Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:20

Als PDF, direct in een email heb je geen invloed op hoe het eruit gaat zien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:34

Een html-email kun je heel goed vormgeven, maar het is dan inderdaad wel de vraag of die email er op de andere computer hetzelfde uit zal zien..
En doe je je cv dan meteen aan die PDF toevoegen, of een apart bestand met cv?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:49

8nnemiek schreef:
Alles is nog goed leesbaar in grijstonen :)

Hoe versturen jullie je sollicitatiebrieven via email? Direct in de mail, of als PDF bestand als bijlage?

Hangt er vanaf wat de mogelijkheden zijn.
Als er bij staat dat je een motivatie in kunt vullen, dan doe ik dat daar.

Als het per mail gaat, direct in de mail zelf en CV als bijlage.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:50

ik zet de brief direct in de mail, cv idd als bijlage .

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:57

8nnemiek schreef:
Zoiets dacht ik al ja :D als jurist moet je volgens mij gewoon zo saai en grijs mogelijk zijn, dus dan snap ik dat je geen origineel cv wil zien. Maar alleen omdat je zelf geen zin hebt om te puzzelen, terwijl er maar drie 'legstukjes' zijn, dat vind ik dan wel erg overdreven :=

Het heeft er weinig mee te maken dat je er geen zin in hebt.
De realiteit is dat er nog 25 (en heel vaak nog meer) andere mensen solliciteren op een functie.
Je wil dan inderdaad geen kleuren fiësta doorspitten en met CTRL F de gevraagde vaardigheden opzoeken. :n

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:46

Naar aanleiding van de berichten over CV's, ben ik toch wel benieuwd wat jullie dan van mijn cv vinden. Als iemand m is wil bekijken/oordelen dan hoor ik dat graag!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:53

Ier schreef:
Naar aanleiding van de berichten over CV's, ben ik toch wel benieuwd wat jullie dan van mijn cv vinden. Als iemand m is wil bekijken/oordelen dan hoor ik dat graag!

Stuur maar door hoor :D

Trouwens nog gefeliciteerd met je baan! *\o/*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:26

Ik schrijf eigenlijk altijd gewoon een ouderwetse brief, met gegevens en onderwerp, datum en betreft en alles. Ik voeg deze dan toe aan een email met de naam "motivatie brief" en mijn naam en dan los ook "CV" en mijn naam als los pdf bestand erbij.

In de mail schrijf ik dan heel kort een begeleidend woord, in de trand van 'in de bijlage treft u mijn sollicitatie met motivatie brief en cv voor die en die vacature"

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:10

Fiebie schreef:
Ier schreef:

Je hebt een PB!
& bedankt! :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:18

Ier schreef:
Fiebie schreef:

Je hebt een PB!
& bedankt! :D

Vrolijk, aansprekend en voornamelijk overzichtelijk :j

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:20

Fiebie schreef:

Oh wat leuk om te horen! Had ik niet verwacht, maar dan slaat ie gelukkig tóch goed aan! :D Begon een beetje te twijfelen nav die berichten van gisteren hier over dat andere cv, vandaar. := :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:23

Ier schreef:
Fiebie schreef:

Oh wat leuk om te horen! Had ik niet verwacht, maar dan slaat ie gelukkig tóch goed aan! :D Begon een beetje te twijfelen nav die berichten van gisteren hier over dat andere cv, vandaar. := :)

Over dat andere CV; dat komt voornamelijk omdat het naar mijn mening een te groot kleurenpallet is, gedraaid staat en je met CTRL F moet zoeken naar de vaardigheden. :o
En ging dus mee in Kriel haar mening dat zo'n CV bij mij dus ook op de afschuifstapel gaat

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:29

Ier gefeliciteerd! en vuurneon ook een positief bericht!

Per email doe ik mijn motivatie in het email bericht en cv als pdf bestand in bijlage.

Omdat ik in de administratieve hoek zit, kan ik nauwelijks vacatures vinden. Daar word ik soms wel een beetje gek van.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:07

Qizz schreef:
Weet er iemand nog administratief/secretarieel werk in de Achterhoek? Evt. receptie.
Valt niet mee hier in de buurt. Is echt niet veel... als ik geen huis gekocht had 8 jaar geleden was ik wel verhuisd denk ik.

Ik weet niet waar in de achterhoek je zit, maar is dit iets voor je?

http://www.joof.nl/vacature/studentenwe ... nistratief

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:28

Wij hadden vandaag een sollicitante zonder pit. -O-
Traag, langzaam, geen uitstraling.
Nou weet ik dat het niet nodig is om uitstraling te hebben als je geen face 2 face klant contact hebt, maar als telefoon opnemen bij je functie hoort moet je wel verstaanbaar zijn en de telefoon op te durven nemen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:29

Mri schreef:
Wij hadden vandaag een sollicitante zonder pit. -O-
Traag, langzaam, geen uitstraling.
Nou weet ik dat het niet nodig is om uitstraling te hebben als je geen face 2 face klant contact hebt, maar als telefoon opnemen bij je functie hoort moet je wel verstaanbaar zijn en de telefoon op te durven nemen.

