Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:43

Mijne morgen, maar m'n motivatie is weg, heb de punten al om over te gaan en kan m'n P (op 1 punt na) niet meer halen :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:25

Ik kan m'n P nog wel halen en heb nog niet alle punten om over te gaan, desalniettemin is mijn motivatie ver te zoeken omdat ik eigenlijk wel weet dat ik over ga :')

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:34

Ik heb de komende twee weken tentamens en de week daarna de herkansingen. Tot nu toe alles gehaald, maar heb NU vakantie nodig. Woensdag de eerste 'leer' toets. Dan donderdag en vrijdag tentamens waar ik niet voor kan leren, dan maandag een bizaaaar grote en moeilijke toets (6 pnt.) en dan hopelijk die donderdag nog een mondeling (anders is hij pas de week erna).

Ben er bijna zeker van dat ik die grote toets niet in één keer haal, omdat het zo'n grote toets ik en ik heb nog maar weinig tijd.. Maar wil 'm zo graag halen, omdat ik anders op concert at sea met zo'n naar gevoel in m'n maag zit dat ik die toets nog moet leren + halen. Plus dat ik op de dag van die herkansing naar het ziekenhuis moet wat ik al 100 x verschoven heb omdat het nooit uit komt.

Naast die toetsen ook nog een project, een groot portfolio en een herkansing voor m'n online portfolio (om een hele stomme reden, maar dat terzijde).

Kortom, ik heb een heeeeel zwaaaaar leeeeeven. :')

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:27

Mijn tentamens beginnen morgen :=

Moet alles nog halen voor m'n P dus ben best wel zenuwachtig, wil natuurlijk dit jaar wel m'n P halen nu het nog kan :))

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:17

Ik heb morgen mijn eerste tentamen... nog 3 weken volhouden en bikkelen, daarna van een welverdiende vakantie genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:56

Brigitte <3

Hier heb ik vandaag echt even GEEN ZIN! LAAT ME MET RUST!!! Heb het echt ontiegelijk druk gehad de afgelopen week, moet eigenlijk vanmiddag naar school maar ik ga niet, ik heb echt ff rust nodig. En ik moet nog zeveel doen dus ik heb even tijd voor mezelf nodig.
Ik zit nog erg in tweestrijd of ik volgend jaar naar de uni zal gaan. Ik wil eigenlijk wel, maar ik vind het ook dood spannend. :P

Maar vanmiddag dus lekker ontsppannen en hard aan de slag met mn portfolio, die hd ik gisteren moeten inleveren.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:51

Wat een hoop stress hier zeg. Heb ik niet zo veel last van eigenlijk. Deze week nog wat opdrachten afmaken en inleveren + het project helemaal afronden en zorgen dat mijn website in orde is. Volgende week 3 tentamens en dan hopelijk lekker vakantie :).

Tot nu toe al mijn studiepunten in 1x gehaald en dus nog steeds in de running voor mijn P.

Succes iedereen met de laatste loodjes.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:17

Oh hier ook een hoop stress, gister 2 verslagen ingeleverd, vrijdag 1 verslag ingeleverd, moet er voor volgende week maandag nog 2 inleveren (ofcourse met groepjes die niks doen waardoor er nu nog heeel veel gedaan moet worden), morgen een assessment, donderdag nog een presentatie, daarna nog 6 tentamens van maandag t/m maandag.. HELP

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:29

Vandaag tentamen gehad ging best goed! Woensdag en vrijdag nog tentamens en dan VaKANTIEEE!!!!

Iedereen heel veel succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:19

Ik hoef alleen nog een dossier in te leveren en dan ben ik ook klaar :) Niet onder de omstandigheden waaronder ik het zou willen, maar in ieder geval even zomervakantie en rust aan mijn hoofd

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:26

Heb donderdag recht tentamen, en vrijdag inkoop tentamen.
Dan wachten op de examencommissie wanneer ik mijn hertoets mag doen, en dan ook eindelijk vakantie

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:14

Hier enorm druk, vandaag eerste tentamen gehad. Nog 3 tentamens te gaan + nog 1 assessment. Verder woensdag eindverslag inleveren en volgende week nog 2 essay's inleveren en over 2 weken mijn portfolio afronden.. drukdrukdruk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:33

Ik heb net een verslag terug, een 6,9 en ik moest een 7 halen.. Erg vreemd want de jongen waar ik mee samengewerkt heb heeft een 8? :? Dus dat ga ik nog even navragen aangezien we vrijwel overal dezelfde berekeningen hebben. Ik sta nu voor dat kernthema een 5,475.. Heb even gemaild om te vragen of dat afgerond wordt of niet, dan zou ik nl gewoon mijn studiepunten hebben. Maar ga het sowieso even navragen want vind dat verschil in cijfer wel erg groot.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:31

Dubbel afronden mag helaas niet.. Balen joh. :(:)

Ik ben echt bizar druk en heb zo weinig motivatie/zin nog. Die P in 1 jaar zit er nog wel in, maar ik denk dat het hem niet gaat worden. :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:55

Mag wel hoor, is bij wiskunde ook gedaan bij ons. Als het niet zou mogen zouden ze er ook niet over hoeven te overleggen. Is gewoon even afwachten. En anders maar herkansen.

