iedereen die nog even moet heel veel succes!!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:35

Helaas mijn herkansing voortgangstoets niet gehaald (moest 25 vragen goed hebben, had er 22 goed.. was nogal gezeur met mijn pc die 5x vastgelopen is.. dus ik ga mooi een klacht indienen bij examencommissie). Herkansing wiskunde ging prut, was door het gedoe helemaal dichtgeklapt. Nu MOET ik biotechnologie morgen halen om over te mogen met precies 52 studiepunten.. en anders gaat examencommissie besluiten of ik over mag of niet.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:07

Ik zit ook met m'n P. Heel gedoe met Engels want ik heb een 4,3 en je hebt een 4,5 nodig om te compenseren. M'n leraar en m'n coach zijn beide niet bereid om me te helpen dus loop een beetje vast. Als ik m'n P niet haal mag ik namelijk ook niet op stage volgend jaar :=

Hoe het er nu uit ziet, haal ik alles behalve Engels en dan zal ik dus op 0,2 van een onderdeel wat 33,3% meetelt van het hele vak niet m'n P halen en niet op stage kunnen..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:44

Bedankt iedereen! :)
Iedereen die nog in de running zit voor de P, heel veel succes!
Soloro&renee: pff dat is echt balen van allebei! Succes met biotechnologie

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:51

En helaas weer mijn toets niet gehaald.. ugh. Nu krijg ik volgende week woensdag mijn definitieve uitslag vanuit de examencommissie.. Ik hoop zo ontzettend graag dat ik alsnog over mag naar het 2e jaar (ik sta bekend met functiebeperking, heb fibromyalgie wat mij erg tegenzit vaak). Dus er is nog een kans dat de examencommissie besluit mij over te laten.. maar ik ben zo bang dat dat niet gaat gebeuren.. ugh

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:55

Ik baal! Ik had voor een tentamen een antwoordmodel gekregen en toen had ik er precies evenveel goed als moest voor een 5.5. Krijg ik het cijfer vandaag terug, is het een 4,9.. Ik vraag me echt af hoe dat kan.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:01

Nou soloro ik vind het knap dat je met die beperking al zo ver bent gekomen! Ik heb een vriendin met dezelfde beperking en die kan maar 5 uurtjes per week naar school... Echt respect hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:04

Welk vak was het Corien? Mag je het nog wel herkansen volgende week? Balen zeg.. :(:)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:10

__laura schreef:
Nou soloro ik vind het knap dat je met die beperking al zo ver bent gekomen! Ik heb een vriendin met dezelfde beperking en die kan maar 5 uurtjes per week naar school... Echt respect hoor!

Na school ben ik ook helemaal op en heb ik vaak geen energie meer om huiswerk te maken. Dit komt ook behoorlijk in de knoei met mijn leerwerk, waardoor mijn tentamens nu niet gelukt zijn (doordat het én eind van de periode is én veel stress, dat werkt niet samen). Ik knok er keihard voor, ga over mijn eigen grenzen heen want ik WIL dit.. en ik ben ook wel blij dat ik zover gekomen ben, alleen een beetje balen dat het net die 52 niet zijn. Oh ik ben trouwens perfectionistisch, vandaar dat ik van mezelf alles MOET halen en ben ik nu vreselijk teleurgesteld dat het niet is gelukt. Ook al weet ik dat ik alles gegeven heb wat erin zit qua functiebeperking. Naja hopen dat de examencommissie dit ook inziet en besluit me over te laten.. En anders wordt het opzoek naar een andere opleiding.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:18

soloro schreef:
__laura schreef:

Na school ben ik ook helemaal op en heb ik vaak geen energie meer om huiswerk te maken. Dit komt ook behoorlijk in de knoei met mijn leerwerk, waardoor mijn tentamens nu niet gelukt zijn (doordat het én eind van de periode is én veel stress, dat werkt niet samen). Ik knok er keihard voor, ga over mijn eigen grenzen heen want ik WIL dit.. en ik ben ook wel blij dat ik zover gekomen ben, alleen een beetje balen dat het net die 52 niet zijn. Oh ik ben trouwens perfectionistisch, vandaar dat ik van mezelf alles MOET halen en ben ik nu vreselijk teleurgesteld dat het niet is gelukt. Ook al weet ik dat ik alles gegeven heb wat erin zit qua functiebeperking. Naja hopen dat de examencommissie dit ook inziet en besluit me over te laten.. En anders wordt het opzoek naar een andere opleiding.

Als de examen commissie zich een beetje inleest zullen ze toch wel begrijpen dat dit al een hele goeie prestatie is! Jullie moeten wel veel punten halen zeg! Wij hoeven er maar 48!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:22

__laura schreef:

Als de examen commissie zich een beetje inleest zullen ze toch wel begrijpen dat dit al een hele goeie prestatie is! Jullie moeten wel veel punten halen zeg! Wij hoeven er maar 48!

