Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:24

LidyK97 schreef:
wtf nayomie wat een raar wijf. lekkere docent. gaan wij later beter doen meid :)

ik voel me nog steeds te :r ook voor pb.. zal morgen jullie allemaal inlichten oke? liefs van mij (stille meelezer op het moment)

Dat gaan wij zeker. *\o/*

Flicka12 schreef:
Yeey mn beschouwing over de pluriforme samenleving eeeindelijk af, wat was dat saai zeg |( :P

Topper! :)

LidyK97 schreef:
dat is vreemd moonshine.. kan je alles weer opnieuw zo'n beetje gaan leren :(

aah balen meliss.. wel voldoende.. maar snap dat je niet erg tevreden bent.

jullie hebben pb.. misschien een wazig verhaal.. maar voel me gewoon zo dom om wat alles wat er is gebeurt. _-:(

:(:)

Melisssx schreef:
Nou dat leren voor geschiedenis had ook niet zoveel zin.. Een 5,9 :( Ik dacht echt dat het heel goed ging.. Nou baal ik echt, wil niet erg lukken allemaal :')

Het is voldoende nog.
Ik had een 4.3 en ging naar een 3.4 na een poos leren dus op zich... :+

Moonshine schreef:
Ik mag pas toetsen herkansen einde van het school jaar.

Dat is toch helemaal niet handig? :=

Have fun alvast in Berlijn, Harpoon! :D

xxxJulia schreef:
^^ Mooi zo!
Ik moet 8 december Duits en M&O herkansen. Duits moet wel lukken als ik het goed leer, maar voor m&o ben ik een beetje bang. Iemand hier die weet waar je goede uitleg van M&O kan vinden?

Sorry, ik kan je niet verder helpen. :(:)

CuteApplePie schreef:
Herkansingen gingen voor mijn idee best goed!
Hopen dat t ook echt zo is :Y)

Super dat het goed ging!

Resistance, gefeliciteerd met je baantje! :D

Mehh, ik baal enorm. Aangezien ik het niet openbaar wil hebben, wil ik wel een PB sturen?

Anoniem

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:26

haha altijd fijn als iets af is flicka :D

tuurlijk nayomie!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 20:50

Pff, jongens, lang geleden hier haha. Heb het zo vreselijk druk.. Maar na woensdag is het allemaal voorbij, gelukkig :)
Ik heb btw wel alles bijgelezen maar zal vanaf nu pas weer reageren, en ga nu maar weer verder leren :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:51

Succes met leren!
Ook ik ga met school bezig en wat huiswerk maken.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:02

Ik heb ook pas na de 3e toetsweek herkansingen..vind dat wel een beetje omslachtig maar okee..

Als je erover wil praten, mij pb box staat open Nayomie.

Ik heb morgen mijn presentatie over de elfstedentocht en rapportuitreiking.

Ohja..nog wat cijfer: een 8.7 voor Duits! (heel blij mee hihi)
En een 4.1 voor Engels..echt zo bagger want dan sta ik nu een 4,4 en dat is nét geen 5!
Ik heb altijd al heel erg moeite gehad met Engels..ik moet er nog een toets van terugkrijgen maar vrees het ergste.
Het rare is dat sommige mensen die cambridge doen of heel goed zijn in Engels ook een onvoldoende hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:08

succes met presenteren!! balen van engels.. poedersuiker vak (sta 3,7) volgens mij zijn de lessen engels ook gewoon kei slecht :') of ben ik de enige met dat gevoel haha.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:15

Jammer van je cijfer angela.. :(
Bij ons zijn de engelse lessen best goed, ze komt vaak lang/vraagt je iets in het engels en geeft tussendoor kleine schrijfopdrachtjes op die je dan moet inleveren. Zo kan ze een beetje bijhouden hoe het gaat, is wel fijn :)

Ik heb morgen Engels Idioomtoets, hebben jullie dat ook?
En woensdag mijn herkansing Geschiedenis, ben alleen bang dat ik een niet (veel) beter punt ga halen. Ik heb echt geen inzicht in die bronnen enzo hihi

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:17

Jaa wij hebben ook een idioom toets,
8 bladzijdes woordjes en als je die niet kent, mag je geen examen doen/moet je het net zo lang overnieuw doen voor een voldoende :(

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:35

Wij ook 8 blaadjes per toets, maar bij ons is het niet zo streng dat je anders niet op examen mag :oo

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:36

Zo, is alweer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb.. Ben heel erg druk geweest, dus echt geen tijd voor gehad. Ik heb alles bijgelezen en ga nu weer reageren. '

liefsmarleen schreef:
Pff, jongens, lang geleden hier haha. Heb het zo vreselijk druk.. Maar na woensdag is het allemaal voorbij, gelukkig :)
Ik heb btw wel alles bijgelezen maar zal vanaf nu pas weer reageren, en ga nu maar weer verder leren :')

Succes met leren!

