Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:37

oh pies in je broek.........
Ik heb net een werkgever uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Datum en tijd mogen zij een voorstel voor doen _O- _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:39

Jullie merken toch ook wel dat ik er echt een beetje gek van word en ik van alles uit de kast haal?
Wordt er schijtziek van en gooi alles in de strijd. Nu afwachten hoe het aanslaat............... :o }:0 :')

Tytonidae

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:17

@LadyDaily,

Het gaat om de functie gastvrouw Horeca bij een self-service restaurant in een pretpark. Een vriendin van me werkt er en ik heb het verhaal aan haar uitgelegd, zij zegt dat ik zeker wel uitgenodigd wordt voor een gesprek maar eerst zien, dan geloven!

Ik voldoe in ieder geval aan alle eisen, en de dame aan de telefoon klonk positief verrast toen ik vermelde dat ik per direct aan de slag kon. *fingers crossed* Hoop iig dat ik gewoon op gesprek mag komen, ik ben verre van een telefoonheld maar in het echt ben ik juist erg assertief, en dan kan ik laten zien dat ik het aannemen waard ben.

Heb nu in ieder geval maar Ben&Jerry's ijs gehaald :Y)
Nogmaals erg bedankt voor de lieve reacties, ik voel me daar echt beter door! :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:46

Wat cool dimple! Ben heel benieuwd naar hun reactie!

Ik voel me ook rot na iedere afwijzing.. Vooral bij functies die me echt onzettend leuk leken... Deze week is er nog niet veel soeps voorbij gekomen helaas.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:21

Trouwens, mocht ik besluiten toch nog een mail te sturen, is er dan iemand hier die ik zou kunnen PBen voor tips en suggesties? :)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:45

Amandavd schreef:
Een knuffel voor jouw want motivatie verlies is echt rot. Denk dat het vervelendste nog wel is dat je er een knak van in je zelfvertrouwen krijgt na alle afwijzingen. Maar geloof in jezelf!!! Ik weet zeker dat er een leuke baan voor jouw is!!

Dankjewel dat is lief <3 Je hebt helemaal gelijk!

Dimple schreef:
En Yonne, over motivatie verlies. Ik heb heel wat problemen daar mee gehad maar ik blijf tegen mezelf zeggen 'ik ben meer dan deze afwijzing'. Ik ben ook meer dan die baan die ik zo graag wil. Want ik ben een fantastisch mens met 2 lieve kinderen die het heerlijk vinden dat mama thuis is.
Ik hoef mijn zelfvertrouwen niet te halen uit een leuke baan........

En soms werkt dat voor geen meter........maar meestal wel. Ik leer het omzetten in iets positiefs, een knallende brief omdat ik zó mega pissig ben, zoals nu :D
Dus ga ik nu de brief er uit doen naar dat andere bureau .........voor dezelfde functie. Oh yeah!!! }> ~~}>

Je hebt helemaal gelijk, bedankt <3 Maar het blijft moeilijk.. Hier is ook niemand blij dat ik thuis ben := Ik zelf ook niet hoor, ben nog zo jong.. laat mij maar lekker uren maken. Gelukkig kan ik wel wat uurtjes werken, dat helpt al een hoop!
Hoop dat die knallende brief dé brief is! Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat je niet álles geprobeerd hebt :(:)

Fargo goed nieuws! Klinkt positief :)

Djeenie, snap ik. Dat is echt de andere kant van de wereld.. Jammer dat je gesprek moet afzeggen :(:) Maar 2 uur enkele reistijd is ook wel érg veel. Hopelijk spring je er ergens anders ook uit!

Tytonidae, dikke knuffel voor jou :(:) en maak je niet te druk! Klinkt echt alsof je het goed hebt aangepakt zoals ze boven mij ook al zeiden..

LadyDaily balen :(:) Inmiddels verwacht ik minder waardoor ik minder teleurgesteld ben. Maar ook minder gemotiveerd.. als ik ergens enthousiast over ben, een goed gevoel over heb of een gesprek heb gehad komt het wel nog heel hard aan. Zoals je al kunt lezen, er vloeien regelmatig tranen door teleurstellingen en frustraties.

Hier weer wat hoop.. :# Ben benaderd door iemand van mijn oude stage-plek voor een functie binnen de instelling die waarschijnlijk vrij gaat komen. Meteen een enthousiast berichtje terug gestuurd dus ben benieuwd! Probeer maar niet te enthousiast te worden..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:12

Milkbleu gefeliciteerd met je rijbewijs!!
Tytoniae kop op, komt vast goed!

Meiden ik ben geslaagd voor mijn avondopleiding waar ik Januari mee begonnen was :D sinds 2 feb heb ik een meer dan full time baan ( eigenlijk 40 uur per week, maar gemiddeld werk ik minstens 50 uur). Ben zo blij, scheelt een boel stress minder!

Ik lees nog steeds regelmatig mee, succes allemaal.

