Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:57

Balen Sheran. Ik ben ook vaak ziek in de vakantie, nu gelukkig niet, ben net ziek geweest.

Ik zit een midweek op de Veluwe nu, lekker genieten :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:08

Zeker genieten hier!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:05

Prut Sheran, beterschap!
Oh ja, de vakantie is natuurlijk niet overal gelijk... Om te verhuizen is een weekje dan weer best kort.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:05

Hey allemaal!

Ik ga binnenkort op stage in Engeland als onderwijsassistent, en ik vroeg me af wat voor kleding daar geschikt voor is? In Nederland ga ik namelijk altijd casual gekleed..

Iemand ideeën/tips? Wat dragen jullie op het werk?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:20

Is het niet handig om die vraag bij de school war je stage gaat lopen neer te leggen?
Ik sta zelf altijd gewoon casual maar netjes voor de klas.

Mijn stagiair begint komende week, ben benieuwd, heb er zin in!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:50

Goof schreef:
Is het niet handig om die vraag bij de school war je stage gaat lopen neer te leggen?
Ik sta zelf altijd gewoon casual maar netjes voor de klas.

Mijn stagiair begint komende week, ben benieuwd, heb er zin in!

Ja ik ga ook de school mailen hierover, dat was ik inderdaad van plan. Was gewoon benieuwd naar jullie mening :)

Edit; Al zie ik nu wel echt dat mijn vraag heel scheef geformuleerd is :')

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:16

Wel gaaf stage in engeland! Hoe lang ga je?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:38

Zeker gaaf ja, ben ook wel benieuwd wat voor school het is?
Ik heb een stage gedaan in Australië, gave ervaring hoor!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:22

Ik ga stage lopen in Holmfirth, op een basisschool die (als ik google mag geloven) goed aangeschreven staat! Qua kledij is het wel streng voor de kinderen, maar ik geloof dat dit op iedere Engelse school zo is.

Ik ga 3 maanden lang, en ik heb er ook echt super veel zin in! Het is een mooie afsluiting van mijn studie vind ik, ik zit nu namelijk in mijn laatste jaar.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:31

Hoi allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen hier! Ik ben Eveline, 21 jaar oud en ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd leerkracht basisonderwijs!
Ik ben nu op zoek naar vacatures om aan het werk te kunnen gaan in het onderwijs!

Zijn er mensen die mij daar toevallig bij kunnen helpen met sites en dergelijke?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:06

Werecat: Gaaf hoor! Ik denk dat het een goede ervaring is. Ik ben tijdens mijn OA tijd ook een keer op een school in Londen geweest. Was erg bijzonder om te zien al die kinderen in schoolkleding. Maar dat schooleten was echt heel vies! Dit was niet een hele luxe school, hoop dat het voor jou beter is!

Evelinee_ Welkom! En gefeliciteerd met je diploma. Ik ken eigenlijk alleen meesterbaan. Voor het basisonderwijs kun je, je toch inschrijven bij inval bureau's? Hebben ze daar geen vacatures?
Ik heb alleen ervaring met vacatures voor het VO en die staan op de sites van de scholen of scholengemeenschappen, maar ook in de krant of op vacaturesites.
Succes met je zoektocht!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:17

Welkom en gefeliciteerd Eveline!
Ik ken ook alleen meesterbaan - zo ben ik in ieder geval aan mijn baan gekomen :P -

Vaak kun je je wel inschrijven als invaller bij verenigingen/organisaties van scholen, al is dit nu wel lastiger geworden ivm de CAO heb ik gehoord.

En ISK/NT2 scholen zijn ook vaak opzoek naar docenten die de pabo gedaan hebben.
Daar zijn, denk ik, momenteel misschien nog wat vacatures te vinden ivm de groei van het aantal vluchtelingen.
Maar dat is natuurlijk wel iets wat je moet willen..

Werecat; gaaf!
Ook mooi om eens ander onderwijs mee te maken.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:19

Leuk Werecat een stage in het buitenland! Lijkt me een mooie ervaring. Mijn nichtjes gaan ook in schooluniform naar school, die wonen in Sydney.

Eveline, welkom! Voor het basisonderwijs ken ik ook maar weinig specifieke vacaturesites. Succes in elk geval met het zoeken van een baan!

