lieveli schreef:Het zal wel uitdraaien op een kringgesprek. Mijn school is ook heel actief bezig met vrijwilligerswerk voor AZC's.
Wat doen jullie daar precies mee dan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Geen spullen bij zich en gaan de rest dan zitten afleiden. Denk dat ik de teugels aantrek en ze eruit zet wanneer dit zo door gaat 
. Zijn ook wel óntzettend leuke leerlingen bij hoor! Heb net even het boekje besteld 'wie heeft er wel een boek bij zich'. Voorstukjes zijn hilarisch. Hopelijk helpt het ook, haha!
Even later een andere vriendin die stoer mee ging zitten doen: zelfde verhaal. Ging er niet uit. Heb na les maar eens ff alles bij hun teamleider aangekaart. Tjonge jonge, het is werkelijk een compleet andere wereld zeg!
Dat soort dingen. Zucht. Nog ff volhouden tot 15 december
InekeN schreef:Nou, ik heb een meid de klas uitgestuurd omdat ze ontzettend brutaal deed en werkelijk niets wou. Wat denk je? Ging ze niet...Even later een andere vriendin die stoer mee ging zitten doen: zelfde verhaal. Ging er niet uit. Heb na les maar eens ff alles bij hun teamleider aangekaart. Tjonge jonge, het is werkelijk een compleet andere wereld zeg!
"Doe je mobiel even in je tas" antwoord leerling: 'ik ben je hondje niet!"Dat soort dingen. Zucht. Nog ff volhouden tot 15 december
ben kort daarna ook gestopt met die opleiding en heb gekozen voor de pabo, werken met jongere kinderen
succes nog even met stage! InekeN schreef:Nou, ik heb een meid de klas uitgestuurd omdat ze ontzettend brutaal deed en werkelijk niets wou. Wat denk je? Ging ze niet...Even later een andere vriendin die stoer mee ging zitten doen: zelfde verhaal. Ging er niet uit. Heb na les maar eens ff alles bij hun teamleider aangekaart. Tjonge jonge, het is werkelijk een compleet andere wereld zeg!
"Doe je mobiel even in je tas" antwoord leerling: 'ik ben je hondje niet!"Dat soort dingen. Zucht. Nog ff volhouden tot 15 december
InekeN schreef:Nou, ik heb een meid de klas uitgestuurd omdat ze ontzettend brutaal deed en werkelijk niets wou. Wat denk je? Ging ze niet...Even later een andere vriendin die stoer mee ging zitten doen: zelfde verhaal. Ging er niet uit. Heb na les maar eens ff alles bij hun teamleider aangekaart. Tjonge jonge, het is werkelijk een compleet andere wereld zeg!

Vandaag kwam mijn begeleider vanuit de universiteit een dagje op bezoek om eens te kijken hoe wij voor de klas staan (ik en nog 2 stagiaires). Gaaf hoor; ik kreeg me toch een massa complimenten, daar werd ik letterlijk rood van, en zo snel ben ik niet onder de indruk. Goede opsteker
), velen zitten amper op 1F niveau. Zucht. Maandag half 9 heb ik ze weer en het verpest nu al mijn weekend, ga met knoop in mijn maag weer op pad maandag
. Ik had tegen hun coach gezegd ze eerst te willen spreken alvorens ze de les weer in mogen maar nog geen enkele reactie vernomen.
Merk wel dat het steeds in mijn 'maag' zit. Ze zijn vanaf 16 tot ergens in de 20... had wat volwassener gedrag verwacht. En hun coach zei ook het niet persoonlijk op te vatten gevolgd door 'als ze je niet mogen dan blijft dat vaak zo'. Eh... fijn!
Ze hoeven me ook niet te mogen als ze de boel maar niet verstoren. Jammer ook dat de school nergens enig beleid op heeft, elke docent doet wat hem/haar goeddunkt qua regels, lesstof, mobielgebruik, eten/drinken etc. etc. Twee collega's zeiden: 'ze mogen bij mij best onopvallend appen zolang ze hun snater maar dicht houden'