En waarom niet er nog even voor gaan? Volgend jaar ben je jezelf dankbaar!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:02

Ik heb ook totaal geen motivatie. Heb op zn hoogst een uur of 12 geleerd afgelopen 5 dagen :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:32

CCCCC schreef:
Ik heb ook totaal geen motivatie. Heb op zn hoogst een uur of 12 geleerd afgelopen 5 dagen :')

Dat is toch best veel? :') *kruipt zich schamend in haar leerhoekje* :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:03

Omdat het zo enorm veel is en ik het echt niet meer op kan brengen. Ben vandaag wel vier uur bezig geweest met m'n verslag voor SBV en dat is nu bijna af. Onderzoek is ook al af. Nog een SLB en stageverslag fixen en dan zijn in elk geval al m'n verslagen af. Ik probeer er nog wel voor te gaan, maar ik denk dat ik het onderzoek tentamen niet ga halen haha! Ik snap niets van dat vak en ben heel blij dat m'n groepsgenoten het wel snappen, jammer genoeg is het tentamen individueel. :+ Ik kan tijdens de herkansingen ook niet naar school, want dan moet ik werken. Dus dan moet ik volgend jaar herkansen. :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:06

DaisyDarling schreef:
Dat is toch best veel? :') *kruipt zich schamend in haar leerhoekje* :') :')

Vorige tentamenweek ben ik een maand van te voren begonnen en leerde ik op vrije dagen van 9 tot 5 :Y) . Heb nu minder en minder moeilijke tentamens, kan me er echt niet toe zetten :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:07

Oeh onderzoek Rebecca! Boektoets of SPSS? Boektoets is pittig, ik had een 5.8. Hij was ook maar gehaald door 10 % van de FB eerstejaars.. MAAAR als ik het kan, kan jij het zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:47

Boektoets.. Wees daar maar niet zo zeker van, ik snap echt niets van onderzoek, haha! Verder wordt salaris administratie bij ons heel slecht gemaakt. Ik maak me echt best wel zorgen over mijn tentamen week, maar goed. We zien het wel! Ik ga gewoon nog even knallen en hopelijk met voldoende resultaat. Over ga ik wel, dus alles wat ik nu haal is 'extra', maar niet perse nodig. :)

Ik kreeg net trouwens een e-mail van mijn slb-er of ik volgend jaar student-assistent wil worden voor een bepaald schoolvak, omdat mijn cijfer er zo goed voor was. Weet nog niet of ik ja ga zeggen, maar het is wel goed voor mijn ego. :Y)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:45

Probeer iig goed de terminologie te kennen. Daar vragen ze het meest van. Betrouwbaar, valide, representatief, steekproef, ratio's, modus/mediaan e.d. Wat dingen over observatie en kijk ook nog even naar de verschillende soorten onderzoek (beschrijvend enz). Dan kom je al een heel eind denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:35

Is het meerkeuze of open? Ik heb nu trouwens ineens vet veel motivatie. Ik WIL gewoon die P in een jaar, en het moet best te doen zijn. Ik heb de volgende tentamens uit t4:

onderzoek
Engels
arbeidsrecht
bedrijfseconomie & salaris administratie

En dan nog een herkansing uit t3, organisatie psychologie.

Verder nog een mondelinge Engels (komt goed), een selectiegesprek (komt goed), SLB-verslag, leerverslag, stageverslag ( :') komt vast ook wel goed, maar moet ik nog wel wat voor doen haha) en ons onderzoek (wat best goed is volgens mij!). En dat is eigenlijk alles wat ik nog heb te doen dit jaar, dus het is te overzien.. Dus. De komende paar dagen neus in de boeken. Netflix, winkelen- al dat soort dingen kan ik in m'n vakantie meer dan genoeg doen, en vakantie is veel leuker met de wetenschap dat je je P in de pocket hebt natuurlijk. :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:48

Bij ons was hij inderdaad meerkeuze.

Ik heb de volgende tentamens;

Engels (morgen)
Internationalisering (morgen)
Marketing (vrijdag)
Levensmiddelentechnologie + productleer (volgende week woensdag)
Herkansing scheikunde + productleer uit T3. (volgende week donderdag)

Verder is alles ingeleverd en voldoende. Engels is enkel grammatica dus ik heb alle grammatica oefeningen van het hele jaar gemaakt en moet straks nog die 'gezegdes' en zo leren. Internationalisering ken ik echt van a-z haha. Marketing ben ik niet bang voor, daar leer ik nooit voor en altijd rond de 6.5. Waar ik bang voor ben zijn die twee van volgende week. Kan m'n P al bijna ruiken haha.

Kan nu zelfs nog meer leren want heb m'n vinger gebroken, dus sporten zit er even niet in deze week.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:55

Ik heb nog 4 tentamens. Heb er al 3 op zitten.
Alleen nog accounting, operational management en 2x Engels.

Duimen dat alles goed gaat en ik m'n P heb :)