Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:49

Lol zit even CAO heel goed door te kijken en te markeren, maar mensen wat gaat er een hoop fout kan er gewoon een compleet boek over schrijven. _O- _O-

Maar eigenlijk is het gewoon triest. Heb trouwens contract nog steeds niet getekend, want ben het er niet mee eens (verlenging van 15 april 2015). Klopt al van geen kanten. Zou dus voor de 2x 0-uren zijn met daarin een concurrentie beding die bij oproepkrachten al niet mag volgens CAO. Maar dat is nog het minst erge ervan....

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:51

Ik heb vanmiddag een mail gekregen, vacature als barvrouw. Niet wat ik uiteindelijk wil, maar het is wel leuk werk & je kunt een boel uren draaien!

Ik mag dinsdag op gesprek komen, heb er eigenlijk wel vertrouwen in :o

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:14

Is leuk werk hoor Doubtless :)

Ikzelf heb besloten af te wachten en geen mail te sturen :) Mochten ze me niet op gesprek uit nodigen, kan ik altijd nog even bellen en vragen om feedback. Als dan blijkt dat het telefoontje de reden is dat ik niet ben uitgenodigd, kan ik het altijd nog proberen aan te vechten doordat ik dichtklapte omdat ik zo ongelofelijk enthousiast was over de functie :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:23

Gefeliciteerd Yonne en Dimple! Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:10

Yonne, ook gefeliciteerd :D

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:14

Bedankt voor de felicitaties allemaal, lief! Y)(^)
Hopelijk deze week/ snel een verlaat verjaardagscadeau in de vorm van een baan!? :D En dan ook voor jou Dimple :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:35

Proficiat Yonne en Dimple!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 09:36

Goed zo Doubt dat is de instelling, duim voor je!

En over mijn brieven............ik heb sinds januari 2015 wel iets van 80 brieven geschreven of gereageerd op vacatures. Het heeft me tot op heden NIKS opgeleverd en dan ga je dus gewaagder aan de gang.
Want wellicht dat die recruiters wel zo _O- of zo :r of zo :roll: reageren............mijn nette brieven hebben ook niks opgeleverd.
Dus wat levert dan wel een reactie op?

Vacatures waarvan ik dacht dat mijn naam er op stond word ik binnen 48 uur voor afgewezen. Dus ik ga gewoon eens een andere kant op.............kijken wat er dan gebeurd.

En dan nog de brieven die ik in heel 2014 heb geschreven nog buiten beschouwing gelaten := dus reken eens uit hoeveel brieven ik die laatste 1,5 jaar heb geschreven.

Ik vind het super dat jullie kritisch blijven reageren naar mij, absoluut, maar in dit geval wilde ik echt eens proberen wat dit soort brieven gaat opleveren. Niet geschoten is altijd mis, en tot nu toe heb ik met eerdere brieven nog niet raak geschoten......... :o

Fijne Moederdag voor alle moeders hier vandaag in het topic! (ben ik de enige paardenmoeder mét kinderen in dit topic? Voor de rest alleen paardenmoeders? :)) )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:52

Hier alleen paarden en kattenmoeder .
Ik bedoelde niets nadeligs over je brieven Dimple , maar door wellicht te veel tegelijkertijd uit te proberen , krijg je misschien overkill ,dan test je nog niet echt iets uit. En weet je ook niet wat er nu wel of niet scoort van de drie dingen of meer die je test

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:19

Dimple schreef:
Goed zo Doubt dat is de instelling, duim voor je!

En over mijn brieven............ik heb sinds januari 2015 wel iets van 80 brieven geschreven of gereageerd op vacatures. Het heeft me tot op heden NIKS opgeleverd en dan ga je dus gewaagder aan de gang.
Want wellicht dat die recruiters wel zo _O- of zo :r of zo :roll: reageren............mijn nette brieven hebben ook niks opgeleverd.
Dus wat levert dan wel een reactie op?

Vacatures waarvan ik dacht dat mijn naam er op stond word ik binnen 48 uur voor afgewezen. Dus ik ga gewoon eens een andere kant op.............kijken wat er dan gebeurd.

En dan nog de brieven die ik in heel 2014 heb geschreven nog buiten beschouwing gelaten := dus reken eens uit hoeveel brieven ik die laatste 1,5 jaar heb geschreven.

