Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
InekeN schreef:Jammer ook dat de school nergens enig beleid op heeft, elke docent doet wat hem/haar goeddunkt qua regels, lesstof, mobielgebruik, eten/drinken etc. etc. Twee collega's zeiden: 'ze mogen bij mij best onopvallend appen zolang ze hun snater maar dicht houden'
InekeN schreef:Bedankt voor de tips, ik ga daar maandag zeker mee aan de slag. Zo iets als 'dit werkte niet voor jullie en voor mij, geef aan hoe we het met z'n allen beter kunnen maken'? De dingen die 'fout' gingen niet benadrukken maar op zoek naar alles wat wél werkt? Dacht eraan die punten ff op het bord te noteren als bekrachtiging?
En dan dit nog:
Ze moeten verplicht elke week een dictee krijgen, daar is bij sommigen het geklaag 'veel te makkelijk'. Terwijl ik bij langslopen veel fouten zie.... Of iemand roept '0 fout', mijn reactie: wat goed! laat even zien?' Leerling roept dan 'nee!'Uitgelegd waarom er elke week dictee is (kerndoelen) maar dan nog gedoe met sommigen die het weigeren te maken en demonstratief niks gaan zitten doen, of een paar woordjes opschrijven... Hier nog tips voor??