[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:32

Liesjeloef schreef:
Bizar hé.. Alsof mensen het erom doen.

Jennifuur, hoe is het nu met je lessen aangezien je wilde overstappen naar een andere rijschool?

Goed :D Ben overgestapt naar een veel degelijkere rijschool, en heb nu twee lessen achter de rug. Mijn examen staat ook weer gepland: 13 april om 14.00 mag ik er weer voor gaan.

Liesjeloef

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:33

Super!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:22

Jennifuur schreef:
Ik mocht met mijn eerste rijles ooit, was een proefles bij mijn toenmalige rijleraar, meteen op de snelweg :oo Had net het schakelen een beetje begrepen, en toen vroeg hij of ik het durfde.. Ik wilde het wel, maar met oog op het feit dat ik voor het eerst reed, stond ik erop dat hij dan zou schakelen, anders waren het wel erg veel dingen in een uur tijd. Ben wel blij dat ik meteen de eerste keer een stukje snelweg heb meegepakt, anders werd het denk ik echt zo'n groot ding waar je echt tegenop kijkt.

Ik heb met rijlessen ook regelmatig dat er een auto heel dicht achterop me zit, dan denk ik jeetje ben je echt zo dom om bij een lesauto te gaan bumperkleven? :')

Wat is precies de meerwaarde van eerste les de snelweg op?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:27

Polly schreef:
Jennifuur schreef:
Ik mocht met mijn eerste rijles ooit, was een proefles bij mijn toenmalige rijleraar, meteen op de snelweg :oo Had net het schakelen een beetje begrepen, en toen vroeg hij of ik het durfde.. Ik wilde het wel, maar met oog op het feit dat ik voor het eerst reed, stond ik erop dat hij dan zou schakelen, anders waren het wel erg veel dingen in een uur tijd. Ben wel blij dat ik meteen de eerste keer een stukje snelweg heb meegepakt, anders werd het denk ik echt zo'n groot ding waar je echt tegenop kijkt.

Ik heb met rijlessen ook regelmatig dat er een auto heel dicht achterop me zit, dan denk ik jeetje ben je echt zo dom om bij een lesauto te gaan bumperkleven? :')

Wat is precies de meerwaarde van eerste les de snelweg op?

Geen idee, maar het ging over wanneer je op de snelweg mocht. Zoals ik aangaf vond ik het voor mijzelf wel fijn om het spannende al gehad te hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:30

Instructeurs die dat doen kijk ik altijd een beetje raar aan, het heeft namelijk totaal geen meerwaarde, snelweg heb je pas iets aan als je een beetje kan inschatten wat de snelheid en afstand is van je medeweggebruikers en dus ook een beetje knap kan spiegelen. Eerste les snelweg heeft niks te maken met knap lesgeven of een goede lesopbouw, in tegendeel zelfs. Ik zou ook meteen op zoek gaan naar een andere instructeur als iemand mij dat zou proberen te laten doen of iig een hartig woordje met hem of haar wisselen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:35

Polly schreef:
Instructeurs die dat doen kijk ik altijd een beetje raar aan, het heeft namelijk totaal geen meerwaarde, snelweg heb je pas iets aan als je een beetje kan inschatten wat de snelheid en afstand is van je medeweggebruikers en dus ook een beetje knap kan spiegelen. Eerste les snelweg heeft niks te maken met knap lesgeven of een goede lesopbouw, in tegendeel zelfs. Ik zou ook meteen op zoek gaan naar een andere instructeur als iemand mij dat zou proberen te laten doen of iig een hartig woordje met hem of haar wisselen.

