Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:13

Ik meld mij hier ook weer, was het topic volledig kwijt nadat het het volgende deel in ging.

Ene kant wil ik wel solliciteren, maar aan de andere kant; hoe zinvol is het als starter om nu te sollicteren en er dan sowieso 4 maand uit te moeten?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:16

Ik kreeg zowaar vandaag een telefoontje van een bedrijf waar ik op een vacature gereageerd had. _/-\o_
Maandag zouden de mails er uit gaan, dan was de eerste selectie ronde klaar.
Wie weet.......als ze de moeite nemen te bellen voor meer info.......wie weet......

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:37

Wat is er gebeurd Kaatje??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:06

Zou mooi zijn Q!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:57

Wat rot Kaatje! Wat gaven ze als reden? :(

Zou idd mooi zijn Quartel, wel netjes dat ze bellen!

Vuurneon, ik weet niet in welk opzicht je er uit moet (zwanger?), maar denk niet dat een bedrijf je snel zal aannemen (tenzij je er niks over zegt, maar dan zouden ze het vanzelf wel zien :)) ).

Jammer dat je niks gehoord hebt Sheran, hopelijk hoor je snel iets!

Even korte bijlees hoor, weinig tijd telkens! :o
En ik zit een beetje met een dilemma. Hebben jullie wel eens een werkgever een (brutaal :') ) voorstel gedaan/eisen gesteld over contracturen?
Het verhaal wil ik evt via pb toelichten :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:58

Zwanger idd en hoewel ik nog niet ver ben, al heel zichtbaar zwanger :+ dus als onbekenden het al vragen dan hoef ik niet te raden dat een werkgever het ook zal zien :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:02

Misschien is het juist wel even lekker om van je buik te genieten vuur??
Aan de andere kant.....de zomer komt er aan......misschien is een zomerbaan een optie??
Niet geschoten is altijd mis ;)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:04

Oh, dan denk ik dat een werkgever dat ook wel zal zien haha :))
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:09

Ja vuurneon misschien een baan voor alleen de zomer?

Ik ga in augustus een maand naar Thailand, ben heel bang dat ik daar ook niet mee aan hoef te komen in een gesprek..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:10

Dank! :D

Moet ik nog even in mijn hoofd krijgen dat het ook oke is om gewoon volgend jaar weer te zien :j baantje heb ik al, vast contract voor een paar uur dus ik werk zo nu en dan wel :) toevallig nu even een week vakantie, maar heb al weer een flink aantal week lekker gewerkt en komende maand hebben ze mij ook nog nodig. Dus ik heb wel wat te doen gelukkig (en verwacht in juli/aug/sept ook nog wel wat werk) en klus er nog wat af en toe bij ergens anders :)
Vanaf oktober ben ik er sowieso uit met verlof.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:11

Oh dan zou ik me helemaal niet zo druk maken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:13

Heb iig mooi betaald zwangerschapsverlof (gemiddelde wordt berekend en gelukkig is mijn gemiddelde hoger dan mijn contract uren dus financieel beter!).

Maar ja, hoofd blijft wel eens malen... Voelt vreemd om bewust niet te solliciteren, terwijl ik mijzelf ook niet zou aannemen nu :')

Amanda; omkopen met 'ik stuur u een vakantie kaart?'

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:17

Lekker zo laten vuur, deze baby zit maar 1 x in je buik........

Amanda.......een koelkastmagneet doet misschien ook wel de truc :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:19

Djeenie schreef:
Ok, ik heb hen terug gemaild. Gezegd dat ik niet kan verhuizen, omdat we dan o.a. uit de regio van mijn vriend z'n werk weggaan. Heb wel gezegd dat ik die 2u durende rit zie zitten, maar niet weet of dit op termijn haalbaar is. Als ik net voor en net na de spits vertrek, moet dit wel kunnen... Maar het blijft een grote afstand natuurlijk. Mochten ze niemand vinden dichterbij dat ik mij nog steeds aanbevolen houd voor een gesprek.. :)

Heb daarna de vacature nog eens doorgelezen... 't deed pijn... Zag er echt perfect uit en wat een kans dat ze me toch wouden uitnodigen... Helaas... :)

Nog een afwijzing binnen gehad, bedrijf knapt af op een reistijd van 50 minuten 8)7 Ofwel moet ze me eerlijk de reden van afwijzing zeggen, want dit vind ik echt grote onzin. Ik rijd nu ook 45min naar mijn werk en valt me reuze mee! Mijn vriend, mama, huidige baas,... rijden allemaal veel langer naar hun werk en houden dit ook vol... Pfffft!!! Achja, dan willen ze me niet he :)

Ik heb de afgelopen twee jaar ook 2 uur enkele reis reistijd gehad. Was best pittig met een 48-urige werkweek , noodzaak tot studeren/voorbereiden presentaties ernaast en 3 paarden, maar ik heb het overleefd ;) Het kost alleen wel bizar veel geld en dat zien die bedrijven natuurlijk niet zo zitten :+ (ik kreeg overigens maar tot 80 km reiskostenvergoeding, dat was de max)

En na het bijlezen nog een toevoeging :+

Kaatje, wat ellendig! Hoe kan dat nu zo ineens? En hebben ze vergunning ed allemaal geregeld?

