Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutchJarig

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:44

zoiezo werken, thuis zitten en op een uitkering pitten, vind ik persoonlijk not done..
Je kan ook dit werk aannemen & dan verder zoeken naar een andere baan! heb je in ieder geval iets, kan weer op je CV en je bent bezig.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:50

Ik ben dan wel al een paar weken weer aan het werk, maar lees nog wel mee.

Duhelo, om eerlijk te zijn vind ik het niet kunnen om een baan af te slaan. Ookal scheelt het maar 50,- per maand met je uitkering. Wie betaald die uitkering nu? Precies de mensen die wél werken, sorry maar zo kom je op mij verwend over alsof je niet wilt werken.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:51

Duhelo schreef:
Cowgirl schreef:
Hoe denk je dat het gros van de mensen de week doorbrengt?
Mijn vader ging vroeger om 6 uur de deur uit om om half 7 s'avonds weer thuis te komen en dat 5 dagen in de week. En hij was en is tegenwoordig nog steeds niet de enige.
Van 8 tot 6 is normaal (ook niet mijn tijden hoor, werk liever wisseldiensten).

Maar soms heb je gewoon geen keus. Er moet geld binnen komen.

Maar als je in mijn plaats bent, en de keuze hebt tussen 800 euro per maand te verdienen, daarvoor 4 dgn per week van 8-6 van huis weg te zijn (en dan savonds nog je paard te moeten doen, dus ten vroegste om 19-20 uur thuis én daarna nog het huishouden te doen) én de zondag te werken
of
750 euro per maand "verdienen", daarvoor wel thuis te zijn en niet te moeten werken, én de kans te hebben om verder te zoeken naar een job die wel die wisselende diensten heeft?

wat zou jij kiezen,eerlijk?

Dat eerste, ongetwijfeld!
Kom op zeg, jij zou echt een schop onder je kont moeten hebben.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:54

Oh god, wie zou er niet kiezen voor werken?
Weet je wel dat je je uitkeringsrechten nu aan het verspillen bent en dat ALS je het straks echt nodig hebt je het niet meer kunt krijgen?

Een persoon met zo'n instelling. :n sorry vind dit echt NOT DONE!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:16

Inderdaad not done :n

Maar goed, ik begrijp het wel een beetje............ :o

Ik mag maandagmorgen op gesprek komen.
Was een week nadat ik te horen had gekregen dat ik eruit moest bij een uitzendbureau langsgegaan om me in te schrijven voor vrachtwagenchauffeur en toen kwamen zij met een andere baan die beter bij me zou passen omdat ik zo verschrikkelijk veelzijdig ben :D
Kreeg vrijdagmiddag een belletje dat ze graag kennis met me willen maken, dus ben druk bezig om me in te lezen in het bedrijf :Y)
Ik hoop zo dat dit wat gaat worden. Functieomschrijving is precies wat ik wil!
Administratieve functie met veel verantwoordelijkheid en veel papierwerk en planning in de logistieke sector.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:23

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zo over denken!

Duhelo: Afgelopen jaar heb ik thuis moeten zitten door ziekte, en ben daardoor mijn baan verloren. Ik ben nu weer aan het werk gegaan, na anderhalf jaar thuis zitten. Ik werk nu 24 uur en verdien mede daardoor minder als mijn uitkering. Ik krijg met mijn 27 jaar, 10 jaar werkervaring nu 8 euro per uur. Straks, na mijn inwerkperiode krijg ik wat meer. Ook ik doe uitzendwerk, dit is echter een baan voor langere tijd. Daarom neem ik mijn magere loon maar op de koop toe. Mijn werk is 35 km van huis, echter kan ik geen auto betalen dus ga ik met het ov. Ik fiets zo'n 20 minuten naar het dichtsbijzijnde station en stap daar op de trein. Vanaf het station is het nog zo'n uur met de trein en bus. Als ik om half 9 moet beginnen tot 5 uur moet ik om 8.39 de trein hebben. Dit betekend dat ik om kwart over 7 de deur uit ga en pas weer om half 7 's avonds thuis ben. Paard heb ik allang niet meer. Ik heb mijn grote liefde moeten verkopen uit financiele overwegingen. Ik heb echter een verzorgpaard welke ik beschouw als mijn eigen. Naast mijn werk studeer ik nog, vandaar ook het parttime werken. Ik studeer Rechten. Al met al is het erg pittig om alles draaiende te houden, maar ik heb tenminste werk. Oh, en toch presteren mijn vriend en ik het om een huis te kopen. Welliswaar geen groot huis met veel grond, maar een appartementje in de stad. Dit zal mij veel in reistijd gaan schelen, maar hierop moet ik nog een half jaar wachten.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:46

