Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:11

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een bijbaantje voor 2 dagen in de week zodat ik wat vaste inkomsten heb. Als dat lukt ben ik echt helemaal tevreden met mn leventje nu!

@yvonnepuntnl Je kunt ook heeeeel veel omzet hebben en toch bijna geen winst maken. Ligt maar net aan je (inkoop)kosten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:17

@Eefje: Is schoonmaken of oppassen niet wat voor je dan?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:48

eefje_rudmer schreef:
@yvonnepuntnl Je kunt ook heeeeel veel omzet hebben en toch bijna geen winst maken. Ligt maar net aan je (inkoop)kosten
Precies, en daarom kan omzet nooit een criterium zijn voor de BD of je wel of niet een ondernemer ondernemer bent.
Winst is dat wel, wat niet wegneemt dat je best een paar jaar (aanloop) verliezen mag hebben.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:10

Dat zoek ik inderdaad ook. 16 tot 20 uur en bij voorkeur zelf in te delen zodat ik onder schooltijd kan werken van mijn dochter.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:56

joyce2 schreef:
@Eefje: Is schoonmaken of oppassen niet wat voor je dan?

Oppassen lijkt me wel wat!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:57

Hilda79 schreef:
Dat zoek ik inderdaad ook. 16 tot 20 uur en bij voorkeur zelf in te delen zodat ik onder schooltijd kan werken van mijn dochter.

Hihi klinkt herkenbaar. Ik heb dan wel geen kinderen maar wil wel felxibel kunnen blijven voor opdrachten. We zijn best veeleisend he als fotografen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:42

Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar als je een beetje van aanpakken weet, is schoonmaken aardig relaxed! Ik heb met die mensen gewoon een dag afgesproken en als ik tussen 08:00u en 17:00u kom vinden ze het helemaal prima. Wil ik het een keer een dagje verschuiven? Ook nog problemo! Met oppassen ben je toch meer gebonden omdat er een kind in het spel is en oppassen verdient minder dan schoonmaken :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:28

Hmm het is allemaal weer even rustig hier. Kan eindelijk weer even kijken hier. Heb nu google adwords uit en wat een verschil zeg. Toen ik had aan had kreeg ik allerlei mailtjes en nu niets, nada.

Kreeg net een mail dat ik btw kan terug vragen van de belastingsdienst en hoe ik het moet doen, is wel fijn :).

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:49

Hoe en wat is dat schoonmaken van jou dan Joyce? Soort thuiszorg of?
Ik neig daar nu ook het meeste naar.

Gister bijvoorbeeld steigerden ze best wel toen ik over de werkdagen begon. Vrijdags is voor mij gewoon een dag dat ik niet kan werken voor vast.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:02

Hallo allemaal,
Na een tijdje meelezen zal ik me toch even voorstellen hier. Het opstarten van een eigen bedrijfje begint steeds waarschijnlijker te worden *\o/*
Op dit moment sta ik voor de klas maar volg ik daarnaast de opleiding tot paardentherapeut bij het Moravita health centre. Hoe verder ik in de opleiding kom hoe enthousiaster ik word om er ook daadwerkelijk gedeeltelijk mijn werk van te maken.
Afgelopen weekend ook een cursus magneetveldtherapie gevolgd wat me super interessant lijkt om erbij te doen.

Ik blijf dus lekker meelezen en zal de komende tijd denk ik ook nog wel wat vragen hebben als jullie dat goed vinden!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:07

Hilda79 schreef:
Gister bijvoorbeeld steigerden ze best wel toen ik over de werkdagen begon.
Wie zijn 'ze' ?

Wat doet een paardentherapeut Bjarni?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:26

Het is een fysiotherapiegerichte opleiding. In Nederland is de beroepstitel paardenfysiotherapeut beschermd dus vandaar paardentherapeut. In Duitsland ben je na het afronden van de opleiding wel erkend paardenfysiotherapeut.

Wel heel vaak het woord therapeut in een paar zinnen zo zeg :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:00

Bjarni schreef:
Hallo allemaal,
Na een tijdje meelezen zal ik me toch even voorstellen hier. Het opstarten van een eigen bedrijfje begint steeds waarschijnlijker te worden *\o/*
Op dit moment sta ik voor de klas maar volg ik daarnaast de opleiding tot paardentherapeut bij het Moravita health centre. Hoe verder ik in de opleiding kom hoe enthousiaster ik word om er ook daadwerkelijk gedeeltelijk mijn werk van te maken.
Afgelopen weekend ook een cursus magneetveldtherapie gevolgd wat me super interessant lijkt om erbij te doen.

Ik blijf dus lekker meelezen en zal de komende tijd denk ik ook nog wel wat vragen hebben als jullie dat goed vinden!

