[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeloef

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:04

Whahaha Warboel :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:29

Ik ben gister dwars door R'dam gereden, wat een hel :')
Zoveel strepen op de weg! Maar het is goed gegaan 8-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:16

O ja jeetje, ik zit in Rotterdam op school en elke keer denk ik "goh, ik ben blij dat ik hier niet les" _O-
Vanaf dinsdag gaan we ook naar Leiden, dat wordt ook nog wat :roll: Les nu meestal in Alphen a/d Rijn, dat is goed te doen. Gebruiken voetgangers zebrapaden of de stoplichten. In Leiden niet, daar rent iedereen gewoon over zonder te kijken :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:58

Liesjeloef schreef:
Bijna een eenrichtingsweg inrijden vanaf de verkeerde kant, 2x de motor laten afslaan bij het wegrijden vanaf een helling, de versnellingspook in z'n achteruit zetten ipv in z'n 1.. 'We gaan hier rechts', ja zeggen en links af slaan _O-

Normaal rijd ik er zo mee weg maar 't was vandaag niet te doen _O-

Hahahaha oepsie, nouja soms heb je van die dagen :))

Warboel schreef:
Ik was dinsdag de "als ik niks zeg gaan we gewoon rechtdoor" vergeten :') dus extra rondje rotonde cadeau gegeven aan m'n instructeur :Y)

Oh en we stonden even stil naast een stukje gras met wat koeien. Loeit er een koe, vraagt m'n instructeur "huh, was jij dat?" Nou echt hoor, ik weet niet hoe ik dat geluid precies moet maken :') hij had de koeien niet gezien :Y)

Hahaha je had moeten zeggen "nee dat was me maag"

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:08

Nou eigenlijk wel ja _O- "Ja sorry, nog niet ontbeten" :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:17

Nou vandaag ging beter whaha. Gereden op de tom tom en vooruit in een vak parkeren geleerd.

Maar echt, wat blijven er veel mensen 'ff snel' overlopen zonder te kijken zeg..Niet normaal...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:26

Netjes! Bij mij ging vooruit inparkeren wel oké alleen ging ik vol met de banden langs de stoep :') Ik ben daar nog niet zo handig mee.

Ja mensen steken echt als een kip zonder kop over.... :roll:

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:41

Vandaag voor het eerst de snelweg op geweest, wat is dat gaaf!! 8-) :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:49

Ik krijg al buikpijn als ik aan de snelweg denk _O-

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:17

Warboel schreef:
Ik krijg al buikpijn als ik aan de snelweg denk _O-

Ahhw.... hihi :(:)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:41

Oeh snelweg! Wij wachten daar nog even mee, eerst de andere dingen aanleren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:52

Ja poh ik heb in september een ongeluk gehad op de snelweg dus ik ben een beetje bang :o als bijrijder gaat het nu wel goed maar ik vind het wel heel spannend om het allemaal zelf te gaan doen. Ik heb nu alle punten van voertuig controle, besturing en bijzondere verrichtingen afgesloten dus zal er toch aan moeten gaan geloven. Heb dinsdag m'n 12e les. Maar mij kennende ontplof ik van de zenuwen, slaap ik 2 nachten niet en heb ik dagen buikpijn, om het uiteindelijk keileuk te vinden :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:34

Woh Warboel, jij gaat ook behoorlijk hard door je rijlessen heen! :) Rijd je dubbele uren?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:45

Ja klopt, ik leer over het algemeen best wel redelijk snel! Nee ik les 1,5 uur. Vanaf dinsdag 2 :) de meeste verrichtingen hebben we in 1 les kunnen doen! Dus dan schiet het lekker op :D

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:51

Ah top! Ik heb nu 7 rijlessen van 100 minuten gehad. Wel al een hoop bijzondere verrichtingen maar ook veel ervaring opdoen in de stad. :)

Jouw TTT was al aangevraagd toch? +:)+

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:54

Ik heb zelf een botsing in de les auto gehad.. Ik liet de auto afslaan bij het stoplicht.. En diegene achter mij gaf gas.. Dus telkens bij het stoplicht schiet ik wel in de stress

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:15

Ook netjes Liesjeloef :j ik heb nog niet op TomTom gereden hoor. Ja 29 april heb ik m'n TTT!

Oi dat is niet zo fijn een botsing tijdens de les. Zat diegene achter je ook lekker te slapen zeg :roll: is niet zo gek dat je in de stress schiet.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:17

Tom Tom rijden valt mee, maar je moet meerdere handelingen tegelijk verrichten _O- En op het verkeer letten, kijken/luisteren waar je heen moet..

Botsing tijdens de les wordt je ook niet vrolijk van nee.. :wow:

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:21

Zeker niet.. Dag daarna had ik examen .. Zij gaf idd gas en was met haar radio bezig dus zag vanuit mijn binnenspiegel haar gezicht vertrekken

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:42

Maar je moet afstand houden van een auto, en van een lesauto al helemaal... Haar fout dus, niet die van jou

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:38

Zo heb ik er weleens een achterop gehad die ik in mn spiegel keurig links een weiland in zag kijken waar schapen met lammetjes liepen

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:44

Ik mocht met mijn eerste rijles ooit, was een proefles bij mijn toenmalige rijleraar, meteen op de snelweg :oo Had net het schakelen een beetje begrepen, en toen vroeg hij of ik het durfde.. Ik wilde het wel, maar met oog op het feit dat ik voor het eerst reed, stond ik erop dat hij dan zou schakelen, anders waren het wel erg veel dingen in een uur tijd. Ben wel blij dat ik meteen de eerste keer een stukje snelweg heb meegepakt, anders werd het denk ik echt zo'n groot ding waar je echt tegenop kijkt.

Ik heb met rijlessen ook regelmatig dat er een auto heel dicht achterop me zit, dan denk ik jeetje ben je echt zo dom om bij een lesauto te gaan bumperkleven? :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:21

Ja dan ben je dom, laatst in de stad zat er ook zo'n 'figuur' (bepaald volk waar ik weinig positiefs over te zeggen heb.....) in een dikke Mercedes te bumperkleven, toeteren, seinen met lichten, groot licht expres aan zetten. Terwijl ik braaf de goede snelheid reed, mijn instructeur was echt boos en trapte keihard op de rem, toen stopte die gozer van de schrik... Maar wat een mensen heb je soms!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:28

Juah laatst zat ik vlak voor een kruispunt achter een fietser, ging een dikke BMW nog even snel inhalen en die fietser afsnijden :roll: Tsja, ik blijf ook liever niet achter die fietser hangen, maar een paar meter voor een kruispunt kan je nou eenmaal niet inhalen. Later stond die man overdwars op de weg (hij wilde keren maar dat lukte niet :') ) en toen heb ik nog even hartelijk naar 'm gezwaaid :evaw: namens de fietser :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:31

Bizar hé.. Alsof mensen het erom doen.

Jennifuur, hoe is het nu met je lessen aangezien je wilde overstappen naar een andere rijschool?