Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:59

Ga ik morgen proberen. Heb de computer net afgesloten en op de tablet kan ik het niet doen. Alvast bedankt voor het uitleggen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:34

Paan schreef:
Fijn Mallootje. Ik ga op mijn werk maar even een cursus excel aanvragen. Ik loop wel vaker tegen dingen aan. Wel goed om de kennis eens op te frissen.

Joyce, die koppeling met analytics krijg ik niet voor elkaar. Kun je me dat uotleggen?

Uuuhm, moet ik even kijken of ik dat uit mijn hoofd weet... Mijn laptop vertikt het sinds vanmiddag om verbinding te maken met internet en ik snap niet waarom. Dus ik zit nu op een andere laptop, maar ik weet mijn inloggegevens niet uit mijn hoofd, haha.

Maar als het goed is heb je op een gegeven moment zo'n scherm waarbij je een campagne aan kunt maken. Daar vul je de titel in van je nieuwsbrief, etc. Rechts onderin staat daar ook de optie of je hem wilt koppelen met analytics, volgens mij kan je het daar regelen. In elk geval was het super makkelijk! Hopelijk kan ik morgen weer internetten op mijn eigen laptop, dan zal ik er nog even voor je naar kijken om te zien hoe ik het precies heb gedaan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:44

Even wat bij gelezen, ben echt druk. Bijna geslaagd voor me school! Heb deze weken een aantal grote orders gekregen. Ik hoop dat het bij jullie ook zo goed loop. Ik heb net iets gevonden wat je niet op je auto hoeft te plakken, maar dat zijn magneten. Ik ga dat eens uitproberen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:32

Ik ben aan het kijken naar een goeie arbeidsongeschiktheidsverzekering. Hoe hebben jullie dat geregeld en wat is een redelijke premie per maand?
Iemand ervaring met een Broodfonds? http://www.broodfonds.nl/

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:00

Ik ga 2 april naar een bijeenkomst voor een nieuw broodfonds in Den Bosch. Eens kijken wat ze te vertellen hebben en wat het inhoudt. Ik vind het idee wel goed, maar wil wel goed weten wat ik er voor terug krijg.
Had het met mijn buurvrouw er vorige week ook over. Die is nu zwanger en krijgt straks gewoon zwangerschapsverlof. Zoiets vind ik met het oog op de toekomst (nu nog geen kinderwens, maar je weet maar nooit) eigenlijk wel belangrijk!
Ga er dus begin april ook naar kijken...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:17

Een broodfonds maakt eigen regels over bijv. zwangerschapsverlof. Ik ben ook wel eens bij een broodfonds geweest waar bij zwangerschapsverlof niet werd uitbetaald omdat het geen ziekte is....tja toevallig allemaal uitgekinderde mensen daar, haha. Broodfonds was voor mij vorig jaar nog niet interessant omdat ik (nog) niet genoeg verdiende. Ook vind ik het wel een dingetje dat je maar 2 jaar kan worden uitbetaald, stel dat je voor een lange tijd of de rest van je leven arbeidsongeschikt raakt? Maarja dat heb je natuurlijk ook als je helemaal geen AOV hebt...

Ik heb geen AOV, wel een poging gedaan bij Aegon, maar ze willen mij uitsluiten op hart- en bloedvaten en de gehele ruggenwervel met alle spieren/pezen/banden ect. Voor mij teveel uitsluitsels voor die 60 euro in de maand die je dan toch nog wel betaald.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:56

Yucca schreef:
Ook vind ik het wel een dingetje dat je maar 2 jaar kan worden uitbetaald, stel dat je voor een lange tijd of de rest van je leven arbeidsongeschikt raakt? Maarja dat heb je natuurlijk ook als je helemaal geen AOV hebt...

Ik heb geen AOV, wel een poging gedaan bij Aegon, maar ze willen mij uitsluiten op hart- en bloedvaten en de gehele ruggenwervel met alle spieren/pezen/banden ect. Voor mij teveel uitsluitsels voor die 60 euro in de maand die je dan toch nog wel betaald.
Als je een gewone AOV afsluit met een wachttijd van twee jaar, dan betaal je een veel lagere premie. 60 Euro per maand vind ik trouwens niet duur. Kijk maar: http://www.mkbservicedesk.nl/3161/wat-k ... kering.htm

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:58

60 euro is niet duur inderdaad, maar wel als je veel uitsluitingen krijgt...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 10:24

Broodfonds ken ik niet.