Als je eventjes terug had gelezen, had je ook kunnen zien dat ik van instructeur ben veranderd :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:11

Polly schreef:

Daar ben ik het wel mee eens. Bij mijn instructeur ga je pas de snelweg op bij les 16 à 18. En ik vond er ook niks spannends aan..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:15

Hier kijkt de instructeur naar elke leerling op zich. Ik heb morgen les 13 en dan gaan we voor het eerst de snelweg op. Bij een ander misschien op les 10, of les 18. Maar sowieso niet de eerste les al. Ik vind het dus wel heel erg spannend :+ vanavond even voorbereiden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:42

Jennifuur schreef:
Polly schreef:

Als je eventjes terug had gelezen, had je ook kunnen zien dat ik van instructeur ben veranderd :)

Sorry ik lees het hele topic globaal door dus dat had ik gemist, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:44

Polly schreef:
Sorry ik lees het hele topic globaal door dus dat had ik gemist, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden :D

Ja, ik snap je hoor! Nu ben ik niet vanwege dat snelwegfeit bij hem weg gegaan, die kerel pakte heeeeel veel dingen verkeerd aan helaas!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:36

Is dat niet een beetje klantenbinding, eerste les snelweg?

Morgen weer rijles *\o/*

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:45

Woensdag examen!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:25

Spannend, succes xxcleeoo!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:45

Liesjeloef schreef:
Is dat niet een beetje klantenbinding, eerste les snelweg?

Morgen weer rijles *\o/*

Poging tot, maar bij zo'n rijschool zou ik niet willen rijden

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:47

Ja, zou heel goed kunnen, het was tenslotte de proefles.

Polly, ben jij nou zelf rij-instructeur (geweest)?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:28

Ja ik ben instructeur voor meerdere categorieën :j
Al een hele poos dus weet wel een beetje waar ik over praat ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:29

Polly schreef:
Ja ik ben instructeur voor meerdere categorieën :j

Oké! Dan snap ik iets meer ook alles vanuit jouw oogpunt :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:08

Ik snap het ook uit het oogpunt van de leerling die vinden het vaak heel stoer als ze meteen de snelweg op mogen maar het hoort echt niet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:13

Ja, ik denk dat dergelijke rijleraren hopen de (potentiële) leerling een goed gevoel ermee te geven, waardoor ze graag (blijven) lessen bij hem/haar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:18

Klopt, ik zie het om me heen ook gebeuren, zijn vaak de goedkopere rijscholen met een slagingspercentage om te huilen, maar potentiële klanten kijken vaak eerst naar de prijs en als je dan ook een leuke proefles draait blijven ze snel hangen. Maar toch hecht ik meer waarde aan kwaliteit van de opleiding.
Natuurlijk gaat ik ook weleens een stapje verder de eerste les maar dat is dan vaak met mensen die bv al trekker ervaring hebben. Een echte eerste les bedoel ik iemand mee die nog nooit gereden heeft of misschien een keer stiekem op een parkeerplaats.
Laatst bijgewerkt door Polly op 09-03-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:19

Polly schreef:
Klopt, ik zie het om me heen ook gebeuren, zijn vaak de goedkopere rijscholen met een slagingspercentage om te huilen, maar potentiële klanten kijken vaak eerst naar de prijs en als je dan ook een leuke proefles draait blijven ze snel hangen. Maar toch hecht ik meer waarde aan kwaliteit van de opleiding.

Ja, sowieso, daar heb je uiteindelijk natuurlijk ook een stuk meer aan! Merk ook erg veel verschil met mij huidige instructeur en mijn vorige, wat een verademing!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:29

Liesjeloef schreef:
Spannend, succes xxcleeoo!

Dankje!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:38

Succes xxCleeoo !

Ik mag vrijdag ook weer , hopelijk ga ik nu wel slagen, kan niet wachten tot ik hem heb. *\o/*

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:18

Pivione schreef:
Succes xxCleeoo !

Ik mag vrijdag ook weer , hopelijk ga ik nu wel slagen, kan niet wachten tot ik hem heb. *\o/*

Dat gevoel herken ik haha! Het lessen begin ik nu ook minder leuk te vinden

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:46

Zo nou ik leef nog hoor :') ging wel goed op de snelweg. Vooral het eerste kwartier had ik echt knikkende knietjes maar later was er niks meer aan de hand. :)