Goof, hoe beviel het met je stagiaire? Ik heb gisteren ook de eerste stagedag gehad en ben nog moe van alle indrukken. TL 3 en TL 4, maar wat een verschil tussen de klassen zeg. En heb ook gemerkt dat ik op zoek moet naar andere schoenen. Zo hoog zijn mijn hakken niet (3-5 cm), maar had me toch een kramp! :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:37

Lekkere schoenen zijn belangrijker dan mooie schoenen ja haha! Succes. Was je dag leuk?

Mijn stagiair is er nu en geeft vandaag alle lessen. Ze doet het leuk!!
Ik zit achterin te werken. Best prima :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:58

:j Veel gezien! Ik loop 1 dag / week stage en de eerste 3-4 weken observeer ik alleen lessen (en wil ik een dag met een klas meelopen), daarna is het de bedoeling dat ik 1 les volledig overneem, maar ik krijg ook de vrijheid om als de leerlingen aan het werk zijn gezet eens een rondje door het lokaal te lopen en contact met de leerlingen te maken. Dat vind ik wel erg leuk! Ik doe mijn 1e stage over, omdat ik die net niet had afgerond en combineer hem meteen met stage 2, maar er zit toch wel verschil tussen de school waar ik eerst op stage ben geweest en deze school. Hier voel ik me ook vrijer om vragen te stellen. :)

En tja...mijn schoenen heb ik al heel wat jaartjes en binnen een school loop en sta je veel meer dan met kantoorwerk. Ben het ook niet meer zo gewend, ik loop thuis vaak op oude sportschoenen/ wandelschoenen /sokken of sloffen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:54

Leuk, je gaat het vast naar je zin krijgen met die stage! Leuke school ook?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:55

Leuk dat het zo goed bevalt!

En schoenen zijn in het onderwijs inderdaad superbelangrijk :j. De baan is veel actiever dan je denkt!

En ik wil toch even zeggen... wat een superleuke school heb ik toch :D

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:08

Ik meld me ook :))
2ejaars pabostudent in Groningen. Op dit moment middenin de tentamenweken en stage bij de kleuters.

Vandaag nog naar de cito inzage in Arnhem geweest. Moet die ellendige Aardrijskundetoets nog := dus als iemand tips heeft..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:32

angelax schreef:
Ik meld me ook :))
2ejaars pabostudent in Groningen. Op dit moment middenin de tentamenweken en stage bij de kleuters.

Vandaag nog naar de cito inzage in Arnhem geweest. Moet die ellendige Aardrijskundetoets nog := dus als iemand tips heeft..

Bedoel je die instaptoetsen? Ik heb die wonder boven wonder gehaald, terwijl ik bij alle 3 de instaptoetsen echt verwachtte dat ik zou falen. Kan je niet om bijles vragen?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:45

Ja klopt, van jaar 1 nog. Aardrijkskunde loop ik gewoon echt tegenaan, steeds net niet..
Het probleem is dat het daar gewoon echt inzicht, algemene kennis en logisch nadenken is. Leren is geen probleem daarbij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:28

Ik zou er heel graag eens eentje doen eigenlijk :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:23

angelax schreef:
Ja klopt, van jaar 1 nog. Aardrijkskunde loop ik gewoon echt tegenaan, steeds net niet..
Het probleem is dat het daar gewoon echt inzicht, algemene kennis en logisch nadenken is. Leren is geen probleem daarbij.

Ik zou echt je docent om bijles vragen o.i.d. Ik ben altijd heel slecht geweest in aardrijkskunde, maar ik heb tijdens mijn pabo-traject een super leuke docent gehad die ons hielp waar het kon en daardoor leerde ik heel makkelijk. Wij moesten na 10 lessen op havo 3 niveau zitten, en ik heb aardrijkskunde laten vallen in vmbo-2.

Ik hoop dat je hem haalt tijdens de herkansing!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:10

Ik ben docent ak, dus als je vragen hebt over bepaalde onderwerpen :D ;)

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:09

angelax schreef:

Hee!

Sorry dat ik zo even binnen kom vallen. Ik kan eventueel de vragen van die toets naar je door sturen.
Ik moet ze dan nog wel even aan mijn medestudenten vragen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:19

Ik ben op zoek naar een school voor een orienterende stage in het vak biologie, maar valt niet mee om iets te vinden, mocht iemand hier suggesties of ideeen hebben, hoor ik het graag...
Ik kom uit de regio Tilburg :)