Wat leuk welkom in dit topic!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:51

Bjarni, welkom hier.

Joyce2, hoe staat het er nu voor met je baan? Wanneer ga je beginnen?

Wat een lente weer he. Morgen hebben wij weer een markt. Ik had rond deze tijd van het jaar gehoopt op wat warmer weer. Maar goed, we maken er wel weer wat van.

Ik had heel wat papieren etc verzameld in de loop der jaren met iets er op waar ik voor de shop nog wel eens wat mikik moet nog wel een flinke stapel weguitzoeken, maar dan kan ik er ook weer volop tegen aan. Het ruimt de werkplek lekker op maar in mijn hoofd ontstaat ook weer meer ruimte. Heerlijk.ee zou kunnen. Alleen was het ondertussen dermate veel, dat ik het overzicht kwijt was. Dus nu ben ik begonnen met alles uitzoeken en sorteren etc. Zo dat ruimt op. En ik kom nu weer leuke ideeen tegen die ik ooit genoteerd heb maar nog niks mee gedaan heb. Ik moet nog een flinke stapel sorteren maar het ruimt zo lekker op op m'n buro en ook in m'n hoofd. Gelukkig heb ik vrij van m'n werk dus ik kan nu even doorpakken op deze klus. Heerlijk.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:44

Haha, ik zie dat mijn tablet weer eens raar heeft gedaan in bovenstaand bericht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:24

@Hilda: Nee gewoon particulier, bij gezinnen. Ik heb een oproepje op marktplaats gezet en dat werkt als een trein! Ik stond eerst ingeschreven op diverse websites (speciaal gericht op oppassen/hulp in huishouding/etc), maar dat werkt dus echt niet. Ik plaatste daarna een oproepje op Marktplaats, waarin ik had gezet dat de crisis nu ook bij mij was toegeslagen en dat ik had besloten om mij beschikbaar te stellen als oppas/schoonmaakster/etc. Ik had er duidelijk bij gezet dat ik een vlotte Hollandse meid ben, in bezit van auto, die niet rookt en dat ik van aanpakken weet. Echt, ik kreeg elke dag wel reacties!

Uiteindelijk ben ik bij een paar mensen langs geweest en heb ik nu 2 adresjes waar ik dan af en toe help in de huishouding. Dat houdt over het algemeen in: Afstoffen/soppen, stofzuigen, dweilen, WC's en badkamer doen. Maar het wisselt hoor, want ik vraag altijd of ze een prioriteitenlijstje willen maken en een lijstje met "extra's" voor als ik tijd over heb. Dus soms zeggen ze "sla de zolder maar over als je geen tijd hebt, want we hebben liever dat vandaag de ramen gelapt worden" oid. Ik vind het echt fijn werken, want ik kan zelf kiezen wanneer ik ga en dan lekker mijn iPod in mn oren en gaan met die banaan!

@Paan: Dinsdag ga ik starten bij mijn nieuwe werk, dus dat is super spannend, maar heb er heel veel zin in! Al is het wel een beetje druk en rommelig allemaal, dus ik zal wel kapot zijn volgende week :D Komende zondag werk ik bij Het Gagelgat (ben ik oproeper), maandag dan een evenement waar ik met een kraam ga staan, dinsdag 1e werkdag terwijl mijn leidinggevende op vakantie is.... Dan heb ik woensdag de begrafenis van mijn oma, dus dat is lekker handig, want ik kan mijn leidinggevende niet bereiken om vrij te vragen. Maar goed, dat is dan jammer, dat is gewoon overmacht. Donderdag even schoonmaken, vrijdag weer werken en dan tussendoor weer naar huis omdat er een leverancier komt en dan op zaterdag toevallig weer werken op Het Gagelgat (normaal werk ik hooguit 1x per maand en soms zelfs maanden niet). Dus zo ga je van bijna niets, naar opeens een propvolle week :D Maar (behalve dan natuurlijk de begrafenis) zijn het verder wel allemaal leuke dingen en daarna heb ik weer rust ;)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:28

Hallo! Mag ik mij wel melden? :D
Ik ben (nog) geen ondernemer, maar ik heb wel plannen. Zo ben ik sinds kort bezig met het ontwerpen/tekenen/beschilderen van T-shirts. Het begon natuurlijk gewoon als leuke bezigheid, even iets leuks maken voor mijn neefje en nichtje. Maar ik vond het zo leuk dat ik er wel meer mee wil doen. Daarnaast is de verf en alles best wel duur, dus het zou leuk zijn als ik die kosten er uit kan halen. Plus, ik zit nu toch maar werkloos thuis te zitten.

