Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:54

Ik hoop het :o

Net achter mijn afwijzing gebeld, als ik 40 uur beschikbaar was hadden ze mij meteen aangenomen :oo
Veel ervaring, en verder zag mijn brief en cv er keurig uit!
Ze wist direct wie ze aan de telefoon had, dus heeft ook echt mijn brief en cv goed doorgenomen.
Ze zei ook excipliet: NIKS aan veranderen :D

Heb haar bedankt voor haar fijne terugkoppeling en een fijne dag gewenst.

In de advertentie in de krant stonden geen uren vermeld, op de site hebben ze dat later aangepast naar 40 omdat ze zelf nog niet wisten om 2 x parttime of 1 x fulltime aan te bieden.

Hier krijg ik energie van!

Had ook een korte pittige motivatiebrief gestuurd, die ga ik zeker bij een volgende sollicitatie gebruiken :):)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:34

Ja, kreeg wederom een mail. Ze hebben al 2 kandidaten voorgesteld bij het bedrijf, jammer, maar ze willen mij graag achter de hand houden :o

Altijd positief!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:37

kaatje77 schreef:
Ja, kreeg wederom een mail. Ze hebben al 2 kandidaten voorgesteld bij het bedrijf, jammer, maar ze willen mij graag achter de hand houden :o

Altijd positief!

Zeker! Mijn zus had dit ook. Afgewezen maar achter de hand gehouden. Nu een half jaar later heeft ze allang een baan maar ze kreeg een mailtje of ze nog steeds werk zocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:17

Dimple schreef:
Joman, geloof me.........ik laat mijn brieven altijd controleren door mijn partner (jurist op en top en een vreselijk kritisch mannetje) en ze zijn gewoon goed.

Ze vallen in mijn vakgebied over het gat in mijn CV en des te langer ik niet aan het werk ben des te groter dat gat dus ja.........iets met cirkeltje en zo ^)

Waardeloos gewoon, maar ik geef niet op.......

Dynamiek gefeliciteerd! Zó kan het dus ook! Top!

Het was totaal geen kritiek. Ik kan me echter voorstellen dat je wat minder zin hebt je brief telkens aan te passen en je helemaal in te lezen in het bedrijf alvorens je gaat solliciteren. De kans dat het wat wordt is namelijk nogal klein als ik je reacties lees.
Ik vond solliciteren vreselijk tijdrovend. Alleen al het bestuderen van de website en het schrijven van een goede brief kostte me uren. En het voorbereiden van de gesprekken kostte me zelfs weken.
Vandaar dat ik het kan begrijpen en dat het dus ook niet als kritiek oid bedoeld was.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:20

Dat is een goede vraag Chayenne! Vraag ik mij ook al een tijdje af.

leuke vacature!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:26

Cayenne schreef:
http://www.stalroelofsen.nl/met-spoed-g ... sgroom-mv/ Iemand? :)

en weet iemand wat ze bedoelen met de onderste zin over acquisitie? :o

Dat jezelf moet reageren, niet een uitzendbureau namens jou.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

In bijvoorbeeld personeelsadvertenties staat vaak de toevoeging 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.' Wat betekent dat?
Met een zin als 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld' bedoelt de plaatser van de advertentie dat hij er geen prijs op stelt dat andere bedrijven op basis van die advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

In personeelsadvertenties wordt met deze zin meestal bedoeld dat werving-en-selectiebureaus en headhunters niet hoeven aan te kloppen met het aanbod om een geschikte kandidaat voor de vacature te zoeken. In bredere zin wil een bedrijf er ook weleens mee aangeven dat het niet benaderd wil worden als potentiële klant of opdrachtgever.

De betekenis van acquisitie is overigens 'het aanwerven'; het komt van het Latijnse acquirere ('verkrijgen, verwerven').

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:50

Stille meelezer reageert weer eens.
Hier ook veel onbegrip over het niet kunnen vinden van werk, inderdaad ook door diegene die werk hebben. Om gek van te worden, alsof wij er iets aan kunnen doen dat we niet worden aangenomen.

Ik heb vanmorgen een open sollicitatie naar een kinderdagverblijf gestuurd en werd vanmiddag meteen gebeld dat ik volgende week op gesprek mag als oproepkracht.
Ik werk nu als oproepkracht in een kledingwinkel (heb wel gemiddeld 2 vaste dagen in de week, rooster is tot en met september al bekend). Dus denk dat dit zeker wel te combineren is.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:53

Wat een ellende het vinden van werk (en vooral het aangenomen worden).

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:56

Poenarie schreef:
Wat een ellende het vinden van werk (en vooral het aangenomen worden).

Klopt, wat voor werk zoek je en in welke regio?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:58

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:01

Ah jeugdzorg is inderdaad een moeilijk gebied en zie nu dat je hier om de hoek woont.
Bij parlan hadden ze laatst vacatures staan, voor het transferium geloof ik. Heb er toen op gereageerd, maar helaas niets meer van gehoord.

