Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:54

Tilburg, nee sorry, kan ik je helaas niet helpen :+

Val paar uurtjes in voor collega (Nederlands) binnen het MBO, niveau 2 verzorging. Helemaal leuk op 1 klas na... Mijn hemel wat een ontzettend brutale, eigenwijze en ook nog niet zulke slimme meiden... :') Gróte monden, moet constant roepen dat mobieltje in de tas moet, aargggh. Hopelijk is hij snel weer beter ;(
Dus als iemand nog tips heeft voor zo'n klas...gráág!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:18

Klinkt als 1 van mijn klassen, alleen zijn die van mij wel slim :')
Ik heb er op het moment ook 2 klassen bij gekregen, tot eind januari. Eentje staat nogal 'bekend' op school, maar tot nu toe zijn ze erg leuk :j.

P.S. Ik heb een nieuw topic in mijn onderschrift O:)

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:29

Leuk paard heb je Sheran!

InekeN, naar zo'n klas. Ik vind dat altijd de lastigste groepen. Lekker ongemotiveerd waarschijnlijk ook?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:44

Leuk dier Sheran!

Idd Goof, super ongemotiveerd. Hoewel het vandaag met de meeste ll'en wel ietsje beter was dan de eerste les die ik hen gaf. Ik vind het moeilijk de middenweg vinden tussen invoelend/vriendelijk zijn en op mijn strepen staan. Er waren er maar 4 die een boek bij zich hadden! Ik moet echt een 'sanctie' bedenken want zo schiet het niet op..... Tips..?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:46

Jeetje lastig.
Als ze bij mij spullen vergeten mail ik ouders in eerste instantie. Blijven ze herhaaldelijk spullen vergeten kunnen ze gewoon een uur terugkomen bij me.
Nou zijn dit wel jongere kids, ik weet niet of dit ook werkt bij 16+.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:52

Dat is idd het lastige Goof... bij het VO deed ik het net zo, maar bij deze groep... Er zijn niet eens altijd ouders in beeld. Ik laat ze een foto van mijn powerpoint scherm maken waarin helder staat wat ze elke les bij zich moeten hebben. Ik denk dat ik na 2 lessen maatregelen moet treffen. Zal nog eens even met de teamleider overleggen hoe de school daar tegenover staat en wat collega's doen.

Best schokkerend trouwens, het verschil tussen mentaliteit VO en MBO. Kan me echt voorstellen dat er veel klachten zijn over het MBO als ik zie hoe veel leerlingen zich gedragen. Heb soms medelijden met de welwillende klasgenoten |(
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 05-11-15 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:53

InekeN schreef:
Leuk dier Sheran!

Idd Goof, super ongemotiveerd. Hoewel het vandaag met de meeste ll'en wel ietsje beter was dan de eerste les die ik hen gaf. Ik vind het moeilijk de middenweg vinden tussen invoelend/vriendelijk zijn en op mijn strepen staan. Er waren er maar 4 die een boek bij zich hadden! Ik moet echt een 'sanctie' bedenken want zo schiet het niet op..... Tips..?

Als docent pedagogiek op een MBO2 werk ik niet met sancties maar met beloningen. Een hele periode alle spullen netjes voor elkaar is 0,5 punt extra voor de toets.
1e keer iets vergeten maak ik een aantekening van maar zie ik door de vingers, 2e keer is jammer.
Onze leerlingen zijn hier heel gevoelig voor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:54

Dat is een goede ja! Draai het om naar een beloning.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:57

Dat is idd heel goede regel, deed ik wel het in VO, standaard een 10 en daar kon bij spullen vergeten iets vanaf gaan. Punt is dat ze hier uitsluitend computertoetsen maken en ik daar niets 'bij' kan doen :(
Zal eens nadenken of ik iets met traktatie of zo kan doen? Maar ja, daar heb je de hele klas weer voor nodig. Eh.... iemand creatief beloningsidee?
@ Rianna, wat versta je onder 'is jammer'? Wat zijn dan de consequenties?