Ik ben dus nog niet zo ver met mijn plannen, maar het lijkt mij wel erg leuk om uiteindelijk iets van een webshop / winkel op te kunnen zetten. Gelukkig heb ik al mijn aankoop bonnen nog, dus een administratie heb ik zo opgezet. Maar ik weet niet zo goed wanneer je nou in moet schrijven bij de Kvk en een BTW nummer aan moet vragen. Ik wou eerst gewoon wat verkopen via marktplaats, gewoon zien hoe het loopt. Lekker zwart. Maar wanneer trekt de BD dan aan de bel van je verdient geld dus je moet belasting afdragen? Ik heb er al aardig wat over gelezen maar een echt antwoord vind ik niet. Ook logisch want er zijn vele grijzen gebieden bij, maar ik ben toch benieuwd wat jullie zeggen.

Ik heb dus geen idee wat dit geintje me kan opleveren, maar ik zie het wel zitten om er in ieder geval iets mee te doen. En ik ben ook wel benieuwd naar jullie verhalen natuurlijk, daarom wil ik ook meelezen! Ondernemer zijn lijkt me iets geweldigs, je eigen regels, doen wat jij wilt doen. Maar tegelijk is het natuurlijk heel eng, alles wat je doet is voor je eigen rekening en jij wordt aangesproken als het fout gaat.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:38

Zeg Joyce, het is dat je in Amersfoort woont, maar anders had je bij ons ook wel mogen komen schoonmaken ;) Las op Facebook over je oma, heel veel sterkte!
Maar natuurlijk ook heel veel plezier en succes gewenst volgende week als je start met je nieuwe baan! Het is je van harte gegund!

Leuk idee Sentido! Aan wat voor tekeningen/beschilderingen moet ik denken? Heb je een bepaalde stijl of doe je alles?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:44

Georgette: tot nu toe heb ik Tshirts voor kinderen gemaakt, simplistisch maar wel duidelijk wat het moet voorstellen. Beetje cartoonachtig zeg maar. Maar er zijn ook wel volwassenen die een shirt willen (familie :+ ) dus daar ga ik nog wat voor verzinnen. Het is in ieder geval wel handwerk en dat kun je ook zien, was ook de bedoeling om iets unieks te maken. Ook gebruik ik het ontwerp opnieuw, het zal er toch anders uit zien. Maar goed, ik moet daar nog verder over nadenken. In principe wil ik alles wel proberen, dus als toekomstige klanten zelf een idee hebben kan ik dat gewoon uitwerken. Ik kan goed tekenen gelukkig :=

Joyce: ik ken je verder niet, maar ik wil je toch sterkte wensen voor de begrafenis :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:05

Hoi Sentido! Ik zou als ik jou was inderdaad alle bonnen bewaren en gewoon aan de slag gaan. Je kan het geld dat je verdient (dus de omzet-de kosten) opgeven aan de belastingdienst bij je jaarlijkse opgave als extra inkomsten/inkomsten uit nevenactiviteiten. Als het echt storm loopt kan je snel genoeg naar de kvk stappen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:17

Welkom Sentido!

Misschien ook een idee om jouw Tshirts aan te bieden aan andere webshops.
Dan hoef je zelf geen hele webshop op te zetten alleen de Tshirts aan te leveren.

In het volkskrant magazine van vandaag staan leuke artikelen over webshop succes uit de mode branche :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:34

Sterkte Joyce!

Welkom Sentido!

Verder voor iedereen een fijn Paasfeest gewenst! Ik heb alvast een mooi cadeau gekregen van de Paashaas: gisteren hebben we ons dagrecord qua omzet verbroken, zelfs beter gedaan dan op onze openingszaterdag. Was ik heeeel blij mee :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:06

Mallootje "vind ik leuk" *\o/*

Fijne paasdagen iedereen +:)+

Ik zag volgens mij 2 nieuwe voorbij komen? Hallo :wave:

Hier niet veel boeiends, anders dan dat ik blij ben met mijn nieuwe werkplek, ik heb meer ruimte, wat nieuwe gereedschapjes aangeschaft, van het weekend lekker gewerkt aan een paar ringen, jep helemaal blij mee :)

Sterkte Joyce

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:53

Wow, wat mooi, Mallootje!! Gefeliciteerd! Leuk begin van je weekend!
Natuurlijk wens ik iedereen ook een fijne pasen!
Ga nog eventjes een uurtje foto's afwerken... Behoorlijk druk gehad deze week en de foto's moeten toch af!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:51

Vandaag hebben we bij het Sophia kinderziekenhuis paasontbijtjes uitgedeeld aan de ouders zodat ze met hun zieke kindje kunnen ontbijten. Wat was dat mooi zeg! En indrukwekkend. Voor mij was dit de 2e keer maar voor t eerst dat ik foto's heb gemaakt. Kan helaas niets laten zien, maar het heeft echt weer een diepe indruk op me gemaakt...