Je kunt 's Heerenloo proberen, zit onder andere in Juliandorp. Die zoeken vaak flexwerkers voor onder andere de jeugdgroepen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:12

Ja, dat klopt helemaal! Ik heb er al weer gesolliciteerd en ik denk een goede kans te maken.
Daar heb ik namelijk stage gelopen en toentertijd een contract aangeboden gekregen. Stom dat ik dat
toen niet gedaan heb! Ik dacht dat het zwaar zou worden met afstuderen....

Waar kom jijzelf dan vandaan?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:13

Ah wat jammer dat je dat contract afgeslagen hebt zeg, maar wel begrijpelijk in verband met je afstuderen.

Ik kom uit Anna Paulowna, tussen Schagen en Den Helder in.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:15

Oooh, ja dan ken je het leed wel! Haha. Wel leuk dat je bent aangenomen op het kdv.
Welke heb je gekozen?

Nou ja, mijn tijd komt nog wel en anders dus inderdaad door studeren.
Ook niet geheel vervelend :-D Ik mis school nu al!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:16

Ik ben nog niet aangenomen hoor, ik mag aankomende maandag op gesprek. Wel heel snel reactie gehad, vanmorgen gemaild en vanmiddag gebeld.
Ik stuur je even in PB om welke het gaat.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:55

Kaatje, je zit in de lift super!

Welkom Poenarie.

Joman, ik ga geen discussie met jou aan over mijn sollicitatie activiteiten en vind dat je behoorlijk wat aannames doet.
Vertel eens over wat jij voor een baan zoekt? Welke regio en welke branche? Dat weten we van de meeste hier wel, maar van jou kan ik me even niet herinneren.

Kellieieiiee, lastige regio om een baan te zoeken in jouw branche of niet? Oud collega woont ook in AP (dat gat, zeg ik altijd om haar te pesten }> )
Binnen halen die baan zou ik zeggen!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:59

Zeker lastig hier in dit gat inderdaad := haha het is ook wel echt een gat, je hebt er dan wel alles wat nodig is, maar op dit gebied, drama!

Hoop inderdaad de baan binnen te halen en dan hopen dat ik het kan combineren. Zal toch wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:37

Dimple schreef:
Kaatje, je zit in de lift super!

Welkom Poenarie.

Joman, ik ga geen discussie met jou aan over mijn sollicitatie activiteiten en vind dat je behoorlijk wat aannames doet.
Vertel eens over wat jij voor een baan zoekt? Welke regio en welke branche? Dat weten we van de meeste hier wel, maar van jou kan ik me even niet herinneren.

Kellieieiiee, lastige regio om een baan te zoeken in jouw branche of niet? Oud collega woont ook in AP (dat gat, zeg ik altijd om haar te pesten }> )
Binnen halen die baan zou ik zeggen!

Wat voor aannames doe ik dan precies? Volgens mij vraag ik me zaken af waarvan ik al zeg dat ik het me voor kan stellen aangezien je al zolang opzoek bent. Ik zoek geen baan :) Heb gelukkig een goede baan.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:50

Dimple, lastige sector heb jij!! Vriendinnetje van mij heeft jarenlang gewerkt als HR manager bij een groot bedrijf, vervolgens bezuinigingen en zij ging weg.... Nu nog steeds geen baan na ruim een half jaar werkeloos!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:52

Wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?

Poenarie, erg lastige sector. Kritisch, in verandering en een overvloed aan mensen. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:54

Dimple schreef:
Wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?

Poenarie, erg lastige sector. Kritisch, in verandering en een overvloed aan mensen. Helaas.

Aangezien ik na 1 procedure al werd aangenomen kan ik mensen wellicht van advies voorzien.
Maar ik begrijp dat jij een soort moeder overste bent in dit topic en het alleenrecht hebt tot het stellen van kritische vragen.
Volgens mij dien je als manager naar je mensen te luisteren, zaken mee te nemen en als je het niet ziet zitten een antwoord te geven. Maar nu begin ik die 80 sollicitaties wel te begrijpen.
Veel succes ermee.

En met name aan de andere kandidaten in dit topic. Jullie komen er vanzelf wel! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:55

Hr wordt bijna overal gecentraliseerd bij de grote bedrijven. Ik zoek ook in die sector maar behalve administratief hr werk zie ik verder weinig. krimpt nog steeds die sector. Ik ben starter, dus al ruim 2 jaar zoekende.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:02

Zo Joman, dat zijn nogal akelige opmerlingen die je daar maakt. Dat de reacties van Dimple iets gepikeerd zijn allicht. Maar je moet niet denken omdat jij na een procedure (wil je daar een medaille voor ofzo dat je het zo nadrukkelijk zegt?) Al aangenoment bent dat je zo op de man mag spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:04

Amandavd schreef:
Zo Joman, dat zijn nogal akelige opmerlingen die je daar maakt. Dat de reacties van Dimple iets gepikeerd zijn allicht. Maar je moet niet denken omdat jij na een procedure (wil je daar een medaille voor ofzo dat je het zo nadrukkelijk zegt?) Al aangenoment bent dat je zo op de man mag spelen.

Eens hoor. Dimple hoeft daarentegen ook niet te denken dat zij hier alles weet, kritiek of tips mag uitdelen maar de heleboel niet kan incasseren zonder een kattig antwoord te geven. Dus tja, wie de bal kaatst....
(en ja, graag een medaille :+ )