Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:15

Symbeami schreef:
arabella2000 schreef:
en nog een vraag:
Ik ben bezig met cursussen via coursera.org. Zal ik deze toevoegen in mijn c.v. of vermelden in mijn brief?

Vermelden in je CV!

Ik zou ze enkel vermelden als je ze ook succesvol hebt afgerond eigenlijk.

Gezien je noemt in de laboratorium wereld te zitten ben ik wel benieuwd welke cursus je nu mee bezig bent? Ik ben zelf nu bezig met Virology ;)

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:17

dezelfde en apoptosis.
Heb nog geen van beide afgerond.
Virology vind ik trouwens een stuk fijner te volgen dan apoptosis. Dat ligt eigelijk vooral aan de taal (apoptosis is door een duitse universiteit gedaan met bijbehorend accent. Ook met ondertiteling is het soms daardoor erg moeilijk te volgen)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:26

Ja, die virology loopt erg lekker. Al is het voor mij tot nog toe weinig nieuws. Ben benieuwd. Ik zit zelf vooral in de Immunologie en ken dus vooral het verhaal vanuit de bescherming tegen virussen ipv vanuit de virussen zelf. Al heb ik tijdens mijn studie ook wel redelijk wat over virussen gehad. Voor mij is het vooral een opfrisser, al ben ik ook wel benieuwd of ik nog nieuwe dingen ga leren.

Maar aangezien het een gratis cursus is waar iedereen zich voor in kan schrijven en waarvoor weinig controle is op of je het werk ook daadwerkelijk doet behalve dan het uiteindelijke certificaat. Zou ik het echt pas vermelden als je hem afgerond hebt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:46

Bij de eerste week zat voor mij ook niets nieuws. De tweede week moet ik nog bekijken.
Ik heb MBO gedaan, dus dan krijg je alles wel, maar maar een beetje. Met die cursussen kan ik dus mooi mijn kennis opfrissen/verbreeden en mijn engels oefenen (het engels van de onderzoeken etc)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:57

@shiloh mag ik vragen waar je nieuwe werkgevers gevestigd is. Klinkt als een bedrijf waar ik ook ooit eens bijna aangenomen ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:32

Ik ben vanmiddag persoonlijk langs geweest bij een winkel om mijn brief en CV te overhandigen, aangezien ik uitstraling ook wel belangrijk vind. Diegene die het in ontvangst nam was best enthousiast dus we zullen zien :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:24

Goed nieuws!! *\o/*
het is bijna 100% zeker dat ik 1 september aan de gang kan bij mijn leerbedrijf.
vandaag of maandag zetten ze op papier wat ik ga verdienen, wat mijn werkzaamheden gaan worden en hoeveel uur.
er gaan 3 leerlingen weg en er komt er nu nog maar 1 voor terug.

al is het maar een jaarcontract dan heb ik toch weer een jaar werk! :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:20

Hier nog steeds niks, ik kom veel schilderwerk tegen in mijn regio en schoonmaak in de avond uren, of postbezorgen in de regio waar ik niet bekent ben en dat is wel een vereiste ook veel technische dingen en ja dat is niks voor mij.... het is toch lastig hoor..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:43

hier vandaag al 5 afwijzingen haha

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:58

Hier vandaag ook een afwijzing. Helaas was dit van de vacature waar ik juist m'n hoop op had gevestigd en die me het leukst leek. In de mail stond dat er meer dan 175 (!!) reacties op de vacature zijn gekomen! :\ Best wat concurrentie dus, op z'n zachtst gezegd..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:03

had pas ok een met 360 en een in de 400 reacties, bizar gewoon! Ik denk dat ik mijzelf ergens vrijwillig moet aanbieden om ervaring op te doen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:43

Dobel schreef:
had pas ok een met 360 en een in de 400 reacties, bizar gewoon! Ik denk dat ik mijzelf ergens vrijwillig moet aanbieden om ervaring op te doen :+

Heb ik ook al gedaan (en is ook erg moeilijk om een werkervaringsplek te krijgen! Daar is het ook dringen geblazen) :) Heeft helaas geen werk opgeleverd verder (nou ja, wel incidenteel een keer een dag), maar weer een stuk netwerk erbij en mijn cv heeft iets moois erbij :) t was ook leuk om te doen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:54

Shiloh schreef:
Ik heb een andere tijdelijke functie gevonden. Dit speelt al een tijdje, maar het contract is nu ook echt rond. Per half september ga ik fulltime voor een bedrijf werken dat onderzoek doet naar bodem monsters (voor boeren ed.). Jammer vind ik het wel, heb zojuist laten weten aan mijn huidige tijdelijke baan dat ik er dus mee ga stoppen. Vind het wel jammer want ik had het hier prima naar mijn zin (Receptie medewerker bij de universiteit), maar ja, het had niet genoeg stabiliteit en niet genoeg uren naar mijn zin en dat andere is gewoon fulltime.

