Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:48

Ier schreef:
Sonja, zie pb voor de advertentie.

& om mijn banenfeest compleet te maken; zoals jullie weten, ben ik voor 26 u pw aangenomen als klantenservicemedewerker. Ik ben zojuist teruggebeld voor m'n 3e sollicitatie.. Ik ga de overige 14u pw voldoen als internetmarketeer! Dus ik ben vanaf 1 september fulltime bezig! Super fijn! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dus toch de ideale situatie! ! :D

Gefeliciteerd !!! *\o/* *\o/*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:54

Shiloh schreef:
Hoezo knipplak werk? Een PDF is gewoon rechtstreeks uit te printen?
Ik doe altijd PDF, ook omdat er dan niet per ongeluk iets te wijzigen valt. De inhoud is statisch en gewoon altijd op orde. Ook kan ik dan met mijn tablet met een PDF app onder de brief netjes een handtekening plaatsen.

Sommige mensen doen hem alleen in de mail, met CV als bijlage, daar was mijn reactie voor bedoeld :)

Shiloh

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:10

Aah, ok, sorry. Verkeerd gelezen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:16

Tegenwoordig verstuur ik zowel de brief als cv in Word en PDF.. ben idd bang dat alles verspringt.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:22

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:04

Ik kom me ook weer even melden.. ben er een tijdje tussenuit geweest in dit topic.
Net voor het aflopen van mijn tijdelijke contract (zwangerschapsvervanging) liep het op persoonlijk vlak niet helemaal goed helaas. De dag nadat eea misliep (ik wil niet teveel in details treden) had ik echter wel een sollicitiatie gesprek, weer een zwangerschapsvervanging binnen dezelfde organisatie waarvoor ik al werkte als woonbegeleider verstandelijk gehandicapten. Na lang twijfelen, omdat ik dus echt totaal in de put zat, toch maar naar het gesprek gegaan, en wonder boven wonder: aangenomen! Echter dus weer tijdelijk, dus half november zit ik weer zonder werk. Ben dus alsnog druk met solliciteren. Ik heb psychologie gestudeerd en wil het liefst als behandelaar aan de slag, maar dat is me het afgelopen jaar dus nog niet gelukt helaas...

Momenteel 2 sollicitaties uitstaan, een voor een kantoorbaan en een voor een werkervaringsplek. Voor de kantoorbaan ben ik al door naar de 2e ronde, eind augustus weet ik daar meer over. Spannend weer!

Ik heb trouwens wel bijna alles bijgelezen! Zag dat jullie het over kleurrijke CV's hebben gehad. Ik wilde ook wat anders dan het saaie grijze CV, en dat heb ik nu ook. Maar nog steeds gewoon duidelijk en overzichtelijk. Tot nu toe alleen maar goed ontvangen! Mijn CV stuur ik altijd in PDF document mee, net als mijn brief. In een bijlage dus. En ik pas hem eigenlijk nooit aan. Zoveel werkervaring heb ik (helaas) sowieso nog niet. Daarbij is mijn CV gemaakt door een vriendinnetje die grafisch ontwerpster is en kan ik hem zelf dus niet eens aanpassen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:21

Jeej, ik heb vandaag een mail van de Bruna gekregen, en mag maandag op sollicitatiegesprek komen :D
Dankzij of ondanks mijn originele CV, dat zal ik maandag wel te horen krijgen :Y)

Reageren jullie altijd nog op een uitnodiging voor een gesprek? Gewoon een korte reactie, of maken jullie er nog een verhaaltje van?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:40

Gefeliciteerd Annemiek! ik reageer verder nooit op een uitnodiging voor gesprek, ik zorg gewoon dat ik er op tijd ben. Alleen als het tijdstip om wat voor reden dan ook slecht uitkomt dan neem ik even contact op.
Je hebt het gesprek om je verhaal te doen :)

Diesel ook gefeliciteerd, want door naar de 2e ronde voor een kantoorbaan is al heel wat!

Succes voor jullie!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:44

Ik reageer altijd eigenlijk alleen als daar om gevraagd word.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:51

Ik reageer standaard met een bedankje en dat ik uitkijk naar het gesprek :j

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:30

Thanks Symbeami!

