Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:17

Komt net een collega aan met de vraag wat hij met een mailtje aan moet... :')

Beste,

Bij wie moet ik zijn om mijn CV te sturen? Aan welke naam en mailadres kan ik mijn sollicitatie richten?
Kunt u aangeven welke vacatures er open staan zodat ik daar direct op kan solliciteren?
------------------------------------

WTF? :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:24

@Fiebie: Ach, je kan het altijd proberen, al zou ik het anders doen :P.

@Annemiek: Laatste aanpassing ziet er goed uit, je eerste versie was voor de Bruna veel te ingewikkeld ;). Ik pas trouwens mn CV bijna nooit aan, maar ik solliciteer dan ook vrijwel alleen op vacatures waarbij vrijwel alles wel van toepassing is :).

Winged

Antwoorden iets als 'U kunt een open sollicitatie sturen naar (algemeen e-mailadres). Succes

zoiets? :P

Fiebie

Winged schreef:
Antwoorden iets als 'U kunt een open sollicitatie sturen naar (algemeen e-mailadres). Succes

zoiets? :P

Hij heeft op de rode knop gedrukt :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:28

Fiebie schreef:

Haha, is dat een EUHHH u bent niet door naar de volgende ronde knop?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:29

ik zeg altijd dat ze het schriftelijk kunnen sturen, en de brief kunnen richten aan dhr/mevr Rullenbak
Vervolgens krijg je de vraag naar een voorletter of voornaam, dat is dan P, van Piet/Petra.

ook voor bedrijven die informatie willen versturen doe ik dat O:)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:36

Mri schreef:
ik zeg altijd dat ze het schriftelijk kunnen sturen, en de brief kunnen richten aan dhr/mevr Rullenbak
Vervolgens krijg je de vraag naar een voorletter of voornaam, dat is dan P, van Piet/Petra.

ook voor bedrijven die informatie willen versturen doe ik dat O:)

_O- _O- _O- _O-

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:37

Symbeami schreef:
Fiebie schreef:

Haha, is dat een EUHHH u bent niet door naar de volgende ronde knop?

Dat is de
'Whaha-grapje-zeker-daggutnie-zoek-het-maar-uit-knop' O:)

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:41

8nnemiek: Ik zou als werkgever bijzonder weinig kunnen met je sterrensysteem, vooral omdat ze duidelijk door jezelf zijn toegekend en dus zeer subjectief (wanneer vind jij iets vijf sterren waard?) Een aantal steekwoorden om je vaardigheden/persoonskenmerken te tonen, helemaal prima, maar verder wil ik vooral informatie die objectiever is. Als jij vijf jaar hebt gewerkt met een bepaald programa, naar volle tevredenheid van opdrachtgever, dan zegt mij dat veel meer dan 'vier sterren'.

Toevoeging: Ik zou taalvaardigheden (iig Engels) en het hebben van een rijbewijs ook altijd vermelden. Het eerste is zeker belangrijk voor een vacature in een winkel.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:09

Ben aangenomen voor de functie van klantenservicemedewerker! Morgen word ik gebeld over de internetmarketeerfunctie hoe/wat! Ik ben benieuwd! Maar, ik heb werk! *\o/* *\o/*

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:18

Gefeliciteerd Ier!! :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:25

Leuk Ier! Bij welk bedrijf?
Klantenservice heeft een negatief imago maar ik vind het leuk werk :-)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:07

*\o/* ook hier goed nieuws!
Ik mag volgende week langskomen voor een tweede gesprek, rondleiding, etc *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:13

Super!

Ik sta voor het eerst op een reservelijst en word meegenomen bij de volgende selectie (die al nu begint). Was wel een opsteker, want de selectie is echt bizar streng en ik heb ook nog eens een 'verkeerde' opleiding. Dus het was fijn om te horen dat ik niet definitief aan de kant ben geschoven!

Wel 1 afwijzing binnen :+ maar had ik wel verwacht... Iets met 'stukje hoger opgeleid dan gevraagd'. Al was de brief weer zo'n standaard tekst...

Ier: gefeliciteerd *\o/*

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:00

Kriel schreef:
Deze CV zou bij mij zo aan de kant gaan :o
Ik word helemaal gek van die drukte en wil ze graag strak, smart en overzichtelijk zien

Dat is wel echt persoonlijk he :D ,.. ik vind hem juist supergaaf!
Valt op,.. maar weet dat niet iedereen dat kan waarderen. Maar voor jouw richting (DTP toch?) vind ik hem top.

HIer ook weer een afwijzing binnen voor een hele leuke baan |( ...

