Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:42

Ik vrees ervoor Elke ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:44

Ik zal eens zoeken... :+

Edit:

Citaat:
13 - Reclame hoort niet op het forum, spam wordt verwijderd.
Reclame maken voor jouw product of dienst is alleen toegestaan op de Bokt Markt en door het kopen van een banner. Reageren op vragen over jouw bedrijf of de producten die je te koop aanbiedt, is toegestaan, maar gebruik het forum niet als marktplaats. Het plaatsen van een link naar je product of dienst, mag enkel als daar in een topic expliciet door een gebruiker om gevraagd wordt.

Spam is nergens op Bokt toegestaan. Accounts die worden aangemaakt met als enig doel om (commerciële) links te spammen worden direct geband. Dit geldt ook voor het ongevraagd versturen van PB's met reclame.

Tja... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:47

En over je product of dienst praten mag ook niet, tenzij je daar specifiek als persoon om gevraagd wordt met een specifieke vraag over jouw product/dienst.

(heb ik te horen gekregen van de mods...)

Dus als iemand vraagt:
Ik ben op zoek naar een foto cursus...
(vrij algemene opmerking dus)

Mag je als workshop aanbieder niet zeggen dat jij die hebt.
Alleen ándere bokkers mogen jou noemen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:49

Boh, dat vind ik aardige bullshit. In de regels staat "Het plaatsen van een link naar je product of dienst, mag enkel als daar in een topic expliciet door een gebruiker om gevraagd wordt."

Tja, expliciet... als ze op zoek zijn naar een workshop fotografie, lijkt me dat je toch gewoon mag antwoorden. Zoals ik de regels dan zie. Je geeft immers gewoon antwoord op de vraag van de gebruiker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:50

Helaas... Ik heb er destijds een flink boze pb van een mod over gehad.
Het was absoluut niet toegestaan werd er tegen me gezegd.

Alleen als iemand mij specifiek een vraag steelt over mijn product/dienst mocht ik antwoorden, anders niet. :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:52

Wat een bullsh*t. Echt waar, ik snap er niks meer van hier op Bokt. Ik vraag me werkelijk af of ze dat zelf echt niet door hebben, of dat er mensen zijn met zulke oogkleppen, of of of... ik weet het niet. Heel jammer. Zijn allemaal vrijwilligers die hard hun best doen, maar érgens gaat er iets mis, vind ik.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:54

Eerder mocht ik inderdaad niet alleen mijn website vermelden maar als ik er een leuk bullshit verhaaltje van maakte met 'misschien kan ik je verder helpen bla bla bla' dan mocht het weer wel blijven staan.

Tegenwoordig maak ik helemaal geen reclame meer op Bokt, althans geen advertentie oid. Ben wel regelmatig in de voor mij interessante topics te vinden en waar mijn klanten zitten. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:55

Ik maak ook niet echt reclame op Bokt. De Markt vind ik waardeloos en haalt niks uit. Daarom zit ik inderdaad ook in topics die interessant zijn voor mij, zoals aparte wedstrijdtenues en nieuwe (zomer)collecties. Da's gewoon leuk! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:58

Sinds de EA forums zijn gesloten en de boktmarkt er is gekomen, heb ik inderdaad ook vrijwel niets meer via bokt kunnen verkopen.
Waardeloos hoe dat toen is overgezet. Ik snap dat bokt wat anders wilde, maar als een verkoop pagina niet werkt om dingen te verkopen, dan heeft 't geen functie.
Jammer.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:00

Daar kan ik me inderdaad alleen maar bij aansluiten. Ik heb sinds die tijd, zowel privé als zakelijk, via Bokt niks meer verkocht. Gelukkig zijn er ook andere wegen, maar het is wel erg jammer. Het is zo'n mooi paardenforum, met zoveel verschillende doelgroepen. Het is tof als je er dan op de juiste manier gebruik van kunt maken en dus elkaar kunt helpen! (klant/verkoper).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:04

Femke heeft gelijk, ik heb exact hetzelfde gehad, je mag dus echt niet zeggen: IK VERKOOP DAT!

