WildWings schreef:Misschien kan je eens kijken bij Renstal Waterland, in Velsen-Zuid? Ik heb daar 5 weken stage gelopen en veel werk met de paarden kunnen doen- varierend van dressuurmatig rijden tot meerijden in de rentraining. Het enige is dat je lengte/ vooral gewicht geschikt moeten zijn, maar daarvoor kan je contact op nemen met ze. Ik weet niet of intern mogelijk is op het moment vanwege verbouwingen. Meer informatie:
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-p ... ijden.html
Natuurlijk is de basis het stalwerk, maar dat is meer dan alleen maar mesten. Iedere ochtend de paarden medicijnen geven, gezondheid checken, temperaturen, voeren, sommige medische problemen alternatief behandelen. Smiddags heb je zo'n 6 vlasstallen te mesten en ruim je het terrein op. Doorgaans heb je daarna (of soms sochtends tussen het voeren en het mesten in) nog tijd over om paarden beweging te geven- dat kan zijn longeren, lange lijnen, of dressuurmatig rijden in de bak indien dat kan.
Oh, daar heb ik begin van het jaar ook naar gekeken. Helaas was het voor mij niet te doen omdat ik anders elke dag in de file stond bij Amsterdam. Jammer, leek me erg leerzaam en leuk.