Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:12

Sheran schreef:
Miinke, maar bedoelde je de lampjes of de stroming in de 18e eeuw? (ik denk de lampjes wegens gebrek aan hoofdletter).

De stroming haha

Wijslander

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:33

Ohh, ik vind vrijdag een heerlijke dag om te werken <3 Muziek aan in de klas en stickers uitdelen aan de derdejaars, die vinden dat geweldig :D En het is zo lekker rustig op school!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:44

Ik heb op vrijdag geen tussenuren dus draai alles achter elkaar. Toevallig had ik ook nog beide pauzes afspraken, dus ik had ook al geen pauze :')
Maar... ik heb hele relaxte klassen dus ik draai mijn vrijdag echt met twee vingers in mijn neus af. Superfijn!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:31

Wat heerlijk Goof, relaxte klassen.... Mijn VMBO'ers wel, maar de VWO'ers....
:( Ze zijn echt niet aardig, stiekem en er op uit om streken (en dan bedoel ik geen grappig kattekwaad) uit te halen om docenten in discrediet te brengen. Ik heb besloten de overstap naar een andere school te gaan maken. Dat is helaas wel een tijdelijke invalbaan hier in BRD, maar het Oost Groningse gebeuren is niet echt mijn ding merk ik. Hoewel het team wél tevreden is over mijn werk gelukkig.

Ik denk dat ik daarna op zoek ga naar een leuke parttime baan in het VMBO/MBO. Die leerlingen hebben echt mijn voorkeur merk ik :) Duimen dat daar een vacature beschikbaar komt...

Stickers voor derdejaars Sonja? Vinden ze niet te kinderachtig dus?!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:48

Je zou denken van wel, maar ze rennen ervoor. Piraten- of hartjesstickers, hoe erger, hoe beter! Zelfs de kwajongens weten niet hoe snel ze moeten komen als ze het werk af hebben. Ik snap het ook niet helemaal, maar ach, het werkt als een tierelier :D

Wat een heftige maar dappere beslissing. En erg apart van die klassen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:59

Is de reden dat je weg gaat omdat de leerlingen het je niet makkelijk maken?
Rot hoor als je dat zo ervaart. Wel een goede beslissing zo te lezen!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:43

Nou Goof, de leerlingen zijn een 'militaristische' aanpak gewend. Zo wil (en kan) ik niet werken. Ik heb met enkele van hen een praatje gemaakt en dat gaf wederzijds heel veel duidelijkheid. Het klassenmanagement is op orde, dat vindt de leiding ook. Alleen de manier waarop ik het doe daarin sta ik alleen binnen deze school. Er is mij opgedragen ze 'uit te foeteren waar nodig', voor ze te gaan staan en 'ze flink onderuit de zak te geven' etc. Dat is niet mijn stijl.... En volgens mij helpt het niemand op de langere termijn.

Wat grappig dat dat zo goed werkt met die stickers... heb wel eens iets gelezen over een docent die stempels gaf, maar dat was een brugklas :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:47

Oh jeetje, zo zou ik ook absoluut niet kunnen werken. Ik snap helemaal dat je er weg gaat dan ja.

Leuk stickers! Haha, ik gebruikte vorig jaar stickers in mavo 3 :') :')

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:56

Zo te horen een goede beslissing dan InekeN.
Als je moet werken met een stijl wat niet bij jou past, dan hou je dat nooit vol..

Ik moet ook wel regelmatig behoorlijk hard zijn. Vooral tegenover sommige jongens.
Maar dat is ook meer omdat zij vanuit hun cultuur vrouwen minder vinden dan mannen.
Gelukkig zijn de meeste jongens niet zo hoor..

Soms word ik wel een beetje moe van de vluchtelingen discussie die nu zo speelt.
Omdat mijn meeste leerlingen vluchteling zijn, denkt iedereen ook dat ie tegen mij daarover moet beginnen. Vermoeiend..

Ik hoef nog maar 1,5 week en dan heb ik 1,5 week 'vakantie' :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:38

Ja, als je met vluchtelingen werkt dan zit je nu wel helemaal in the picture :+

Lijkt me trouwens ook geweldig hoor, NT2!
Lekker zeg, 1,5 vakantie, is het ook werkelijk 'vakantie' dan? Hier in Duitsland niet namelijk.
Duitse kinderen zijn wel een strengere aanpak gewend, maar streng kan ook best vriendelijk uitgevoerd worden. De leerlingen laten zich goed corrigeren, en dat was op de vorige school ook lastig, juist omdat er nooit mét maar vooral tégen ze gepraat (of geschreeuwd) werd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:41

Oh je werkt in Dld?
Ik heb vorig jaar op een middelbare school wat lessen bezocht. Wij hadden een uitwisseling toen en ik was benieuwd naar de lessen Engels. Man, die kids zijn gedrild. Die hoor je niet, die zijn braaf en stil en doen mee. Bijna eng. Heel anders dan thuis hahaha.
Ik ga eind september weer op uitwisseling in Dld trouwens met een groep leerlingen van ons. Superleuk!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:21

InekeN schreef:
Ja, als je met vluchtelingen werkt dan zit je nu wel helemaal in the picture :+

Lijkt me trouwens ook geweldig hoor, NT2!
Lekker zeg, 1,5 vakantie, is het ook werkelijk 'vakantie' dan? Hier in Duitsland niet namelijk.
Duitse kinderen zijn wel een strengere aanpak gewend, maar streng kan ook best vriendelijk uitgevoerd worden. De leerlingen laten zich goed corrigeren, en dat was op de vorige school ook lastig, juist omdat er nooit mét maar vooral tégen ze gepraat (of geschreeuwd) werd.