Had ze wel een goede motivatie dan? := Klinkt een beetje apart? Hoe kún je nou geen uitstraling hebben als je gaat solliciteren?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:30

Ze heeft wel iets goed gedaan anders werd ze niet uitgenodigd voor een gesprek :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:31

Hier ook nog steeds op zoek wat een enorme uitdaging is... Ik heb maar op de maandag, woensdag en de vrijdag opvang...de rest heb ik voor mijn zoontje geen opvang dus dit is een grote uitdaging met een baan zoeken... De meeste willen toch dat je flexibel bent en in de avond uren kan werken en beide is hier erg lastig omdat ik alleenstaand ouder ben... Graag zou ik weer in de administratie werken...maar probeer dat maar eens in deze tijd... of Receptioniste is mij toen ook erg bevallen en je hebt zo fijne uren...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:34

Mioux schreef:
Hier ook nog steeds op zoek wat een enorme uitdaging is... Ik heb maar op de maandag, woensdag en de vrijdag opvang...de rest heb ik voor mijn zoontje geen opvang dus dit is een grote uitdaging met een baan zoeken... De meeste willen toch dat je flexibel bent en in de avond uren kan werken en beide is hier erg lastig omdat ik alleenstaand ouder ben... Graag zou ik weer in de administratie werken...maar probeer dat maar eens in deze tijd... of Receptioniste is mij toen ook erg bevallen en je hebt zo fijne uren...

Wat lastig zeg.
Ik zie hier wel is voorbij komen dat mensen op zoek gaan naar andere moeders/vaders met hetzelfde probleem en dan kijken of ze bv een dag kind van een ander op kunnen vangen, met als dienst dat hun kind dan ook een keer door hun wordt opgevangen. Wellicht kun je dat nog is bekijken. Kan me voorstellen dat het knap lastig is voor je, ja..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:34

Aan het einde van de sollicitatie zei ze: Ik heb al zo veel gesolliciteerd. Als ik hier niet aangenomen word is dat ook niet zo erg, dan solliciteer ik gewoon weer verder (maar dan op een hele langzame, monotone manier gezegd).

De motivatie brie was volgens mij door een ander geschreven. Dat was een leuke vlotte brief waarin aangegeven werd dat ze ervaring had met telefonisch te woord staan van klanten, van aanpakken wist en graag haar handen uit de mouwen stak.
De dame die hier langs kwam stond bij de balie al te puffen en te hangen (ik weet even niet hoe ik het moet zeggen) en straalde alles behalve enthousiasme uit.

Bij een sollicitatie moet je uitstralen wat er in je brief staat. Anders val je door de mand.
Is je brief minder enthousiast dan dat jij in werkelijkheid bent bent, dan is dat ook prima.
Maar dit was geen combi :n

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:35

Hier vertrouw ik mijn kind niet aan een onbekende toe, mijn zoontje heeft al 1,5 jaar dezelfde gastouder en om nou elke keer te wisselen is voor hem ook niet stabiel... dus dat zou ik zelf ook niet willen en niet goed bij voelen...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:37

Wat apart zeg, Mri.
Kan me ergens wel voorstellen dat ze d'r schouders een beetje laat hangen, met daarbij de gedachte 'nou, hier word ik vast ook weer niet aangenomen'. Maar goed, je vergroot je kansen ook niet echt als je jezelf zo presenteert. Jammer voor beide partijen iig...

Mioux, kan ik me ook voorstellen. Maar ik doelde meer op bekende(n) met hetzelfde probleem. Via-via etc.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:38

Ik zou een gat in de lucht springen als ik eindelijk eens voor een gesprek werd uitgenodigd.... Als je echt graag een baan wilt, ga je dat toch uitstralen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:39

Ja hier werkt iedereen full time dus dat gaat niet :) en de vader van me zoontje is verhuisd en kijkt al een half jaar niet om naar zijn zoon... dus hulp van hem hoef ik niet te verwachten. (ook vanwege de vader zijn psychische problemen zou ik hem nooit bij zijn vader laten!)

Hier zowiezo al een jaar thuis maar heb altijd geleerd blijf positief! om nou al zo binnen te komen stappen kan je je beter linia rechtsomkeer maken en naar huis gaan... dan of "wil" je niet werken of je bent negatief ingesteld....

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:40

Voor mensen die iets vanuit huis willen doen... als je met Engels uit de voeten kunt. Dit is elke dag inloggen en een paar taken doen en verder vooral veel netwerken. Je kunt hier gratis aan deelnemen en er is een heleboel aan training beschikbaar. Je moet er wel echt voor werken wil je er wat aan verdienen en je moet het ook minimaal 3 maanden volhouden.
Je kunt zonder enige verplichting kijken of je het wat lijkt. Je krijgt een Engelse welkomstboodschap omdat ik een internationaal team heb, maar verder communiceer ik gewoon in het Nederlands met Nederlanders. :)
http://www.sfi1.biz/12850313