Eigenlijk heb ik alleen binnen de organisatie waar ik al werk schriftelijke uitnodigingen gehad voor een gesprek. Daar reageerde ik niet zelf weer op, als de datum oké was voor mij dan liet ik het zo. Maar negen van de tien keer word ik gebeld om een afspraak te maken, dus dan is wel/niet reageren niet aan de orde, omdat het in overleg gaat.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:22

Nou, wonderbaarlijk genoeg heb ik de laarzen binnen een paar uur via Marktplaats verkocht, haha. Ze worden als het goed is zomenteen opgehaald! Bedankt voor de tips! :)

Contract net getekend voor klantenservicemedewerker, dus kom maar op de 19e. :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:17

Ik heb een andere tijdelijke functie gevonden. Dit speelt al een tijdje, maar het contract is nu ook echt rond. Per half september ga ik fulltime voor een bedrijf werken dat onderzoek doet naar bodem monsters (voor boeren ed.). Jammer vind ik het wel, heb zojuist laten weten aan mijn huidige tijdelijke baan dat ik er dus mee ga stoppen. Vind het wel jammer want ik had het hier prima naar mijn zin (Receptie medewerker bij de universiteit), maar ja, het had niet genoeg stabiliteit en niet genoeg uren naar mijn zin en dat andere is gewoon fulltime.

Ondertussen ben ik nog steeds druk aan het door solliciteren voor een baan in mijn eigen richting (phd waarschijnlijk). Ben al lang blij dat ik wel gewoon aan het werk ben natuurlijk!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:03

Weer een paar goede berichten op deze pagina! :)
Ik wacht nog op 2 reacties op mijn sollicitaties, waarvan ik hoop dat dit echt iets kan worden. Wel blijf ik natuurlijk zoeken.
30 augustus heb ik m'n laatste werkdag en daarna zit ik thuis als het nog nergens iets is geworden. Komt nu toch wel steeds dichter bij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:08

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:08

gefeliciteerd shiloh!!
Ik ben begonnen met open sollicitaties schrijven.

Op dit moment ben ik bezig met een open sollicitatie naar de afdeling waar ik nu vakantiewerk doe.
Wil iemand die (het liefst) ook in het labwerk zit de brief even nakijken.

Ik ben erg onzeker over deze open sollicitatie omdat er dus geen vacature is en er eigenlijk alleen maar HBO-ers werken (en ik ben een MBO-er). Het is echt wel MBO-werk.

en nog een vraag:
Ik ben bezig met cursussen via coursera.org. Zal ik deze toevoegen in mijn c.v. of vermelden in mijn brief?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:14

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:18

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:21

Ja, maar ik heb nu 36 uur vast zonder de onzekerheid van Freelancer. Daarnaast weet ik dat Sanoma afgelopen jaar flink verlies heeft gedraaid. (Zit zelf bij een concurrent) Maar wil terug naar het noorden :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:25

Winged schreef:
Ja, maar ik heb nu 36 uur vast zonder de onzekerheid van Freelancer. Daarnaast weet ik dat Sanoma afgelopen jaar flink verlies heeft gedraaid. (Zit zelf bij een concurrent) Maar wil terug naar het noorden :)

Oei, een concurrent >;)
Ach ja, dat verlies komt vooral door SBS6 en het slechte advertentiebeleid (hameren wij ook al ff op) De bladen hebben er gelukkig weinig last van.
Dus bottomline, meer sbs6 kijken :D Met ons gaat het gelukkig prima.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-08-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:34

arabella2000 schreef:
en nog een vraag:
Ik ben bezig met cursussen via coursera.org. Zal ik deze toevoegen in mijn c.v. of vermelden in mijn brief?

Vermelden in je CV!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:07

ik ben ook weer begonnen met zoeken, terug van vakantie dus kan zo snel mogelijk beginnen. Heb nu 4 motivaties en één echte brief gestuurd. Ik wil open sollicitaties gaan sturen, wat zet je daar eigenlijk precies in want ik vind dat wel lastig. Maken jullie per bedrijf een brief of elk bedrijf zelfde met aangepaste naam?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:09

Ik vind dat ook zo moeilijk.
De brief die ik nu aan het maken ben is dan ok weer anders dan andere open sollicitaties.
Ben benieuwd naar de reacties.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:12

@dobel.. per bedrijf een brief. anders komt het echt niet goed over. elk bedrijf is ook weer anders. uiteraard kun je wel grote stukken overnemen van je brief.

vertel in een brief waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:15

bedankt!