[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:19

WildWings schreef:
Misschien kan je eens kijken bij Renstal Waterland, in Velsen-Zuid? Ik heb daar 5 weken stage gelopen en veel werk met de paarden kunnen doen- varierend van dressuurmatig rijden tot meerijden in de rentraining. Het enige is dat je lengte/ vooral gewicht geschikt moeten zijn, maar daarvoor kan je contact op nemen met ze. Ik weet niet of intern mogelijk is op het moment vanwege verbouwingen. Meer informatie:

http://diensten.marktplaats.nl/dieren-p ... ijden.html

Natuurlijk is de basis het stalwerk, maar dat is meer dan alleen maar mesten. Iedere ochtend de paarden medicijnen geven, gezondheid checken, temperaturen, voeren, sommige medische problemen alternatief behandelen. Smiddags heb je zo'n 6 vlasstallen te mesten en ruim je het terrein op. Doorgaans heb je daarna (of soms sochtends tussen het voeren en het mesten in) nog tijd over om paarden beweging te geven- dat kan zijn longeren, lange lijnen, of dressuurmatig rijden in de bak indien dat kan.

Oh, daar heb ik begin van het jaar ook naar gekeken. Helaas was het voor mij niet te doen omdat ik anders elke dag in de file stond bij Amsterdam. Jammer, leek me erg leerzaam en leuk.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:02

gezocht:

BBL werk/stageplaats.
Voor de opleiding paardenhouderij, ben ik voor volgend schooljaar op zoek naar een baan van minstens 20 uur in de week.
Ik zou eventueel al in de zomervakantie kunnen beginnen.
Mijn intresses liggen vooral bij ; pension, handel, africhting, training, homeopathie, fokkerij ( voornamelijk kwpn/ fries) opfok, dressuur.
daarnaast vind ik geneeskunde ook erg boeiend en intresseer me dan ook erg in hoe het paard nou in elkaar zit e.d.

Wat dat betreft zou ik in veel bedrijven wel op mijn plek zijn denk ik, ik kan me ook zeer makkelijk aanpassen ergens. :) en ik ben natuurlijk nog steeds aan het bijleren.
Zelf ben ik al met paarden bezig vanafmijn 10e jaar, nu alweer 14 jaar dus.
heb vooral dresuur/ hobbymatig en recreatie achtergrond.
Zowel eigen paarden als verzorg en bijrijpaarden gehad.
Nogmaals, ik ben gewoon een erg breed inzetbaar iemand.
Ook heb ik al op een manegebedrijf gewerkt, dus dingen als voeren, mesten, lesindeling, omgang met leskinderen etc. is mij zeker niet onbekend.
Ook heb ik daar stagaires begeleid en beoordeeld.
daarnaast was ik met mijn collega verantwoordelijk voor het hele welzijn van de manege paarden en pony's, wat ook inhoud dat wij gingen over de hoefsmit en vee arts bezoeken. En daarnaast het bestellen van hooi/ stro en voer.

Ik zoek een leuke baan in omgeving zuid holland, of ongeveer een straal van 20km eromheen.
Eventueel wil ik best intern als dat mogelijk is, dan mag het verder weg zijn.
Ben momenteel niet in het bezit van een eigen paard, dus daar ben ik niet aan gebonden.
Ook ben ik in het bezit van mijn rijbewijs.
Daarnaast heb ik ook een diploma dierverzorging/ dierhouderij en ben dus eventueel ook inzetbaar bij een "gemengd" bedrijf.

Mocht iemand een leuke vacature weten, of vragen aan mij of over mij hebben, stuur even een berichtje! :D

RedFlame

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:02

Gezocht:

Afstudeerstage, liefst in vastgoedsector in de buurt van Nijmegen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:02

Gezocht: MWD stage voor 1 dag in de week (tweedejaarsstage)

- Sector maakt me niet zo heel veel uit, maar mijn voorkeur gaat niet heel erg uit naar ouderen
- Liefst in de omgeving van Deventer, maar binnen Overijssel of Gelderland is ook goed

[STW] MWD tweedejaarsstage

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:54

Gezocht:

schapenstage voor 2 meiden van 17 en 18, voor week 7 8 of 9 in het nieuwe jaar! het liefst gaan we 10 dagen achter elkaar, dus ook in het weekend.
iemand een idee?

we hebben er al een paar gebeld en gemaild maar de meeste lammeren niet in deze periode..

