eefje_rudmer schreef:Yvonnepuntnl: Jawel, maar het werd me aangeraden bij de KVK. Maar ik heb er echt geen kaas van gegeten, dus weet niet of we ook een verzekeringsexpert hebben hier op bokt?
Dat is toch iets waar je je zelf in zal moeten verdiepen. Welke risico's loop je en wat wil je daarvan verzekeren. Verzekeringsmaatschappijen verzinnen de mooiste verzekeringen en betalen het liefst zo weinig mogelijk uit.
Mijn standpunt is dat ik alleen dingen verzeker die ik echt niet zelf kan betalen. Dan moet je denken aan brand-storm verzekering van ons huis en de stallen; een aansprakelijkheidsverzekering (niet voor mijn foto-bedrijf, maar wel een product-aansprakelijkheidsverzekering voor ons melkgeitenbedrijf). Verder zijn onze voertuigen (tractors, shovel en twee auto's (waarvan de jongste 4 jaar oud is) alleen WA verzekerd.
Ik heb ook geen verzekering voor mijn apparatuur. Als alles gestolen wordt, zal ik niet alles in 1 klap terug kunnen kopen (nieuwwaarde > 10.000) euro, maar met wat kunst- en vliegwerk kan ik vast wel weer goede foto's maken binnen een week.
Dat zijn keuzes die bewust gemaakt zijn. Ik ben echt tegen teveel verzekeren. Zo hebben we ook geen aanvullende ziektekostenverzekering en hebben we nog nooit meer dan 92€ pp per maand betaald. Ik weet zeker dat we daar veel geld mee bespaard hebben. En als je een keer pech hebt, ja dan moet je zelf wat meer betalen. Maar dat risico is dan ook ingecalculeerd.