Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:42

@Symbeami zulke dingen vertrouw ik nooit 1 2 3, ik zoek altijd hard naar een addertje onder het gras...plus hoor vaak van zoiets dat je geen vast inkomen hebt, ik heb een zoon en dus is een vastinkomen zeker wel nodig... vaak zie ik ook bij zoiets dat je zelf moet investeren voor je iets verdient, of als je geen quotem (hoe zeg je dat?) haalt je ook geen inkomen krijgt.. voor mij is dat dus niks maar misschien voor andere weer wel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:42

Djiezzz mri wat raar zo'n sollicitante. Die heeft wel een lesje presentatie nodig. En zoiets zég je toch niet? Dan wil je de baan niet graag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:43

Vast iemand die een uitkering krijgt? Ik heb dat ook meegemaakt.. dat ik naar bijeenkomsten moest gaan om te leren hoe je sollicitatiebrieven schrijft, en dat er letterlijk werd gezegd: 'je moet jezelf veel meer promoten, bedenk er maar wat bij..' Je moest serieus liegen over wie je was en wat je kon := Dat je negatieve kwaliteiten weg laat, oké.. maar daar zeiden ze ook dat je bepaalde kwaliteiten gewoon moest toevoegen ook al paste dat niet bij jou := dat zal ook wel zo'n geval zijn gok ik.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:45

Hier ook een bijstandsuitkering, maar ik heb dat nooit gehad die gesprekken of onzin dingen :) Bij mij zei mijn contact persoon ook via de gemeente, dat mijn cv en solicitatiebrief keurig op orde is. Misschien kreeg jij dan een andere uitkering ?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:45

Ja Mioux, Nederlanders vertrouwen die dingen nooit. Ik vind het wel leuk en ik heb er inderdaad een klein beetje in geïnvesteerd, maar dat heb ik ook al weer terug verdiend. Het kost niets, dus je kunt ook gewoon rondneuzen en kijken of het wat voor je is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:50

Ik heb het ooit eens geprobeerd, tot ik inderdaad zelf geld in moest leggen en dan stopt mijn vertrouwen al... er staan altijd oh zo veel mooie en goeie verhalen van mensen dat het echt heel goed is etc...doe mij maar een "gewone" baan waar ik elke dag naar toe rijd en elke maand een vast inkomen heb met contract en alles...als je een jong kindje heb en alleenstaand bent, wil je toch wel dat vertrouwen hebben in een baan...

edit: ik vind trouwens niet dat ik zou moeten "betalen" om een baan te krijgen, dat geld er zelf instoppen vind ik zelf dus beetje apart..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:52

Ik heb liever ook een gewone baan, is ook leuker met collega's. Ik ben hier mee begonnen en het is echt niet noodzakelijk om er geld in te stoppen. Was in mijn geval een keuze. Je kunt er in elk geval wel veel van leren. Ik zit toch thuis, dus ik vermaak me een beetje op die site, ik zie het ook een beetje als een spel. Bij dit programma hoef je echt niets te betalen. Maar goed, ieder zijn ding, Nederlanders zijn moeilijk te bewegen om er aan mee te doen en van de 100 sign ups, blijven er misschien 2 actieve over. Beetje doorzettingsvermogen heb je ook wel nodig.
En ondertussen zoek ik vrolijk verder naar een gewone baan, want die heb ik ook het allerliefste. In september begin ik met de opleiding paardentherapeut bij Moravita. Ik hoop daar ook nog wat mee te kunnen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:29

Rare vraag; heeft hier iemand van jullie enig idee of je ergens je rijlaarzen kunt verkopen? Ik bedoel dan dus aan een 'bedrijf'. Via Marktplaats/Bokt ga ik sowieso proberen, maar het is niet echt een gangbare maat dus ik vraag me af of dat gaat lukken. Ik heb een stel nieuwe petri's staan, die ik nog nooit heb gebruikt en mezelf ook eigenlijk niet zíe gebruiken, dus wil er graag vanaf..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:33

4EverHobbes schreef:
Ik zou een gat in de lucht springen als ik eindelijk eens voor een gesprek werd uitgenodigd.... Als je echt graag een baan wilt, ga je dat toch uitstralen?

Of ze vind haar uitkering wel makkelijk, doet verplicht solliciteren en was nu vooral verrast dat ze uberhaupt werd uitgenodigd :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:36

Ja, zulke mensen bestaan inderdaad... en wij maar ploeteren om een baan te vinden. |(

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:44

Cayenne schreef:
4EverHobbes schreef:
Ik zou een gat in de lucht springen als ik eindelijk eens voor een gesprek werd uitgenodigd.... Als je echt graag een baan wilt, ga je dat toch uitstralen?

Of ze vind haar uitkering wel makkelijk, doet verplicht solliciteren en was nu vooral verrast dat ze uberhaupt werd uitgenodigd :=

Daar kan ik me nou niks bij voorstellen...... ik vind mijn uitkering maar lastig en bovendien ben ik er ruim 400 euro in de maand op achteruit gegaan. Plus dat het hebben van een baan gewoon veel leuker is omdat je dan meer 'live' contact met anderen hebt.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:51

Ik ben ook weer een beetje aan het rond kijken. Mijn contract loopt nog wel een poosje maar er komen niet heel veel orders binnen op mijn werk en ga niet zitten afwachten...
Succes allemaal solliciteren!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:51

Ier schreef:
Rare vraag; heeft hier iemand van jullie enig idee of je ergens je rijlaarzen kunt verkopen? Ik bedoel dan dus aan een 'bedrijf'. Via Marktplaats/Bokt ga ik sowieso proberen, maar het is niet echt een gangbare maat dus ik vraag me af of dat gaat lukken. Ik heb een stel nieuwe petri's staan, die ik nog nooit heb gebruikt en mezelf ook eigenlijk niet zíe gebruiken, dus wil er graag vanaf..