Nayomie schreef:
Succes met leren!
Ook ik ga met school bezig en wat huiswerk maken.

Succes met je huiswerk!

angelastolk schreef:
Ik heb ook pas na de 3e toetsweek herkansingen..vind dat wel een beetje omslachtig maar okee..

Als je erover wil praten, mij pb box staat open Nayomie.

Ik heb morgen mijn presentatie over de elfstedentocht en rapportuitreiking.

Ohja..nog wat cijfer: een 8.7 voor Duits! (heel blij mee hihi)
En een 4.1 voor Engels..echt zo bagger want dan sta ik nu een 4,4 en dat is nét geen 5!
Ik heb altijd al heel erg moeite gehad met Engels..ik moet er nog een toets van terugkrijgen maar vrees het ergste.
Het rare is dat sommige mensen die cambridge doen of heel goed zijn in Engels ook een onvoldoende hebben..

Succes morgen met je presentatie! Komt vast goed :)
Erg goed cijfer voor Duits, jammer van je Engels cijfer!

LidyK97 schreef:
succes met presenteren!! balen van engels.. poedersuiker vak (sta 3,7) volgens mij zijn de lessen engels ook gewoon kei slecht :') of ben ik de enige met dat gevoel haha.

De Engels lessen die ik krijg zijn redelijk goed. We krijgen wel een fijne uitleg, en gaan nu ook veel oefenen voor het examen.

liefsmarleen schreef:
Jammer van je cijfer angela.. :(
Bij ons zijn de engelse lessen best goed, ze komt vaak lang/vraagt je iets in het engels en geeft tussendoor kleine schrijfopdrachtjes op die je dan moet inleveren. Zo kan ze een beetje bijhouden hoe het gaat, is wel fijn :)

Ik heb morgen Engels Idioomtoets, hebben jullie dat ook?
En woensdag mijn herkansing Geschiedenis, ben alleen bang dat ik een niet (veel) beter punt ga halen. Ik heb echt geen inzicht in die bronnen enzo hihi

Wij hebben dit jaar geen idioom toets meer, wel altijd gehad.
Succes woensdag met geschiedenis.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:47

Ik heb nog nooit gehoord van een idioomtoets..

Mijn Engels leraar is niet al te best..je hebt er geen probleem mee als je goed bent in Engels..want hij legt weinig uit.
Ik heb nu wel kct bij Engels, dan zit je in kleine groepjes en lijkt die opeens veel aardiger en legt die veeell meer uit en geeft oefenopdrachtjes.
Verder ben ik in de les ook echt heel slecht Lidy..voel me dan echt dom soms haha, maar als ik iets goed heb dan is het echt vanbinnen: yeahhhh! haha

Succes met je toets Geschiedenis!

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:55

Harpoon schreef:
73% goed beantwoord op mijn maatschappijleer tentamen, gaf de computer aan.
We deden het voor de eerste (en wat mij betreft ook direct de laatste) keer op de computer.
Wat een drama. Maar wel een goed cijfers dus. Het cijfer zelf weet ik niet, aangezien er bepaalde vragen uitgehaald worden, omdat die gewoon niet klopten.

Ik hoop dat je herkansingen goed gegaan zijn Deidre!

Ik kan je wel uitleg geven over Duits, Julia. Hoewel, mijn manier van uitleg is meer: Euh geen idee, ik doe het altijd op gevoel (als het naamvallen betreft) hahaha.

Gefeliciteerd met je nieuwe baantje Resistance! (Ben je naam vergeten oeps.. Bente toch?)

Over precies 2 weken ga ik naar Berlijn, zo leuk! :D
Hoewel, vanochtend had ik echt zoiets van: waarom gaan wij niet naar Ijsland toe?
Dan had ik een bepaald persoon uit mijn klas in een geiser willen drukken. :')

Mijn PB staat ook voor iedereen open!

Ik moest een brief schrijven voor Duits en ik doe naamvallen ook altijd op gevoel. Alleen is mijn gevoel daarvoor niet zo goed zeg maar, haha.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:44

Uhg is er iemand die mij kan helpen met het boek 'de donkere kamer van damokles'?