Fargo ik las dat je vanmorgen een goed gesprek heb gehad, ik duim voor je!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:34

Is er iemand die ik mijn eventuele mail zou kunnen sturen voor feedback? :)

Edit: vriendin van me die er ook werkt heb ik de situatie aan uitgelegd en is er van overtuigd dat ze me wel op gesprek laten komen, ik weet nu echt niet wat ik moeten denken :')
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 07-05-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:36

Ik wil wel even kijken hoor :)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:01

Ik meld me ook :(
Moest vast contract krijgen na 3 x een jaar maar helaas.... Nu maar zoeken en solliciteren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:04

Tytonidae schreef:
Is er iemand die ik mijn eventuele mail zou kunnen sturen voor feedback? :)

Edit: vriendin van me die er ook werkt heb ik de situatie aan uitgelegd en is er van overtuigd dat ze me wel op gesprek laten komen, ik weet nu echt niet wat ik moeten denken :')

Ik zou het even afwachten, waarschijnlijk komt het best goed en maak je je er te druk over. Als je toch mail stuurt moet die niet te wanhopig overkomen, je hebt immers al aangegeven dat je heel graag geselecteerd wordt en dat is denk ik wel over gekomen toch? Hou moed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:46

Zo'n snelle afwijzing heb ik nog nooit gehad. Gisteravond op gereageerd :') Jammer dat het zo'n super standaard afwijzing was. Op naar de volgende brief om te schrijven...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:21

Yvonne: Graag gedaan, we moeten elkaar toch een beetje steunen! Succes met de functie op je oude stageplek! Hopelijk wordt het wat!

Dimple: Wat gedurfd, maar misschien helpt het wel. Ik ben benieuwd!!

Ineke2; Van harte gefeliciteerd!

Pien: Waar en wat zoek je precies?

Idinn: Beter dat je het nu weet dan dat je er op gaat zitten wachten!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:23

Gelderland, Arnhem of Nijmegen het liefst en alles wat er tussen ligt.
Paarden (wat nauwelijks haalbaar is) winkel, etc. Het maakt me niet uit. Hoeft ook geen 40uur want heb hiervoor24 uur gewerkt en dit was te doen. Hoe meer hoe beter natuurlijk :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:50

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:03

Ok, ik heb hen terug gemaild. Gezegd dat ik niet kan verhuizen, omdat we dan o.a. uit de regio van mijn vriend z'n werk weggaan. Heb wel gezegd dat ik die 2u durende rit zie zitten, maar niet weet of dit op termijn haalbaar is. Als ik net voor en net na de spits vertrek, moet dit wel kunnen... Maar het blijft een grote afstand natuurlijk. Mochten ze niemand vinden dichterbij dat ik mij nog steeds aanbevolen houd voor een gesprek.. :)

Heb daarna de vacature nog eens doorgelezen... 't deed pijn... Zag er echt perfect uit en wat een kans dat ze me toch wouden uitnodigen... Helaas... :)

Nog een afwijzing binnen gehad, bedrijf knapt af op een reistijd van 50 minuten 8)7 Ofwel moet ze me eerlijk de reden van afwijzing zeggen, want dit vind ik echt grote onzin. Ik rijd nu ook 45min naar mijn werk en valt me reuze mee! Mijn vriend, mama, huidige baas,... rijden allemaal veel langer naar hun werk en houden dit ook vol... Pfffft!!! Achja, dan willen ze me niet he :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:27

Wauw! Vandaag gewoon 4 interessante vacatures. Heb er al 2 verzonden. Nog 2 te gaan. Bij 1 bedrijf heb ik al een keer op die functie gesolliciteerd. Toen ben ik afgewezen met de standaard reden dat er andere kandidaten waren die beter aan de functie-eisen voldeden. Heb in de brief maar gezet dat ik volgens mij alleen niet aan de HBO-opleiding eis voldoe maar dat ik voor de rest ervaring heb in alles wat ze vragen en meer! En dat ik hoop dat ze me nu wel uitnodigen voor een gesprek... ben benieuwd...

Vervelend Djeenie. Heeft het bij die bedrijven dan niet meer te maken met de vergoeding die ze dan moeten geven? Of is het misschien een baan waarbij je oproepbaar moet zijn. dan kan ik het me namelijk wel voorstellen..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:41

Volgens mij moet ik niet oproepbaar zijn... En omwille van de vergoeding lijkt me sterk, denk dat beide bedrijven eigenlijk wel werken met bedrijfswagens, dus dan speelt de afstand toch niet zo'n grote rol...

Denk dat het eerder echt de haalbaarheid moet zijn van de afstand. 165km is ver, 55km vind ik peanuts (maar dat bedrijf blijkbaar niet... ). Ik moet natuurlijk ook tevreden blijven, stel dat mij dit na 2 jaar toch te zwaar valt, die 165km enkele rit, zijn ze 2 jaar aan mij 'verloren' natuurlijk.. Al kun je niet voorspellen om welke reden iemand na 2 jaar bij een bedrijf weg zou gaan, maar 't is toch een groot punt om mee rekening te houden. Althans, zo zou ik redeneren mocht ik in hun schoenen staan :)