Ik denk dat je dan op veilingsites terecht komt, anders zou ik het niet weten.

Wat is er niet gangbaar aan de maat?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

Ik heb een redelijk grote voet (maat 42) & ook nog brede kuiten. := := Toen ik ze ging kopen, was het ook letterlijk de laatste doos die ze pakte. := Een veilingsite lijkt me dan ook weer weinig voordelig, tenzij er geen hoge kosten aan zitten voor het plaatsen van de veiling? Heb je daar toevallig ervaring mee?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:10

Nee geen ervaring mee, ben bang dat het je ook niet veel gaat opleveren. Maar waarom zie je ze jezelf niet meer dragen? Kunnen ze ook niet terug naar waar je ze gekocht hebt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:12

Ier schreef:

juist niet gangbaar kan nog wel eens heel snel verkopen...het komt namelijk maar zelden te koop .
zo heb ik me een paar jaar terug het schompus gezocht naar laarzen in mijn maat, na een half jaar marktplaats religieus in de gaten houden liep ik een paar tegen het lijf.

welke kuitmaat is het trouwens...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:49

Sonja, zie pb voor de advertentie.

& om mijn banenfeest compleet te maken; zoals jullie weten, ben ik voor 26 u pw aangenomen als klantenservicemedewerker. Ik ben zojuist teruggebeld voor m'n 3e sollicitatie.. Ik ga de overige 14u pw voldoen als internetmarketeer! Dus ik ben vanaf 1 september fulltime bezig! Super fijn! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:56

8nnemiek schreef:
Alles is nog goed leesbaar in grijstonen :)

Hoe versturen jullie je sollicitatiebrieven via email? Direct in de mail, of als PDF bestand als bijlage?

Top :)
Ik stuur zowel CV als brief als bijlage in Word, en dan mijn brief nog eens in de mail zelf. Scheelt de mensen die hem moeten lezen weer knip-plak werk om hem uit te printen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:01

Dat is wel een goede idd, gewoon dubbel dus :)
Heb je nooit problemen gehad met word documenten? Zeker nu er steeds meer bedrijven zijn die met Macs werken of openoffice gebruiken ipv MS Word, en in andere programma's zijn word documenten niet of slecht te openen en zie je vaak dat teksten en afbeeldingen verspringen en van grootte/lettertype veranderen enz.
Ik werk zelf alleen nog met pdf's. Die zijn iig op elke computer en tablet en telefoon te openen :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:02

Ik stuur altijd de brief (zoals je hem op de post zou doen) en de Cv in de bijlage en in de mail zelf alleen een aankondiging en het benoemen van de bijlagen.

Op die manier is het overzichtelijk en weet je zeker dat lay-out niet overhoop gaat.

Ik zou nooit een brief in de mail zelf doen. Een ander programma of formaat venster kan je brief al helemaal uit het verband trekken.
Dan wordt het een zootje en dat is geen geweldige eerste indruk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:17

Ik heb er nog nooit feedback op gekregen :)
En mails die anders aankomen qua opmaak? Mwoah, maak ik me niet zo'n zorgen om, dan zou ik gewone uitgebreide mails voor de zekerheid ook in PDF's moeten versturen.. Het lijkt mij als organisatie vervelender om continu zelfs mails naar Word te moeten kopiëren om ze fatsoenlijk uit te kunnen printen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:20

Al mijn bijlagen zijn in PDF :) Dan kan het ook niet verspringen of gek doen als ze het wel printen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:22

Sonja_vR schreef:
Ier schreef:

juist niet gangbaar kan nog wel eens heel snel verkopen...het komt namelijk maar zelden te koop .
zo heb ik me een paar jaar terug het schompus gezocht naar laarzen in mijn maat, na een half jaar marktplaats religieus in de gaten houden liep ik een paar tegen het lijf.

welke kuitmaat is het trouwens...

Ebay

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:31

tip over alles pdffen in bijlage opgeslagen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:44

Heino schreef:
8nnemiek schreef:
Alles is nog goed leesbaar in grijstonen :)

Hoe versturen jullie je sollicitatiebrieven via email? Direct in de mail, of als PDF bestand als bijlage?

Top :)
Ik stuur zowel CV als brief als bijlage in Word, en dan mijn brief nog eens in de mail zelf. Scheelt de mensen die hem moeten lezen weer knip-plak werk om hem uit te printen ;)

Hoezo knipplak werk? Een PDF is gewoon rechtstreeks uit te printen?
Ik doe altijd PDF, ook omdat er dan niet per ongeluk iets te wijzigen valt. De inhoud is statisch en gewoon altijd op orde. Ook kan ik dan met mijn tablet met een PDF app onder de brief netjes een handtekening plaatsen.