Phonix schreef:Hoeveel mensen die zegt dat ze te weinig geld hebt, werken 40 uur per week eigenlijk? (Mensen die te ziek of niet kan uitgesloten).
Als klein werd ik verteld dat als je iets wil dan moet je er voor werken. Maar ik heb de gevoel dat er veel mensen zitten die klagen terwijl ze niet full time werken bijvoorbeeld, maar misschien heb ik het vekeerd.
Zo ben ik ook opgevoed, als je iets wilt dan werk je ervoor.
Maar ik werk om te leven, ik leef niet om (alleen maar) te werken

Zeg je dan tegen iemand die een aantal jaren 7 dagen in de week gewerkt heeft.
En je hoort mij ook niet klagen dat ik te weinig verdien, of dat ik (nu) te weinig geld heb.
Wij behoren idd tot de gelukkigen die nog net in de goeie tijd hebben kunnen kopen.
Het is alleen zo dat ik met hetzelfde geld nu minder kan kopen.
Zitten we nu goed? Ja absoluut.
Maak ik me desondanks zorgen over de toekomst?
Ja, dat dan weer wel...hoe lang gaat dit allemaal duren en wat komt er nog op ons af.
Ik zie trouwens best wel wat mensen klagen, en dat zijn zowel mensen met een heel goed inkomen waar ik me van afvraag hoe krijg je dat elke maand erdoor verbrast en durft dan nog te klagen

Een gezin met twee kinderen die samen netto 5500 euro hebben (en dan puur salaris, zonder kindergeld of vakantiegeld gerekend), en eind maand geen euro over.
Maar ook velen die niet van de bank af komen.
Ook hier weer, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Niet alles in het leven is maakbaar.
Wat doubtless ook aangeeft, jij weet van achter je pc niet of iemand fysiek wel fulltime kan werken, al zou diegene dat willen.