Duhelo: ondanks dat ik een univ. master heb, heb ik me ook opgegeven om in de productie te gaan staan nu. waarom? omdat ik NIET thuis wil zitten tot de ideale job voorbij komt. ik verveel mij gewoon steendood na 3 maanden thuis.
je hebt trouwens geen enkele kost opgenoemd die ik niet heb en toch kom ik bij lange niet aan 800€. ik heb 2 ponies en een hond te onderhouden trouwens en nog een paard bij mn ouders thuis (50km van hier) waar ik minstens wekelijks langs ga, ook een auto en ik woon niet thuis, dus huur en eten moet er ook betaald worden...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:46

Duhelo schreef:
Cowgirl schreef:
Hoe denk je dat het gros van de mensen de week doorbrengt?
Mijn vader ging vroeger om 6 uur de deur uit om om half 7 s'avonds weer thuis te komen en dat 5 dagen in de week. En hij was en is tegenwoordig nog steeds niet de enige.
Van 8 tot 6 is normaal (ook niet mijn tijden hoor, werk liever wisseldiensten).

Maar soms heb je gewoon geen keus. Er moet geld binnen komen.

Maar als je in mijn plaats bent, en de keuze hebt tussen 800 euro per maand te verdienen, daarvoor 4 dgn per week van 8-6 van huis weg te zijn (en dan savonds nog je paard te moeten doen, dus ten vroegste om 19-20 uur thuis én daarna nog het huishouden te doen) én de zondag te werken
of
750 euro per maand "verdienen", daarvoor wel thuis te zijn en niet te moeten werken, én de kans te hebben om verder te zoeken naar een job die wel die wisselende diensten heeft?

wat zou jij kiezen,eerlijk?

Mijn situatie ligt wel even iets anders aangezien ik zelfstandig woon en alles gebaseerd is op mijn laatste inkomen.
Ik kan niet voor minder gaan werken dan wat er nu binnen komt want dan heb ik een serieus probleem . Als ik thuis zou wonen had ik die baan zeker genomen.
En dat van dat ze je voor langere periode willen hebben zou ik ook niet al te nauw nemen. Ik tekende vorige week een jaar contract en 3 dagen later lag ik er al weer uit.

Verder : 4 dagen + zondag= 5 dagen werken...dus een doodnormale werkweek.
2 vrije dagen= 1/2 dag huishouden...maar je woont nog thuis????? doe je al het huishouden dan zelf? Ik doe mijn huis in 3 uurtjes en als ik geen zin heb doe ik het niet :D
Je kan ook een avondje niet naar je paard...dan spreek je met een stalgenoot iets af dat jij de ene dag haar paard ook doet zodat zij thuis kan blijven en andersom.

kwestie van plannen en dan wennen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:32

stalgenoten heb ik niet, dus alles is op mij aangewezen (eigenaars van het andere paard hebben een druk zelfstandig leven, en hun "zorg" voor het paard is een bak water zetten en een kruiwagen koeienvoer in de stal dumpen, dus doe ik het lieverzelf.
Mijn moeder is door een ongeluk invalide geworden, dus ja, ik doe het grootste deel van het huishouden zelf.
het is idd een doodnormale werkweek, wel weer met het nadeel dat het een zondag is, laat nu alle familieactiviteiten,paardenactiviteiten en ritten op zondag vallen :D
daar en in combi met het anderhalf uur pauze over de middag dat ik daar moederziel alleen zit, en het loon zijn de 3 struikelblokken.
op zich zijn het anders 3 avonden per week dat ik de paarden niet kan rijden, maar de dinsdag en donderdag en zaterdag kan ik er in principe 2 rijden, dus raken ze ook aan hun 3 trainingssessies, dus dat valt nog mee, maar het zijn die tussenuren en het loon vooral.

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:43

Respect voor een aantal mensen hier die veel moeite moeten doen, en toch gaan werken! diepe buiging.
Onze meningen hebben we i.i.g gegeven, hopelijk doe je er ook wat mee :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:50

mja ik sta niet eens op een stal, dus doe uiteraard alle verzorging zelf. heb ook een huishouden te doen en zal weldra in de winter op weekdagen ook niet vaak meer op mn paard kunnen zitten... dat hoort bij het volwassen werk-mens leven he...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:51

