En als ik het wel wil, wil niemand mij

Die snappen niet dat ik met honderden tegelijk op 1 functie reageer omdat het nu eenmaal schaars is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Hier snappen mensen het ook niet, met name ook mijn partner. Hij werkt al zes jaar voor dezelfde werkgever, en heeft inmiddels al 3 tot 4 x promotie gemaakt, en staat goed bekend bij zijn werkgever. Maar hij vindt het maar raar dat ik niks kan vinden. Op dit moment scheid ik het kaf nog van het koren. Ik wil niet meteen werk gaan zoeken onder mijn niveau.
vuurneon schreef:Amandavd schreef:Hier snappen mensen het ook niet, met name ook mijn partner. Hij werkt al zes jaar voor dezelfde werkgever, en heeft inmiddels al 3 tot 4 x promotie gemaakt, en staat goed bekend bij zijn werkgever. Maar hij vindt het maar raar dat ik niks kan vinden. Op dit moment scheid ik het kaf nog van het koren. Ik wil niet meteen werk gaan zoeken onder mijn niveau.
1 troost, als je echt onder je niveau gaat zitten willen ze je niet eensdus ik zou haast zeggen: sla dat station maar over, is zonde van je energie. Als ik op mbo functies solliciteer krijg ik hetzelfde te horen : 'je gaat je vervelen' 'dit moet jij niet eens willen' 'waarom reageer jij hierop met jouw opleiding?'
Natuurlijk doe ik het om ergens binnen te komen, om aan de slag te gaan, maar realistisch is het niet en heel eerlijk; natuurlijk ben je weg als er een functie voorbij komt op jouw niveau!
Dimple schreef:Moet ik zeggen dat ik ook wel goed kan praten, maar mijn zus krijgt ALLES voor elkaar. ALTIJD haar hele leven en dat steekt ook wel eens.........temeer omdat ik echt overal wel voor heb moeten vechten.
Zo voor zover de jeugdtrauma's op de vroege ochtendOver tot de orde van de dag
Belsje schreef:Bwa, ik zie het meestal als "ik ben nogal erg recht door zee", in .nl was ik toen degene die altijd het slechte nieuws mocht gaan brengen en de "vanaf nu gaan we dat si en sa doen". Dan kon ik vaak niet anders dan gewoon bulldozeren, als externe is dat vaak de snelste en makkelijkste weg. Doordat ik steeds maar een korte periode bij een klant zit, is het "emotioneel en persoonlijk" stuk sowieso ook anders. Ik ben alleen aanwezig om iets te regelen, eens dat erdoor is ben ik weg, daardoor kan je weinig met je "softskills" doen heb ik vaak de indruk. Ik heb niet de tijd om daarmee stil te staan dan. Moet ik iemand hebben die X moet uitvoeren, maar die heeft het net moeilijk privé, zou ik als echte leidinggevende die bvb wel daardoor "menselijker" gaan behandelen, ik kan dat niet. Daar verlies ik tijd mee, dus ja dan wil ik Y, die wel gewoon optimaal presteert op dat moment .... Maar ik denk dat je dit soort functie niet echt kan vergelijken qua functioneren op sociaal vlak met iemand die echt ergens in dienst is.
blingpiggy schreef:Ja dat blijkt... 3 jaar mee samengewerkt, goede klik, ook regelmatig mee afgesproken na werktijd... Maar schijnbaar heb ik me toch gruwelijk vergist in dat ''hechte team''. Dit komt toch ff heel hard aan en dan zie ik ff niet meer hoe ik positief kan blijven....![]()
Goed bezig Kaatje!
blingpiggy schreef:Ja dat blijkt... 3 jaar mee samengewerkt, goede klik, ook regelmatig mee afgesproken na werktijd... Maar schijnbaar heb ik me toch gruwelijk vergist in dat ''hechte team''. Dit komt toch ff heel hard aan en dan zie ik ff niet meer hoe ik positief kan blijven....