NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:46

Hoi hoi, ik heb een vraagje.

Als je je eigen paard wilt meenemen naar deurne, moet je paard dan aan bepaalde eisen voldoen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:49

de eisen waren minimaal 5 jaar oud, minimaal 1.60 en l niveau... maar goed sommige paarden voldeden daar niet eens aan toen ik daar zat en misschien hebben ze het alweer verandert....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:02

Wat je zegt klopt!

Ze zien natuurlijk liever grotere paarden, wanneer je moet ruilen e.d. Ik heb er ook een paar zien staan waarbij ik me afvroeg of ze wel daadwerkelijk 1.60 waren, maar daar werd ook niet moeilijk over gedaan.

Er liepen er ook een aantal bij die niet op L-niveau liepen. Die van mij met springen ook niet, had pas een paar keer gesprongen voordat ze mee kwam naar school. Maar het is wel veel fijner als je paard toch al wel wat ervaring heeft.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:10

ik zou zeggen een makkelijk veelzijdig paard op minimaal l-niveau dat dat het handigst is... maar goed er zijn er ook zat die alleen een dressuur of spring paard hadden en voor de andere dicipline een paard leenden Haha!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:13

hmm. Ik heb zelf een 4 jarige fjordenmerrie van 148 cm, die wordt dus niet toe gelaten.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:16

Nee, wordt niet toegelaten nee.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:24

oke bedankt Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:46

t fijnste is als je een beetje een simpel beestje hebt die niet zo snel in de stress schiet en die ervaring heeft in dressuur en springen. Dat is voor jezelf gewoon veel fijner.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:02

ik had een paardje van 1.57m en mog mee omdat ik zelf niet zo groot ben en omdat ze het een goede cominatie vonden.. ze was M spring M dress (gewoon bij de paarden)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:10

Kijk dat snap ik dan niet... Of 1 lijn trekken of andere mensen ook een ander beestje mee laten nemen...
Veronique had ook een grote E in het M2. Mocht niet mee. Al was die beter voor elkaar dan menigeen ander paard van boven de 1,60. Da was een feit

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:36

hmmz das wel gemeen.. niet echt eerlijk dan dat ik m wel mee mog niemen en zei niet!.. maarja wat doe je er aan.. helaas nix. was het kwa bouw miss een pony of toonde die als paard? bij die van mij dachten ze namelijk dat t een paard was maarja iederen zag wel dat ze geen 1.60 was.. gemeen hoor!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:48

er moet idd 1 richtlijn getrokken worden, nou vind ik indd dat moreno van veronique makkelijk mee had gekunt, die liep echt beter dan menig ander idd

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:51

laat ze dan wél ponys meenemen, maar selecteer alle paarden/ponys die meegebracht worden op hoe ze erbij lopen. dat ze gewoon een goede fijne basis kennen én springen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:26

ik ben het op zich wel eens met dat pony-gedoe! er zijn zoveel pony's die beter voor elkaar zijn als paarden... en waarom geen pony's? merendeel wat in deurne start is toch nog geen 18(handig voor de wedstrijden bij de pony's Knipoog ) en sommigen blijven gewoon beter op pony's passen als op paarden... maar goed waarschijnlijk word het dan te moeilijk met wat wel en wat niet toelaten... Haha! ik wou dat ik op mijn pony had door kunnen rijden! hahaha met mijn lelijke race-eendje sprong ik de paarden vaak zat voorbij Cool beestje is 142, maar ze heeft met mij wel de 130 gehaald Pling en die 130 heb ik met mijn paard nog nooit gehaald Bloos

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:33

tja ik denk dat ze het ook doen zodat je beter kunt ruilen (dat er ook grote leerlingen op je paard kunnen rijden) en dat ze voor de springlessen niet iedere x alles aan hoeve te passe.. n lijntje staat voor een paard goed maar word dan voor een pony snel te ruim waardoor alles niet meer uit komt.. maar idd dr zijn genoeg pony's die beter voor mekaar zijn dan paarden maar ik denk dat ze de pony sport daar minder serieus nemen ofzow..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:46

mentjuh schreef:
tja ik denk dat ze het ook doen zodat je beter kunt ruilen (dat er ook grote leerlingen op je paard kunnen rijden) en dat ze voor de springlessen niet iedere x alles aan hoeve te passe.. n lijntje staat voor een paard goed maar word dan voor een pony snel te ruim waardoor alles niet meer uit komt.. maar idd dr zijn genoeg pony's die beter voor mekaar zijn dan paarden maar ik denk dat ze de pony sport daar minder serieus nemen ofzow..

