Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:10

Zo, ik werd 2x achter elkaar benaderd voor een soll. gesprek vandaag ;-)
Helemaal blij! Allebei fulltime (1 is 36 maar wel koopavonden en zaterdagen, en andere 40 maar doordeweeks). Morgen al op gesprek en daarna bij de ander.
Had mn brief verstuurd en binnen een uur had ik een uitnodiging ;-).

Ben blij dat er eindelijk weer eens iets positiefs gebeurt. Ben doodmoe van alle (financiële) stress... van hoe ga ik het toch allemaal doen. En wil zo graag weer met mn paardje naar De Bilt/Laarakkers,.. die heeft ruim 2 jaar gekwakkeld met blessures en nu gaat het eindelijk goed,.. maar hij mag wel weer ff gekraakt worden en daar heb ik wel weer even wat geld voor nodig,.. kost allemaal al genoeg ;-). Al is het alleen maar een gesprek,.. het geeft je een bepaalde energieBOOST ;-).

Fiebie gefeliciteerd voor je vriend en zelf met je 2e gesprek. Leuk dat het iets is dat je ook echt ziet zitten.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:15

Hier ook nog steeds de een na de andere afwijzing. Heb afgelopen vrijdag echter een heel fijn gesprek gehad met een job coach, die erg over mijn cv en mij als persoon te spreken was. Super positief, en nu is het afwachten wat dit gaat opleveren. Volgens hem lukt het vóór 1 januari een nieuwe baan te vinden. Dat zou dan hooguit 2 maanden ww betekenen... en dat ga ik redden :D
Ondertussen blijf ik natuurlijk ook overal op schrijven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:17

Mri schreef:
Winged schreef:
Qua fatsoen heb ik nu een bedrijf gevonden wat mij helemaal bevalt :) Had gesolliciteerd en kreeg zojuist een mailtje dat de reactie wat later komt ivm vakanties. Kunnen veel andere bedrijven (niks laten horen) wat van leren!

Fijn he!
Ziggo vind ik ook erg netjes met sollicitaties.

Deze is niet bij Ziggo :)

Maar ik ben wel aangenaam verrast in ieder geval.Nu maar hopen dat het ook wat word :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:19

Qizz schreef:
Zo, ik werd 2x achter elkaar benaderd voor een soll. gesprek vandaag ;-)
Helemaal blij! Allebei fulltime (1 is 36 maar wel koopavonden en zaterdagen, en andere 40 maar doordeweeks). Morgen al op gesprek en daarna bij de ander.
Had mn brief verstuurd en binnen een uur had ik een uitnodiging ;-).

Ben blij dat er eindelijk weer eens iets positiefs gebeurt. Ben doodmoe van alle (financiële) stress... van hoe ga ik het toch allemaal doen. En wil zo graag weer met mn paardje naar De Bilt/Laarakkers,.. die heeft ruim 2 jaar gekwakkeld met blessures en nu gaat het eindelijk goed,.. maar hij mag wel weer ff gekraakt worden en daar heb ik wel weer even wat geld voor nodig,.. kost allemaal al genoeg ;-). Al is het alleen maar een gesprek,.. het geeft je een bepaalde energieBOOST ;-).

Fiebie gefeliciteerd voor je vriend en zelf met je 2e gesprek. Leuk dat het iets is dat je ook echt ziet zitten.