Ja iedereen heeft er ook een mening over tegenwoordig. :')

Nee het is dan geen vakantie.
Ik ga 25 september trouwen en heb vanaf de 24e en de week erna vrij. :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:24

Ow wat leuk Siri! Alvast heel veel plezier en een zonnige dag gewenst! Y)(^)

Ja Goof, werk nu in Duitsland, maandje invallen. Kinderen hier zijn idd makkelijker, van huis uit krijgen ze mee dat je respect hebt voor de docent. Handig hoor!

Wil graag weer naar NL, MBO of VMBO zou erg leuk zijn! :9 Dus wie nog een kleine baan in Groningen weet.... :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:48

Sorry Ineke, geen idee :) Groningen zit vaak redelijk vol :)

Ik wil mijn tweede klas Latijn morgen graag een groepsopdracht laten maken, in ongeveer 5 of 6 kleine groepjes. maar ik zou echt niet weten wat ze goed in een groepje zouden kunnen doen met een taal. Het moet binnen een uurtje klaar kunnen zijn. Heeft iemand een idee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:54

Er zijn heel veel woorden vanuit het Latijn de Engelse taal binnen gekomen, laat ze daar een onderzoekje naar doen.
Laat ze in een uur een collage maken met alles wat met zichzelf te maken heeft en laat ze het ook benoemen in het Latijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:11

hoi mag ik me ook melden? ik ga als alles lukt in februari beginnen aan de pabo :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:23

Leuk LidyK97, welkom!

Pff mensen. Ik heb dit jaar een adhd'er in de klas, zo heb ik ze in 10 jaar tijd nog nooit gezien. Heel bizar, maar ook sneu, want wat zal hij zichzelf in de weg zitten zeg!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:25

Poeh, adhd kan zo zwaar zijn ook voor jezelf. Zo rot, mensen die stiekem wel willen, maar eigenlijk niet weten hoe en daardoor gewoon flinke stoorzenders worden en hun ei niet kwijt kunnen.

Donderdag mijn eerste les geven :oo Meteen een blokuur, spannend. CKV, by the way :') niet eens Engels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:28

CKV? Oh hemel, daar zou ik me echt niet in redden geloof ik haha. Hoe dat zo?
Zin in? Lekker aan de slag!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:31

Ja en die adhd'er; hij is al extreem en hij was vandaag ook nog medicatie vergeten.....
Ik heb in mijn lokaal zo'n anti-stress knijppoppetje liggen, dus die mocht hij hebben. Dat en halverwege een loopje om voor mij koffie te halen heeft hem de les door gesleept, maar dan nog met hangen en wurgen. Zo zielig.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:33

CKV ja :') Ook niet helemaal mijn ding, maar ik schijn er ook een bevoegdheid in te kunnen krijgen, en mijn stagebegeleider geeft het, dus vandaar dat ik er ook bij aanwezig ben. Is op een groep waar ze met ca 60 man zitten, en ik ga de les samen met een andere stagiaire doen.
Wel zin in op zich ja! En spannend, want het is ook niet echt mijn vak, en 't is wel een grote (en pittige) groep vierdeklassers.

Poeh, dat is wel lastig hoor... Wel tof dat je hem gewoon koffie enzo laat halen om hem er doorheen te helpen, heeft hij vast gewaardeerd.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:19

Een tekstje in stukjes knippen Sheran, en ze dan de goede volgorde laten uitzoeken? Of in een groepje kernwoorden uit de tekst halen, en die vervolgens groeperen op 'rubriek/onderwerp'? Of kaartjes maken met bv een persoonlijk voornaamwoord en kaartje met het vervoegde werkwoord; iedereen een kaartje laten trekken en dan moeten ze de juiste persoon met het passende kaartje zoeken in de klas.
(Net dramatische werkvormen workshop gehad, haha!!) Geen kennis van Latijn, weet dus niet of het passend is?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:07

Ik heb mijn eerste uren zelfstandig voor de klas gestaan. Wat verschrikkelijk leuk is dat :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:48

Hahahah! Leuk! Vertel! Hoe ging het?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:17

Laat ik me ook maar weer eens melden.. Vroeger me hier ook wel eens gemeld maar toen kwam het er niet van om mee te kletsen door omstandigheden.
2013/2014 in het 3e jaar van mijn studie tot docente Frans al een jaartje op een school gewerkt. Een heel heftig jaar op veel fronten. Daarna was er niet genoeg uur dus moest ik er uit en toen ben ik voor 5 maanden voor m'n minor naar Toulouse gegaan, hier ben ik uiteindelijk 10 maanden gebleven. Vlak na mijn terugkomst, 1 juni, een mailtje van de school waar ik werkte, of ik mee wilde solliciteren, een collega ging met pensioen. Dit was wel op een andere locatie. Daar aangenomen voor 9 uur en uiteindelijk op mijn oude locatie ook nog 5 uur. Dit verdeeld over 3 dagen, 7 klassen en de rest van m'n dagen over om af te studeren dit jaar.
Merk nu vooral dat ik door de afgelopen 2 jaar zo ontzettend veel sterker in m'n schoenen sta.. Ik heb er ook weer onwijs veel lol in om voor de klas te staan.

Vanaf nu dus weer proberen om dit topic ook bij te houden, ik vind het namelijk ook heel leuk om jullie avonturen te lezen.