Vandaag is het 7 jaar geleden dat ik de kvk binnen liep.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:46

Gefeliciteerd Holly! Dat je dat onthouden hebt.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:31

Mijn 7-jarig jubileum was 4 januari en daar heb ik geen moment bij stilgestaan. ;-)
Nog 3 jaar om iets leuks te verzinnen voor het 10-jarig bestaan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 11:35

Ik wist dat het maart is, maar de exacte datum heb ik ook even moeten opzoeken hoor.
Zo boeiend is het ook niet, maar het doet je wel even denken, wat gaat de tijd snel.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:59

Maaruh, niemand een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Waarom niet?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:05

Leuk Holly, 7 jaar. Op naar de 10!

Over verzekeringen gesproken, ik moet ook nog steeds achter een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:18

yvonnepuntnl schreef:

Te duur. We zijn niet afhankelijk van mijn inkomen en de vaste lasten die blijven doorlopen als ik niet kan werken, zijn te overzien.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:35

yvonnepuntnl schreef:

Hier wel, maar alleen voor het personeel. Voor onszelf was het niet rendabel genoeg gezien de kosten en wat je ervoor krijgt.
En wij hebben een VOF. Als er 1 van ons ziek is (of wat dan ook) kan dat door de andere + personeel opgevangen worden.

Waar ik me ontzettend aan stoor is dat ze pas na 2 weken uit gaan betalen. Dus als het personeel langer dan 2 weken ziek is. Dat komt zo weinig voor, dus 9 van de 10 keer krijg je niks.
Maar het zekere voor het onzekere... Stel dat ze een been breken ofzo, dan zijn ze zeker 6 weken uit de running.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:49

JolandaS schreef:
yvonnepuntnl schreef:

Te duur. We zijn niet afhankelijk van mijn inkomen en de vaste lasten die blijven doorlopen als ik niet kan werken, zijn te overzien.

Zelfde reden hier

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:14

En hier ook!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:41

HorseTopShop schreef:
yvonnepuntnl schreef:

Waar ik me ontzettend aan stoor is dat ze pas na 2 weken uit gaan betalen. Dus als het personeel langer dan 2 weken ziek is. Dat komt zo weinig voor, dus 9 van de 10 keer krijg je niks.
Maar het zekere voor het onzekere... Stel dat ze een been breken ofzo, dan zijn ze zeker 6 weken uit de running.
Dan betaal je denk ik ook minder premie. Er zijn ook bedrijven die dit helemaal niet verzekeren. Die betalen helemaal geen premie.

Naast mijn fotografie- en schrijfgedoe hebben wij ook nog een melkgeitenbedrijf, en de eerste 10 jaar dat we dat deden hebben we allebei een AOV gehad. Inmiddels niet meer. Voor ons is dat financiële risico nu te overzien. Daarnaast kunnen we bij ziekte van mijn man via de bedrijfsverzorgingsdienst (AB-Oost) 'goedkoop' personeel inhuren. De contributie daarvoor bedraagt ca. 1000 euro per jaar en je krijgt dan ongeveer 35 euro korting per uur (max 38 uur per week), je betaalt dan ongeveer een tientje per uur.
Voor mezelf overweeg ik nu om iets te zoeken met een flinke wachttijd; bijvoorbeeld een half jaar. Langer dan half jaar zonder mijn inkomen wordt voor ons toch lastig. En waarschijnlijk is de premie van zo'n verzekering beduidend lager. Maar ik sluit een Broodfonds ook niet uit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:38

Gisteren heeft JulienSVU de horse product van het jaar award gewonnen.
Gefeliciteerd Julien!
Lees hier meer
Zie ook dat Ada heeft gewonnen. Leuk. Ken haar nog van vroeger. Ze had toen een paardje waar vele zelfs met de staldeur dicht nog niet bij in de buurt durfde te komen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:41

Gefeliciteerd Julien! :)

Ik heb wel een AOV, ik heb hier hoge vaste kosten die ik niet kan dragen als ik ziek ben en niet kan werken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:47

holly schreef:
Gisteren heeft JulienSVU de horse product van het jaar award gewonnen.
Gefeliciteerd Julien!
Lees hier meer
Zie ook dat Ada heeft gewonnen. Leuk. Ken haar nog van vroeger. Ze had toen een paardje waar vele zelfs met de staldeur dicht nog niet bij in de buurt durfde te komen.

Juul heeft toch gewonnen in categorie kleding of kijk ik nu zo scheel?
Had eigenlijk niet anders verwacht hoor :j
Top product _/-\o_

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:50

Nu we het toch over verzekeringen hebben... ik heb geen AOV, heb er wel veel informatie over gezocht maar kon er niet echt wijzer van worden. Beroepsaansprakelijkheid heb ik ook nog niet. Hebben jullie tips? Ik hou namelijk van goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat dat beter is natuurlijk :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:55

Ja, in de categorie kleding.
Vind het super.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:21

Beroepsaansprakelijkheid? Heb ik niet. Wat is het risico dat je loopt Eefje? Kun je dat zelf niet dragen?

Ook hier gefeliciteerd Julien!