En onlangs nog een gesprek gehad, met 7 andere kandidaten en ook niet door naar de 2e ronde, ging er maar 1 door.
Gauw weer verder kijken,.. maar momenteel is het lastig.. zie niet zoveel,.. vakantietijd en in de Achterhoek is toch al bijna niks.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:51

Ik selecteer in mijn functie regelmatig kandidaten en ik meen het oprecht dat ik ze echt zo opzij schuif. Ik wil een helder en overzichtelijk CV zien en geen knutsel-stukje.
Splash had destijds ook een dergelijk CV, en werd door mij getipt voor een functie waar ze ook op gesprek mocht komen.
Het eerste commentaar aldaar was ook: wij worden hoorndol van je CV.
Misschien prima voor een DTP-functie, maar dan ook wel heel specifiek daarvoor.
Elke andere functie is in mijn ogen niet gepast.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:00

Dan ben je in mijn ogen heel slecht bezig, als je mensen opzij schuift omdat deze zich op een originele manier willen presenteren en willen opvallen uit de grijze menigte.
Zoals ik al zei, ik heb in de praktijk alleen nog complimentjes gekregen op mijn cv, ook bij de niet-DTP-banen (Ikea, Thuiszorg, V&D, meerdere uitzendbureau's en bij het UWV) :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:03

8nnemiek schreef:
Dan ben je in mijn ogen heel slecht bezig, als je mensen opzij schuift omdat deze zich op een originele manier willen presenteren en willen opvallen uit de grijze menigte.
Zoals ik al zei, ik heb in de praktijk alleen nog complimentjes gekregen op mijn cv, ook bij de niet-DTP-banen (Ikea, Thuiszorg, V&D, meerdere uitzendbureau's en bij het UWV) :)

Dat mag jij vinden :D
Daar heb ik geen enkel probleem mee :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:06

Maarja, ik weet niet wat voor werknemers jij dan zoekt, maar als je al niet van 'knutselaars' houdt dan vallen alle DTP'ers waarschijnlijk sowieso af, mooi vormgegeven cv of niet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:10

Ik zoek over het algemeen juristen en/of projectmanagers in de infrastructuur.
Over het algemeen reageren daar geen DTP'ers op nee.
Maar buiten dat: ik wil niet eerst gaan zitten puzzelen op een CV, drie keer rond moeten draaien om te kijken of ik wel alles gelezen heb. Ik wil heldere, duidelijke en overzichtelijke CV's.
'mooi vormgegeven CV's' is in deze context dan ook een behoorlijk subjectief begrip.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:35

Zoiets dacht ik al ja :D als jurist moet je volgens mij gewoon zo saai en grijs mogelijk zijn, dus dan snap ik dat je geen origineel cv wil zien. Maar alleen omdat je zelf geen zin hebt om te puzzelen, terwijl er maar drie 'legstukjes' zijn, dat vind ik dan wel erg overdreven :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:40

Het ligt ook erg aan de gevraagde functie. Ik had 3 verschillende cv's voor de verschillende functies waar ik op solliciteerde.
Voor de ene functie waren losse cursussen erg relevant, voor de andere functie voegde ze totaal niets toe en werd het cv er onoverzichtelijk van.

Sommige functies moet je er met een opvallend cv bovenuit springen, maar met andere functies is wen "saai" cv meer dan voldoende.
Ik vind je cv wel erg druk, je tijdlijn is eigenlijk overbodig omdat je het later nogmaals benoemd.
Maar wie weet springt je cv er wel erg uit bij een baantje in een supermarkt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:44

8nnemiek schreef:
Zoiets dacht ik al ja :D als jurist moet je volgens mij gewoon zo saai en grijs mogelijk zijn, dus dan snap ik dat je geen origineel cv wil zien. Maar alleen omdat je zelf geen zin hebt om te puzzelen, terwijl er maar drie 'legstukjes' zijn, dat vind ik dan wel erg overdreven :=

Dat is ook zo, alle juristen zijn saai en grijs en alle grafisch vormgevers creatief en kleurrijk :D
Nou, zullen we het hier dan maar bij laten?
Ik begrijp heel goed dat jij je visie wilt opdringen omdat je het niet met me eens bent. Dat vind ik prima en dat accepteer ik. Maar wellicht kun jij je er dan bij neerleggen dat de praktijk en werkelijkheid vaak anders uitwijst.
En tot die tijd gewoon je creatieve CV in blijven sturen voor alle functies :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:55

Een opvallend en kleurrij CV zou ik nog wel kunnen waarderen maar je tijdlijn vind ik erg onoverzichtelijk. En als i nog 50 CV's te bekijken heb, heb ik daar waarschijnlijk helemaal geen zin in.. Hou er trouwens rekening mee dat CV's vaak in zwart wit afgedrukt worden, hoe vind je je CV er dan uit zien??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:02

Alles is nog goed leesbaar in grijstonen :)

Hoe versturen jullie je sollicitatiebrieven via email? Direct in de mail, of als PDF bestand als bijlage?