Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:05

Ik denk eigenlijk dat je je woordje al goed gedaan hebt hoor.. dus ik denk dat ik het zelf zou afwachten.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:08

fargo schreef:
Ik denk eigenlijk dat je je woordje al goed gedaan hebt hoor.. dus ik denk dat ik het zelf zou afwachten.

Ik weet niet of dit wat voor je is maar:
http://www.indeed.nl/cmp/COG-Makelaars/ ... 83c271035a

Maar ik ga nu weer weg uit dit topic anders ga ik me er te veel mee bemoeien terwijl dit mijn zaken niet zijn :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:11

BeSen schreef:
fargo schreef:

Ik weet niet of dit wat voor je is maar:
http://www.indeed.nl/cmp/COG-Makelaars/ ... 83c271035a

Maar ik ga nu weer weg uit dit topic anders ga ik me er te veel mee bemoeien terwijl dit mijn zaken niet zijn :o

Dank je wel, zou echt wel wat kunnen zijn, behalve dat er onderaan verplichte 5 jaar evaring onroerend goed vermeld staat - die heb ik helaas niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:56

Word druk gekletst hier! Ik zal me nog maar even een keer voorstellen en vanaf nu actief meekletsen haha.

Ik ben Amanda, 22 jaar en ik ben bijna klaar met de opleiding SPH. Ik merk dat er super weinig werk is dus ik solliciteer echt op alles wat ik zie wat ik zou kunnen doen, maar het loopt niet echt. Ik kan gelukkig bij mijn stiefvader op zn werk de administratie gaan doen tot ik iets anders heb, maar ik ga natuurlijk liever gelijk bij een nieuw bedrijf aan de slag!

Op dit moment ben ik een brief aan het schrijven aan de teamleider van de flexpool waar ik nu werk, zij heeft een vacature staan voor zorgadministratie. Heb geen opleiding daarvoor maar ik ga het toch maar proberen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:01

Hey hello.... Ik meld me ook! Helaas... -O-

Vanaf januari zit ik betaald koos werkloos thuis. Tot 1 juli krijg ik doorbetaald vanuit het bedrijf en dan tot 1 november ww met huidige salaris.

Ik krijg begeleiding vanuit een reïntegratie, maar ik merk dat mijn motivatie totaaaaaaaaal weg is, ik weet niet wat ik wil, waar ik het kan vinden enz enz... Maandag weer een afspraak bij reïntegratie, moet nog een aantal opdrachten maken maar vind het erg moeilijk me ergens toe te zetten.

Kortom, ik zit al een poos in een dipje, heb wel wat sollicitaties gedaan, maar allemaal afgewezen -O- en nog maar 1 x op gesprek mogen komen -O- dat werkt bepaald niet mee!

Staan jullie ingeschreven bij uitzendbureaus? En wat is een goed bureau?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:09

amandananana schreef:
Word druk gekletst hier! Ik zal me nog maar even een keer voorstellen en vanaf nu actief meekletsen haha.

Ik ben Amanda, 22 jaar en ik ben bijna klaar met de opleiding SPH. Ik merk dat er super weinig werk is dus ik solliciteer echt op alles wat ik zie wat ik zou kunnen doen, maar het loopt niet echt. Ik kan gelukkig bij mijn stiefvader op zn werk de administratie gaan doen tot ik iets anders heb, maar ik ga natuurlijk liever gelijk bij een nieuw bedrijf aan de slag!

Op dit moment ben ik een brief aan het schrijven aan de teamleider van de flexpool waar ik nu werk, zij heeft een vacature staan voor zorgadministratie. Heb geen opleiding daarvoor maar ik ga het toch maar proberen.

Dit iets?
http://www.profilazorg.nl/Applications/ ... b2d088052d
Is wel in poortugaal maar is volgens google 12 minuten rijden vanaf Spijkenisse.

Edit: je moet wel gelovig zijn zie ik, weet niet of je dat bent.

Oke sorry ik verveel me en dan is dit een leuke bezigheid om vacatures op te zoeken :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:11

Super bedankt voor het zoeken, ik heb die inderdaad ook gezien. Wat mij een beetje afschrok aan deze vacature is dat ze benoemen dat ze het belangrijk vinden dat je vanuit geloof in God je beroep uitoefent, en ik ben zelf totaal niet gelovig. Ik durfde dus niet te solliciteren haha.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:12

Ja, ik denk dat dat het probleem is bij veel van die vacatures haha.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:13

Haha zoals deze ben ik ze nog niet eerder tegengekomen. Ik heb ooit stage gelopen op een groep waar ze ook hun geloof actief uitoefenden en ik heb daar natuurlijk heel veel respect voor maar ik doe er niet aan mee. Alleen respecteerden zij mij daar niet helemaal in.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:14

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Hey hello.... Ik meld me ook! Helaas... -O-

Vanaf januari zit ik betaald koos werkloos thuis. Tot 1 juli krijg ik doorbetaald vanuit het bedrijf en dan tot 1 november ww met huidige salaris.