ik sprong ook met mijn pony bij de paardenspringlessen mee en ze hebben nooit wat aangepast Clown kwam wel niet altijd helemaal goed uit, maar het niveau was daar stukken hoger als bij de pony's...

maar goed vind het ook eigenlijk wel appart, want ze stellen de eis als een l-niveau paard, en de helft van die paarden die daar staan die kan niet eens l springen... is maar een voorbeeld, maar goed wel appart dat ze dat dan wel toelaten en een pony die net een paar cm te klein is niet...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:46

Het is ook een feit dat als (!) je aan de gang komt als ruiter, dat je alleen paarden onder je kont hebt. Het verschil tussen de paarden en ponys zal dusdanig zijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:54

Kit_for_ever schreef:
Het is ook een feit dat als (!) je aan de gang komt als ruiter, dat je alleen paarden onder je kont hebt. Het verschil tussen de paarden en ponys zal dusdanig zijn.

daar zit ook wel wat in... helemaal niet over nagedacht eigenlijk Bloos maar goed een e-pony hoog in de maat en paard gefokt, of een doorgeschoten pony van 160 precies... dan zou ik liever die e hebben Tong uitsteken

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:56

jep dat is waar en tja de 1.60 regel.. ze moeten ERGENS een lijn trekken.. strak komen er nog mensen met een pony van 1.40m aan ofzo en dat gaat echt niet.. ik vind dat ze dan voor paarden die bijv. tusse de 1.50 en de 1.60 de lat iets hoger moeten legen en zeggen dat ze bijv. M nivo moeten zijn.. want dan weten ze iig zeker dat ze de opleiding wel aan kunnen..
ach ja t is maar n idee natuurlijk Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 06:43

mentjuh schreef:
jep dat is waar en tja de 1.60 regel.. ze moeten ERGENS een lijn trekken.. strak komen er nog mensen met een pony van 1.40m aan ofzo en dat gaat echt niet.. ik vind dat ze dan voor paarden die bijv. tusse de 1.50 en de 1.60 de lat iets hoger moeten legen en zeggen dat ze bijv. M nivo moeten zijn.. want dan weten ze iig zeker dat ze de opleiding wel aan kunnen..
ach ja t is maar n idee natuurlijk Lachen

maar ja hoe moet ht dan weer met een z-pony van 148 ofzo...? dan krijg je daar weer gezijk over Clown

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:54

haha tja daar heb je weer gelijk in...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:02

Met mijn pony heb ik toen dressuurexamen gedaan, omdat mn paard kreupel was. Dat mocht wel, ook al was niet iedereen er even blij mee volgens mij Tong uitsteken maargoed met die pony had ik geen springexamen kunnen doen..

Hij was trouwens 1.53 maar ik heb ze wel wijs kunenn maken dat ie bijna 1.60 was, maar hij had ook niet echt een pony-bouw..

Ik vind ook dat ze iets kleinere paardjes wel toe zouden moeten laten. Maar dan wel beestjes die toch wel de uitstraling hebben van een paard.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:02

_Veronique_ schreef:
Met mijn pony heb ik toen dressuurexamen gedaan, omdat mn paard kreupel was. Dat mocht wel, ook al was niet iedereen er even blij mee volgens mij maargoed met die pony had ik geen springexamen kunnen doen..

toch fijn dat je je pony mee mocht nemen Pling
en 153 vind ik nog een aardige maat, het ligt er maar net aan hoe die toont...

maar goed helaas pindakaas geen pony's welkom op deurne Clown

xredfordx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:05

ik vind dat die grens vanaf 1.60 m wel goed is. je kunt tich niet op een proffesionele opleiding met een pony aankomen. ben het wel eens met het feit dat die meestal al wat beter voor elkaar zijn...Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:03

xredfordx schreef:
ik vind dat die grens vanaf 1.60 m wel goed is. je kunt tich niet op een proffesionele opleiding met een pony aankomen. ben het wel eens met het feit dat die meestal al wat beter voor elkaar zijn...Knipoog

ligt eraan wat voor pony het is... fjordje wat in de z loopt vind ik toch niet echt meer amateurisme namelijk!
en deurne is niet zo proffesioneel vind ik eigenlijk...je moet toch hebben van je stagebedrijven want verder vind ik deurne niet zo bijzonder...