Ik moet nog hebben
2. Omslag

(Beschrijving omslag en interpretatie omslag koppelen aan thematiek en motieven)

6. Thematiek en motieven
7. Personen
(Maak een heldere keuze. Het is beslist niet de bedoeling dat je alle personen gaat beschrijven)
10. Verhaalopbouw, verteltijd etc.
(vertel wat over de structuur van het boek, verteltijd, vertelde tijd, chronologisch of juist niet?)

maar ik kom er echt niet meer uit :(
Denk omdat ik te veel gedaan heb aan school vandaag, ben echt kapot :')

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:46

Ik vond dat zooooo'n moeilijk boek...

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:54

Ik heb m nog niet gelezen :Y)
Haal letterlijk al mn antwoorden van scholieren.com, gewoon uit 2 verschillende verslagen en dan een beetje omzetten naar eigen woorden _O-

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:58

waaahhhhhh YESSSS ik heb een 6.3 voor Engels toets!!! nog nooit zó hoog gehaald, echt zooo blij mee!
Nu is m'n gemiddelde van een 4.4 naar een 5.0 :):)

M'n presentatie ging trouwens goed, was wel ontzettend zenuwachtig hihi. maar m'n tekst wist ik nog helemaal, liet op tijd alles zien, ik ben tevreden :)

Ik heb dat boek niet gelezen CAP

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:34

angelastolk schreef:
waaahhhhhh YESSSS ik heb een 6.3 voor Engels toets!!! nog nooit zó hoog gehaald, echt zooo blij mee!
Nu is m'n gemiddelde van een 4.4 naar een 5.0 :):)

M'n presentatie ging trouwens goed, was wel ontzettend zenuwachtig hihi. maar m'n tekst wist ik nog helemaal, liet op tijd alles zien, ik ben tevreden :)

Ik heb dat boek niet gelezen CAP

Goedzoooooo! +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:34

Angela, netjes!

Morgen eerste schooldag voor mij. Ik kijk hier zooooo tegenop he.
Verder is er een busabonnement besteld want ik heb sinds afgelopen week vreselijk last van mijn knieën en fietsen is een ramp bij mij.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:47

Waardoor heb je last van je knieën Nayomie?

Super Angela!

Ik ken dat boek niet Deidre, sorry :(

Zondag naar Alkmaar met mijn vriendin, museum over optical illusions.
Komt goed van pas voor ons profielwerkstuk haha!
En dan die maandag mijn mondeling betoog voor Nederlands over dat de monarchie moet worden afgeschaft. Geen idee hoe dat gaat worden.. Damn.
En dan woensdag een idioomtoets.
Wat moeten jullie trouwens weinig leren voor Engels, ben echt jaloers!
Wij moeten twee artikelen waspreporter kennen, dat is engels-engels.
En dan 5 grammatica hoofdstukken.
Vorig jaar moesten wij steeds 10 bladzijden Follow Up, Waspreporter 1 artikel en 5 hoofdstukken grammatica. Damn..

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:02

Ik zie allemaal positieve reacties....

Nayomie, ik heb ook last van m'n knieën en vooral als het kouder wordt. Blijf wel in beweging!

Ik ga zo maar eens naar de sportschool...

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:02

Wij 5 follow up pagina's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:43

goed zeg Angela! snap dat je daar erg blij mee bent :D

heb het ook niet gelezen Deidre, sorry. ben nu vals licht aan het lezen voor de lijst. wel een makkelijker boek; aanrader :))

aah naar Nayomie.. bus is ook niet alles.

wat een poep dag vandaag. eerst 1,5 uur in de kou op hoefsmid staan wachten (ook wel beetje gewandeld enzo met pony) maar hij was verhinderd.. voor niks dus. toen wou ik naar huis fietsen (half uur) is mijn band lek! kei lang op gelopen in het donker. voelde me echt een zwerver :')

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:56

Ik heb vandaag na 3 weken weer gereden. Spierpijn :')

Ik heb alleen niks voor school gedaan en ga het ook niet meer doen ;) Ik zie morgen wel hoe ik het oplos :')

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:57

Supergoed Angela!

Ik heb echt 0,0 concentratie voor m'n profielwerkstuk vanavond. Ik geef het op denk ik voor vandaag. Ga wel Pretty Little Liars kijken ofso, of weer een poging doen tot een blog maken en het er normaal uit te laten zien.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:17

Ik heb morgen mijn geschiedenis herkansing, maar heb totaal geen zin om te leren. Die vrouw zei ook dat leren niet echt veel zin heeft omdat je toch veel bronnen krijgt. Laat ik daar nou net slecht in zijn..