Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:57

Goof schreef:
Wow, dat zuigt ja!
Wilde je niet gewoon je eigen afkorting aanhouden op school dan?

Nee, maar dat heeft een andere reden :P

Ik zet hier en daar lekker een film op, jammer dan! *\o/*

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:13

Haha, altijd de beste optie. Prima toch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:14

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben eerstejaars op de opleiding voor docent Nederlands. Ik heb woensdag mijn eerste stagedag! :oo

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:36

We gaan volgende week verhuizen naar de nieuwe school. Dus druk alles aan het inpakken. Kwam een collega naar mij toe met de boodschap dat ik even bij hem in het lokaal naar de landkaarten moest kijken. Mijn reactie was van welke landkaarten!?

Ik vandaag gekeken! Jemmig daar liggen een paar oude kaarten tussen! Maar ook 2 nog helemaal niet gebruikte kaarten van europa en de wereld *\o/* die gaan mooi mee maar mn nieuwe lokaal!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:14

Ah tof, dat zijn altijd de leuke verrassingen :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:48

Sonja89 schreef:
Ik heb echt een flutdag vandaag... Mijn afkorting is veranderd i.v.m. geregistreerd partnerschap met mijn vriend en toen was mijn rooster uit Magister verdwenen. 2 klassen met leerlingen die nog thuis zaten en de rest heeft geen boeken mee... Geweldige afsluiting van de week :P

Jeetje, dat is ook niet handig.. :(:)
Wat gek dat je rooster dan ineens uit Magister is.

Mijn afkorting was ook gewijzigd, maar geen problemen mee gehad.
Wel dat op het rooster nog mijn oude afkorting stond, terwijl ik al inlogde met de nieuwe..
(Getrouwd eind september, dus vandaar dat mijn afkorting is veranderd :P )..

Bij ons is het echt hectisch en druk op het moment.
Ook weer aardig wat wisseling gehad van leerlingen..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:22

Ik begin eindelijk een beetje in een flow te komen, heb ik het idee :) voel me steeds een beetje meer thuis voor de klas (loop 2,5 dag in de week stage voor eenjarige eerstegraads lerarenopleiding Engels (en CKV)). Zometeen weer een blokuurtje V5 geven, blijft een superlieve klas. Ze zijn ook erg goed, dus dat is leuk lesgeven :) Straks hun toetscijfers online zetten, ik word er al de hele week voor gestalkt _O- Ga zometeen een spelletje met ze doen, "Guilty!". Bekend onder jullie? In mijn ervaring vinden ze het echt superleuk.

Heb het gevoel dat ik ook eindelijk een beetje een band met de H&V4-leerlingen begin te krijgen, dus daar kan ik ook steeds meer van genieten.

Nynke, leuke verrassing!
Marlinde, leuk dat je mee komt kletsen. Spannend, eerste stagedag, laat je ons weten hoe het is gegaan? Wat ga je precies doen op je stage? Kom je al voor de klas of is het hoofdzakelijk nog een beetje rondsnuffelen?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:25

Ik heb trouwens die Aardrijkskunde toets eindelijk gehaald *\o/* en nu ook behoorlijk dik.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:12

angelax schreef:
Ik heb trouwens die Aardrijkskunde toets eindelijk gehaald *\o/* en nu ook behoorlijk dik.

Goedzo! Had je wat aan dat documentje?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:23

Aleeneh schreef:
Ga zometeen een spelletje met ze doen, "Guilty!". Bekend onder jullie? In mijn ervaring vinden ze het echt superleuk.

Nee vertel! :D :D
Fijn dat je je meer thuis voelt voor de klas.

Gefeliciteerd Angelax!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:35

Nwktje schreef:
angelax schreef:

Goedzo! Had je wat aan dat documentje?

Er kwamen superveel vragen terug van alle inzages ook die van jou inderdaad!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:56

Goof schreef:
Aleeneh schreef:
Ga zometeen een spelletje met ze doen, "Guilty!". Bekend onder jullie? In mijn ervaring vinden ze het echt superleuk.

