Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Les nu meestal in Alphen a/d Rijn, dat is goed te doen. Gebruiken voetgangers zebrapaden of de stoplichten. In Leiden niet, daar rent iedereen gewoon over zonder te kijken
Liesjeloef schreef:Bijna een eenrichtingsweg inrijden vanaf de verkeerde kant, 2x de motor laten afslaan bij het wegrijden vanaf een helling, de versnellingspook in z'n achteruit zetten ipv in z'n 1.. 'We gaan hier rechts', ja zeggen en links af slaan
Normaal rijd ik er zo mee weg maar 't was vandaag niet te doen
Warboel schreef:Ik was dinsdag de "als ik niks zeg gaan we gewoon rechtdoor" vergetendus extra rondje rotonde cadeau gegeven aan m'n instructeur
![]()
Oh en we stonden even stil naast een stukje gras met wat koeien. Loeit er een koe, vraagt m'n instructeur "huh, was jij dat?" Nou echt hoor, ik weet niet hoe ik dat geluid precies moet makenhij had de koeien niet gezien
"Ja sorry, nog niet ontbeten"
Ik ben daar nog niet zo handig mee.
als bijrijder gaat het nu wel goed maar ik vind het wel heel spannend om het allemaal zelf te gaan doen. Ik heb nu alle punten van voertuig controle, besturing en bijzondere verrichtingen afgesloten dus zal er toch aan moeten gaan geloven. Heb dinsdag m'n 12e les. Maar mij kennende ontplof ik van de zenuwen, slaap ik 2 nachten niet en heb ik dagen buikpijn, om het uiteindelijk keileuk te vinden
Rijd je dubbele uren?
de meeste verrichtingen hebben we in 1 les kunnen doen! Dus dan schiet het lekker op
ik heb nog niet op TomTom gereden hoor. Ja 29 april heb ik m'n TTT!
is niet zo gek dat je in de stress schiet.
Had net het schakelen een beetje begrepen, en toen vroeg hij of ik het durfde.. Ik wilde het wel, maar met oog op het feit dat ik voor het eerst reed, stond ik erop dat hij dan zou schakelen, anders waren het wel erg veel dingen in een uur tijd. Ben wel blij dat ik meteen de eerste keer een stukje snelweg heb meegepakt, anders werd het denk ik echt zo'n groot ding waar je echt tegenop kijkt.
Tsja, ik blijf ook liever niet achter die fietser hangen, maar een paar meter voor een kruispunt kan je nou eenmaal niet inhalen. Later stond die man overdwars op de weg (hij wilde keren maar dat lukte niet
) en toen heb ik nog even hartelijk naar 'm gezwaaid
namens de fietser