Geen idee of het werkt, maar voor laptops heb je speciale sloten, waarmee je je laptop aan een ander object vast kan zetten. Zou dat er niet ook voor de ipad zijn?
Idd, eens gaan vragen bij een echte apple winkel! Die hebben die iPads om dezelfde reden ook vast liggen en die systemen werken echt goed! Over die filmpjes... Hoe heb je ze op je iPod gezet, Joyce? Zou op dezelfde manier moeten werken op je iPad, denk ik... *weer een reden waarom ik blij ben dat ik over gestapt ben naar Android en Windows*
Nou dat was dus een heel gedoe dat overzetten. Ik moest dat allemaal stuk voor stuk doen en ik ben er echt uuuuuren mee bezig geweest. Maar nu had ik ooit van iemand gehoord dat bestandsoverdracht tussen 2 apple producten van dezelfde gebruiker heel makkelijk zou moeten zijn, alleen weet ik dus niet hoe dat dan zou moeten.
@ Joyce: Waarom laat je je filmpjes niet zien op een groter beeldscherm? Dan ziet iedereen het en een tv kun je makkelijker vastzetten en neem je ook niet even mee. De meeste tv's hebben tegenwoordig een usb aansluiting, dus kun je de filmpjes vanaf een stick afspelen.
Ik heb dit ook bij de hand gehad (en nog). Ik kreeg het niet op de tv ook al had die een usb. Hij speelde het gewoonweg niet af. Vorig jaar heb ik toen de laptop meegenomen naar de beurs en laatst naar de ladiesnights in de bios had ik de tablet mee.
Ik heb maar een kleine Twingo en moet al heel veel spullen mee zeulen, dus een Tablet neem je dan veel eenvoudiger mee. Daarbij heb ik 9 van de 10x geen stroom in mijn kraam, dus de tv zou dan op een accu moeten werken. Een tablet is voor mij daarom veel handiger!
Met een laptop heb ik hetzelfde probleem, geen stroom. Hij houdt het max. 3 uur vol zonder stroom en als hij de hele tijd filmpjes af staat te draaien denk ik dat hij er nog wel sneller mee kapt.
@Zooist: Ja er begint me wat te dagen... Alleen weet ik niet of ik dat op mijn iPad heb geactiveerd. Ik was er geloof ik mee bezig en dat werkte toen niet, dus heb ik het geloof ik afgekapt. Kan je dat achteraf nog op je apparaten zetten dan? Want op mijn iPod staat het sowieso niet.
Jups. Is niets moeilijks aan. Helemaal nu alles helemaal vooraf is ingevuld en je alleen maar hoeft te controleren. Alleen aan het einde moet je dan niet hun voorgestelde verdeelsleutel gaan gebruiken maar verschillende opties proberen om zo te kijken wat het beste is voor jullie. Ik heb met schuiven zo'n 50 euro verdiend.
Maar doe je nu privé aangifte of iets? Want als zzpers gaan toch gewoon alle cijfers op één hoop, dus ook je jaarcijfers ect en dat doet mijn boekhouder voor me.
lekker dat je daar al klaar mee bent Hilda. Zou je niet liever een eenmanszaak hebben, zodat je kunt profiteren van bv startersregeling en ondernemersaftrek? Of voldoe je niet aan het urencriterium?
Iemand interesse een bijeenkomst van de Week van de Ondernemer? Ik vind het wel een interessant programma. Het is op 16 mei in Papendal www.weekvandeondernemer.nl/ArnhemNijmegen je 'persoonlijke' code is: WRNLI
Inderdaad Yvonne: een eenmanszaak is voordeliger qua regelingen. Maar het kan naast de uren ook liggen aan datgene wat je (denkt) te gaan omzetten toch? Of laat mijn geheugen mij in de steek?
Hier bijna het einde van een hele drukke week. Veel fotografieopdrachten, workshop, langsgaan bij klanten, brainstormen met andere ondernemers....super fijn om eens bomvol in het werk te zitten, dat ook nog eens 'gewoon' allemaal betaald wordt. Twee van de fotografie-opdrachten staken eerst in op 'ja dat is ook mooie reclame voor jou' maar door netjes uit te leggen dat ik ook kosten heb, ect ect krijg ik nu gewoon betaald. Kijk, dan heb je toch het gevoel dat je het goed hebt gedaan!
Klinkt wel als een leuke bijeenkomst Yvonne, maar ik heb dit soort bijeenkomsten veel gedaan het eerste jaar en ik merk dat ik toch meer heb aan ondernemers/netwerkbijeenkomsten binnen mijn vakgebied.
Omzet is niet van belang, alleen als je geen of bijna geen winst maakt, dan ziet de BD je inderdaad niet als ondernemer. Maar als je bijna geen omzet hebt, maak je ook bijna geen winst
Ik trek ook makkelijker richting mijn eigen vakgebied, maar soms kunnen dergelijke bijeenkomsten ook wel inspirerend zijn, juist omdat die mensen in een heel ander vakgebied werkzaam zijn en soms een heel andere kijk op dingen hebben.
Klink inderdaad als een druk weekje Yucca en natuurlijk ook top dat je er netjes voor betaald krijgt.
Hier ook een heel druk weekje achter de rug. Vanaf afgelopen zaterdag hebben er zo'n 150 geiten gelamd. Ziet er naar uit dat de rest (ca 100 stuks) ook niet lang op zich laat wachten. Moet nu wel snel warmer worden, want de verwarmde ruimte waar we ze eerst opvangen is vol en een deel moet vanmiddag naar een andere sla, zonder verwarming Ze kunnen wel onbeperkt warme melk drinken, dus daarmee kunnen ze zich wel lekker warm houden.
Ik heb geen idee waarom. Heb wel vorig jaar op nippertje een KOR kunnen doen maar voor de rest??? Heb ze heel specifiek gevraagd en ze zouden aan de hand van de btw aangiftes de uitnodigingen voor persoonlijk + inkomen uit overige of een persoonlijke + zakelijke sturen. Dat laatste hebben ze wederom als niet aan de orde bestempeld. Maar net als Joyce2 ben ik ook druk aan het solliciteren. Het was bij mij altijd deels in loondienst bij een werkgever en deels mijn eigen fotografie omdat de fotografie niet genoeg zekerheid is/was.
Naast een baan kun je ook ondernemer zijn. Wanneer je 40 uur werkt, is het lastig aannemelijk te maken dat je aan je urencriterium voldoet, maar met mijn baan van 28 uur had de BD in 2011 geen problemen. Juist naast een baan is ondernemer zijn aantrekkelijk, want je hebt extra aftrekposten, waardoor je vaak een deel van je afgedragen loonbelasting weer terug krijgt.
hallo ondernemers! sorry dat ik kom binnenvallen! ik doe voor mijn studie International Business Administration onderzoek naar de verschillen in mogelijkheden voor start-up firms in the USA en nederland. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Mag ook via pb.