Ik vind het super dat jullie kritisch blijven reageren naar mij, absoluut, maar in dit geval wilde ik echt eens proberen wat dit soort brieven gaat opleveren. Niet geschoten is altijd mis, en tot nu toe heb ik met eerdere brieven nog niet raak geschoten......... :o

Fijne Moederdag voor alle moeders hier vandaag in het topic! (ben ik de enige paardenmoeder mét kinderen in dit topic? Voor de rest alleen paardenmoeders? :)) )

Maar als je zo ontzettend veel brieven stuurt, zijn ze dan wel genoeg toegespitst op de bedrijven zelf? Uniek genoeg? Goed genoeg? Etc etc? Bizar, zoveel brieven!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:42

Ik heb een baan! Eindelijk na bijna 2 jaar thuis te hebben gezeten.
Nooit meer in de file kan fietsen of lopend naar mijn werk, binnen 5 minuten op het werk.

functie: dierenartsassistente, heb daar geen diploma voor maar werd toch aangenomen *\o/*

morgen dagje meedraaien en contract tekenen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 17:31

Joman, geloof me.........ik laat mijn brieven altijd controleren door mijn partner (jurist op en top en een vreselijk kritisch mannetje) en ze zijn gewoon goed.

Ze vallen in mijn vakgebied over het gat in mijn CV en des te langer ik niet aan het werk ben des te groter dat gat dus ja.........iets met cirkeltje en zo ^)

Waardeloos gewoon, maar ik geef niet op.......

Dynamiek gefeliciteerd! Zó kan het dus ook! Top!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:34

Mag ik mij hier ook aanmelden?

Ik ben een alleenstaande moeder met een 20u contract tot eind van dit jaar.
Nu werkzaam bij een tankstation, hiervoor kort bij Kruidvat en in m'n tienerjaren fulltime groom/stalamazone.
Helaas kom ik niet rond met een 20u contract en de tijden zijn voor mijn kind ook niet prettig (schoolgaand, 5jr, regelmatig pas om 22u naar bed)
Ik heb m'n mbo 3 diploma dierverzorging gehaald, en zou graag weer willen leren maar ik heb geen idee welke richting.
Eerst maar een andere baan, voor 32-40u en liefst kantoortijden.

Ik heb een aantal sollicitatie brieven verstuurd deze week, maar nog geen reactie.
Ik heb geen idee wat ik precies wil, maar ga langzaamaan naar de 30 en het word toch wel tijd om een plan te hebben voor de nabije en verre toekomst, want op deze weg zit ik in ieder geval niet goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:43

dynamiek schreef:
Ik heb een baan! Eindelijk na bijna 2 jaar thuis te hebben gezeten.
Nooit meer in de file kan fietsen of lopend naar mijn werk, binnen 5 minuten op het werk.

functie: dierenartsassistente, heb daar geen diploma voor maar werd toch aangenomen *\o/*

morgen dagje meedraaien en contract tekenen.

Gefeliciteerd! Mag ik vragen welke regio?

Ik ben hartstikke blij voor je, maar het steekt wel. Ik heb 2 jaar lang een opleiding gevolgd, diploma gehaald als paraveterinair, en kom maar niet aan de bak....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:47

Dynamiek; of heb je een soortgelijke opleiding gedaan? :)
Als je geen opleiding in die richting hebt gedaan, vind ik het geen beste zaak van de dierenarts. Moet er niet aan denken dat bv doktersassistente eigenlijk alleen is opgeleid tot secretaresse en toevallig weet hoe een bloeddrukmeter werkt := als bedrijf wil je ook kwaliteit waarborgen en geschoold personeel aannemen.
Maar goed, heb je een soortgelijke richting gedaan is het anders natuurlijk. Een doktersassistente die bv verpleegkundige is, is ook gekwalificeerd genoeg immers.

Dimple, jij hebt hetzelfde probleem als ik: teveel mensen solliciteren op 1 functie. Zolang je geen kruiwagen hebt is het bijna onmogelijk -O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:26

Gefeliciteerd dynamiek, klinkt hartstikke leuk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 19:44

Klopt Vuur, en omdat ik er al langer uit ben zijn die kruiwagens ook niet meer zo vanzelfsprekend.

Zelfs netwerken is lastiger want als langdurige werkeloze is mijn netwerk niet zo groot.

Ik ga door ......ik moet wel. Maar leuk is anders, ik geef nu niet meer op.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:54

Klinkt vaag Marcella. .. Dus je hebt wel een verlenging, maar het is niet helemaal zuiver volgens de wet?

Dimple; ik bedoelde het niet als kritiek maar probeer mee te denken. Ik snap dat je na zo lang thuiszitten ook wel dingen gaat testen om te zien wat aanslaat :\
Heb je nog veel uitstaan? Half mei heb je een gesprek staan toch?

gefeliciteerd dynamiek! Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig hoe je zonder diploma bent binnengerold. ..

