[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:00

Ahh Polly beterschap! Kan jij ook niks aan doen. Komt wel goed *schuift ook roosvicee* :(:)

Wat leuk zeg moonforever! Lekker een eigen autootje. Wat heb je op het oog?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:02

Beterschap Polly!

Leuk moonfever! Naar wat voor soort auto ga je kijken?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:03

Ik hoop het, zo beroerd ben ik lang niet geweest...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:11

Vrijdag bij een mitsubishi clolt 1,3 gli e2 :)
zo wat een naam hahaha, Totaal niet bekend bij dit merk,
Wilde zelf altijd een Twingo hebben :D

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:21

Beterschap Polly.

Twingo zijn leuke auto's die andere ken ik ook niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:22

Hier vanaf hopelijk vrijdag de nieuwe auto van mijn ma thuis, dan wennen aan rijden met die en eens beginnen met parkeren, omkeren en achterruit te oefenen zou eigenlijk graag tegen eind April afrijden maar of dat gaat lukken hangt af hoe vaak ik kan rijden want zeer regelmatig is toch mijn zus mee en dat is zo énorm balen want dan mag ik niet volgens de wet |( ... :) .

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:55

Deze :

Afbeelding

Aaghh als ik maar ken rijden vind ik al goed, !:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:04

Hoi bokkers!
Kom ook even binnenvallen in het topic als jullie het niet erg vinden...
Ik heb a.s. dinsdag autotheorie examen. Al weken aan het leren.
Ben nu aan de examens toe, ben er sinds eergisteren mee bezig en al 10 gedaan, maar nog geen 1x geslaagd...
Begin nu toch wel zenuwachtig te worden en krijg steeds minder vertrouwen in mezelf. Bij gevaarherkenning zit ik rond de 10/11/12/13 fouten en bij het andere deel 7/8 fouten...

Hoe ging dit bij jullie? Ben ik te ongeduldig, gaat het vast beter van het weekend? :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:03

Niet teveel oefenen! Dat werkt bij mij tenminste. Als ik er 2 had gedaan en dat zat binnen het aantal fouten moest ik stoppen van mn ouders. Anders ging ik domme fouten maken en lukte het niet meer en kreeg ik inderdaad minder vertrouwen in mezelf. Ben uiteindelijk heel dik geslaagd, veel minder fouten dan ik in mn oefenexamens had.

Misschien werkt het ook bij jou zo, en anders de dingen waar je veel fouten in maakt nog extra gaan leren?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:16

Doe een cursus, dat is tenminste bij mij de main reason dat ik in een keer geslaagd ben. Het kost wat maar dan heb je ook wat, vooral omdat ik niet zo'n leerbeer ben. Het was heel nuttig, gewoon oefenen van 9.00-17.00 en continue feedback krijgen :).

Pff ben ik trouwens de enige inparkeer kneus hier :=? We oefenen het wel eens in de les (naar mijn idee niet vaak genoeg). Maar ik bak er naar mijn zin net niks van. Vooruit is uiteraard geen probleem, achteruit wordt al lastiger maar fileparkeren is een ramp. Ik stuur steeds net op de verkeerde momenten, of net te langzaam waardoor ik heel vaak net niet lekker uitkom of scheef sta.
Maar ik woon hier in het oude centrum waar je alleen kan fileparkeren, en nu hebben we twee kleine autootjes. Maar binnenkort komt er een nieuwe peugeot 508 station en de gedachte aan fileparkeren met dat ding in een klein straatje maakt me huiverig _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:38

Ik heb de avond voor m'n examen nog examentraining gedaan. Dan doe je een examen in CBR stijl (ook met die kastjes enzo) en wat je dan fout doet wordt nog met je doorgenomen. En als je vragen had kon je die ook stellen natuurlijk. Ik had toen 6 fout, omdat ik 1 vraag niet beantwoord had. Werd afgeleid door een vogeltje :o gelukkig had het theorielokaal bij het CBR geen ramen :') maar een cursus kan wel heel erg goed helpen idd. Ook handige trucjes en ezelsbruggetjes kunnen die nog uitleggen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:47

Wat voor stuurmomenten heb je geleerd Judass?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:03

Achteruit inparkeren, twee vakken verderop gaan staan en dat de laatste streep, zegmaar :P (dus je beland vanf die streep in het derde vak van die streep af). En fileparkeren als je door het raam bij de achterste stoelen de achterkant van de auto kan zien. En vervolgens als een punt van de voorkant van de auto op het midden van de weg zit.
Ongeveer, haha, beetje vaag verhaal..

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:53

Ik heb fileparkeren achteruit geleerd dat als de bumper van de auto waar je naast staat ter hoogte is van het handvat op de achterbank, dan volledig insturen, wachten tot de auto scheef komt te staan, en als je spiegel weer ter hoogte van de bumper is van de auto voor je vlot terugsturen. Dat alles in een laag tempo, te snel gaat t vaker mis.