Ondertussen ben ik nog steeds druk aan het door solliciteren voor een baan in mijn eigen richting (phd waarschijnlijk). Ben al lang blij dat ik wel gewoon aan het werk ben natuurlijk!

Gefeliciteerd!!! Ga je bij BLGG aan de slag?
En alleen grondmonsters of ook kuilmonsters?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:03

Yep^^

Geen idee wat ik precies ga doen eigenlijk, zal ik half september wel horen. Tijdens mijn gesprek (Alweer twee maanden terug) hadden ze het over mogelijk ook in het microbiologisch lab ingezet te worden oid (ook omdat ik ervaring heb met bacteriën en dergelijk lab werk). Afwachten dus. Alles dat ik weet is dat ze waarschijnlijk in ieder geval tot en met mei fulltime werk voor me hebben. Wat een hoop ruimte biedt om kritisch verder te zoeken naar een PhD positie.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:28

Zit met een dilemma, vandaag is precies 3 maanden geleden dat ze m'n contract niet verlengd hadden wegens oa financiele redenen. Nu wil het toeval zijn dat ze daar iemand weer zoeken en eigenlijk wil ik het liefste daar weer werken, maar twijfel zo om het te doen... wie niet waagt die niet wint zeggen ze en ik heb echt werk nodig want we hebben weer een tegenvaller gekregen, wist diep in m'n achterhoofd dat dat er aan zou komen maar het bedrag valt behoorlijk groot uit.
Ik twijfel voornamelijk omdat na de verbouwing de sfeer daar behoorlijk is veranderd, echter had ik het wel naar m'n zin daar. Het kan natuurlijk inmiddels weer veranderd zijn, dat weet ik ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:50

Niet geschoten is altijd mis toch?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:14

@Joolien: Heb je al wat gehoord? Ben benieuwd of het iets heeft toegevoegd :D
@Shiloh: Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
@_helga_: Ook gefeliciteerd! :D *\o/* *\o/* *\o/* Altijd fijn, verdere afspraken komen jullie vast wel uit :j

@voorderest die ik ben vergeten te feliciteren: Gefeliciteerd!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:15

Winged schreef:
Niet geschoten is altijd mis toch?

+1

Werk is werk en als je het naar je zin had, zie ik niet in waarom niet....
De reden waarom je weg moest en waarom ze nu alleen weer iemand nodig hebben zou mij persoonlijk wel aan het denken zetten.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:16

gisteren mijn eerste open sollicitatiebrief gemaakt en verstuurd, vind het nog steeds lastig wat ik allemaal in brieven moet beschrijven ik wil mezelf wel verkopen maar niet de hemel in prijzen haha. Houd nu bij waar ik op solliciteer in een schrift + afwijzingen haha

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:19

Hier in ieder geval 2 goede nieuwtjes :o

Mijn vriend heeft een baan! Na bijna 5 maanden thuis te hebben gezeten (bouwsector) kan hij aan de slag!
Op 5 minuten afstand met de fiets, zelfde voorwaarden als bij vorige werkgever (faillissement) echt helemaal top!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben donderdag op gesprek geweest, ging super! Ben helemaal enthousiast over het bedrijf, het concept, de HRdame en mijn toekomstig manager! :):) :):)
Zij vonden het ook een goed gesprek en mag voor de 2e ronde terug komen. :o
Ik weet dat er nog 2 andere kandidaten zijn, maar ik weet niet of en waar ze eventueel gestrand zijn. Misschien zit ik met nog iemand in de 2e ronde.

Als dit allemaal doorgaat, dan staat mijn complete leven wel volledig op zijn kop, maar het is voor een goed doel.
Samenwonen met de love of my life :+:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:43

ik duim Fiebie, zou toch heerlijk zijn als jullie alle twee lekker onder de pannen zijn :j

Fjordjes, als jij daar puur weg moest ivm einde contract en jij+werkgever verder tevreden waren , zou ik gewoon solliciteren.
feit dat jij ervaring hebt binnen het bedrijf zou best eens een voordeel kunnen zijn.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:54

Thanks! :D Voor hem ben ik nog blijer, omdat hij geen baan had en ik wel....
Als we beide in de buurt werken kunnen we samenwonen en verhuist mijn complete leven dus :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:59

Qua fatsoen heb ik nu een bedrijf gevonden wat mij helemaal bevalt :) Had gesolliciteerd en kreeg zojuist een mailtje dat de reactie wat later komt ivm vakanties. Kunnen veel andere bedrijven (niks laten horen) wat van leren!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:00

Hier nog steeds geen succes, hard op zoek naar een baan voor maandag, woensdag en vrijdag... Dit omdat dat de enige dagen zijn dat ik opvang heb voor mijn zoontje. pffff

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:06

Winged schreef:
Qua fatsoen heb ik nu een bedrijf gevonden wat mij helemaal bevalt :) Had gesolliciteerd en kreeg zojuist een mailtje dat de reactie wat later komt ivm vakanties. Kunnen veel andere bedrijven (niks laten horen) wat van leren!

Fijn he!
Ziggo vind ik ook erg netjes met sollicitaties.