Ik krijg begeleiding vanuit een reïntegratie, maar ik merk dat mijn motivatie totaaaaaaaaal weg is, ik weet niet wat ik wil, waar ik het kan vinden enz enz... Maandag weer een afspraak bij reïntegratie, moet nog een aantal opdrachten maken maar vind het erg moeilijk me ergens toe te zetten.

Kortom, ik zit al een poos in een dipje, heb wel wat sollicitaties gedaan, maar allemaal afgewezen -O- en nog maar 1 x op gesprek mogen komen -O- dat werkt bepaald niet mee!

Staan jullie ingeschreven bij uitzendbureaus? En wat is een goed bureau?

Wat voor werk zoek je? Misschien kan ik helpen zoeken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:20

Ja, om het geloof vind ik zo discriminerend :x Daar zou ik ook niet op solliciteren.

Ik heb 5 jaar bij een bedrijf gewerkt toen het bedrijf samen is gegaan met een ander filiaal hoorde ik pas dat bijna iedereen jehova getuige was :oo Nooit geweten, maar ze beoefenen hun geloof wel strak uit. :o Zo kan het dus ook :j

Dimple, gewaagd :Y)

En vandaag wederom 3 solli's de deur uit! Heb ook een afwijzing binnen, maandag maar even bellen waarom. Wellicht klopt er iets niet aan mijn cv of brief O:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:24

BeSen daar heb ik idd op gereageerd. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:34

amandananana schreef:
BeSen daar heb ik idd op gereageerd. :)

Oke! :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:43

Ik ben trouwens wel sinds kort begonnen met mystery shoppen, verdient niet veel maar is wel leuk om erbij te doen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:20

Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:31

Kimberley, ik sta niet ingeschreven bij een uitzendbureau. Ben het nog wel van plan. Maar dat is voor na mijn laatste 2 examens. Of na de zomer, als ik weer fulltime in NL zit.

Moet vandaag ook nog een brief schrijven. En dan doe ik morgen al de andere die minder dringend zijn. En een open sollicitatie aan beginnen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:11

Hier de eerste twee afwijzingen al binnen wegens beter passende cv's van andere kandidaten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:59

Nou. Zojuist mijn collega en ik beiden het ontslag aangezegd gekregen. :oo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:11

Dus... wat is de reden Kaatje?
Spelen ze het nu ook netjes via uwv met ontslagvergunning etc?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 17:28

Ineke, super! Gefeliciteerd!

Pien, wat balen zeg.......

Idinn, hier regent het vandaag ook afwijzingen. Allen standaard. Ik ga me er niet meer druk om maken. Ik snap dat ze niet op iedere solli persoonlijk kunnen ingaan. De een maakt alleen net even wat leukere standaard afwijzingen dan de ander :P

Djeenie, ik ben voor minder kilometers afgewezen dan die 50 min die jij nu opnoemt. Mensen houden er rare ideeen op na. Wel balen van die perfecte baan. Je zou haast denken dat het ergens goed voor moet zijn (zei mijn oma nl altijd :+ )

Het liefste stap ik op de fiets voor mijn werk, maar dat zit er helaas niet snel in. Zelfs Amsterdam vind ik ver :') is hier 20 min vandaan, maar met file en al ben je zo 1.5 uur bezig om van deur naar deur te komen.

Amandananananananaa, welkom! Weinig functies in jouw vakgebied. Zag er vanmiddag eentje voorbij komen op FB voor deze regio. Ga even kijken of ik die kan vinden. Wellicht heeft iemand er wat aan.

Kimberly, welk bureau goed is, is sterk afhankelijk van de sector waarin je zoekt. Gaat jouw bedrijf failliet of sta je om anderen redenen buiten?

KAATJE!!! Wat ????? Op grond van welke reden????? :oo :oo
En net wat Sonja zeg.......ze zullen ontslag moeten aanvragen bij UWV dus wacht rustig af meid. :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 17:39

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:51

kaatje77 schreef:
Nou. Zojuist mijn collega en ik beiden het ontslag aangezegd gekregen. :oo

Zo dat is niet zo mooi, waarom en hoe willen ze dat aanpakken??

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:52

Kaatje wat erg!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:59

Wat naar Kaatje! :(

En wat een hoop nieuwe aanmeldingen hier, helaas..!

Ik heb nog steeds niets gehoord van mijn sollicitatie van vorige week dinsdag. Ze zeiden dat ze het waarschijnlijk begin deze week rond zouden hebben. Maar het was deze week ook nog steeds vakantie. Maar al met al, een slecht teken denk ik... maar dan nog, het lijkt me toch wel zo logisch dat ze, als ze iemand aannemen, ook de rest meteen afbellen? Het was trouwens geen officiele gespreksronde, ze hadden misschien andere kandidaten op andere dagen. Maar ik word er wel een beetje gek van, ik zit toch steeds in spanning.