Ja het is veel, hoor van veel opleidingen die een grens van 45 of 48 hebben idd. (in dat geval zou ik over zijn xD). Ik weet dat bepaalde docenten zich echt gaan inzetten in de hoop mij over te laten gaan, waaronder mijn studieloopbaanbegeleider. En het is nu voor het eerst dat ik 3 toetsen niet gehaald heb, zal wel komen doordat het de laatste periode is en ik gewoon op ben. Zeker bij de herkansingen. Ach ja ik merk het wel en ondertussen een plan B verzinnen.. ugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:03

Wij hebben 45, maar dat komt neer op 2 tentamens niet halen, aangezien wij studiepunten krijgen in blokken van 7.5. Is ook niet ideaal.. :+

Ik hoop dat je alsnog over mag! Mag je niet een extra herkansing aanvragen door je beperking? Wij hebben iemand die aan medicatie zit waardoor haar concentratie minder is en die mag alles een extra keer maken.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:08

Rebeccaa schreef:
Wij hebben 45, maar dat komt neer op 2 tentamens niet halen, aangezien wij studiepunten krijgen in blokken van 7.5. Is ook niet ideaal.. :+

Ik hoop dat je alsnog over mag! Mag je niet een extra herkansing aanvragen door je beperking? Wij hebben iemand die aan medicatie zit waardoor haar concentratie minder is en die mag alles een extra keer maken.

Geen idee, kan er nu toch niks meer aan veranderen. Extra herkansing zou nu niet meer werken, aangezien ik echt op ben. Ik wacht gewoon uitslag af en ga ondertussen op zoek naar een plan B, wat eventueel een mbo opleiding is, zodat ik meer rust krijg en minder stress. Ook al wil ik echt geen mbo doen, maar gewoon hbo (hersenen zijn er, lichaam werkt alleen veel tegen). Maar goed, misschien mag ik toch door. In ieder geval zit ik nog in spanning tot 8 juli.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:00

Rebeccaa schreef:
Welk vak was het Corien? Mag je het nog wel herkansen volgende week? Balen zeg.. :(:)

Ja, dat wel gelukkig! Heb hem er nog even bijgepakt en denk dat ik toen in de haast verkeerd heb geteld want die 4.9 klopt wel. Alsnog balen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:16

Succes nog even allemaal! Ik heb m'n P behaald :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:46

Gefeliciteerd met de propedeuses! Ik heb helaas gisteren te horen gekregen dat een herkanste opdracht is afgekeurd, waardoor ik te weinig punten heb om over te gaan en ik dus een bas heb. Moet nu op zoek naar een nieuwe opleiding, maar weet mn god niet wat...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:16

Nee wat oliebol zeg! :/

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:17

LauraSaskia schreef:
Gefeliciteerd met de propedeuses! Ik heb helaas gisteren te horen gekregen dat een herkanste opdracht is afgekeurd, waardoor ik te weinig punten heb om over te gaan en ik dus een bas heb. Moet nu op zoek naar een nieuwe opleiding, maar weet mn god niet wat...

Wat poedersuiker Lau, zag het ook al in ons topic. Kun je niet aan een andere school hetzelfde doen? Dan krijg je misschien wat vrijstellingen.

Iedereen gefeliciteerd óf nog succes met afwachten :j

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:20

Misschien superkoppig van me, maar ik wil die opleiding nu niet meer doen :+ En wil eigenlijk in Amsterdam blijven studeren, want anders moet ik m'n kamer die ik via DUWO huur uit..

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:53

Balen Laura!

Ik stress me dood op het moment. Krijg vandaag een onvoldoende of een voldoende terug voor mijn praktijkplan (5 pnt) en heb een herkansing (6 pnt). Tot nu toe al m'n punten gehaald, maar mag 10 punten missen om over te gaan. Krijg er vandaag nog 11 terug.. De kans bestaat dus nog dat ik niet over ga, maar ook dat ik wel over ga zonder m'n P, of dat ik over ga mét P. Aaaaargh.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:20

Mijn punten binnen voor positief advies. Met een 8 voor statistiek hoef ik nog maar 1 toets te maken en 2 terug te krijgen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:35

Spannend Debbels! En netjes Miss-lizje

Iemand die Toegepaste Psychologie studeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:03

Mijn huisgenoot doet dat Lau, en veel vrienden/vriendinnen van me ook. Als je vragen hebt kan ik ze wel ff aan m'n huisgenoot stellen voor je!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:30

Ja graag! Als ik wat bedenkt app ik je, thanks :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:32

De 5 punten zijn binnen, dus ben iig over. Nu hopelijk die 6 punten nog vanavond!