Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) en sommigen blijven gewoon beter op pony's passen als op paarden... maar goed waarschijnlijk word het dan te moeilijk met wat wel en wat niet toelaten...
ik wou dat ik op mijn pony had door kunnen rijden! hahaha met mijn lelijke race-eendje sprong ik de paarden vaak zat voorbij
beestje is 142, maar ze heeft met mij wel de 130 gehaald
en die 130 heb ik met mijn paard nog nooit gehaald
mentjuh schreef:tja ik denk dat ze het ook doen zodat je beter kunt ruilen (dat er ook grote leerlingen op je paard kunnen rijden) en dat ze voor de springlessen niet iedere x alles aan hoeve te passe.. n lijntje staat voor een paard goed maar word dan voor een pony snel te ruim waardoor alles niet meer uit komt.. maar idd dr zijn genoeg pony's die beter voor mekaar zijn dan paarden maar ik denk dat ze de pony sport daar minder serieus nemen ofzow..
kwam wel niet altijd helemaal goed uit, maar het niveau was daar stukken hoger als bij de pony's...Kit_for_ever schreef:Het is ook een feit dat als (!) je aan de gang komt als ruiter, dat je alleen paarden onder je kont hebt. Het verschil tussen de paarden en ponys zal dusdanig zijn.
maar goed een e-pony hoog in de maat en paard gefokt, of een doorgeschoten pony van 160 precies... dan zou ik liever die e hebben
mentjuh schreef:jep dat is waar en tja de 1.60 regel.. ze moeten ERGENS een lijn trekken.. strak komen er nog mensen met een pony van 1.40m aan ofzo en dat gaat echt niet.. ik vind dat ze dan voor paarden die bijv. tusse de 1.50 en de 1.60 de lat iets hoger moeten legen en zeggen dat ze bijv. M nivo moeten zijn.. want dan weten ze iig zeker dat ze de opleiding wel aan kunnen..
ach ja t is maar n idee natuurlijk
maargoed met die pony had ik geen springexamen kunnen doen.._Veronique_ schreef:Met mijn pony heb ik toen dressuurexamen gedaan, omdat mn paard kreupel was. Dat mocht wel, ook al was niet iedereen er even blij mee volgens mij maargoed met die pony had ik geen springexamen kunnen doen..
xredfordx schreef:ik vind dat die grens vanaf 1.60 m wel goed is. je kunt tich niet op een proffesionele opleiding met een pony aankomen. ben het wel eens met het feit dat die meestal al wat beter voor elkaar zijn...