[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:15

ik leerde altijd buitenspiegel bij handvat auto voorportier (maakt niet uit hoe die auto dan staat) helemaal insturen, tot je haaks op de weg staat, rustig terugsturen. <fileparkeren

Ik heb niet echt tips, ik kon het ook alleen op deze manier met punten als mijn instructeur me elke stap begleidde, heb het ook twee of drie keer zo gedaan, daarna deed ik maar wat op gevoel (zowel met rijles als nu nog haha) en ik heb de luxe dat ie dan 9,5/10 keer goed staat (maar ook echt strak langs de stoep, de halve keer er iets te ver vanaf) dus ik heb er ook nooit oplossingen voor hoeven zoeken :')
Succes ermee! Kan me voorstellen dat het lastig is!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:52

Ik ben echt een wandelend cliché als vrouw als het op parkeren aan komt :o In de rijles ging alles altijd prima en op examen ook. Maar met onze auto is het echt rampzalig op de een of andere manier :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:15

Ik heb inmiddels al dik een jaar mijn rijbewijs, maar ben altijd blij als er normale vakken zijn en ik niet hoef te fileparkeren (tenzij er 2/3 vakken of meer leeg zijn, dan lukt het wel) :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:53

Grappig dat verschil :D ik ben meer een anti-cliché. Is dan ook het enige dat in 1x goed ging :+ M'n instructeur verwacht dan ook van mij dat ik 'm op de millimeter perfect neerzet. Zo niet, mag ik het over gaan doen :') Achteruit heb ik geleerd als de C stijl bij de achterkant van de auto is insturen, dan bij de A stijl/spiegel terugsturen. Maar het is ook echt een lekker auto'tje <3

M'n instructeur is geloof ik rustig naar een nieuwe auto aan het kijken. Zei zo tegen 'm "nou, als je deze wegdoet wil ik 'm wel voor m'n verjaardag" Y)(^) Zegt 'ie ook nog "is goed, wanneer ben je jarig?" :') Je zou toch raar staan te kijken haha!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:16

C, A ? :o?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:32

Mijn lesauto rijdt ook heerlijk. We hebben echt wel een haat-liefderelatie met elkaar.. _O-

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:42

Ik heb deze week mijn autootje opgehaald, gister durfde ik ook niet te fileparkeren dus maar in de garage neergezet wat ook vrij eng was, had nog nooit in een parkeergarage gereden. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:46

C stijl is dat kleine raampje bij je achterbank, A stijl is ter hoogte van je spiegel :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:47

Heb vanaf woensdag me eigen auto,
Hebben 1 gekocht

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:19

Pff mag 27 mei pas weer afrijden -O-

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:33

Ik ook pas 28 mei Judass.. Is het zo druk bij het cbr momenteel?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:41

Jeetje dat duurt nog lang.
Zit nu te stressen. Morgen moet ik afrijden en ben nu al zenuwachtig :=

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:11

Ja kennelijk wel helaas.
Succes Hylkje!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:33

Alvast succes Hylkje! Hoelaat moet je morgen?

Vorige week een beetje een rot les gereden, keer een vette ingreep gehad en allemaal domme fouten gemaakt.. Dus hoop dat ik zometeen een beetje een betere les rijd.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:40

Liesjeloef schreef:
Alvast succes Hylkje! Hoelaat moet je morgen?

Vorige week een beetje een rot les gereden, keer een vette ingreep gehad en allemaal domme fouten gemaakt.. Dus hoop dat ik zometeen een beetje een betere les rijd.

Om 11.40.
Daarvoor nog even een lesje rijden.

Succes met les rijden je kunt het .

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:27

Best een fijne tijd, toch? :) Komt goed!

Nou hij ging lekker. :)) Stukje snelweg, examenroute gedaan en nog wat bijzondere verrichtingen. Gaan nu van twee keer per week 100 minuten lessen naar een keer per week 100 minuten lessen aangezien het anders te snel gaat met het pakket. Nog flink hameren op het kijken van de binnenspiegel bij het afslaan, want die wil ik nog wel eens te snel voorbij gaan.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:21

Polly schreef:
Mijn kandidaat die vrijdag examen heeft gaat morgen lessen met mn collega... Ik ben echt zooooooo ziek %)

Hoe gaat het nu met je? En hoe is het met jouwn kandidaat gegaan?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:32

Ik heb net weer les gehad :) begon echt heel slecht. Zat met m'n hoofd nogal bij school := maar gelukkig ging het na een kwartiertje ofzo beter.
Hebben eerst cluster opdracht geoefend, daarna op navigatie en een paar keer een stop opdracht gedaan. Hebben alles meegepakt, van snelweg tot een smal bosweggetje. Ging best wel oké, verbeter puntje is nog kijken. Doe nu vaak eerst richting aangeven en dan pas kijken maar dat moet natuurlijk andersom :+
Als dat volgende week beter gaat gaat 'ie m'n examen aanvragen.

Hoe is het nu, Polly? Voel je je wat beter?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:42

En Hylkje? :D

Goed bezig Warboel!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:55

Ohja de jongen die ik op moest halen reed bijna over m'n moeders tenen heen toen 'ie mij thuisgebracht had _O- M'n moeder kwam thuis van boodschappen doen en ze zei al "zo die had een vette ingreep van je instructeur!" :') Hij had sowieso nogal moeite met m'n straat, terwijl het echt niet zo heel moeilijk is :+

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:03

Warboel schreef:
Ohja de jongen die ik op moest halen reed bijna over m'n moeders tenen heen toen 'ie mij thuisgebracht had _O- M'n moeder kwam thuis van boodschappen doen en ze zei al "zo die had een vette ingreep van je instructeur!" :') Hij had sowieso nogal moeite met m'n straat, terwijl het echt niet zo heel moeilijk is :+

Oeps _O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:10

Helaas gezakt.
Bij het invoegen had ik nog genoeg ruimte voor de auto. Hij zag liever dat ik na de auto er op kwam. Terwijl ik de persoon niet hinderde.
Mijn rijinstructeur dacht dat ik slagen zou. Maar helaas op 1 klein dingetje Kon hij me niet slagen laten. Grrr
Was er bijna.
Woensdag weer les. Dit keer maar 1 uurtje dat stelde m'n rijinstructeur voor. En dan maar weer aanvragen.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:44

Oh wat ontzettend zonde zeg.. -O- :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:01

Oh no wat onwijs jammer :(:) echt balen!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:03

Ja heel jammer. Als het nou meer punten waren geweest of een dikke fout snapte ik dat nog maar dit?

Mijn vriend zei al als je wel had besloten na de auto in te voegen was je gezakt op besluiteloosheid.

M'n rijinstructeur probeerde af en toe wat te grapjes te maken met de man maar daar was hij niet echt voor in de stemming.