Thanks! :D

De Bilt? Als in stalling bij Laarakker in de buurt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:35

Mijn sollicitatie bij de Bruna ging erg goed :) Ik zou vanavond of morgen gebeld worden :) Spannend!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:45

Grrrrr voor mijn vakantie contact gehad met iemand en ik had afgesproken de eerste week van augustus terug te bellen. Heb ik gedaan vorige week; ja, ze heeft vakantie en komt volgende week weer. Bel nu weer; ja, ze heeft vakantie en komt volgende week weer :+
Dat schiet lekker op! :') diegene die ik wel aan de lijn kreeg kon mij niet helpen, want daarvoor had ik die ander nodig :')

Mijn vriend en ik kunnen wel definitief een huis kopen *\o/* Dus kunnen nu concreet met een bedrag rondkijken! Wel spannend, voor het eerst samenwonen en dan gelijk kopen, maar een stuk aantrekkelijker dan huren :)

8nnemiek; ik duim!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:03

Succes op je gesprekken Qizz! Toch nog een lichtpuntje, hopelijk wordt het wat!!
Gelukkig heb je een fijn gevoel over je gesprek 8nnemiek, hopelijk goed nieuw vanavond!

Nou ik heb een ww uitkering gekregen. Ik krijg hem van half mei tot 19 augustus. :+ En krijg minder omdat ik het te laat heb aangevraagd. Vandaag bij het UWV geweest voor het aanvragen naar bijstand. Nou nu moet ik eerst 4 weken hard solliciteren (5x p.w.) en dan gaan ze het in behandeling nemen.

Zit er wel aan te denken om vrijwilligerswerk te doen. Is toch ook een beetje ervaring op doen. Want het schiet niet echt op met een baan zoeken.
Ik had dinsdag een gesprek gehad. 'Ja we laten het je eind van de week weten' ..... Nou 3x raden. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:08

Ik wil wel raden; nog niets gehoord? :+

(Ga ik door voor de vaatwasser? De koelkast heb ik al haha)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:13

Jaaaaaa je gaat door voor de auto!! *\o/*

Nee niks gehoord meer. Vind ik toch wel aardig asociaal. := zeg het dan niet. Het is toch niet zo moeilijk om even te bellen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:14

Auto heb ik ook al ^) :D

Ja, ik deel je mening hoor! Alhoewel... Zeiden ze wel eind van welke week? }>

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:19

vuurneon schreef:
Auto heb ik ook al ^) :D

Ja, ik deel je mening hoor! Alhoewel... Zeiden ze wel eind van welke week? }>

Geen mooie Audi? <<)
Volgens mij zei ze eind van deze week :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:31

Het gaat hier geloof ik de goede kant op voor een hoop mensen!

Over de verschillende meningen over de CV's, ik heb een redelijk simpel CV met mijn werk- (en vooral stageervaring) in kopjes met afscheidingslijntjes tussen de verschillende onderdelen (persoonlijke gegevens, werkervaring etc.) maar volgens mij wel redelijk standaard.... Kun je beter een opvallend CV hebben? Het is ook niet zo dat mijn CV erg opvalt door werkervaring want tja... ik ben net afgestudeerd en behalve bijbaantjes zoals werken in de groentewinkel en dat soort dingen staat er niet veel bijzonders op..

Voor mij zag het er een paar weken terug ook heel goed uit met een baan, maar helaas... omdat ik geen rijbewijs heb ben ik toch nog niet geschikt....

Pffff, vind het wel lastig hoor! Ik ga zaterdag verhuizen richting de achterhoek en ik heb nog niks gevonden... Als ik ook zoek in de buurt (ivm bereikbaarheid natuurlijk) dan vind ik 273 (actuele!) vacatures in de techniek en in het onderwijs/agrarische sector géén -O-

ik moet geloof ik maar werktuigbouwkunde gaan studeren om straks een baan te hebben :')

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:53

Rebecca ik denk dat inderdaad ook civiele techniek daar willen ze wel 1000 man van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:40

T is alleen zo jammer dat ik atechnisch ben :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:45

Ik dus ook!

Zelfs voor bijbaantjes wordt gevraagd om elektrotechnische kennis... :')

Iets anders wat in die regio ook nog veel is is ontwikkelaar spul voor .net dingen en applicatie beheerders... ik kom niet veel verder dan de google playstore als het over applicaties gaat :')

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:19

hmm zie wat vacatures in het zuiden van het land maar de vestiging waar de sollicitatie vanuit gaat is in het noorden van het land.. ik weet dat ik moet investeren in een baan maar zonder centjes zijn de benzinekosten ook erg pijnlijk... waarom doen ze niet gewoon vestiging in de buurt van het bedrijf?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:24

x_Rebecca schreef:
Het gaat hier geloof ik de goede kant op voor een hoop mensen!