Veel succes Sure_lee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:44

Djeenie schreef:
Ok, ik heb hen terug gemaild. Gezegd dat ik niet kan verhuizen, omdat we dan o.a. uit de regio van mijn vriend z'n werk weggaan. Heb wel gezegd dat ik die 2u durende rit zie zitten, maar niet weet of dit op termijn haalbaar is. Als ik net voor en net na de spits vertrek, moet dit wel kunnen... Maar het blijft een grote afstand natuurlijk. Mochten ze niemand vinden dichterbij dat ik mij nog steeds aanbevolen houd voor een gesprek.. :)

Heb daarna de vacature nog eens doorgelezen... 't deed pijn... Zag er echt perfect uit en wat een kans dat ze me toch wouden uitnodigen... Helaas... :)

Nog een afwijzing binnen gehad, bedrijf knapt af op een reistijd van 50 minuten 8)7 Ofwel moet ze me eerlijk de reden van afwijzing zeggen, want dit vind ik echt grote onzin. Ik rijd nu ook 45min naar mijn werk en valt me reuze mee! Mijn vriend, mama, huidige baas,... rijden allemaal veel langer naar hun werk en houden dit ook vol... Pfffft!!! Achja, dan willen ze me niet he :)

Nou ik denk dat je er heel goed over na moet denken als je structureel zo'n reistijd aangaat want dan houd je nog geen rekening met files. Op slechte dagen ben je dan dus 2 x 1,5 uur onderweg en dat sloopt je, dat kun je even volhouden maar niet voor een vaste baan.

En ik kan je wel vertellen dat je dit binnen 2 maanden zat bent en niet pas na 2 jaar, zeker niet als je het over die 165 km hebt.

Ik reis nu vanaf september 63 km en dat is echt niet wat je wilt - zeker niet op structurele filetrajecten.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:54

Fargo, de 55km-baan is op een niet-fille-gevoelig traject :) Die 50 minuten enkele rit overleef ik heus, overleef dit nu al 2 jaar prima met 45 minuten...

Die 165km is lang, ja. Maar ik ben wel gewoon om lange afstanden te rijden en ben dikwijls op de baan. Mijn vriend rijdt dagelijks tussen 300-500km per dag, dus ik vind een lange afstand al sneller doenbaar dan de gemiddelde persoon.

Maar je hebt gelijk hoor, op het 165km-traject zou ik inderdaad rekening moeten houden met fille, tenzij ik voor en na de spits vertrek, dan is die kans al een stuk minder :)

Al geloof ik absoluut niet dat ik die 55km al zat ben binnen 2 maand, kan ik me echt niet voorstellen, vind ik echt goed te doen. Denk dat mijn reistijd sowieso altijd tussen 3 kwartier en 5 kwartier zal liggen gemiddeld, omdat ik specifiek zoek en dan woon ik al relatief dicht bij 2 grote snelwegen...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:54

Ah oke! Ik zou ook niet meer kiezen voor zo'n lange reistijd hoor.
Ik ben een jaar lang heen en weer gereden 1,5 uur zonder file enkele reis. Zou ik op een "normale" tijd vertrekken zou ik vet in de file hebben gestaan bij Amersfoort. Daardoor ging ik iedere dag om 5.00 van huis. Voor mij was het echt niet meer te doen. Ik was op.... 40 uur werken, huishouden, 4 paarden aan huis en een klushuis...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:58

Om 5u van huis zou ik ook niet volhouden Sure_lee... :)

En ja, het is druk, maar als ik mijn reistijd moet aanpassen aan mijn job, zou ik bij elke nieuwe job die ik heb moeten verhuizen en dat doe ik niet, is ook van de zotte eigenlijk. Ik zoek doorheen heel Vlaanderen en Zuid-Nederland, omdat de vacatures nu eenmaal schaars zijn. De meeste jobs waarvoor ik solliciteer zijn ook internationaal, dus incl. vliegreizen. Ideaal gezien heb ik dan een job waarbij ik ook regelmatig van thuis uit kan werken, maar als dat niet kan speelt de afstand dus een grote rol...

Mijn baas rijdt elke dag 1u15min (enkele rit) en houdt dit al jaaaaren vol (om nu maar gewoon 1 voorbeeld te noemen...). Beetje kwestie van ingesteldheid ook :)

Maar goed, ieder zijn keuze, ik hoef mij hier niet te verantwoorden over het feit dat ik een grote reistijd over heb voor een job. Ik weet dat 55km echt haalbaar is en 165km natuurlijk veel minder, maar goed... Er spelen nog andere factoren een rol dan enkel reistijd :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:20

Neeee je hoeft je zeker niet te verantwoorden - ik wilde je alleen waarschuwen voor te lange tijden en hoe slopend het kan zijn ;-) maar door je locatie zul je vaker wat water bij de wijn moeten doen en ben je het wellicht al meer gewend dan een ander ;-)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:23

Ik waardeer je reactie hoor Fargo! :) En lange afstanden zijn inderdaad slopend, ik durf nu ook wel eens vloeken als ik dan toch in de fille sta, maar zoals je zegt moet ik inderdaad vaker water bij de wijn doen :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:03

Hmmm, wel mailen of niet mailen? Mijn hoofd zegt nee maar mijn hart zegt ja :?