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:00

Gezocht:

Paardgerelateerde/bedrijfskundig gerelateerde stage/werk in het buitenland.
Tijdsduur: ongeveer 2 maanden (vanaf juli ongeveer)

Niet in België, voor de rest zijn alle landen toegestaan. Mijn voorkeur heeft met name: Amerika of Italië/Spanje. China of Australie lijken mij minder geschikt, maar als er een zeer zeer leuk adres is, kan ik het overwegen.

Het gaat vooral om bedrijven: paardenhandel/springpaardenstallen/fokkerijen/ranches etc. Het zou mooi zijn om een groot bedrijf te hebben. Dan zou een vriendin van mij ook nog op dezelfde plek kunnen stage lopen.

Het is wel belangrijk om een goede verblijfsplaats te hebben. Kost en inwoning zou het mooiste zijn maar een tijdelijke huurwoning in de buurt is ook voldoende.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:39

Dayna schreef:
STAGE GEZOCHT

Hallo,

Ik ben op zoek naar een stageplaats. Momenteel doe ik Commerciele Economie aan de hogeschool Rotterdam en ga in september aan mijn derde jaar beginnen. Het eerste half jaar moet ik stage lopen en ik ben nog op zoek naar een leuk bedrijf dat een plekje voor mij heeft. Het moet aansluiten op mijn opleiding, dus het liefste op de marketingafdeling. Stageopdrachten kunnen bijvoorbeeld zijn:
- klanttevredenheidsonderzoek
- opstellen van een marketingcommunicatieplan
- organiseren van een reclamecampagne
- motivatieonderzoek
- maken van een plan voor interactieve communicatie
- marketingaudit/marketingplan

Het liefst zou ik stage gaan lopen bij een paardengerelateerd bedrijf in de omgeving van Delft, maar dit is niet noodzakelijk.
Wie kan mij helpen? PB mij voor mijn CV en/of meer informatie over mij.

Met vriendelijke groet,
Dayna Koops

misschien is paard en stage iets voor je. Dat is een onderddel van het bedrijf waar ik werk. Ze hebebn een paardenhouderij rontgerservice en paard en stage, misschien iets voor je? Je kunt mij via een pb evt om een telnr vragen of meer informatie...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:01

Stage gezocht!

Hallo mensen,

In mei moet ik 2 maanden (mei en juni) stage lopen voor mijn opleiding. Ik volg op dit moment de opleiding directiesecretaresse/managementassistente op het schoevers college in Den Haag. Nu zoek ik een leuk bedrijf waar ik dit zou kunnen doen. Zelf heb ik nog niet echt een idee wat ik nou precies echt leuk vind! Communicatie lijkt me leuk, maar ook een administratieve afdeling van een reisorganisatie. Ik moet verschillende opdrachten inleveren, o.a. Nederlandse correspondentie, inkomende en uitgaande post beheren, telefoneren, en archiefbeheer. Dat zijn verplichte onderdelen en dan moet ik nog een paar opdrachten zoals documenten aanpassen, kostenoverzichten maken, planningen etc. Het zou fijn zijn als het in de omgeving Pijnacker/Nootdorp, Delft, Zoetermeer zou zijn, maar Den Haag is ook niet echt een probleem.

Wie zou mij hierbij kunnen helpen?

Groetjes,
Laura Staessen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 14:27

Stage/Werkplek aangeboden..

Misschien is het wel wat voor iemand die een opleiding in de paardensport doet: [EA-RVG] Last minute Zweden? Groom gezocht!

Per direct zijn we op zoek naar een groom voor een kleinschalige stal in Zweden nabij Göteborg.
Mijn voormalige bazin is een drukke zakenvrouw die veel op zakenreis is, je zal daarom de zorg hebben voor de 6 (dresuur)paarden, de honden en de katten op de boerderij.

Je taken:
- Voeren
- Uitmesten
- Buiten en binnen zetten
- Groomen en klaarzetten van paarden
- Verzorgen van het tuig en netjes houden van de stallen en omgeving
- Rijden bij voldoende ervaring
- Honden uitlaten

Wij zoeken:
- Iemand van 20 jaar of ouder
- Beschikbaar voor minstens 3 maanden
- Voldoende ervaring, bij voorkeur al eerder met paarden gewerkt, referenties zijn gewenst
- Verantwoordelijk, zelfverzekerd en zelfstandig!
- Bij voorkeur in bezit van rijbewijs, dit geeft je veel meer vrijheid.

Wij bieden:
- Een fijne kamer in huis en eigen badkamertje
- Eten en drinken wordt verzorgd
- Weekenden vrij
- Een klein salaris
- Een prettige werkomgeving, prachtige natuur en grote stad in de buurt.
- Bus op loopafstand en gebruik van de auto indien beschikbaar.

