STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:45

Daihyo schreef:
Ik zal wel te naief zijn, maar ik heb vooral gekeken naar een cursus die paste bij mij, mijn bedrijfje in opstartfase en de opleidingen die ik daarvoor al had gedaan als extra uitbreiding. Kostte 305 euro :+
En ik hoop toch eigenlijk dat meer mensen dat doen, want daar was het uiteindelijk voor bedoeld toch? :=

Ja, maar de cursussen die ik dan nodig heb vallen er niet onder. En een aantal funcursussen wel. Dus waarom die dan niet gaan doen? Ik baal gewoon van deze regeling. Maar ben dan wel zo dat als ik reiki master wil worden en iemand betaalt dat, dan graag.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:05

Wat doen jullie indien je er niet doorheen komt? Ga je de studie / cursus alsnog doen?

Flubberboot

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:20

Ik ga mijn studie dan alsnog doen. Maar mijn opleiding heeft ook heel duidelijk gezegd dat we niet de studie moeten doen wegens het stap budget want de kans dat je het krijgt is enorm klein.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:25

germie schreef:
Daihyo schreef:
Ik zal wel te naief zijn, maar ik heb vooral gekeken naar een cursus die paste bij mij, mijn bedrijfje in opstartfase en de opleidingen die ik daarvoor al had gedaan als extra uitbreiding. Kostte 305 euro :+
En ik hoop toch eigenlijk dat meer mensen dat doen, want daar was het uiteindelijk voor bedoeld toch? :=

Ja, maar de cursussen die ik dan nodig heb vallen er niet onder. En een aantal funcursussen wel. Dus waarom die dan niet gaan doen? Ik baal gewoon van deze regeling. Maar ben dan wel zo dat als ik reiki master wil worden en iemand betaalt dat, dan graag.

Er zijn mensen die reiki als beroep/therapeut geven. Dan is het wel degelijk een aanvulling op hun huidige werk ipv een funcursus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:40

miramii schreef:
Wat doen jullie indien je er niet doorheen komt? Ga je de studie / cursus alsnog doen?

ik niet. Omdat het niet nodig is. Wat ik wel nodig zou hebben krijg je geen budget voor. Maar je mag wel 1000 euro cursusgeld verbruiken, dus dan wacht i gewoon weer 3 maanden. Heb het nu voor 1 september niet geprobeerd, want had geen tijd om me aan te melden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:48

Ik niet, kan niet zomaar 900 euro missen helaas. En ik mag het bedrijfje zonder certificering ook gewoon opzetten dus dan wacht ik gewoon maar op de volgende ronde. Al zou ik het wel echt enorm zuur vinden. Ben helemaal klaar om deze stap te nemen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:45

Als ik er nu niet doorheen kom ga ik het bij de volgende ronde opnieuw proberen.

Citaat:
Wachtrij nog niet actief
Het aanvragen van STAP-budget wordt mogelijk op 1 september 2022 om 10.00 uur.

Nadat de onderstaande timer klaar is met aftellen, wordt u automatisch in de wachtrij geplaatst. Door grote interesse is het niet zeker dat er nog STAP-budget beschikbaar is wanneer u uw aanvraag start.

Meer informatie over de nieuwe aanvraagperiode leest u op de meldingenpagina.

Deze tekst was vanmorgen nog anders, die opmerking over grote interesse / niet zeker is er net nieuw bij gekomen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:47

Hadden ze er wel eerder bij mogen zetten vind ik! De kans dat je het krijgt is enorm klein want ineens wilt half nederland een cursus volgen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:47

Ik ook niet, of maar voor 1 van ons, ik ga voor zowel mijn man als mezelf aanvragen zodat we het samen kunnen doen. Volgende ronde ga ik iets anders proberen, die opleiding startte te vroeg voor deze ronde, op 14 september al. Voor de volgende module ga ik wel proberen het budget aan te vragen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:53

Flubberboot schreef:
Hadden ze er wel eerder bij mogen zetten vind ik! De kans dat je het krijgt is enorm klein want ineens wilt half nederland een cursus volgen.

Ja inderdaad!