Nee vertel! :D :D

Je geeft ze de volgende situatie: er is een misdrijf gepleegd (wij zeiden: er is ingebroken en alle toetsantwoorden zijn gestolen op school) en de politie heeft vastgesteld dat de dader in deze klas moet zitten. Het is dan aan de leerlingen om in duo's een alibi te bedenken waar ze geweest zijn tijdens de inbraak. Dan worden ze per duo ondervraagd door de rest van de klas over hun alibi (deel 1 zit op de gang en deel 2 wordt ondervraagd, en daarna wisselen ze om). Het is de bedoeling dat de beide verhalen natuurlijk zoveel mogelijk overeen komen. Degenen met de meeste dingen die niet overeenkomen zijn uiteraard de daders geweest :))

Bij ons werd de klas er heel fanatiek van om vragen voor de andere groepjes te bedenken die ze wel zouden hebben kunnen weten als ze daadwerkelijk dat zouden hebben gedaan, maar waar ze hoogstwaarschijnlijk het antwoord nu niet op zouden weten :P Zoals "welke kant zijn jullie opgegaan nadat jullie de bioscoop hebben verlaten?" en "welke kleur had de bank waar jullie op hebben gezeten?"
Allemaal in het Engels uiteraard.

Leuk lesje :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:02

Ahhh thanks. Superleuk! Die gaan mijn brugwuppies heel leuk vinden :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:52

Nou ja, zelfs V5 vindt hem dus nog leuk, dus overal inzetbaar ;) Wij hebben ook veel lol gehad.

Als je wil kan ik de volledige opdracht wel doorsturen van de week, staat iets meer in detail in hoe 't precies werkt. Je kan d'r uiteraard ook je eigen draai aan geven hoor, net wat je wil :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:04

Nou als je wil zou ik daar echt blij mee zijn :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:40

Zou ik hem ook mogen? Klinkt erg leuk!! :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:36

Wat leuk een topic over juffen en meesters :D Als jullie het niet erg vinden, klets ik graag wat mee.

Ik hoop ook ooit juf te worden. Zit voor het derde jaar op rij aan de opleiding leerkracht (basisschool), maar zit nu pas in de 2de fase. Heb vorig jaar enkel een vak met vakken gehad, waardoor stage wegviel. Het is voor mij best moeilijk daar terug in te komen.
Ik doe momenteel stage in het tweede leerjaar wat in Nederland groep 4 is geloof ik.
Ben iets ouder dan de gemiddelde student nl. 25. :)

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:05

Hooi!
Ik heb een vraagje :D
Ik ben eerste jaars pabo student en in mijn stage klas moet ik morgen een rekenles geven.
Deze les gaat over afronden, weet iemand nog een leuke introductie of spel om deze les in te introduceren?
Het is voor groep 6

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:44

Hoe gaan jullie morgen het gebeuren in Parijs bespreken met jullie klassen?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:19

Ik ga er morgen goed voor zitten en kijken hoe mijn coach het oppakt. Heb er zelf ook over nagedacht hoe ik het aan zou pakken, maar heb werkelijk geen idee. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:28

Ha ik kwam hier even spieken hoe jullie het gaan doen. Ik heb morgen een blokuur met de bruggers, zou starten met Plot26 maar ik denk dat het een kringgesprek gaat worden. Even kijken wat ze zelf aangeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:37

Ik denk niet dat ik iets in de les ga doen ermee hoor. De school pakt meestal dat soort dingen zelf wel op. Bij mij op school werd ook nooit wat gedaan met dit soort dingen, hooguit 2 minuten stilte als dat nationaal werd gedaan. Maar ik ben ook geen mentor, dat is vast anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:00

Wij kregen gisteren een mail met het verzoek er allemaal tijd aan te besteden.
Ik start morgenochtend met mijn mentorklas (brugklas) en was eigenlijk wel benieuwd wat jullie ermee doen.
Ik denk dat ik ook even aankijk wat ze zelf aangeven en waar behoefte aan is. Vaak merk je dat ze toch wel hun verhaal kwijt willen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:04

Bij ons gaat morgen de pwweek van start, dus helaas geen mogelijkheid het er echt over te hebben :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:09

Het zal wel uitdraaien op een kringgesprek. Mijn school is ook heel actief bezig met vrijwilligerswerk voor AZC's.