Vorig jaar was dit mijn baantje en ik heb een geweldige tijd gehad!
Voor vragen kun je mij een PB sturen.

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:20

Kijk eens op Paard en stage.nl. daar kun je stageplaatsen vinden in de paarden.
Het is heel makkelijk en het is gelukkig gratis.

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:26

ben je op zoek naar een leuke stage
dan weet ik messchien er wel een voor je
woon je in achterhoek en wil je uitdaging kom dan een keer langs bij stal klokman
zeer leerzaam
en ook veel rijmogelijkheden

we zijn zeer veel berijd om je op te halen bij de halte bij ons en ook weer af te zetten dat je niet hoeft te lopen

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:26

Heeft iemand tips voor een leuke snuffelstage voor 2 meiden van 15 jaar uit VWO3??
Ik heb zonet een mailtje gekregen dat wij 24 januari een snuffelstage moeten gaan doen, met z'n tweeën. Dit moeten we zelf regelen. Zelf weet ik welke richting ik op wil: Diergeneeskunde :) Mijn vriendin weet het helemaal niet :')
Iemand tips? Alvast bedankt!!! :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:52

Ik ben opzoek naar een stage doktersassistente in de omgeving van Rotterdam en Dordrecht.
Mag per direct zijn, maar mag ook nog wat tijd tussen zitten.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:01

Ik ben opzoek naar een stage die affiniteit heeft met de opleiding Personeel & Arbeid (HBO).
Gezocht in omgeving Den-Haag.
Per september '11, fulltime stage.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:53

Rebeccatjuh schreef:
Ik ben opzoek naar een stage die affiniteit heeft met de opleiding Personeel & Arbeid (HBO).
Gezocht in omgeving Den-Haag.
Per september '11, fulltime stage.

Richting Leiden is eventueel ook een optie. :)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:00

_Nann_ schreef:
gezocht:

BBL werk/stageplaats.
Voor de opleiding paardenhouderij, ben ik voor volgend schooljaar op zoek naar een baan van minstens 20 uur in de week.
Ik zou eventueel al in de zomervakantie kunnen beginnen.
Mijn intresses liggen vooral bij ; pension, handel, africhting, training, homeopathie, fokkerij ( voornamelijk kwpn/ fries) opfok, dressuur.
daarnaast vind ik geneeskunde ook erg boeiend en intresseer me dan ook erg in hoe het paard nou in elkaar zit e.d.

Wat dat betreft zou ik in veel bedrijven wel op mijn plek zijn denk ik, ik kan me ook zeer makkelijk aanpassen ergens. :) en ik ben natuurlijk nog steeds aan het bijleren.
Zelf ben ik al met paarden bezig vanafmijn 10e jaar, nu alweer 14 jaar dus.
heb vooral dresuur/ hobbymatig en recreatie achtergrond.
Zowel eigen paarden als verzorg en bijrijpaarden gehad.
Nogmaals, ik ben gewoon een erg breed inzetbaar iemand.
Ook heb ik al op een manegebedrijf gewerkt, dus dingen als voeren, mesten, lesindeling, omgang met leskinderen etc. is mij zeker niet onbekend.
Ook heb ik daar stagaires begeleid en beoordeeld.
daarnaast was ik met mijn collega verantwoordelijk voor het hele welzijn van de manege paarden en pony's, wat ook inhoud dat wij gingen over de hoefsmit en vee arts bezoeken. En daarnaast het bestellen van hooi/ stro en voer.

Ik zoek een leuke baan in omgeving zuid holland, of ongeveer een straal van 20km eromheen.
Eventueel wil ik best intern als dat mogelijk is, dan mag het verder weg zijn.
Ben momenteel niet in het bezit van een eigen paard, dus daar ben ik niet aan gebonden.
Ook ben ik in het bezit van mijn rijbewijs.
Daarnaast heb ik ook een diploma dierverzorging/ dierhouderij en ben dus eventueel ook inzetbaar bij een "gemengd" bedrijf.