UWV twitter:
Citaat:
Beste Maurice, de wachtrij gaat vandaag om 10.00 open. Het is mogelijk om 24 uur van tevoren al op de knop te drukken, maar dit levert geen betere plek op. Iedereen die voor 10.00 in de wacht zit krijgt om 10.00 een willekeurige plek in de wachtrij toegewezen. ^SR

Echt een loterij dus :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:03

Nog 50 minuten :Y) en nu opeens 30 minuten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:04

Word best een beetje chagrijnig en zenuwachtig van dit systeem :+
Ben om 8:30 vast bij de computer gaan zitten en de site geopend. Nu is het 10 uur en enige wat ik krijg: Door het aantal mensen dat nu in de wachtrij staat, is het niet zeker dat er nog STAP- budget beschikbaar is wanneer u uw aanvraag start. En dan daar onder, dat is over meer dan een uur -O-
Vorige keer werd ik er gewoon uitgeknikkerd, eerst stond ik in de wachtrij, na 2 uur wachten een melding, het budget is op :x

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:06

Dit systeem vindt ik ook vreselijk. Maar uwv is verantwoordelijk dus ben al blij dat de site überhaupt het doet :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:12

Ik sta ook meer dan een uur in de wachtrij, ben benieuwd of ik erdoor kom.

Ik vind loting op zich wel eerlijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:22

Bij mij staat ie op 10 minuten nu. Hopen dat alles blijft werken, dan heb ik nog een beetje hoop. Er staat dat er nu nog 89% van het budget over is. En dat in 22 minuten. :x

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:31

Mijn aanvraag heb ik kunnen indienen. Erg fijn.

Succes nog allemaal *\o/*

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:38

Ik stond op nog 1 minuut, en nu staat er wachtrij word gepauzeerd? Is dat gebruikelijk of pies ik weer net naast de pot :x

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:40

Faelynn schreef:
Ik stond op nog 1 minuut, en nu staat er wachtrij word gepauzeerd? Is dat gebruikelijk of pies ik weer net naast de pot :x

Ik nog op 6 minuten, dit is niet goed voor mijn bloeddruk

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:44

Denk dat ze willen voorkomen dat de site plat gaat? Ik stond nog 'gewoon' in de wachtrij :P

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:45

Ik heb 'm ingediend. Werd er wel uit gegooid bij het indienen op het moment dat de wachtrij gestopt werd. Gelukkig kon ik na verversen wel weer verder. Werd een beetje nerveus van het invullen van 'omscholen'.. Zou bijscholing niet eerder toegelaten worden? In theorie doe ik met deze opleiding zowel aan bijscholing als aan omscholing, maar gezien ik het vooral als omscholing gebruik heb ik dat maar ingevuld. Zo spannend dit. 8)7

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:46

Prairy schreef:
Denk dat ze willen voorkomen dat de site plat gaat? Ik stond nog 'gewoon' in de wachtrij :P

Dit is de eerste keer dat ik mee doen om zelf een stapbudget te krijgen en dit is de eerste keer dat de opleiding waar ik docent ben mee doet, dus ik hoop dat zowel mijn studenten als ik erdoor komen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:05

Ik heb hem in ieder geval in kunnen dienen, ik ben op zoek naar een nieuwe baan, maar heb wel een bijbaan die ik ook gewoon wil behouden, alleen daar kan ik niet genoeg uur werken om rond te komen en wil eigenlijk ook niet meer uur, dus vond het een beetje lastig wat ik in moest vullen, maargoed. Heb nu maar ingevuld omscholen van huidige (bij)baan dan, mag hopelijk aannemen dat ze het niet met de huidige werkgever delen, want daar wil ik helemaal niet weg, ik wil er alleen wat bij haha.
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 01-09-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:07

Celebi schreef:
Ik heb 'm ingediend. Werd er wel uit gegooid bij het indienen op het moment dat de wachtrij gestopt werd. Gelukkig kon ik na verversen wel weer verder. Werd een beetje nerveus van het invullen van 'omscholen'.. Zou bijscholing niet eerder toegelaten worden? In theorie doe ik met deze opleiding zowel aan bijscholing als aan omscholing, maar gezien ik het vooral als omscholing gebruik heb ik dat maar ingevuld. Zo spannend dit. 8)7

Volgens mij kijken ze nergens naar. Gewoon de 1e zoveel die aan de aanmeldingseisen voldoen krijgen hem toegekend. Welke opleiding en welke motivatie je ook invuld. Totdat het bedrag op is.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:42

Ik sta in de wachtrij… en dan zie je verder nog niets wat je kan invullen, klopt dat?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:48

Klopt! Pas als je er doorheen gaat moet je alles invullen. Dat is overigens wel zo gepiept. :j