Vuurneon: gewoon lekker van genieten! Gefeliciteerd :D
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-05-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:27

Lief dat jullie allemaal meeleven. Functie wordt in zijn geheel opgeheven en nu willen ze het op bedrijfseconomische redenen gooien.

Dit weekend maar eens in alle papieren duiken. Ze doen een voorstel die is echt lachwekkend :') nee, daar trap ik niet in :n

Ik was al van plan om naar de ander te gaan. Heb best veel lopen. Ach komt vast wel ander beter werk! Collega was helemaal van de kaart. Zo sneu. Maar dat had ik eind april......

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:35

Bedankt voor je reactie Gomir! Maar dus wel doenbaar? Ik heb 1 paard... Nu heb ik niks van onkostenvergoeding voor woon-werkverkeer, dus kan er enkel op vooruit gaan :D Werk je er nu nog? :)

Ze hebben gereageerd dat ze begrijpen dat ik niet zomaar kan verhuizen, maar ze vrezen (net als ik) voor de haalbaarheid op lange termijn. Ze willen me wel in hun portefeuille houden mocht het niks worden met hun huidige kandidaten. Hun emails laten wel een fijne indruk na :) Ik ga er wel vanuit dat er een geschikte kandidaat tussen hun huidige kandidaten zit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:46

Ik werk er nu niet meer, maar dat komt omdat mijn opleiding klaar is en niet omdat ik het zat was :+
Zou eigenlijk zelfs langer blijven tot 1-10, maar toen kwam er een andere ontzettend mooie baan op mijn pad. Maar tot 1-5 heb ik met veel plezier in Amsterdam gewerkt! Scheelt wel dat ik autorijden wel lekker vind ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 21:48

Vuur, gefeliciteerd!! *\o/*

Dat is meteen de reden dat wij nog geen vakantie hebben gepland, ik wil nl flexibel wezen. Ik ga nu echt een leuke baan niet laten schieten omdat ik persé op vakantie wil.
Die luxe hebben we gewoon niet.

Kaatje, niks tekenen, geen enkel voorstel. Laat ze maar ontslag aanvragen bij UWV en daarmee klaar. Moet je wel blijven werken? Want ik zou daar wel een gesprek over aan gaan. Er is al zoveel mis gegaan bij jou en ik kan me zo voorstellen dat de relatie dusdanig nu verstoord is (nog erger dan hij al was) dat het gewoon niet meer te doen is om te blijven werken.
Als de functie toch opgeheven wordt.........dan maar meteen.

En ik denk dat ze een harde dobber krijgen bij het UWV. Ze hebben ws geen poot om op te staan om 2 man er uit te zetten op basis van bedrijfseconomische redenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:51

Kaatje, eventueel kun je ook advies inwinnen bij het juridisch loket.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:57

vuurneon schreef:
Heb iig mooi betaald zwangerschapsverlof (gemiddelde wordt berekend en gelukkig is mijn gemiddelde hoger dan mijn contract uren dus financieel beter!).

Maar ja, hoofd blijft wel eens malen... Voelt vreemd om bewust niet te solliciteren, terwijl ik mijzelf ook niet zou aannemen nu :')

Oh dat is wel tof! En inderdaad, lekker niet druk maken :D!

Amanda: ik zou het gewoon bespreken :j Ik heb tijdens mijn gesprek ook gevraagd hoe ze denken over 'langer' op reis! En daar was het antwoord wel positief :D

Wat balen allemaal Kaatje, en inderdaad lekker informatie inwinnen bij juridisch loket!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:08

Ja, jl heeft mij de vorige x ook goed voort geholpen, man zal wel verbouwereerd zijn als hij nu hoort dat ik wederom het ontslag krijg :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:43

Inderdaad, niets tekenen, je bent in beraad ;-) en je weer goed laten voorlichten. Volgens mij kunnen ze het inderdaad niet met een voorstel afdoen maar moet het via het UWV en krijgt het dan gewoon zijn beloop. Ik weet wel dat bij ons er ook mensen wel op die manier ontslagen zijn - uiteindelijk zonder speciale regeling oid toen het bedrijf aan kon tonen dat het om economische redenen nodig was .. Dus vooral ook door blijven solliciteren als je leuke dingen tegenkomt ..

Laat je in ieder geval maar goed adviseren! En erg jammer dat dit uiteindelijk toch nog om de hoek komt op deze manier.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:52

Jullie zijn liejief!!!!!!!!

Zo en nu lekker slapen en morgen weer met frisse zin aan de solli :):)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:04

Gefeliciteerd met je verjaardag Dimple! Fijne dag vandaag!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 08:24

Bedankt Ineke! :D

Goed verwend met nieuwe witte beschermers van Eskadron, Kingsland shirt en jasje *\o/*
Zometeen maar meteen even testen hoe alles zit :+

Heb ook nog wat vacatures staan waar ik op wil reageren dus ik wil vanmiddag toch even gaan zitten voor een paar brieven. Leven gaat door hé! Onderuit zakken doe ik wel als ik een baan heb }>