Omfloerst mag wel. Dus als iemand vraagt waar X te vinden is (meestal met een vraag over het product) antwoord ik over de vraag met: "Volgens mijn ervaring is... Mijn klanten vinden dat....
Gelukkig is het onderschrift wel vrij in te vullen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:06

Wat het afschaffen van EA betreft: ik heb nog nooit zo deskundig de kip met de gouden eieren weten slachten.
- als iemand via pb reageert komt niet eens de titel van je adv erbij...
- er is nog steeds geen evaluatiesysteem voor verkopers

Markt is al 15 maanden in voege...
Verkoop is gekelderd...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:07

foxy80 schreef:
Femke heeft gelijk, ik heb exact hetzelfde gehad, je mag dus echt niet zeggen: IK VERKOOP DAT!

Omfloerst mag wel. Dus als iemand vraagt waar X te vinden is (meestal met een vraag over het product) antwoord ik over de vraag met: "Volgens mijn ervaring is... Mijn klanten vinden dat....
Gelukkig is het onderschrift wel vrij in te vullen.

Het is toch belachelijk dat je op een omslachtige manier antwoord moet geven op een vraag?
Sjonge... :')
Wel creatief trouwens, haha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:12

Zou dit mogen?
"Heb jij die nog te koop Foxy?"
"Hipponet verkoopt die, niet ik"

Sorry ik word melig. Nee, ik probeer echt de regels na te leven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:16

Ik probeer dat ook zoveel mogelijk.
Maar ze zijn op reclame (spam in hun ogen) soms zó streng, dat ik dan niet eens door heb dat ik eens een regel overtreden heb.
Hele topic en opmerking ook al lang vergeten, want je krijgt vaak weken later pas een pb over die opmerking. En vaak halen ze de betreffende opmerking ook al weg, waardoor je hélemaal niet meer weet waar 't überhaupt over ging.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:18

Ik probeer ook te zoeken wat wel en niet mag. Tot nu toe nog geen pb's gekregen, dus ik zal me wel aan de regels houden. Maar makkelijk is het soms niet. Echt bizar.

@Foxy: :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:36

Ik heb blijkbaar al enkele keren de regels overtreden maar nog geen PB gekregen. Zal vanaf nu ook maar braafjes verder gaan dan..

Bokt Markt.. Ik heb me gisteren eens een uur bezig gehouden met het plaatsen van advertenties. Worden amper bekeken, laat staan dat er respons op komt..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:41

Klopt. Ik doe 't maar niet meer... Het is maar goed dat het gratis is, ervoor betalen zou ik niet eens in mijn hoofd halen. :')

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:44

Ik fotografeer al jaren op een heleboel TREC-evenementen en ken bijna iedereen in het TREC huiskamertopic. Als ik de foto's online heb staan en ik meld dat in dat topic, dan wordt mijn post verwijderd.
Als er op hetzelfde evenement hobby-fotografen rondlopen en die melden in dat topic waar de deelnemers hun foto's kunnen vinden (en bestellen), dan mag dat wel. :?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:46

Pft, meten met twee maten dus...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:49

Er wordt dan wel op je post getemt kennelijk. Ik heb in een nagel topic diverse keren lakjes aan geboden, nooit wat over gehoord

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:50

Vroeger struikelde je op EA commercieel over topics waarin kortingscodes door winkels werden aangeboden, dat was super gebruiksvriendelijk voor bokkers maar nu... Op BM zie ik het raar of zelden, iedereen verdwaalt in de advertenties. Ja, de zoekfunctie is leuk maar werkt ook alleen als mensen hun artikelen goed omschrijven.

Juist Stef, als je eenmaal in de kijker loopt... Of je hebt een bokker met PMS in je topic die gaat temmen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:59

Owh.... Ik heb weer zulke leuke dingen gezien! Maarja, alleen maar investeren zonder dat er iets voor terug komt schiet niet op natuurlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:01

Annash schreef:
Pft, meten met twee maten dus...

:j

En zo heb ik het eens meegemaakt dat er een naamsvermelding (tekst onder foto) van mij werd weggehaald door een mod.
Bij een andere fotograaf, die zo'n vermelding op exact dezelfde wijze had staan, mocht het wel blijven staan.

Uiteindelijk afgesproken dat de naamsvermelding werd toegelaten.
De andere fotograaf opende een week later een topic; niets aan de hand.
Ik opende een dag later een topic; en ja hoor --> groene pb. :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:09

Eh? Als bokker mag je toch zelf zeggen wie je foto' s heeft gemaakt??? Moet dat zelfs niet ivm copyright (als er geen copyright over de foto staat - watermerk)?