Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Als software developer kan ik alleen maar zeggen: wat heb je je systeem ruk in elkaar zitten als dit niet mogelijk is in het systeem. Echt bullshit.
Movement schreef:xPabloBokt schreef:Hopelijk komt er een goede verkiezingsuitslag zodat er een minister komt te zitten die er wél wat mee wil.
Heb je toevallig een overzichtje van de partijen die deze rente omlaag wil halen?
xPabloBokt schreef:Ik weet sowieso de SP en het NSC, maar de LSVB gaat de komende dagen/weken hier meer over posten op Instagram.
https://www.instagram.com/p/CzKFZ54oWZk ... M1YmI2Ng==
BaileyMix schreef:PvdD ookHeeft al eerder d.m.v. moties geprobeerd om de rente op 0% te bevriezen, maar was toen niet genoeg steun voor.
In februari werd er bv. zo gestemd;
Voor
FVD, PVV, DENK, SP, BBB, BIJ1, Volt, PvdD, Den Haan
Tegen
Gündoğan, Omtzigt, JA21, Van Haga, CDA, D66, PvdA, CU, VVD, GL, SGP
Redenen waarom voor of tegen gestemd wordt kunnen natuurlijk uiteen lopen, hoeft niet per definitie te betekenen dat die partijen het met de kernboodschap eens/oneens zijn.
xPabloBokt schreef:Dat laatste klopt idd, Omtzigt bijvoorbeeld is namelijk niet tegen de rente verlagen/op nul maar stemt eigenlijk altijd tegen moties waar geen uitgewerkt plan voor is om het te financieren.
Zo heeft hij bij de laatste motie ook tegen gestemd omdat de indieners zijn idee aandroegen om de motie te financieren (het verlagen van de belastingvoordelen voor expats), en hij daar niets van wist. De motie voor dat amendement was zelf nog niet eens goedgekeurd.
Ik raad dus idd ook aan om altijd de beweegredenen te bekijken van partijen die ergens tegen stemmen.
Felien_Kyra schreef:Ik kom er gewoon niet uit. Welke partij denkt volgens jullie op dit moment goed mee voor de pechgeneratie?
Ik vind dat toch voor mijn eigen toekomst en voor de mensen om mij heen wel erg belangrijk.
- Daarnaast vind ik met het oog op de toekomst het ook belangrijk dat een partij zich inzet voor het klimaat.
Verder weet ik het op het moment allemaal nog even nietIk heb nog nooit zo erg getwijfeld over wat ik belangrijk vind en op wie ik wil stemmen.
Suliko schreef:Ik vind dat PvdD er goed in staat. Zo hebben eerder al gepleit voor rente op 0% bevriezen, zijn tegen het leenstelsel en willen dat het collegegeld verlaagd wordt en het studeren voor iedereen toegankelijk en betaalbaar is.
Bij hen heb ik er ook vertrouwen in dat ze bij hun standpunt blijven. Vertrouwen dat ik bijvoorbeeld bij D66 had en dat vertrouwen zie ik niet meer terugkomen.![]()
Daarnaast staan ze ook voor andere standpunten in het klimaat en rechten van dier en mens die ik belangrijk vind.