Wat betreft theorie, ik heb veel oefenexamens gedaan. Veel van zulke examens bieden de uitleg waarom je iets fout hebt gedaan, daar leer je ook van.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:44

Ik had bij het oefenen van mijn theorie ook heel veel fouten door te snel kijken/lezen. Je hebt op het echte examen best wel veel tijd voor de wet/regelgeving vragen, dus neem die tijd ook om te lezen :)

Vanmorgen een hele fijne les gereden :j Ik mag nog wat brutaler worden maar het gaat steeds beter *D

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:52

Even na denken over file parkeren.
Auto langzaam achteruit rijden. Jouwn achterbank bij de andere auto zijn achterwiel. Dan auto in draaien ( 3 halve draaien ongeveer ) dat je 45 graden bent gedraaid ( rechter ruiter vloeistof ding moet ongeveer naar de uiteinde van de stoep wijzen. Dan ongeveer 3 halve draaien terug sturen en dan langzaam naast de stoep parkeren.

Met theorie, goed het boek door lezen. Ik heb ook heel veel die examens op die cd-rom zitten oefenen.

Vandaag 1 domme inschattings fout gemaakt bij de rotonde. Verder ging het op zich wel goed.
En ik moet ook proberen minder te praten. En dan ben ik stil begint m'n instructeur te praten :x en ik maar met mmmmm reageren. :D .

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:53

Wat fijn eelmo. Hoeveelste les was dit voor jou?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:43

Ik kan ook niet parkeren, wij hebben een volkswagen caddy en dat is echt een ramp! Enigste waar ik goed was is achteruit file parkeren, maarja beetje lastig om op het moment te gaan sturen als de achterbank voorbij de auto is. Aangezien we geen achterbank hebben haha.
Ik heb er geen oplossing voor, ik ga nergens heen als ik niet zeker ben dat ik er kan parkeren, of ik rijd gewoon net zolang rondjes tot ik een plek gevonden hebben groot genoeg voor 2 caddys haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:49

Kan je naar de laadbak kijken? Insturen alsje achterwiel thv de bumper is

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:00

Nou de rijles ging supergoed := Weet niet waar ik me elke keer zo onwijs druk om maak.
Invoegen/uitvoegen en snelweg ging gewoon goed.

Verder wel echt een paar suffe foutjes. Maar dan hebben we in ieder geval wat om aan te werken. Gelukkig gaan er ook best wat dingen wel heel goed.
Zijn ook aan de gang gegaan met clusteropdrachten. Gezien ik m'n profielnaam eer aan doe is dat nog een hele opgave haha. Want zodra hij de opdracht geeft en ik zie iets interessants, is m'n aandacht kwijt :') Maar dat is ook te oefenen en als ik er echt bewust mee bezig ben gaat het ook wel oké.

We zijn nog even bij het CBR op visite geweest :') Even een stukje van de examenroute meegepakt. Goede oefening.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:07

Ik ga 7 april eindelijk op! :D
Verveel me tijdens de lessen nu best namelijk, veel dingen gaan prima :)
Alleen ben ik best bang dat ik nu door de zenuwen hele grote fouten ga maken..

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:14

Hylkje schreef:
Wat fijn eelmo. Hoeveelste les was dit voor jou?

Ik geloof dat ik nu 32 uur heb gereden. Ben inmiddels de tel een beetje kwijt :Y)
Nog geen examen aangevraagd, maar dat komt nog wel. Geloof er nu zelf ook nog niet in dat ik mijn examen zou halen (in 1x). Dus nu gewoon heel relaxed de puntjes op de i zetten :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:08

Judass schreef:
Doe een cursus, dat is tenminste bij mij de main reason dat ik in een keer geslaagd ben. Het kost wat maar dan heb je ook wat, vooral omdat ik niet zo'n leerbeer ben. Het was heel nuttig, gewoon oefenen van 9.00-17.00 en continue feedback krijgen :).

Pff ben ik trouwens de enige inparkeer kneus hier :=? We oefenen het wel eens in de les (naar mijn idee niet vaak genoeg). Maar ik bak er naar mijn zin net niks van. Vooruit is uiteraard geen probleem, achteruit wordt al lastiger maar fileparkeren is een ramp. Ik stuur steeds net op de verkeerde momenten, of net te langzaam waardoor ik heel vaak net niet lekker uitkom of scheef sta.
Maar ik woon hier in het oude centrum waar je alleen kan fileparkeren, en nu hebben we twee kleine autootjes. Maar binnenkort komt er een nieuwe peugeot 508 station en de gedachte aan fileparkeren met dat ding in een klein straatje maakt me huiverig _O-

Ik ben nu 2 maanden geslaagd en ben een ramp met parkeren _O-
Vooruit gaat goed, achteruit redelijk en fileparkeren.... ik doe het gewoon niet _O-
Ik rijd net zo lang door tot ik een makkelijkere plek heb.
Gelukkig hoefde ik het op mijn examen niet te doen :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:21

Parkeren kan ik wel redelijk gelukkig :j zowel file als "gewoon". Nu nog bewijzen met m'n TTT, vind het wel wat voor mij om het dan helemaal te vernaggelen _O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:06

Achteruit parkeren is mijn grootste vijand.
Wanneer is je ttt warboel?