Mocht iemand een leuke vacature weten, of vragen aan mij of over mij hebben, stuur even een berichtje! :D

dit geld nog steeds, alleen ben ik nu eventueel al per 1 maart beschikbaar. :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:38

ik zoek ook een stage.
ik doe de opleiding paardenhouderij.

wat ik zoek is:
een leuk en leerzaam bedrijf in of rondom groningen.

heb ook een paar eisen :$
ik heb geen zin om de gehele dag door alleen maar uit te mesten of schoon te maken, want dat kan ik thuis ook wel

zou ook graag willen rijden/longeren/vrijbewegen oid.

maakt verder niet uit wat voor bedrijf. maar liever geen maneges weer.

het gaat om het volgend school jaar( gehele jaar) voor 1 a 2 dagen in de week, en af en toe een blokweek.
weet iemand wat?
Pb me ;)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:34

Ik zoek ook een stage bedrijf rond rond april/mei
Eigelijk voor 2 weken , maar 2 weken extra in de vakantie vind ik ook niet erg :) .
Liefst op een fokkerij ( ook pony's vind ik ook helemaal geweldig)
Liefst intern want dan maakt de plaats niet uit.
Het buitenland is ook oke , Het liefst plaats voor 2 vmbo stagaires.
Met paarden ervaring :)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:50

Hee! Ik doe nu Hippische Bedrijfskunde 1e jaar en ben ook op zoek naar een stage!
Het zijn ongeveer 8 weken vanaf 2 mei en ik zoek het liefst iets in de fokkerij maar pension/handel of iets anders kan natuurlijk ook!
Ik kan in Dronten en in Zoetermeer wonen dus als het daarbij in de buurt is kan ik met het openbaar vervoer en anders intern als het kan.
Voor meer info kun je PB'en! :D

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:18

STAGE GEZOCHT

Ik ben Sarah Lynn, 15 jaar oud en ik moet voor school een communicatiestage zoeken. Ik wil graag stage lopen bij een dierenarts, omgeving Zutphen, Deventer, Hengelo (ov.), Dieren, Enschede etc.

Heeft er iemand een leuke stageplek, het liefst met goede begeleiding?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:55

nog steeds dringend nodig!!!

wat ik zoek is:
een leuk en leerzaam bedrijf in of rondom groningen.

heb ook een paar eisen :o
ik heb geen zin om de gehele dag door alleen maar uit te mesten of schoon te maken, want dat kan ik thuis ook wel :j

zou ook graag willen rijden/longeren/vrijbewegen oid.

maakt verder niet uit wat voor bedrijf. maar liever geen maneges weer.

het gaat om het volgend school jaar( gehele jaar) voor 1 a 2 dagen in de week, en af en toe een blokweek.
weet iemand wat?
Pb me

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:53

Stage lopen op een paardenfokkerij/springstal in Diepenveen, omgeving Deventer in Overijssel. http://www.fokkerijbrouwer.nl
Wij hebben momenteel nog enkele stageplaatsen/werkplaatsen beschikbaar voor leerlingen uit het MBO/HBO voltijd en BBL deeltijd voor de volgende kwalificaties:

* Manager paardensportbedrijf
* Instructeur paardensport
* Dierverzorger recreatiedieren
* Medewerker dierverzorging
* Begeleider paardensport
* Andere opleidingen binnen de paardenfokkerij

We zijn een Aequor erkend leerbedrijf. Aangesloten onder nummer 221949.

Devillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:06

Renstal Waterland is zeker een aanrader.

Heerlijke werkomgeving en veel leerstof.
Heb er zelf een aantal maanden gewoond en train daar nog steeds en stage gelopen.
Helaas nu even uit de training wegens gebroken been.

Vanaf Amsterdam een halfuurtje met draagvleugelboot of bus.
Je kan er eventueel ook slapen.

Meer vragen kun je mij pben.. of op marktplaats kijken. Velsen-Zuid.

Dico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:59

Stageplaats in Zuid-Afrika beschikbaar bij Riding for Africa

Zoek je een stageplaats in Zuid-Afrika? Dan is Riding for Africa naar jou op zoek voor een periode van minimaal 6 weken tot maximaal 3 maanden. Je verblijft bij Nederlanders in een vrijstaand huis in het mooie Betty’s Bay, ongeveer drie kwartier rijden vanaf Kaapstad.

Taken:
Assisteren met de paardrijlessen aan kansarme kinderen uit de Townships,
fondsenwerving,
marketing.

Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Riding for Africa! ridingforafrica@vodamail.co.za of neem een kijkje op de website:
http://www.ridingforafrica.com

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:46

SarahLynn schreef:
STAGE GEZOCHT

Ik ben Sarah Lynn, 15 jaar oud en ik moet voor school een communicatiestage zoeken. Ik wil graag stage lopen bij een dierenarts, omgeving Zutphen, Deventer, Hengelo (ov.), Dieren, Enschede etc.

Heeft er iemand een leuke stageplek, het liefst met goede begeleiding?

Gevonden: DAP Barendrecht te Zutphen.