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:10

Dan lopen ze het 0.5 punt mis.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:54

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een klassenuitje met mijn derde klas vmbo-t. Lasergamen werd genoemd, maar dat wordt te duur. We willen ongeveer 10 euro p.p. besteden.

Wat doen jullie als mentoren zoal??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:55

Is er niet een schaatsbaan in de buurt ofzo?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:58

Jawel, maar dat hebben ze allemaal al een paar keer gedaan. Tijd voor iets nieuws dus...

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:21

paardrijden :+

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:57

Zijn er hier mensen die de lessen volledig met de tablet geven?

Ik werk op een IPad school en er word van ons verwacht dat wij ook flink gebruik maken van ICT in de les.
Nu ben ik al bezig om mijn eigen youtube kanaal op te zetten om het leren voor sommige leerlingen makkelijker te maken (Filmpje waarin ik een plaatje heb gezet van een woord dat ze moeten leren, het Franse woord er boven en tegelijk ingesproken oftewel 3 manieren om te memoriseren). Dit dus buiten de les om. Welke apps/sites zijn er leuk?
Ik heb wel een collega Frans maar zij is echt verschrikkelijk slecht met ICT, wel een ontzettend goede docente, maar wat betreft ICT trek ik de kar alleen..

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:53

MaartJ schreef:

Ik werk op een IPad school en er word van ons verwacht dat wij ook flink gebruik maken van ICT in de les.
Nu ben ik al bezig om mijn eigen youtube kanaal op te zetten om het leren voor sommige leerlingen makkelijker te maken (Filmpje waarin ik een plaatje heb gezet van een woord dat ze moeten leren, het Franse woord er boven en tegelijk ingesproken oftewel 3 manieren om te memoriseren). Dit dus buiten de les om. Welke apps/sites zijn er leuk?
Ik heb wel een collega Frans maar zij is echt verschrikkelijk slecht met ICT, wel een ontzettend goede docente, maar wat betreft ICT trek ik de kar alleen..

Ik heb in groep acht altijd kahoot gedaan. Vinden de kinderen echt fantastisch.

Ook mijn moeder gebruikt het voor haar lessen op de middelbare school. Ook daar word het gewaardeerd!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:08

Kahoot ben ik inderdaad bekend mee!

Nadeel is, als 1 docent er mee begint dan nemen 6 anderen het over en ben je binnen 2 weken weer saai en niet meer vernieuwend..

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:11

Ik zal het eens aan mijn moeder vragen. Die is best thuis met ICT voor de klas. Ik weet alleen niet voor welk vak. Aangezien ze economie, rekenen en Frans geeft.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:51

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:17

MaartJ schreef:

Nearpod kan je een digitale les maken op een hele interactieve manier met de ipad (ja ik lees al tijden mee!)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:13

Hoi! :D
Mag ik mij hier ook melden?

Vanaf volgend jaar ga ik met de opleiding voor Docent Frans beginnen.
Afgelopen april twee toelatingsexamens/toetsen gedaan voor Frans en Nederlands en gelukkig met vlag en wimpel geslaagd.
Het was eerder het plan om dus dit jaar te beginnen, maar door omstandigheden lukte dat helaas niet.

Zijn er nog meer mensen die de opleiding doen of hebben gedaan of gaan doen bij HvA ook nog toevallig? :D

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:39

MaartJ schreef:

Op mijn school werken we ook met snappet, (tablets)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:46

Ik heb echt een flutdag vandaag... Mijn afkorting is veranderd i.v.m. geregistreerd partnerschap met mijn vriend en toen was mijn rooster uit Magister verdwenen. 2 klassen met leerlingen die nog thuis zaten en de rest heeft geen boeken mee... Geweldige afsluiting van de week :P

In de pauze kwam een groepje mentorleerlingen naar me toe met een idee voor een klassenuitje. Ze hadden al 2 tussenuren besteed aan het zoeken naar opties voor een weekendje naar Barcelona met 1 overnachting, goedkope vlucht en hotel. Tja wat moet je daar nou op zeggen he :+
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 06-11-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:48

Wow, dat zuigt ja!
Wilde je niet gewoon je eigen afkorting aanhouden op school dan?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:55