Ik doe met alles iets, maar ik weet ook dat ik voor mijn toekomst moet kiezen, ik doe deze baan erg graag, maar het is wss niet de beste keuze voor mijn toekomst.
Ik vind het stiekem wel vrij grof dat er geinsinueerd wordt dat ik geen moeite doe of niet wil werken.
ik zit momenteel idd thuis met een uitkering, maar ik werk wel genoeg bij de paarden, help bij de varkens of de koeien bij de eigenaars, doe vrijwilligers werk in het asiel, rij bijna dagelijks heen en weer naar sollicitatie gesprekken gistermorgen ook geweest gaan solliciteren, was helaas maar voor 20 uur en geen vaste uren, dus niet combineerbaar met een andere job), ben in 20 interims ingeschreven, en vaak nog in dezelfde interims maar in verschillende streken in een omtrek van 20 km, zit dagelijks internet af te struinen naar jobs, zit inmiddels aan de 70 sollicitatiebrieven dat ik verstuurd heb, heb een 5 tal cv's verschillende cv's opgemaakt, etc
dus beschuldig me er aub niet van dat ik geen moeite doe, als ik liever eerlijk ben tegenover mijn toekomstige werkgever.
Over een jaar komt het land dat we willen in de verkoop, en dan heb ik simpelweg een vaste, goed betalende job nodig waar ik enkele jaren kan/wil blijven.ongeacht de uren dan...

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:15

Hier ook weer aan het soliciteren, het is momenteel erg rustig overal.
De economie trekt wel weer aan, maar daar merk ik hier nog niet zo veel van, hoe staat het bij jullie daar?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

Hallo allemaal,

Heb even vluchtig jullie topic doorgelezen, maar ook ik zit in het zelfde schuitje! Vandaag krijg ik de uitslag over mijn laatste sollicitatie.. ik ben 1 van de laatste 2... en vandaag ga ik horen wie ze kiezen...
Ik hoop het zo, maar meer kan ik niet doen!

Mijn werk bij mijn huidige baan houdt per deze week of volgende week op... (bezuinigingen) dusja, was ook opzoek naar iets anders. Ik ben juli dit jaar afgestudeerd en ik wordt overal afgewezen vanwege: jawel, te weinig ervaring!

Ik ga voor jullie duimen! Duimen jullie met mij mee?? :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:22

:P Wie is hier een kei in solliciteren ? :')

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:25

NonaWen schreef:
:P Wie is hier een kei in solliciteren ? :')

_O- Ik denk dat als iemand hier een kei was in solliciteren hij/zij hier niet meer was. :))
Maar wat wil je weten? :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:28

_O- haha ik weet het, maar toch ik vraag het even _O-

ik heb een sollicitatieding, in een blik.. Op het door mij gemaakte etiket staat "Creatief in Blik". In het blik komt mijn sollicitatiebrief, cv en wat werk te zitten.. Nou ben ik géén kei in het schrijven van een sollicitatiebrief, dus ik dacht.. ik kan ook een ingrediënten lijst maken.. met daarop sterke punten van mij..

Inhoud van dit blik:
Creativiteit 30 gr
Flexibiliteit 10 gr

Bijvoorbeeld..
Het is dus voor de grafische industrie.. :P vandaar dat het 'anders' is

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:31

NonaWen schreef:
_O- haha ik weet het, maar toch ik vraag het even _O-

ik heb een sollicitatieding, in een blik.. Op het door mij gemaakte etiket staat "Creatief in Blik". In het blik komt mijn sollicitatiebrief, cv en wat werk te zitten.. Nou ben ik géén kei in het schrijven van een sollicitatiebrief, dus ik dacht.. ik kan ook een ingrediënten lijst maken.. met daarop sterke punten van mij..

Inhoud van dit blik:
Creativiteit 30 gr
Flexibiliteit 10 gr

Bijvoorbeeld..
Het is dus voor de grafische industrie.. :P vandaar dat het 'anders' is

Ohh, gaaf idee toch. :j
Je idee doet me denken aan de website van een klasgenoot ( http://ellasuya.nl ) , zij doet het met procenten. :) Maar ik vind 't 'n gaaf idee! :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:32

Wauw, wat een super gave website !!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:34

NonaWen schreef:
Wauw, wat een super gave website !!

:)) Jans kent haar ook!
Maar misschien dat dat je nog wat inspiratie geeft. :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:35

:j eigenlijk wel ! Ik heb het nu helemaal in m'n hoofd :')

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:37

Leuke website zeg, mooi verzonnen! Zo kan je wel binnen komen..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:37

NonaWen schreef:
:j eigenlijk wel ! Ik heb het nu helemaal in m'n hoofd :')

:D Fijn!
Succes ermee. :j :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:38

Dank je ! :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:54

Mag ik vragen in wat voor richtingen jullie zoeken/zijn afgestudeerd en wat jullie leeftijd ongeveer is???