Mijn broer heeft net een nieuwe baan, hij was maar 1 maand werkloos. Het klinkt misschien fout maar dat steekt mij dan ook wel :\
vooral omdat ie het nieuws bracht met een houding van " het was simpel hoor, jij moet gewoon beter je best doen blingpiggy"

En nu vertik ik het eigenlijk ook om hem te vragen hoe zijn eerste werkdag was :\

-O- -O-

morgen maar weer in de vacatures duiken.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:49

blingpiggy schreef:
Klinkt vaag Marcella. .. Dus je hebt wel een verlenging, maar het is niet helemaal zuiver volgens de wet?

Bedrijf is ook niet helemaal zuiver :+ , maar krijg uiteindelijk wel mijn geld tot nu toe. Is wel iedere keer te laat, maar deze keer hadden ze het van te voren aangegeven wegens onderbezetting kantoor. 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:51

Gefeliciteerd dynamiek!

Blingpiggy - zit je in dezelfde sector als je broer? Het maakt zoveel uit wat voor soort baan je zoekt. Sommige banen kennen vacature-explosies (zoals NU in het onderwijs) en andere worden gedurende het hele jaar regelmatig aangeboden. In sommige regio's is ook meer te vinden dan in andere. En sommige mensen schrijven betere brieven hebben gewoon een goed sollicitatiehoofd :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:21

Is hier iemand die mijn voorstelmail wil nalezen? :o
Ik vind het best spannend om hem te sturen, normaal gezien ben ik niet zo assertief.

Goed verwend Dimple 8-) Hier geen mensen- of paardenmama :))

Welkom Different!

Succes morgen met meelopen Dynamiek, gefeliciteerd!

Doubtless schreef:
Ik heb vanmiddag een mail gekregen, vacature als barvrouw. Niet wat ik uiteindelijk wil, maar het is wel leuk werk & je kunt een boel uren draaien!

Ik mag dinsdag op gesprek komen, heb er eigenlijk wel vertrouwen in :o

Klinkt leuk :D Succes dinsdag!

Dat is inderdaad zuur BlingP :( Kan me voorstellen dat het je steekt!
Maar ik zie een baan vinden meer als geluk hebben en niet dat je 'beter' je best hebt gedaan.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:19

Sheran schreef:
Gefeliciteerd dynamiek!

Blingpiggy - zit je in dezelfde sector als je broer? Het maakt zoveel uit wat voor soort baan je zoekt. Sommige banen kennen vacature-explosies (zoals NU in het onderwijs) en andere worden gedurende het hele jaar regelmatig aangeboden. In sommige regio's is ook meer te vinden dan in andere. En sommige mensen schrijven betere brieven hebben gewoon een goed sollicitatiehoofd :)

Nee, andere sector. Hij kwam uit de richting ''financieel / callcenter'' (de oranje leeuw zeg maar...). En hij is sowieso het type: bluffer en gladde praatjes. Plus dat hij in een betere regio zit. Dus het verbaasd me ook niet dat hij nu snel een nieuwe baan heeft. Maar zoals hij het bracht voelde ik me toch wel de ''loser''. -O-

Ik wil hem wel lezen Darah :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:17

Je hebt pb :j

Ik denk dat mensen zoals je broer sneller werk hebben, omdat ze inderdaad goed kunnen praten en zichzelf kunnen verkopen.
Zo eentje had ik ook bij de workshop van UWV zitten, hij heeft nog meer lopen lúllen dan de workshopgeefster :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 09:23

Oh echt Darah, pies in mijn broek van je laatste opmerking :')

En BlingP..........wat een loser van een broer dat hij je op deze manier durft neer te zetten. Ik zou dat ook niet kunnen waarderen. Mijn zus zegt dat ik ook allang een baan had kunnen hebben (maar dat zegt ze dan tegen mijn moeder) Laat hem maar lekker banketstaaf. Als hij het zo goed weet.........laat hem jou dan helpen! Dat is beter dan zo'n mes in je rug -:(-

Moet ik zeggen dat ik ook wel goed kan praten, maar mijn zus krijgt ALLES voor elkaar. ALTIJD haar hele leven en dat steekt ook wel eens.........temeer omdat ik echt overal wel voor heb moeten vechten.

Zo voor zover de jeugdtrauma's op de vroege ochtend _O- Over tot de orde van de dag :))

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:47

Jeetje wat een rotopmerkingen.. en dat komt dan nog van familie.. :x :(:)

Dimple, wat heb je op je CV staan om je 'gat' te verklaren? Werkzoekende of huismoeder?