Over de verschillende meningen over de CV's, ik heb een redelijk simpel CV met mijn werk- (en vooral stageervaring) in kopjes met afscheidingslijntjes tussen de verschillende onderdelen (persoonlijke gegevens, werkervaring etc.) maar volgens mij wel redelijk standaard.... Kun je beter een opvallend CV hebben? Het is ook niet zo dat mijn CV erg opvalt door werkervaring want tja... ik ben net afgestudeerd en behalve bijbaantjes zoals werken in de groentewinkel en dat soort dingen staat er niet veel bijzonders op..

Voor mij zag het er een paar weken terug ook heel goed uit met een baan, maar helaas... omdat ik geen rijbewijs heb ben ik toch nog niet geschikt....

Pffff, vind het wel lastig hoor! Ik ga zaterdag verhuizen richting de achterhoek en ik heb nog niks gevonden... Als ik ook zoek in de buurt (ivm bereikbaarheid natuurlijk) dan vind ik 273 (actuele!) vacatures in de techniek en in het onderwijs/agrarische sector géén -O-

ik moet geloof ik maar werktuigbouwkunde gaan studeren om straks een baan te hebben :')

Wat voor agrarisch heb je gedaan? In D'chem hebben we nog deze vacature staan: http://www.reedbusiness.nl/#/werken-bij ... d-tuinbouw

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:26

Wat een goed nieuws hier overal.
En hoor ook al veel over samen wonen echt super fijn!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:31

Nog niks gehoord van de winkel helaas! Heb wel weer een paar leuke solli´s gevonden, vandaag lekker naar de kortebaan, mijn oude werk en morgen aan de brieven!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:39

hmm zit in dubio miss kunnen jullie advies geven: zie een vacature en daar had ik via uitzendbureau x al naar gesolliciteerd.. toen zij de mevrouw aan de lijn dat ik goed moest denken omdat ik weinig geld over zou houden (7,60 bruto per uur) omgerekend 8 cent reiskosten per KM en parkeergeld zelf betalen.. nu vond ik dat in eerste instantie ook allemaal wel heel erg summier.. maar toch moet ik ergens ervaring gaan op doen. Zouden jullie dit aanpakken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:49

7,60 bruto? Is dat niet ver onder het minimumloon? Met mijn bijbaantje als 21jarige in de supermarkt kreeg ik al 10 nogwat netto.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:52

ik ben 21 maar het is inderdaad heel heel heel summier daarom twijfel ik zo hard

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:06

Citaat:
Wat voor agrarisch heb je gedaan? In D'chem hebben we nog deze vacature staan: http://www.reedbusiness.nl/#/werken-bij ... d-tuinbouw

Ik heb dierhouderij/paardhouderij gedaan en mijn onderwijsbevoegdheid in biologie, natuurkunde en scheikunde.
Land en tuinbouw weet ik dus precies niks vanaf!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:18

Nou gisteren de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd naar m'n oude werkgever, ik hoop echt dat ze me weer willen aannemen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:22

Ligt het minimumloon niet rond de 9 euro? Of is dat pas vanaf 23 jaar?

goed gedaan fjordjes! Ik duim voor je!

Ik heb nog steeds geen telefoon gehad..
Ze zei gisteren "ik bel vanavond, of als ik er nog niet uit ben morgenvroeg."
..het is al bijna middag.
Wat doen jullie in zo'n geval? Gewoon afwachten?
We zitten hier in een buitengebied, en ik heb gisteren de hele avond de telefoon in de buurt gehad, maar af en toe wil het bereik nog wel eens wegvallen..